Kom dan zélf niet met dat argumentquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant of er met respect wordt gehandeld.
Waar in het reglement staat dat een voorzitter een partij mag dwingen een bepaalde tekst aan te passen met als dreigmiddel het ontnemen van het spreekrecht?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
lees even het regelement door. dan zal je zien dat het mocht.
Ja ik vind het ook erg slecht, juist in het hart van de democratie is het van groot belang dat je elkaars mening respecteert. Dat Verbeet persoonlijke afkeer van Wilders heeft kan wel zijn, maar dat mag zij niet laten blijken als voorzitter, ze moet de vergadering leiden. Bovendien is de actie van Verbeet volstrekt onnodig geweest, gezien de commotie lijkt het me sterk dat het voorstel een meerheid zou hebben gehaald. Waarmee het dus ook nog eens een domme actie geweest is van Verbeet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:52 schreef Jurgen21 het volgende:
Je leest aan het gezicht van Verbeet af dat ze walgt van Wilders en z'n fractiegenoten. Verbeet heeft haar positie als voorzitter misbruikt om een door de bevolking gekozen kamerlid de mond te snoeren. Dat noem ik dictatoriaal.
De motie had gewoon in stemming moeten worden gebracht, waar deze naar alle waarschijnlijkheid zou zijn weggestemd. Daarmee was het verhaal afgelopen geweest. Verbeet heeft uiterst dom gehandeld.
Zoiets als hij rijd door rood, dan mag ik het ook?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:53 schreef Verbal het volgende:
Ach jaWeisglas heeft ook nog nooit een kamerlid afgekapt, zeker?
Wat een onzin, het is gewoon wettelijk vastgelegd dat de kamer een minister controleert. Nu is Aboutaleb nog geen minister maar het zou wel heel vreemd zijn om als aanstaand minister de controlerende macht van de kamer nu al te ontkennen. Strikt gezien heb je overigens wel gelijk, maar jij vroeg je af waarom Aboutaleb antwoord gaf op de vragen van Wilders. Nou hierom dus. Bovendien betreft dit professioneel respect, waar jij op doelt betreft persoonlijk respect.quote:
zegt genoeg dat je het nog niet gelezen hebt. kan je daar weer lekker over zeiken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Waar in het reglement staat dat een voorzitter een partij mag dwingen een bepaalde tekst aan te passen met als dreigmiddel het ontnemen van het spreekrecht?
Het gaat om de dubbele nationaliteit hoor. Staat los van ras of huidskleur.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Zyggie het volgende:
Wat een beest, een brok racisme.
Nou, duidelijk dus. Ze had alle recht het te doen. De plicht misschien wel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zegt genoeg dat je het nog niet gelezen hebt. kan je daar weer lekker over zeiken.
maar goed:
Artikel 58, lid 2:
Indien een lid of een minister beledigende uitdrukkingen gebruikt, de orde verstoort, zijn plicht tot geheimhouding schendt of instemming betuigt met dan wel aanspoort tot onwettige handelingen, wordt hij door de Voorzitter vermaand en in de gelegenheid gesteld de woorden die tot de waarschuwing aanleiding hebben gegeven, terug te nemen.
http://www.tweedekamer.nl(...)-06_tcm118-74366.pdf
en aangezien je een motie alleen tijdens een plenaire vergadering in kan dienen...
Ja, of toen ik, toen ik bij Nike werkte, in mijn Converse Allstars-t-shirt werd gespot in mijn vrije tijd... grove schande, weken gehoord. Wat een misdadiger.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:59 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is net als verkoper van Philips die thuis allemaal Sony apparatuur heeft.
Het is in meerdere posts al geplaatst dat het tegen de grondwet ingaat waar alle kamerleden de eed voor hebben afgelegd. Het is de taak van de voorzitter om dan in te grijpen. dat stukje is ook al eens gepost. Ze doet gewoon haar werk, of is dat ook al niet meer toegestaan?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook erg slecht, juist in het hart van de democratie is het van groot belang dat je elkaars mening respecteert. Dat Verbeet persoonlijke afkeer van Wilders heeft kan wel zijn, maar dat mag zij niet laten blijken als voorzitter, ze moet de vergadering leiden. Bovendien is de actie van Verbeet volstrekt onnodig geweest, gezien de commotie lijkt het me sterk dat het voorstel een meerheid zou hebben gehaald. Waarmee het dus ook nog eens een domme actie geweest is van Verbeet.
Overigens snap ik niet waarom Wilders de motie ineens had aangepast, welke vorm van druk zou er zijn gezet? Wilders staat immers bekend als zeer standvastig, er moet dus behoorlijk gedreigd zijn om Wilders overstag te laten gaan. Ik ben heel benieuwd in welke vorm dat dan gebeurd is en wie zich daaraan schuldig gemaakt hebben.
[..]
Zoiets als hij rijd door rood, dan mag ik het ook?![]()
Voor een liberaal hecht je wel veel aan loyaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:59 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is net als verkoper van Philips die thuis allemaal Sony apparatuur heeft.
Nee, potten en ketels en vooral selectiviteitquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zoiets als hij rijd door rood, dan mag ik het ook?![]()
M'n beste Tikorev, had je al een boekhouding waarin staat hoeveel (en welke?) nationaliteiten een Nederlands staatsburger misschien ergens ter wereld heeft?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het gaat om de dubbele nationaliteit hoor. Staat los van ras of huidskleur.
Ik mag aannemen dat je wel de ware aard van Wilders kent.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zegt genoeg dat ik het nog niet gelezen heb? Wat zegt dat dan precies?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zegt genoeg dat je het nog niet gelezen hebt. kan je daar weer lekker over zeiken.
maar goed:
quote:"Gerdi Verbeet, voorzitter van de Tweede Kamer en tevens PvdA'er, overwoog de PVV het zwijgen op te leggen. Uiteindelijk schorste ze de zitting en dwong ze de Partij voor de Vrijheid in die schorsing om een passage te schrappen.
Wat maakt dat boekje nou uit?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind het slecht dat iemand die in de volksvertegenwoordiging van Nederland zit ook nog een tweede nationaliteit kan hebben.
Daarnaast ben ik trouwens tegen het hele princiepe van een dubbele Nationaliteit
Het is natuurlijk de vraag of deze actie van de PVV beledigend is, anders heeft het artikel dat je aanhaalt uit het reglement van orde namelijk niks te maken met deze zaak.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:09 schreef One_of_the_few het volgende:
Het is in meerdere posts al geplaatst dat het tegen de grondwet ingaat waar alle kamerleden de eed voor hebben afgelegd. Het is de taak van de voorzitter om dan in te grijpen. dat stukje is ook al eens gepost. Ze doet gewoon haar werk, of is dat ook al niet meer toegestaan?
ja tuurlijk. Blijkbaat heb je nog nie door wat de gevolgen waren als men voor had gestemd en wat de intentie van de motie was. Het komt er anmelik op neer dat er nooit mensen met een dubbelpaspoort in de regering kunnen komen. Aangezien ook mensen met marokaanse ouders die hier geboren zijn en nooit in maroko zijn geweest een marokaans paspoort hebben, kunnen ze geen minister worden. Dat het een selectie op ras. Dat zou het gevolg zijn, en dat noem 'staat los van ras of huidskleur'?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Kwam je ook naar de zaak in je Converse kleren en ben jij toevallig ontslagen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, of toen ik, toen ik bij Nike werkte, in mijn Converse Allstars-t-shirt werd gespot in mijn vrije tijd... grove schande, weken gehoord. Wat een misdadiger.
Alsof dat normaal is of zo, dat soort NSB-gedrag
V.
daar heb ik ook geen antwoord op gekregenquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:14 schreef Devrim_ het volgende:
Wat gaat er veranderen aan mijn gedachtes etc. als ik mijn 2e paspoort weg doe??
Zoals gezegd, het verschil tussen mensen aanspreken op beleid dat ze voeren of ze aanvallen als ze niets misdaan hebben puur vanwege afkomst, dat wordt weer niet gezien, hè?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:12 schreef Mr_Bojangles het volgende:
Ook opmerkelijk, ten tijden van het vorige kabinet Balkenende was het bon-ton om ministers (Verdonk) openlijk met kampbeulen te vergelijken en nu is het opeens onbeschoft om te wijzen op de dubbele nationaliteit van Albayrak en Abouthaleb. Links (en vooral de PvdA) predikt louter voor eigen parochie.
Gelukkig zit dit kabinet er w.s niet zo lang....
Blijkbaar durven ze geen antwoord daarop te geven want dan zou blijken dat de mensen die tegen een 2e paspoort zijn ongelijk hebbenquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
daar heb ik ook geen antwoord op gekregen![]()
Volgens mij doet dat ook niet ter zake. Ik zou het prima vinden als andere landen Nederlanders zouden dwingen hun nationaliteit op te geven als ze daar een bewindspersoon willen worden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
M'n beste Tikorev, had je al een boekhouding waarin staat hoeveel (en welke?) nationaliteiten een Nederlands staatsburger misschien ergens ter wereld heeft?
Gelijke gevallen hebben gelijke rechten. Iemand van Marokkaanse komaf met één paspoort is IMO een ander geval dan iemand van Marokkaanse komaf met twee paspoorten.quote:Blijft trouwens raar: sommige Nederlanders zouden opeens beperkte rechten hebben? Je devalueert het Nederlands staatsburgersschap omdat de Marokkaanse wet je niet aanstaat?
Wat is er ingewikkeld aan de woorden 'vrije tijd'?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Mr_Bojangles het volgende:
[..]
Kwam je ook naar de zaak in je Converse kleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |