abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46355375
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:51 schreef __Saviour__ het volgende:
het nederlandse koningshuis staat er volledig buiten. die hebben politiek gezien niks te betekenen.
Oh? Was dat maar waar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46355400
En daarnaast het is toch absurd dat het bij het staatshoofd geen probleem is maar bij een staatssecretaris wel?

En daarvoor bij wethouders ook niet.

Waar stellen jullie dan de grens?
pi_46355429
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:51 schreef __Saviour__ het volgende:
het nederlandse koningshuis staat er volledig buiten. die hebben politiek gezien niks te betekenen.
nou, er zijn anders heel wat mensen die daar anders over denken en haar onze belangrijkste diplomate vinden .. met nu weer een heet hangijzer in Turkije
pleased to meet you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 01:54:12 #154
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46355432
Waar stel dat alle ministers in een kabinet bijvoorbeeld Nederlander en -ik zeg maar wat- Zweeds zijn. En we krijgen ellende met Zweden. Ik voel me dan meer gerust met bewindsmensen in het kabinet als ze de Zweedse nationaliteit hebben afgezworen.

Al is het alleen maar dat je niet als bewindsman zomaar het vijandige land in kan vluchten.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 01:54:40 #155
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46355440
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:51 schreef du_ke het volgende:
Oh? Was dat maar waar.
wat doen ze dan?
alleen wat ministers benoemen en ontslag accepteren. ze heeft er zelf geen macht over. ook wetten kan ze alleen maar ondertekenen, wat eigenlijk alleen maar van ceremoniele betekenis is. volgens mij kan ze niet eens weigeren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 16 februari 2007 @ 01:55:28 #156
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46355453
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:52 schreef du_ke het volgende:
En daarnaast het is toch absurd dat het bij het staatshoofd geen probleem is maar bij een staatssecretaris wel?

Een staat concureert met andere staten. Een stad niet. Een stad concurreert misschien wel met andere steden. Een wethouder of burgemeester uit een andere stad kan bij een herverdeling best omstreden zijn.
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 01:55:50 #157
46149 __Saviour__
pi_46355460
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:53 schreef moussie het volgende:

[..]

nou, er zijn anders heel wat mensen die daar anders over denken en haar onze belangrijkste diplomate vinden .. met nu weer een heet hangijzer in Turkije
ze kan enkel wat lobby-en en hopen dingen in gang te zetten. dingen die vervolgens door de echte politici in behandeling genomen worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46355504
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:55 schreef Flumina het volgende:

[..]

Een staat concureert met andere staten. Een stad niet. Een stad concurreert misschien wel met andere steden. Een wethouder of burgemeester uit een andere stad kan bij een herverdeling best omstreden zijn.
Ok je stelt dus de grens bij het landelijk bestuur?

Overigens concureert een regio als de randstad natuurlijk meer met regio's als het Ruhrgebied en de Vlaamse diamant dan binnen het land ofzo.

En van bovenaf?
De koningin kan dus maar waar stel je verder naar beneden de grens?
pi_46355520
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

wat doen ze dan?
alleen wat ministers benoemen en ontslag accepteren. ze heeft er zelf geen macht over. ook wetten kan ze alleen maar ondertekenen, wat eigenlijk alleen maar van ceremoniele betekenis is. volgens mij kan ze niet eens weigeren.
Ze kan significante invloed uitoefenen op de formatie.Heb wel eens begrepen dat Paars er nooit was gekomen zonder de koningin.

Daarnaast een belangrijke, vooral internationale, representatieve en vertegenwoordigende functie.
  Donald Duck held vrijdag 16 februari 2007 @ 02:02:04 #160
46149 __Saviour__
pi_46355593
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:58 schreef du_ke het volgende:
Ze kan significante invloed uitoefenen op de formatie.Heb wel eens begrepen dat Paars er nooit was gekomen zonder de koningin.

Daarnaast een belangrijke, vooral internationale, representatieve en vertegenwoordigende functie.
op die manier vervult ze ongetwijfeld een belangrijke rol, maar dat is dus allemaal een rol van bemiddeling en lobby-en.
Maar ze kan bijvoorbeeld niet zeggen: nee, die partij komt niet in regering. of ze kan niet op eigen houtje namens nederland verdragen afsluiten met andere landen bijvoorbeeld. dat bedoel met het niet echt hebben van politieke macht
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 16 februari 2007 @ 02:03:23 #161
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46355620
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok je stelt dus de grens bij het landelijk bestuur?

Overigens concureert een regio als de randstad natuurlijk meer met regio's als het Ruhrgebied en de Vlaamse diamant dan binnen het land ofzo.

En van bovenaf?
De koningin kan dus maar waar stel je verder naar beneden de grens?
Ik vind gewoon dat Wilders ergens wel een punt heeft. Ik zou zoiets zeker niet afdoen als buitenlanderhaat of Kamer-onwaardig. Zeker omdat een minister redelijk onafhankelijk kan opereren. Een ambtenaar staat onder toezicht van de minister. Aan de andere kant heb je altijd de Kamer, die het een en ander moet controleren. Persoonlijk vind ik het wel de moeite waard om er over te praten en te informeren bij andere landen. De president van de VS moet naar mijn weten ook een authentieke Amerikaan zijn.
pi_46355736
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:54 schreef Flumina het volgende:
Waar stel dat alle ministers in een kabinet bijvoorbeeld Nederlander en -ik zeg maar wat- Zweeds zijn. En we krijgen ellende met Zweden. Ik voel me dan meer gerust met bewindsmensen in het kabinet als ze de Zweedse nationaliteit hebben afgezworen.

Al is het alleen maar dat je niet als bewindsman zomaar het vijandige land in kan vluchten.
nou, mochten we oorlog met zweden krijgen dan treden die bewindspersonen toch af .. op dat moment heb je namelijk wel een belangenverstrengeling, maar die bij voorbaat al te veronderstellen .. tja ..
tegenvraag : waarom zou je eigenlijk nog willen integreren hier als je toch maar een tweederangsburger blijft, no matter wat je doet ? Ik bedoel maar, je doet je werk goed, zo goed dat je benoemd wordt tot staatssectretaris .. maar dan kom je erachter wat je feitelijk bent en blijft volgens sommigen .. een nepnederlander met vast en zeker een dubbele agenda ..
pleased to meet you
pi_46356074
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 02:10 schreef moussie het volgende:
nou, mochten we oorlog met zweden krijgen dan treden die bewindspersonen toch af .. op dat moment heb je namelijk wel een belangenverstrengeling, maar die bij voorbaat al te veronderstellen .. tja ..
Schijn van van mogelijke belangenverstrengeling is al voldoende om af te treden. Zie de affaires Oudkerk en Peper. Ik vind het dan ook geen oplossing de bewindspersoon in het geval van crisis met in dit voorbeeld Zweden af te laten treden. De minister is dan namelijk hard nodig. Dus je moet vooraf het besluit nemen, is er in de toekomst alleen al de schijn van belangenverstrengeling mogelijk dan niet aanstellen als minister of je moet dat voor lief nemen en verder niet meer aan de minister tornen als het om dit soort zaken gaat.
pi_46356116
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 02:10 schreef moussie het volgende:
tegenvraag : waarom zou je eigenlijk nog willen integreren hier als je toch maar een tweederangsburger blijft, no matter wat je doet ? Ik bedoel maar, je doet je werk goed, zo goed dat je benoemd wordt tot staatssectretaris .. maar dan kom je erachter wat je feitelijk bent en blijft volgens sommigen .. een nepnederlander met vast en zeker een dubbele agenda ..
Waarom tweederangs burger? Een dubbel paspoort zou je in bepaalde gevallen als bezwaarlijk aan kunnen merken, daar heeft Wilders echt wel een punt. Ik geloof dan ook niet dat Wilders als doel heeft Albayrak en Aboutaleb dwars te zitten. Er zijn geen aanwijzingen dat onzuivere motieven een rol spelen.
pi_46356590
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 02:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom tweederangs burger? Een dubbel paspoort zou je in bepaalde gevallen als bezwaarlijk aan kunnen merken, daar heeft Wilders echt wel een punt. Ik geloof dan ook niet dat Wilders als doel heeft Albayrak en Aboutaleb dwars te zitten. Er zijn geen aanwijzingen dat onzuivere motieven een rol spelen.
euh, hij wou dat hun benoeming niet doorgaat ..
daarnaast worden er dus keer op keer gehamerd op een een evtle dubbele agenda, daarmee geeft hij te kennen dat hun eed van loyaliteit wel eens niet oprecht zou kunnen zijn .. als je dan zo makkelijk een eed van een aankomend bewindslid in twijfel gaat trekken heb ik zo mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van Wilders zelf, liegt die dan zo vaak over zijn ware bedoelingen en intenties dat die dat bij ieder ander ook verwacht ?
pleased to meet you
  vrijdag 16 februari 2007 @ 07:16:28 #166
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_46357229
quote:
Ruim miljoen Nederlanders hebben twee paspoorten

ANP

Ongeveer een op de zestien Nederlanders had op 1 januari 2006 twee paspoorten. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het CBS. Bijna de helft van deze groep mensen heeft naast de Nederlandse ook de Turkse (260.000) of Marokkaanse nationaliteit (227.692).

De kwestie van de dubbele nationaliteit kwam donderdag ook in de Tweede Kamer aan de orde. De PVV stelde dat bewindslieden en Kamerleden geen dubbele nationaliteit mogen hebben om belangenverstrengeling te voorkomen. Kamerlid Fritsma doelde op de nieuwe bewindslieden Aboutaleb en Albayrak.

Sinds 1 oktober 1997 geldt als hoofdregel dat personen slechts één nationaliteit mogen hebben. In de praktijk behoudt het overgrote deel sindsdien de oorspronkelijke nationaliteit. Maar omdat het merendeel van de mensen met een buitenlands paspoort hier al voor 1997 woonde konden niet-Nederlanders bij de naturalisatie hun oorspronkelijke nationaliteit behouden.
http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article1499908.ece
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 16 februari 2007 @ 07:17:00 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46357233
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 00:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er kunnen prima vrijheden bestaan in een dictatuur. Kijk maar naar Singapore.
De vrijheid om te demonstreren, maar wel in een vakje van 10 bij 10 meter, ergens in een achterbuurt waar niemand 'last' van je heeft.

Toffe vergelijking ja.

Ontopic;
Verdonk eens over één nationaliteit minister

'nuff said.

[ Bericht 12% gewijzigd door Yildiz op 16-02-2007 07:36:20 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 07:57:40 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46357447
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:51 schreef freako het volgende:

[..]

Het staat de PVV overigens vrij om een initiatiefwetsvoorstel in te dienen om het Kamerlidmaatschap onverenigbaar te maken met het bezit van een niet-Nederlandse nationaliteit.
Nee. Want dat staat de Grondwet niet toe (Artikel 1 en Artikel 3). Dan moet er dus eerst een Grondwetswijziging komen, daar is 2/3 meerderheid voor nodig en die krijgen ze voor dit punt nooit of te nimmer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 16 februari 2007 @ 08:20:00 #169
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46357582
Ik vind het ook prachtig hoor.

Er worden vele stemmen uitgebracht op allerlei partijen, zo ook op groep Wilders / PVV (waarom geen PvdV denk ik dan) en PvdA.

Uiteindelijk besluiten die partijen in al hun wijsheid wie ze waar willen. Ook wordt er op een gegeven moment volledig volgens protocol een kabinet samengesteld. Nu kun je het daar niet mee eens zijn, en dan moet je gewoon de volgende keer op een andere of dezelfde partij stemmen. Prima.

Maar, dan komt er een partij die iemand met een dubbel paspoort naar voren schuift, een partij die vele duizenden stemmen heeft gehad, meer dan groep Wilders, en dát is dan ineens niet goed.

En Verdonk is het daar ook nog ineens mee eens, .
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 08:22:21 #170
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46357600
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:52 schreef du_ke het volgende:

Heeft Job Cohen ook een dubbele nationaliteit?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 08:29:55 #171
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46357668
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 01:54 schreef Flumina het volgende:

Als je al rekening gaat houden met gewapende confliten dan kan je net zo goed aan een burgeroorlog denken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 16 februari 2007 @ 08:34:50 #172
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46357720
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 08:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als je al rekening gaat houden met gewapende confliten dan kan je net zo goed aan een burgeroorlog denken.
WorldWar 4! Niet de 3e, want die is al bezig volgens Wilders die dat weer van een oud Mossad iemand heeft, waarvan Wilders zegt dat hij dat niet zal zeggen, maar dat het wel waar is.

Snap jij het nog?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 08:36:31 #173
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46357738
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Want dat staat de Grondwet niet toe (Artikel 1 en Artikel 3). Dan moet er dus eerst een Grondwetswijziging komen, daar is 2/3 meerderheid voor nodig en die krijgen ze voor dit punt nooit of te nimmer.
Wetten kunnen in Nederland toch niet aan de Grondwet getoetst worden? Daar heeft Halsema een initiatiefwetsvoorstel over ingediend dat nu in eerste lezing bij de Eerste Kamer ligt.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 08:39:26 #174
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46357773
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 08:20 schreef Yildiz het volgende:
zo ook op groep Wilders / PVV (waarom geen PvdV denk ik dan)
Dat is een keuze van Wilders. Waarom hij voor PVV heeft gekozen is mij ook niet duidelijk.

Het bekt misschien wat beter. Misschien heeft het er ook mee te maken dat een voorloper van de VVD ook PvdV heette. PvdV lijkt ook een beetje op PvdA.
pi_46357805
Ah, ik zie dat de aanhangers van de partij van de Heilige Onvrijheid lekker door zijn gegaan met onzin spuien. Gaan ze vandaag door? Dan pak ik alvast een zak chips...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')