abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:40:47 #51
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46403187
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:39 schreef typtypo het volgende:

[..]

Genoeg en ze zijn allemaal grappig tot het over politiek of joden gaat.
Dan ontpoppen ze zich als regelrechte nazi's.
Inderdaad, heel herkenbaar. Een beetje dollen en grappen maken en scooters en mobieltjes helen is allemaal leuk, maar begin niet over joden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:40:52 #52
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46403189
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:38 schreef Puzzelaar het volgende:
Die hangt de holocaust aan. Dus dat zou ik niet goed vinden nee.
Nou, dat doet de islam dus ook, zij het in een rare combo met holocaustontkenning.

[ Bericht 1% gewijzigd door PJORourke op 17-02-2007 17:46:59 ]
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:41:36 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46403211
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Gematigde moslims bestaan niet, dus dit is een leugen.
Jij hebt echt een heel beperkte kijk op de wereld he?

Zelfs in de VS zijn ze niet zo extreem als Geertje. Democrat Muslim Candidate Will Swear-In on Koran

Mooi toch?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46403269
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je hebt het nu over jezelf, neem ik aan? Je bent idd behoorlijk ongeloofwaardig, met je zure inhakken op andersdenkenden onder het mom van "liberaal".
Ik veroordeel geen groepen, enkel individuen, zoals ik al aangaf. Ik ben wel een liberaal, ik gun mensen dezelfde vrijheden waar ik zelf ook graag gebruik van maak. Natuurlijk heeft elk mens last van vooroordelen, het domme deel der natie gebruikt ze echter als instrument om de maatschappij in te kunnen delen, figuren als jij.
pi_46403273
geweldige vent trouwens die Wilders, met een minimum aan inzet een maximum aan opwinding! Dit wordt een vervloekt interessante kabinetsperiode!

Interesting Times!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 februari 2007 @ 17:44:08 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46403282
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:41 schreef popolon het volgende:

[..]

Zelfs in de VS zijn ze niet zo extreem als Geertje. Democrat Muslim Candidate Will Swear-In on Koran

Mooi toch?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_46403283
quote:

[..]

Mooi toch?
Tsja, maar die heeft ook zijn eigen Geert, toch? "Als jullie niet oppassen, waait de halve maan over het parlement" en dat soort dingen.
pi_46403308
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:40 schreef Vampier het volgende:
ik wil geen neppruiken en moslims in het nederlandse kabinet.... het is al zo'n banenen republiek MONARCHIE
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:45:02 #59
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46403309
quote:

[..]

Valt wel mee, ik heb zo'n beetje de hele wereld eens al met eigen ogen mogen aanschouwen.
quote:
Nee, daar was ook helemáál geen heibel over.
quote:
Mooi toch?
Mooi wil ik het niet noemen, maar ik kan me er ook niet druk om maken.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:45:35 #60
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46403323
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja, maar die heeft ook zijn eigen Geert, toch? "Als jullie niet oppassen, waait de halve maan over het parlement" en dat soort dingen.
Tuurlijk.

Maar die beperkte blik van bepaalde figuren hier is om te snotteren.

Of zou het dan toch werkelijk trollen zijn en zijn ze niet zo dom als ze zich voordoen?

Moslims vormen een onderdeel van de samenleving, niet meer dan logisch dat er vertegenwoordiging in het kabinet komt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46403337
herstel.

[ Bericht 99% gewijzigd door Apropos op 17-02-2007 21:11:50 ]
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46403362
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad, heel herkenbaar. Een beetje dollen en grappen maken en scooters en mobieltjes helen is allemaal leuk, maar begin niet over joden.
De meeste mensen nemen niet de moeite om door te vragen en denken dat deze mensen het niet zo bedoelen.
Eigenlijk zijn dat werkelijke racisten die deze mensen niet serieus nemen als ze wat zeggen.
Ik neem ze dus wel serieus en raad die racisten ook aan dat te gaan doen.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46403386
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, dat doet de islam dus ook, zij het in een rare combo met holocaustontkenning.
Leg uit.
pi_46403390
quote:

[..]

Mooi toch?
quote:
4:56 Lo! Those who disbelieve Our revelations, We shall expose them to the Fire. As often as their skins are consumed We shall exchange them for fresh skins that they may taste the torment. Lo! Allah is ever Mighty, Wise.
héél mooi!

pi_46403409
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niet bij 18 jarige relscootermannetjes en bij ongeletterde baardmannetjes nee. Maar met degenen die enigsinds ontwikkeld zijn en de puberteit al een flinke tijd achter zich hebben kun je daar best een reeel gesprek over hebben hoor. Hoewel ook die steeds meer de neiging krijgen om de kont tegen de krib te gooien. Puur uit frustratie vanwege de Islamofobie die met Geert en co steeds groter wordt, ook zij weten dat ze daar lekker mee kunnen rellen....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46403410
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Mooi wil ik het niet noemen, maar ik kan me er ook niet druk om maken.
Nee dat zien we in dit topic.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:48:52 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46403414
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:47 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

[..]

héél mooi!

Ja ik kan ook wel wat bijbelteksten gaan aanhalen die niet helemaal koosjer zijn.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:49:41 #68
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46403434
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja ik kan ook wel wat bijbelteksten gaan aanhalen die niet helemaal koosjer zijn.
Nou doe maar dan. Het liefst uit het Nieuwe Testament, dan kan daar ook geen gedoe over ontstaan.
pi_46403446
Enfin, wat mij betreft is er pas plaats voor moslims in een kabinet als ook afvallige moslims zich zonder problemen kunnen manifesteren.
pi_46403470
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Niet bij 18 jarige relscootermannetjes en bij ongeletterde baardmannetjes nee. Maar met degenen die enigsinds ontwikkeld zijn en de puberteit al een flinke tijd achter zich hebben kun je daar best een reeel gesprek over hebben hoor. Hoewel ook die steeds meer de neiging krijgen om de kont tegen de krib te gooien. Puur uit frustratie vanwege de Islamofobie die met Geert en co steeds groter wordt, ook zij weten dat ze daar lekker mee kunnen rellen....
Sja, ik kan me ook niet helemaal aan de illusie onttrekken dat islambashers zich vaak op hetzelfde sociale vlak begeven als relmarrokjes en fundamentalisten. Type elke avond patat met frikandellen en het intellect van een baksteen.
pi_46403472
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou doe maar dan. Het liefst uit het Nieuwe Testament, dan kan daar ook geen gedoe over ontstaan.
Waarom uit het NT?

Nou ja, anyway, je moet van jezus je ogen eruit trekken als je verleidt wordt.
En Jezus zegt dat je moet leven volgens het OT.
pi_46403557
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, ik kan me ook niet helemaal aan de illusie onttrekken dat islambashers zich vaak op hetzelfde sociale vlak begeven als relmarrokjes en fundamentalisten. Type elke avond patat met frikandellen en het intellect van een baksteen.
Voornamelijk wel. Hoewel ik het idee heb dat een groot deel van de bang voor de Moslimkliek hier op fok wel van iets hoger niveau is. Alleen jammer dat die dan net niet genoeg niveau hebben om in te zien dat de 18 jarige relgozertjes en bebaarde schuimbekken allerminst representatief zijn voor de Moslim die de puberteit wel ontgroeit is.....
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 17:54:39 #73
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46403564
Vrijheid van mening, waarom zou je een bepaalde ideologie niet weg willen wensen? Doen andere partijen ook aan de lopende band, maar nu het moslims betreft is het erg?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46403565
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:51 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Waarom uit het NT?

Nou ja, anyway, je moet van jezus je ogen eruit trekken als je verleidt wordt.
En Jezus zegt dat je moet leven volgens het OT.
Waar staat dat van die ogen?

Graag vers en bijbel boek zodat de hele context duidelijk wordt.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:55:07 #75
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46403580
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:50 schreef Godslasteraar het volgende:
Enfin, wat mij betreft is er pas plaats voor moslims in een kabinet als ook afvallige moslims zich zonder problemen kunnen manifesteren.
En dan roept gelly wat over individuen, terwijl er door de groepsdruk nauwelijks individualiteit wordt toegelaten.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:56:26 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46403618
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Voornamelijk wel. Hoewel ik het idee heb dat een groot deel van de bang voor de Moslimkliek hier op fok wel van iets hoger niveau is. Alleen jammer dat die dan net niet genoeg niveau hebben om in te zien dat de 18 jarige relgozertjes en bebaarde schuimbekken allerminst representatief zijn voor de Moslim die de puberteit wel ontgroeit is.....
Ja, dat hebben we tijdens de cartoonhype wel gezien. Hoe de ontwikkelde, beschaafde meneer Tonca van het CDA finaal door het lint ging, bijvoorbeeld.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:57:04 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46403632
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vrijheid van mening, waarom zou je een bepaalde ideologie niet weg willen wensen? Doen andere partijen ook aan de lopende band, maar nu het moslims betreft is het erg?
Maar nazi's mogen niet in het kabinet van die lui!
pi_46403647
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dan roept gelly wat over individuen, terwijl er door de groepsdruk nauwelijks individualiteit wordt toegelaten.
Zegt iemand die elk anti-moslimstukje op schemerige rechtse weblogs per definitie als goed onderbouwde onderzoeken ziet en ze ook als dusdanig als pure waarheid aan- en overneemt.
pi_46403680
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:48 schreef popolon het volgende:

[..]

---------------> http://skepticsannotatedbible.com

verder blijft het een beetje sneu kritiek op de islam af te doen met vergelijkingen met het christendom, temeer daar het christendom weldegelijk tot hervormingen in staat was. Je kunt discussieren over wat de precieze redenen geweest zijn, persoonlijk denk ik dat dat weerzinwekkende monotheïsme in Europa nooit de overhand heeft gekregen in tegenstelling tot de islam in het MO waar al die vuiligheid ook vandaan komt, maar feit is dat in het christelijke Westen democratie, mensenrechten etc daadwerkelijk wortel hebben geschoten en tot wasdom zijn gekomen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 18:00:08 #80
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46403706
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maar nazi's mogen niet in het kabinet van die lui!
Van mij ook niet, maar zolang ze geweldloos en volgens de democratische weg wandelen kan het wel.
Iedere ideologie heeft positieve en negatieve kanten en dat is voor iedere partij weer anders. Gaan we nu andersdenken wegwensen, behalve als het den moslim betreft? Want een moslim is meergelijk?

Ik vind dat er een vrijheid moet bestaan om een ideologie te wensen of juist weg te wensen, zolang er discussie bestaat en de democratie niet in het geding is. Wilders mag het dus zeggen.
pi_46403723
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we tijdens de cartoonhype wel gezien. Hoe de ontwikkelde, beschaafde meneer Tonca van het CDA finaal door het lint ging, bijvoorbeeld.
En dat is erg want? Men mag zich alleen beledigt voelen en zich daar kwaad over maken als ze eerst jouw schriftelijke toestemming daarvoor hebben gevraagd en gekregen?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:02:01 #82
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46403764
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Van mij ook niet, maar zolang ze geweldloos en volgens de democratische weg wandelen kan het wel.
Iedere ideologie heeft positieve en negatieve kanten en dat is voor iedere partij weer anders. Gaan we nu andersdenken wegwensen, behalve als het den moslim betreft? Want een moslim is meergelijk?

Ik vind dat er een vrijheid moet bestaan om een ideologie te wensen of juist weg te wensen, zolang er discussie bestaat en de democratie niet in het geding is. Wilders mag het dus zeggen.
Precies. Nazi's mag je van hun wel beoordelen op hun ideologie, maar moslims niet.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:03:06 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46403800
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En dat is erg want? Men mag zich alleen beledigt voelen en zich daar kwaad over maken als ze eerst jouw schriftelijke toestemming daarvoor hebben gevraagd en gekregen?
Oh, nu is die Tonca ook ruimdenkend en tolerant?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:03:52 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46403824
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zegt iemand die elk anti-moslimstukje op schemerige rechtse weblogs per definitie als goed onderbouwde onderzoeken ziet en ze ook als dusdanig als pure waarheid aan- en overneemt.
Trouw een schemerige rechtse weblog?
pi_46403868
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Oh, nu is die Tonca ook ruimdenkend en tolerant?
Dat zeg ik niet. En dat hoeft ook niet. Als dat verplicht zou zijn dan had Geert ook niets in de politiek te zoeken.

Het gaat erom dat hij zich boos maakt zonder dingen of mensen te slopen of onnodig te beledigen, nou dat mag toch?
pi_46403883
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Trouw een schemerige rechtse weblog?
Alsof al die onzin van jou enkel uit Trouw komt
pi_46403901
over afvalligen gesproken: http://www.apostatesofislam.com/apostates.htm

helaas blijken politiekcorrecten weinig belangstelling te hebben voor het lot van dit soort mensen, die ze blijkbaar de eigen genoten vrijheden en ongeloof ontzeggen en deze afvalligen gaarne een bestaan aan de rand van de maatschappij toewensen.
En tegelijkertijd rechtgeaarde moslims zoals Ahmed "Eerst uit de groep stappen, roepen dat je ex-moslim bent, vervolgens stevig in het nest pissen en ook nog verwachten dat je als gesprekspartner volledig wordt geaccepteerd." Aboutaleb alle ruimte bieden.
pi_46404657
Whosoever disbelieveth ... we give them comfort for a little, and then We drive them to a heavy doom.--31:23-24
http://skepticsannotatedbible.com/quran/31/index.htm
Uitspraak in de koran.

We worden gerust gesteld dat het allemaal wel mee valt met die moslims in de regering.
He, dit zijn mijn woorden niet !

De koran zegt het en aangezien moslims de koran serieus nemen en het de onverandelijke woord van allah moeten vinden dan kunnen ze nooit onder dit soort uitspraken uit hoe graag ze het zelf ook zouden willen.

De enige manier om er onderuit te kunnen is er afstand van nemen en zich daardoor uit de moslim gemeenschap plaatsen en met de DOOD worden bedreigt.
Geen nood als ze met genoeg mensen tegelijk uit de islam stappen verliezen de imams en extremisten hun greep op deze mensen.
Dan kan pas kan ik ze betitelen als gematigde mensen.
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:01:37 #89
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46405218
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Precies. Nazi's mag je van hun wel beoordelen op hun ideologie, maar moslims niet.
Werden moslims maar beoordeeld op basis van hun ideologie, in plaats van hun religie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 19:04:23 #90
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46405291
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Werden moslims maar beoordeeld op basis van hun ideologie, in plaats van hun religie.
Grapjas, religie bepaalt de ideologie in het geval van religieuzen.
Mao bepaalt de ideologie van Marijnissen etc etc.
pi_46405356
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus de Pvda is een Islamitische partij met een dito ideologie? Net als het Cda, de Vvd en die rebellenclub van Marco Pastoors, om maar wat dwarsstraten te noemen?
pi_46405414
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:54 schreef typtypo het volgende:

[..]

Waar staat dat van die ogen?

Graag vers en bijbel boek zodat de hele context duidelijk wordt.

Matthew 5:29
'If your right eye should be your downfall...'

'...tear it out and throw it away.'

'For it will do you less harm to lose one part of yourself than to have your whole body thrown into hell.'

En dan nog: Jezus zegt ook dat je het OT na moet leven. En daar staan ook een heleboel gruwelijke dingen in.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:09:08 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46405427
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dus de Pvda is een Islamitische partij met een dito ideologie? Net als het Cda, de Vvd en die rebellenclub van Marco Pastoors, om maar wat dwarsstraten te noemen?
Dat zegt Aaah niet.
pi_46405472
9:29 Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low.

Vertaald
>>>Fight against Christians and Jews
"until they pay the tribute (the Dhimmi) readily, being brought low."
Of te wel ondergeschikt en tweede klas burger in mijn eigen land.
No way!

Geen moslims in de regering.

http://skepticsannotatedbible.com/quran/9/index.htm
www.jihadwatch.org
pi_46405490
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Mao is een religie?
pi_46405506
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zegt Aaah niet.
Religie bepaalt de ideologie van de religieuzen zegt Aaah. Dus dan moeten de religieuzen (lees: Moslims) bij Pvda, Cda, Vvd, 1nl, etc, etc dus blijkbaar hun ideologie terugvinden bij die partijen......wat die partijen dus partijen met een Islamitische ideologie maakt, volgens goede oudhollandse logica
pi_46405542
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:10 schreef typtypo het volgende:
9:29 Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low.

Vertaald
>>>Fight against Christians and Jews
"until they pay the tribute (the Dhimmi) readily, being brought low."
Of te wel ondergeschikt en tweede klas burger in mijn eigen land.
No way!

Geen moslims in de regering.

http://skepticsannotatedbible.com/quran/9/index.htm
Moet ik even wat bijbelteksten op zoeken waar in staat dat je meer belasting moet heffen voor niet-gelovigen dan voor gelovigen?
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 19:19:27 #98
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46405710
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zegt Aaah niet.
Aaah zegt alleen dat een religie de ideologie bepaalt. Misschien had Aaah moeten zeggen dat religie met name of mede de ideologie bepaalt.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 19:20:08 #99
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46405724
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:11 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Mao is een religie?
Lezen.
pi_46405775
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Lezen.
Dat zeg jij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')