Niks nieuws onder de zon, dezelfde kras in de plaat, maar de reacties op dat gezwam waren af en toe toch echt van hoog hilarisch niveau!quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:46 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Heb je nog wat nieuws gelezen? Of heb je herhalingen van zetten geturfd?
Het staat de PVV overigens vrij om een initiatiefwetsvoorstel in te dienen om het Kamerlidmaatschap onverenigbaar te maken met het bezit van een niet-Nederlandse nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Voor dat idee kan je een wetsvoorstel indienen en wordt over gestemd. Meerderheid aangenomen, geen meerderheid verworpen. Maar de commotie nu is dat de PVV in een motie heeft gevraagd aan de kamer om hen niet te beedigen. Deze motie zou kunnen als er een wet was aangenomen waar het soortgelijk voorstel instaat als jij wilt. Nu is die wet er niet en gaat de motie buiten de wet. Dan heeft de kamervoorzitter de taak om in te grijpen. Kamerleden hebben namelijk de eed afgelegd en moeten zich daar dus aan houden. Ook de PVV.
Het idee wat jij wilt kan dus wel en daar kan je voor of tegen zijn. Wat de PVV wou vandaag kan grondwettelijk niet.daar moet ook de PVV zich aan houden.
Waarschijnlijk is het enige belang in ons land, het geldelijke.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:47 schreef Elseetje het volgende:
Zeg Tikorev, ben jij je er eigenlijk wel van bewust dat zij Nederlanders zijn, dat dit hun vader-/moederland is, niet Turkije of Marokko? Dat als zij belang hadden in die landen, dat ze dan niet hier zouden wonen en hun volk (de Nederlanders dus) hier wilden vertegenwoordigen?
Ze zijn net zo goed Nederlanders als Marokkaan/Turk. Ik vind (net zoals de meerderheid bij de RTL poll) dat je van Nederlandse bewindspersonen kan eisen dat ze alleen Nederlanders zijn.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:47 schreef Elseetje het volgende:
Zeg Tikorev, ben jij je er eigenlijk wel van bewust dat zij Nederlanders zijn, dat dit hun vader-/moederland is, niet Turkije of Marokko?
Geert Wilders is zeker geschikt ervoor hequote:Op donderdag 15 februari 2007 23:51 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het enige belang in ons land, het geldelijke.
Ik betwijfel het patriottisme en vaderlandsliefde voor Nederland, in de mensen met een dubbel paspoort. En acht ze vervolgens ook ongeschikt als vertegenwoordigers van het landsbelang.
Dat kan je niet. Dan sluit je namelijk andere mensen uit, en dat mag niet. Je weet wel, discriminatie enzoquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze zijn net zo goed Nederlanders als Marokkaan/Turk. Ik vind (net zoals de meerderheid bij de RTL poll) dat je van Nederlandse bewindspersonen kan eisen dat ze alleen Nederlanders zijn.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
(net zoals de meerderheid bij de RTL poll)
Nee slachtoffer, ook Joodse Amerikanen met een Israëlisch, Amerikaans en Nederlands paspoort zouden volgens het voorstel niet in aanmerking komen voor een Nederlands ministerschap.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Amerikanen met 2 paspoorten zeker geschikt
Alleen Marokkanen of Turken met 2 paspoorten niet.
Geert Wilders is alleen geschikt om de gevoelige snaar te raken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Geert Wilders is zeker geschikt ervoor he
Amerikanen met 2 paspoorten zeker geschikt
Alleen Marokkanen of Turken met 2 paspoorten niet.
daar kan de pvv een wetsvoorstel voor indienen. Ze wisten ook wel dat deze motie niet kon en niet hoort. Maar mensen vragen nu anderen niet te beedigen is tegen hun eigen beediging. Toch logisch dat er dan ingegrepe wordt als dat bij de taken van een kamervoorzitter hoort?quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze zijn net zo goed Nederlanders als Marokkaan/Turk. Ik vind (net zoals de meerderheid bij de RTL poll) dat je van Nederlandse bewindspersonen kan eisen dat ze alleen Nederlanders zijn.
Ik neem aan dat je het dan hebt over Marokkanen en Turken die in Marokko resp. Turkije zijn geboren en getogen of daar nog wonen? Hier zijn we namelijk allemaal Nederlanders, behalve de mensen die het staatsburgerschap niet verkregen hebbenquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:55 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Geert Wilders is alleen geschikt om de gevoelige snaar te raken.
Amerikanen moeten vooral uit ons land blijven en zich nergens mee bemoeien.
Marokkanen en Turken moeten zich met hun eigen land bezighouden, net zoals dat voor Amerikanen en Nederlanders geldt.
Ik plaatste jouw voorbeeld van Veerman voor het gemak op 1 lijn met de Limburgse belangen van Eurlings en op dat laatste had ik al gereageerd, vandaar dat ik terugverwees naar een eerdere post.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ow, ik dacht dat je het over Veerman en aboutaleb had zoals Tikorev.
Ongelijke gevallen mag je ongelijk behandelen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:54 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat kan je niet. Dan sluit je namelijk andere mensen uit, en dat mag niet. Je weet wel, discriminatie enzo
Het is maar wat voor waarde je hecht aan het begrip nationaliteit. In discussies over illegalen is de nationaliteit voor velen allesbepalend maar als het dan om bewindslieden gaat blijkt de nationaliteit plotseling geen ruk meer voor te stellen. Misschien zijn ze bij de PVV gewoon wat consequenter.quote:Overigens zijn ze niet net zo goed Marokkaan of Turk. Ze hebben de nationaliteit. Het is niet hun land. Waarom snap je dat verschil niet?
Precies. Ik reageer alleen op Meki.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:57 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het dan hebt over Marokkanen en Turken die in Marokko resp. Turkije zijn geboren en getogen of daar nog wonen? Hier zijn we namelijk allemaal Nederlanders, behalve de mensen die het staatsburgerschap niet verkregen hebben
Ach, zo gaat het toch altijd? Het gaat ook nooit over het tegenhouden van rijke westerse migranten, alleen maar over arme niet-westerse migranten. Je weet wel, hypocrisie enzo...quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:58 schreef Re het volgende:
Als A en A een Brits danwel Amerikaans paspoort hadden gehad zaten we nu in topic #1 post 10 ofzo
offtopic Ik vraag me af en toe echt af of je serieus bent, of dat je het gewoon leuk vindt om heel stompzinnig over te komenquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ongelijke gevallen mag je ongelijk behandelen.
[..]
Het is maar wat voor waarde je hecht aan het begrip nationaliteit. In discussies over illegalen is de nationaliteit voor velen allesbepalend maar als het dan om bewindslieden gaat blijkt de nationaliteit plotseling geen ruk meer voor te stellen. Misschien zijn ze bij de PVV gewoon wat consequenter.
geeft niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:58 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ik plaatste jouw voorbeeld van Veerman voor het gemak op 1 lijn met de Limburgse belangen van Eurlings en op dat laatste had ik al gereageerd, vandaar dat ik terugverwees naar een eerdere post.
Ik had wel iets duidelijker kunnen zijn.![]()
sorry, maar als je mensen gaat vragen om de wet te overtreden omdat anderen wel eens de wet zouden kunnen overtreden, dan ben je niet consequent.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ongelijke gevallen mag je ongelijk behandelen.
[..]
Het is maar wat voor waarde je hecht aan het begrip nationaliteit. In discussies over illegalen is de nationaliteit voor velen allesbepalend maar als het dan om bewindslieden gaat blijkt de nationaliteit plotseling geen ruk meer voor te stellen. Misschien zijn ze bij de PVV gewoon wat consequenter.
Klopt, maar het gaat hier niet om geboorteland en dus niet om autochtoon/allochtoon, het gaat hier puur over nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee hoor: al hebben je opa's, oma's, vaders en moeders allemaal de Marokkaanse nationaliteit, zolang ze allemaal in Nederland zijn geboren ben jij gewoon een autochtoon.![]()
Zie reaktie op Gelly.quote:Nu ben ik je kwijt
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
sorry, maar als je mensen gaat vragen om de wet te overtreden omdat anderen wel eens de wet zouden kunnen overtreden, dan ben je niet consequent.
Hahah dan zou Wilders het zelf hebben uitgereiktquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee slachtoffer, ook Joodse Amerikanen met een Israëlisch, Amerikaans en Nederlands paspoort zouden volgens het voorstel niet in aanmerking komen voor een Nederlands ministerschap.
Jij verbaast me telkens weer...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Hahah dan zou Wilders het zelf hebben uitgereikt
dan zou zelf een motie indienen van vertrouwen
quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:55 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Geert Wilders is alleen geschikt om de gevoelige snaar te raken.
Amerikanen moeten vooral uit ons land blijven en zich nergens mee bemoeien.
Marokkanen en Turken moeten zich met hun eigen land bezighouden, net zoals dat voor Amerikanen en Nederlanders geldt.
de motie waarover de commotie is ontstaan vroeg hen niet te beeidigen. Niet een pas op de plaats te maken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hij vroeg om een pas op de plaats. Net zoals in de motie over het generale pardon.
Je hebt het over Nederlanders, Amerikanen, Turken en Marokkanen. Zij moeten zich allemaal met hun land van herkomst/geboorte bemoeien en nergens anders mee.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoezo met hun eigen land bemoeien ?? Zijn we opeens geen Nederlanders meer??.
wij zijn allemaal Nederlanders en hebben hetzlefde rechten net als iedereen
Dat noem ik een pas op de plaats.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
de motie waarover de commotie is ontstaan vroeg hen niet te beeidigen. Niet een pas op de plaats te maken.
wonende in Nederland met 2 nationaliiteiten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:08 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Je hebt het over Nederlanders, Amerikanen, Turken en Marokkanen. Zij moeten zich allemaal met hun land van herkomst/geboorte bemoeien en nergens anders mee.
maar niet consequent.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:11 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat noem ik een pas op de plaats.
Maar goed, ik ga maar eens slapen want ik moet mij morgenvroeg weer met serieuze zaken bezig houden...![]()
2 Nationaliteiten direct afschaffen. In alle opzichten een overbodig fenomeen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
wonende in Nederland met 2 nationaliiteiten.
Nee niet afschaffenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:13 schreef Bombardier het volgende:
[..]
2 Nationaliteiten direct afschaffen. In alle opzichten een overbodig fenomeen.
Je vindt het zelf dus ook allemaal maar onzin wat Wilders en zijn vriendjes in de kamer er van bakken. Morgen staat in de metro overigens dat het ploegje Wilders recordhouder is/wordt in het stellen van schriftelijke vragen aan het kabinet. Wilders is weer helemaal hot deze week, er komen weer verkiezingen aan he. Steunt hij eigenlijk nog provinciale partijtjes of doet hij echt helemaal niet mee aan deze verkiezingen? Je zou haast denken dat dit wel het geval zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:11 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat noem ik een pas op de plaats.
Maar goed, ik ga maar eens slapen want ik moet mij morgenvroeg weer met serieuze zaken bezig houden...![]()
Wat is dat nu voor vergelijking.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee niet afschaffen
Schaf dan gelijk vrijheid af
je wilt toch vrijheid van paspoorten afschaffenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:15 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor vergelijking.![]()
Er kunnen prima vrijheden bestaan in een dictatuur. Kijk maar naar Singapore.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:18 schreef Meki het volgende:
schaf dan alle vrijheden af en gaan we dan onder dictatuur
Dan kies ik voor mijn Britse nationaliteit.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:13 schreef Bombardier het volgende:
[..]
2 Nationaliteiten direct afschaffen. In alle opzichten een overbodig fenomeen.
Ja maar jij weet net zo goed als ik dat dat niet de intentie is van het voorstel. Die intentie is gewoon simpelweg het weren van Moslims. Hij komt niet in de regering dus dan maar op andere manieren proberen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee slachtoffer, ook Joodse Amerikanen met een Israëlisch, Amerikaans en Nederlands paspoort zouden volgens het voorstel niet in aanmerking komen voor een Nederlands ministerschap.
Je bent zeker een republikein die het koningshuis via een omweg onmogelijk wil maken?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:40 schreef Flumina het volgende:
Eindelijk een goed voorstel van de Partij voor de Vrijheid.
Hoe zit dat precies. Heeft Willem-Alexander dan twee paspoorten? Ja, Maxima wel maar die is toch officieel geen staatshoofd? Hoewel een republiek ik best wel zie zitten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je bent zeker een republikein die het koningshuis via een omweg onmogelijk wil maken?
Ze willen haar wel koningin maken .. met haar 2 paspoorten, of zijn het er 3 .. al die voormalige spaanse kolonies zijn toch ook nog spaans ?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:45 schreef Flumina het volgende:
[..]
Hoe zit dat precies. Heeft Willem-Alexander dan twee paspoorten? Ja, Maxima wel maar die is toch officieel geen staatshoofd? Hoewel een republiek ik best wel zie zitten.
Je kan als je dat wilt heus wel zeggen dat je die Marokkaanse nationaliteit niet hoeft hoor. Mij maak je niets wijs? Hoe anders krijgt de Marokkaanse overheid je gegevens?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:46 schreef moussie het volgende:
Ongelooflijk, om geboren en getogen Nederlanders buiten proberen te sluiten bij het democratisch proces omdat hun voorouders uit een land komen dat hun geen keuze laat .. wat een walgelijk ventje is die Wilders toch
Beatrix schijnt bij haar geboorte ook de engelse nationaliteit gekregen te hebben. (via een vage constructie uit 1708 zijn alle afstamelingen van ene prinses Sophie sindsdien geboren tot 1948 automatisch voorzien van de Engelse nationaliteit.).quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:45 schreef Flumina het volgende:
[..]
Hoe zit dat precies. Heeft Willem-Alexander dan twee paspoorten? Ja, Maxima wel maar die is toch officieel geen staatshoofd? Hoewel een republiek ik best wel zie zitten.
Maar dat vraagt niet .. hij wil gewoon de deur dicht metselen naar de politiek, terwijl juist het feit dat je daar wil werken zegt dat je 100% nederlands bent en meewerkt aan onze democratie ..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Wilders heeft zeker een goed punt. Als je op zo'n hoog niveau in het bestuur van een land zit, moet je helemaal voor dat land gaan en het andere achter je laten. Ook al kunnen ze die nationaliteit niet officieel afstaan omdat hun land dat niet toestaat, dan kunnen ze alsnog persoonlijk verklaren dat ze zichzelf alleen maar als nederlander beschouwen en niets anders.
En onze koningin dan die bij geboorte ook de Engelse nationaliteit had (en nog steeds heeft)??quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Wilders heeft zeker een goed punt. Als je op zo'n hoog niveau in het bestuur van een land zit, moet je helemaal voor dat land gaan en het andere achter je laten. Ook al kunnen ze die nationaliteit niet officieel afstaan omdat hun land dat niet toestaat, dan kunnen ze alsnog persoonlijk verklaren dat ze zichzelf alleen maar als nederlander beschouwen en niets anders.
Volgens mij word je ermee geboren en ga je er ook mee dood.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 01:47 schreef Flumina het volgende:
[..]
Je kan als je dat wilt heus wel zeggen dat je die Marokkaanse nationaliteit niet hoeft hoor. Mij maak je niets wijs? Hoe anders krijgt de Marokkaanse overheid je gegevens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |