zo weer een probleem minder...minder wachtlijsten en meer artsen die zich kunnen richten op andere problemen in de gezondheidszorgquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:22 schreef Devlinsect het volgende:
Jep. De zorg is duurder geworden mede door de rokers. Als de mensen niet roken, heeft de kankerafdeling 70 % minder klanten.
net alsof omscholen geen geld kostquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:23 schreef rednajt het volgende:
[..]
zo weer een probleem minder...minder wachtlijsten en meer artsen die zich kunnen richten op andere problemen in de gezondheidszorg![]()
Onrust niet nee, irritatie wel jaquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:23 schreef minkuukel het volgende:
Een tevreden roker, is geen onrust stoker.![]()
bron?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:22 schreef Devlinsect het volgende:
Jep. De zorg is duurder geworden mede door de rokers. Als de mensen niet roken, heeft de kankerafdeling 70 % minder klanten.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:22 schreef Devlinsect het volgende:
Als er rokers zijn leven ze minder lang en als mensen minder lang leven kost dat de zorgsector sowieso minder. Alle mensen krijgen op latere leeftijden meerdere kwaaltjes en dit kost de zorg het goude geld. Als er rokers zijn die eerder overlijden bespaart dit de zorg juist geld.. Dus rokers maken de zorg goedkoper.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:22 schreef Devlinsect het volgende:
en terechtquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:53 schreef Bob-B het volgende:
maar mijn auto wordt ook duurder....kanker
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Collega's op de 'afdeling kanker'
bronquote:Tussen 2000-2015 zal 32% van de sterfte aan kanker bij mannen in Nederland worden veroorzaakt door roken en zal 21% van de sterfte aan kanker bij vrouwen in Nederland worden veroorzaakt door roken.
Gaan ze ook duurder maken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:40 schreef bolletje_25 het volgende:
Roken duurder ok, maar van mijn bier blijf je af.
same herequote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:02 schreef crossover het volgende:
Denk dat ik maar eens ga stoppen
Binnenkort
Klopt, maar niet roken is zeker goedkoper!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:05 schreef Ms.Poes het volgende:
Niet-roken is ook dodelijk.
Dat geld gaat ook wel weer op aan andere (veelal even zinloze) bezigheden, neem ik aan.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:12 schreef crossover het volgende:
[..]
Klopt, maar niet roken is zeker goedkoper!
Nee want ik wil sparenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:13 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Dat geld gaat ook wel weer op aan andere (veelal even zinloze) bezigheden, neem ik aan.
quote:
En dus de kosten voor de uitkeringen en de zorg. De rokers zorgen er tenminste voor dat ze op tijd weer oprotten!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:22 schreef Strolie75 het volgende:
Mja, als die rokers allemaal langer blijven leven neemt de vergrijzing alleen maar toe.![]()
Roken in horeca verboden..ach valt prima mee te leven. Zo bezorg je niet rokers tenminste geen overlast. En als je bv speciale rook gelegenheden hebt is het de keuze van de niet roker om daar binnen te stappen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:20 schreef rednajt het volgende:
Accijns op tabaks en rookwaren wordt hoger, roken in horeca wordt verboden...goede maattregelen van dit kabinet![]()
idd. Als je 40 jaar lang een pakje per dag rookt en dan longkanker krijgt, hebben ze de kosten aan jou er al lang uitquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:39 schreef GodsSon het volgende:
Net of rokers niet genoeg betalen voor eventuele zorg die nodig is... 60% of meer van een pakje peuken is accijns en gaat dus naar de overheid die dat gelijk aan de gezondheidszorg kunnen doorsluizen!
Nederland heeft een echt probleem als iedereen ineens stopt met roken... dat kost de overheid meer geld als het roken zelf!
We kunnen dat met zijn allen gewoon weer leuk gaan opbrengenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:39 schreef GodsSon het volgende:
Net of rokers niet genoeg betalen voor eventuele zorg die nodig is... 60% of meer van een pakje peuken is accijns en gaat dus naar de overheid die dat gelijk aan de gezondheidszorg kunnen doorsluizen!
Nederland heeft een echt probleem als iedereen ineens stopt met roken... dat kost de overheid meer geld als het roken zelf!
neh, IMHO gaat de maatschappij hiermee stukken voor uitquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:56 schreef nvido het volgende:
Maargoed, ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken, de maatschappij gaat sneller achteruit dan ik had gehoopt.
Goed weekend allen.
Of naar de hoeren, die zijn ook in waarde gedaaldquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef Metro2005 het volgende:
dan gaan we maar zuipen met zijn allen
Harrie Jekkersquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:18 schreef HenkieVdV het volgende:
Het is bewezen trouwens dat een roker minder duur is dan een "normaal" persoon. Omdat de laatste 10 jaar van iemand die 83 wordt nogal duur zijn.
net of je je kleren na een avondje stappen in de rookvrije horeca niet gaat wassenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:02 schreef Maikuuul het volgende:
Geen stinkende rook kleding meer na het uitgaan
Jij houdt wel van lege kroegen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:56 schreef Qwea het volgende:
het lijkt me zo heerlijk om in een kroeg te komen en niet gelijk die gore rooklucht te hoeven ruiken
Nope, ik houd van bezwete kledijquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:05 schreef Homdeck het volgende:
[..]
net of je je kleren na een avondje stappen in de rookvrije horeca niet gaat wassen
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:18 schreef Byte_Me het volgende:
....... Zou het ze dan toch alleen om het geld gaan?
De gristenunie wou de accijnzen op alcohol houdende dranken toch gaan verhogen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef Metro2005 het volgende:
Wat denk je van de mensen die dagelijks in de file staan achter bijv een dampende diesel wagen of een oude benzine wagen met carburateurs.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:22 schreef Devlinsect het volgende:
Voor het milieu wel, maar als individu niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:53 schreef Quint24 het volgende:
[..]
Wat denk je van de mensen die dagelijks in de file staan achter bijv een dampende diesel wagen of een oude benzine wagen met carburateurs.![]()
Die dampen van die auto`s zijn erger dan mensen die een sigaar of sigaretje roken.![]()
Moet je eens kijken wat "de zorg" doet als al die mensen níet binnen 2 jaar aan longkanker overlijden...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:22 schreef Devlinsect het volgende:
Propaganda, no more, no less.. Al die niet-rokers zijn ook maar gewone mensen die graag ergens de schuld, voor wat dan ook, op afschuiven. En de laatste jaren hebben ze het overheidstij op het gebied van niet-roken nou eenmaal mee....quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:15 schreef Maarteb het volgende:
Het is natuurlijk vervelend al dat gerook; zeker voor niet-rokers. Maar waarom zijn rokers nu de nieuwe negers aan het worden? ik bedoel er zijn overal moraalridders die de roker maar moeten treiteren, ongetwijfeld om eigen trauma's en beperkingen te vergeten en zich daarom dan goed te gaan voelen. Arrogante niet-rokers, zelfs met dure campagne's en politiek lobby-en zijn jullie niet stoerder als een persoon die rookt.
Gisteren nog naar de kroeg geweest en het was stampvol en heel gezellig. Oh ja, ik woon in Dublin waar alle horeca rookvrij is. Geen enkel probleem, gezien hoe vol het meestal is. Misschien dat een paar verstokte asociale rokers erom zal thuisblijven maar het merendeel van de rokers loopt even naar buiten voor hun sigaret/sigaar/whatever en heeft geen minuut minder 'craic' (lol).quote:
Dus?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe meer rokers er zijn, hoe goedkoper juist de gezondheidszorg. Want rokers gaan eerder dood. Hoe meer nietmeerrokers, hoe meer mensen in de vergrijzing komen die zorg nodig hebben en dat is dus duurder.
En nee, dit hierboven is geen onzin.
Jah. En in stadions ookquote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:10 schreef dialMforMonkey het volgende:
Wordt roken eigenlijk ook verboden in gelegenheden zoals Doornroosje en Paradiso?
Ik zou niet weten hoe ze dat gaan controleren. In Paradiso kun je makkelijk even snel een hijs nemen. En dat gaan veel lui doen ook, als ik zo altijd het aantal rokers daar ziequote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:18 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Shit mên, niet meer blowen tijdens een goed concert.
Bedankt niet rokende toyota rijders
hoezo asociaal??quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:54 schreef vbmot het volgende:
Misschien dat een paar verstokte asociale rokers erom zal thuisblijven....
Als je alleen maar thuisblijft omdat je niet kunt roken. Moet je zelf weten, maar als je het zonder tabak niet leuk kunt hebben zegt dat toch wel het nodige.quote:
en dan ben je asociaal?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:53 schreef vbmot het volgende:
[..]
Als je alleen maar thuisblijft omdat je niet kunt roken. Moet je zelf weten, maar als je het zonder tabak niet leuk kunt hebben zegt dat toch wel het nodige.
Moet je eens kijken hoeveel mensen er aftaaien in het onwaarschijnlijke geval dat er geen alcohol meer geschonken mag worden. Zegt ook wel het nodige.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:53 schreef vbmot het volgende:
[..]
Als je alleen maar thuisblijft omdat je niet kunt roken. Moet je zelf weten, maar als je het zonder tabak niet leuk kunt hebben zegt dat toch wel het nodige.
En wat als ze nu eens alcohol gingen verbieden in de horeca (zeer onwaarschijnlijk, maar toch, stel het je eens voor) zou JIJ het dan nog leuk kunnen hebben zonder alcohol?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:53 schreef vbmot het volgende:
[..]
Als je liever rookt dan sociaal bent wel jaquote:
Inderdaad. Aan de andere kant zou je eens voor de grap bij een starbucks/costa (of weet ik wat jullie daar in NL hebben) moeten kijken. Zit altijd stampvol, en er wordt toch echt geen alcohol geschonken.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:16 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoeveel mensen er aftaaien in het onwaarschijnlijke geval dat er geen alcohol meer geschonken mag worden. Zegt ook wel het nodige.
Kan niet duur genoeg worden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:20 schreef rednajt het volgende:
Hoeeveel rokers hebben op dit kabinet gestemd????![]()
Accijns op tabaks en rookwaren wordt hoger, roken in horeca wordt verboden...goede maattregelen van dit kabinet![]()
De teerguerillaquote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:25 schreef lesley het volgende:
en wanneer komt de rokende bevolking in opstand?
Lekker verschuilen achter levenwijsheden uit de Enkhuizer Almanakquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:23 schreef minkuukel het volgende:
Een tevreden roker, is geen onrust stoker.![]()
alcohol mag ook duurder wordenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef Metro2005 het volgende:
mij ookquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:56 schreef Qwea het volgende:
het lijkt me zo heerlijk om in een kroeg te komen en niet gelijk die gore rooklucht te hoeven ruiken
ja....jij moet voor je eigen gezondheid betalenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:18 schreef Byte_Me het volgende:
Zou het ze dan toch alleen om het geld gaan?
Maar wel lekker langzaam, zodat ze het niet door hebben.quote:
Nog roomser als de paus. Je hebt ze er ook altijd bij, die koorknaapjes. En nee, ik rook zelf niet.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 08:34 schreef rednajt het volgende:
[..]
ja....jij moet voor je eigen gezondheid betalen![]()
Mensen lijken ook niet in de gaten te hebben dat het nooit ophoudt. De fatsoensrakkers moeten iets hebben om tegen aan te schoppen. Nu is dat het roken, en ook al voorzichtig de alcohol. Maar wat komt daarna? Inderdaad, het junkfood? En dan? Mensen met overgewicht aanpakken? Onderaan een wachtlijst zetten voor medische zorg?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:26 schreef Ms.Poes het volgende:
Mocht iedereen stoppen met roken trouwens, zou de regering dan niet iets anders met 400% gaan belasten? Alcohol bijvoorbeeld, is immers ongezond en behoorlijk dodelijk? Junkfood ofzo, een bigmac voor 15 euro?
Denk je niet dat het gat wat dan valt ergens anders mee gevuld gaat worden? Heb je dan niet veel liever dat de rokers deze belastingen zonder klagen blijven ophoesten, dan dat ze iets uit gaan zoeken wat ook die heilige nietrokers op een gevoelige plek gaat raken?
ik heb niet op dit kabinet gestemdquote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:20 schreef rednajt het volgende:
Hoeeveel rokers hebben op dit kabinet gestemd????![]()
Dat zal best maar gister hadden we met een aantal collega's een feestje, maar een aantal gingen niet mee omdat ze niet konden drinken want ze waren met de auto. Nu is het op zich wel goed dat ze daar bij stil staan maar is voor sommigen dat alcohol echt zo belangrijk om het gezellig te hebben? Nou, zo is het dus met roken ook waarschijnlijk. Ben zelf niet eens een roker maar gun iemand zo'n pleziertje toch.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 02:13 schreef vbmot het volgende:
[..]
Inderdaad. Aan de andere kant zou je eens voor de grap bij een starbucks/costa (of weet ik wat jullie daar in NL hebben) moeten kijken. Zit altijd stampvol, en er wordt toch echt geen alcohol geschonken.
Ik ook niet, wel op een partij uit het kabinetquote:
Ik ga me natuurlijk niet verantwoorden voor jouw collega's van de jostibandquote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:58 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat zal best maar gister hadden we met een aantal collega's een feestje, maar een aantal gingen niet mee omdat ze niet konden drinken want ze waren met de auto. Nu is het op zich wel goed dat ze daar bij stil staan maar is voor sommigen dat alcohol echt zo belangrijk om het gezellig te hebben? Nou, zo is het dus met roken ook waarschijnlijk. Ben zelf niet eens een roker maar gun iemand zo'n pleziertje toch.
Hoezeer heeft het nuttigen van alcohol te maken met roken? Overlast van alcohol mogen ze van mij net zo hard aanpakken als overlast door roken. Maargoed, van mij mogen ze het best verbieden. Ik vermaak me ook wel met een kopje kamilletheequote:Maar goed, hopelijk gaan ze nu ook alcohol verbieden in de horeca, eens kijken of de anti-rokers het dan eens gaan begrijpen.
Dat werkt normaal ook wel. Maar met verslaafden is het altijd wat lastig communiceren.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:57 schreef kriele het volgende:
Het verbieden van zaken staat me al niet aan. We worden toch geacht volwassen mensen te zijn die onderling dingen met elkaar op kunnen lossen?
Laat dan de kroegbazen en discotheek-eigenaren zelf bepalen of er wel of niet gerookt wordt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:11 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat werkt normaal ook wel. Maar met verslaafden is het altijd wat lastig communiceren.
Niet lullig bedoeld, maar zo is het nu eenmaal. Rokers zijn niet asociaal, intolerant of tenenkrommend dom of zo, ze zijn gewoon verslaafd.
En dan werkt een normale rationele discussie niet zo goed.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:32 schreef kriele het volgende:
[..]
Laat dan de kroegbazen en discotheek-eigenaren zelf bepalen of er wel of niet gerookt wordt.
Die roken zelf ook allemaal, dus dat schiet niet zo op.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:32 schreef kriele het volgende:
Laat dan de kroegbazen en discotheek-eigenaren zelf bepalen of er wel of niet gerookt wordt.
Zo, das een flink portie generalisatie!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:04 schreef Pinball het volgende:
[..]
Die roken zelf ook allemaal, dus dat schiet niet zo op.
Net als al het personeel trouwens. En terecht overigens, want als je niet rookt is het ook niet vol te houden in de horeca.
Ik stel voor dat we het eerst 15 jaar verbieden, en daarna laten we de keuze aan de kroegbazen en eigenaren. Dat is wat eerlijker, na 100 jaar toestaan.
Als de horecabaas het goed vindt dat er gerookt wordt in zijn zaak, dan is dat zijn keuzequote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:41 schreef paradoXical het volgende:
Ik moet toch maar even reageren op sommige rokers welke posten hier.
Dat jullie roken is jullie keuze.
Maar daardoor niet minder waar.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:59 schreef kriele het volgende:
Zo, das een flink portie generalisatie!
ja leuk, dan ook weer 15 jaar slavernij en kindermisbruik toestaan. Daarna natuurlijk weer verbiedenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:22 schreef Pinball het volgende:
[..]
Maar daardoor niet minder waar.
Mooi voorstel toch? 15 jaar rookvrij vanaf nu, en daarna de keuze weer vrij laten.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:41 schreef Oldbie het volgende:
ja leuk, dan ook weer 15 jaar slavernij en kindermisbruik toestaan. Daarna natuurlijk weer verbieden
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:11 schreef Pinball het volgende:
Dat werkt normaal ook wel. Maar met verslaafden is het altijd wat lastig communiceren.
Niet lullig bedoeld, maar zo is het nu eenmaal. Rokers zijn niet asociaal, intolerant of tenenkrommend dom of zo, ze zijn gewoon verslaafd.
En dan werkt een normale rationele discussie niet zo goed.
ik rook nietquote:
Doe maar, dat eet ik toch nooit.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:07 schreef Oldbie het volgende:
ik rook niet
Ik kan me alleen heel goed inleven. Iedereen preekt voor zijn eigen stukje. Ik wil jou eens horen klagen als ze een biefstukje of een gehaktbal met 70% accijns gaan belasten.
Precies. En anderen aan diezelfde risico's blootstellen is asociaal. Dus een verbod daarop is een prima idee.quote:Als iemand wil roken moet hij dat helemaal zelf weten. Dat hij daar ziek van kan worden is een risico en dat weet een roker maar al te goed.
Als die pinda ook schadelijk is voor nietsvermoedende omstanders lijkt me dat een prima plan ja.quote:Maarja, je kan ook stikken in een pinda. Zullen we maar een verbod op pinda's instellen??
Dat mag je allemaal best vinden, maar dat is geen argument.quote:Ik vind het niet erg dat tabak extra belast wordt maar 70% (of hoeveel was het??) vind ik werkelijk te belachelijk voor woorden. En een rookverbod in de horeca ook.
Straks krijg je een chip in je hoofd en weten ze wat je denkt!! Maak een hoedje van aluminiumfolie!!!quote:Straks gaat de overheid je nog vertellen dat er in huis niet gerookt mag worden!! Dit is geen politiestaat!!!
Ok.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:16 schreef Oldbie het volgende:
Prima, hierbij stop ik met de discussie. Blijkbaar weerleg je alles met onzin en probeer je altijd het laatste woord te hebben. Mag van mij: reageer nog maar een keer op mij. Dan heb je idd het laatste woord.
Rijden met drank is ook verboden, en terecht. Volgens sommige die-hards hier zou je dat dus ook zelf moeten weten.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Homdeck het volgende:
als iedereen die een fles drank opzuipt ook nog eens uit de auto blijft en/of er niet agressief van wordt heb je gelijk. maar da's een utopie.
Je ziet iemand roken en er gaat bij jou geen belletje rinkelen, "Goh, ik zit hier in een rookgelegenheid, laat ik een rookvrije plek opzoeken". Je doet het jezelf aan.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:44 schreef rednajt het volgende:
Met roken breng je andere mensen ook ongevraagd schade aan, waarom zou een niet roker ook schade moeten oplopen voor iets wat hij helemaal niet wil inademen.....smerige pleurislucht....
Zeer nuttige toevoeging, kun je ook volwassen reageren?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:43 schreef vbmot het volgende:
[..]
Ik ga me natuurlijk niet verantwoorden voor jouw collega's van de jostiband
Nou, dat bedoel ik dus. De meesten die zo lopen te kankeren op de rokers zullen wel gaan protesteren op het moment dat alcohol verboden gaat worden.quote:Hoezeer heeft het nuttigen van alcohol te maken met roken? Overlast van alcohol mogen ze van mij net zo hard aanpakken als overlast door roken. Maargoed, van mij mogen ze het best verbieden. Ik vermaak me ook wel met een kopje kamillethee![]()
Inderdaad. Zo heb je voor de mensen die wel roken gelegenheden en mensen die niet roken gelegenheden. Klaar.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:19 schreef kriele het volgende:
Ik blijf erbij om het te laten bij de kroegbazen en discotheek eigenaren zelf.
Precies. Keuze voor iedereen.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:21 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo heb je voor de mensen die wel roken gelegenheden en mensen die niet roken gelegenheden. Klaar.
als je een fles alcohol opzuipt en je bent stront lazerus en je valt andere mensen lastig of je gaat rijden in een auto en je rijdt iemand aanquote:Op zondag 18 februari 2007 09:44 schreef rednajt het volgende:
Ik denk dat sommige het hier niet zo goed snappen.....
Als je een fles alcohol opzuipt dan zuip je het in je eigen lichaam kapot, hetzelfde geldt voor een ander voorbeeld zoals fastfood.
Met roken breng je andere mensen ook ongevraagd schade aan, waarom zou een niet roker ook schade moeten oplopen voor iets wat hij helemaal niet wil inademen.....smerige pleurislucht....
Jezus man lul. Weet je hoeveel schade jij de maatschappij, het milieu, kortom de hele wereld aanbrengt met je noord hollandse westerse gedrag? Ik vraag toch ook niet om de uitlaatgassen van je Toyota Aygo in te ademenen, of de straling van je samsung d666 kutgsm.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:44 schreef rednajt het volgende:
Ik denk dat sommige het hier niet zo goed snappen.....
Als je een fles alcohol opzuipt dan zuip je het in je eigen lichaam kapot, hetzelfde geldt voor een ander voorbeeld zoals fastfood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |