De kunst van aardige oneliners is juist dat je niet lang nadenkt over wat je zegt. En dat het toch om te lachen is.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:05 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat een imbeciele opmerking. Denk eens na voodat je wat zegt. De TS leeft, net als jij en ik, in 2007.
Ik vind het eerder om te huilen, zo'n domme dooddoener.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De kunst van aardige oneliners is juist dat je niet lang nadenkt over wat je zegt. En dat het toch om te lachen is.
Dat kan. Maar ik vond hem wel aardig. Zeker ook omdat er een kern van waarheid in zit. De TS staat in sommige opzichten niet in deze wereld. Hij heeft een hang naar een rood verleden. Maar realistisch gezien is het een illusie en dat was het wellicht in 1917 ook. Er zijn nu machten in deze wereld die niet te verslaan zijn. Toen wel. Overigens is het wel interessant voor de discussie..quote:Op zondag 18 februari 2007 13:21 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik vind het eerder om te huilen, zo'n domme dooddoener.
Er zit dus geen waarheid in, omdat iemand niet in het verleden kan leven. Dat is simpelweg onmogelijk. De wereld zit vol verschillende ideeën. Het is misplaatste arrogantie om het idee van iemand anders weg te wuiven met de woorden dat het niet meer van deze tijd is, of dat het buiten de wereld staat. Hoezo buiten de wereld?quote:Op zondag 18 februari 2007 13:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ik vond hem wel aardig. Zeker ook omdat er een kern van waarheid in zit. De TS staat in sommige opzichten niet in deze wereld. Hij heeft een hang naar een rood verleden. Maar realistisch gezien is het een illusie en dat was het wellicht in 1917 ook. Er zijn nu machten in deze wereld die niet te verslaan zijn. Toen wel. Overigens is het wel interessant voor de discussie..
Je kunt je daar nog in vergissen hoor. Hoeveel mensen denken wel niet dat ze iemand anders zijn? Als je eenzijdig een hoop informatie blijft krijgen die je weinig kritisch slikt dan kan het best wel zo zijn dat je dingen gaat idealiseren. Ik ken mensen die lopen erbij alsof ze uit Lord of the Rings zijn gestapt. Of wat te denken van al die Antilliaanse gangsters in Rotterdam, die denken dat ze Tupac zijn. Waarom zou TS niet kunnen denken dat hij Trotski isquote:Op zondag 18 februari 2007 13:33 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Er zit dus geen waarheid in, omdat iemand niet in het verleden kan leven. Dat is simpelweg onmogelijk. De wereld zit vol verschillende ideeën. Het is misplaatste arrogantie om het idee van iemand anders weg te wuiven met de woorden dat het niet meer van deze tijd is, of dat het buiten de wereld staat. Hoezo buiten de wereld?
Is het niet aan de mensen die de producten van Tel Sell kopen zelf om te bepalen of ze die nodig hebben?quote:Op zondag 18 februari 2007 13:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ben het dus ook eens wat betreft de marketing, toch een instrument van bedrijven om in veel gevallen de aller domste en meest goedgelovigen geld af te nemen. Die tellsell-zenders zijn een mooi voorbeeld. Hoe kunnen die uberhaupt bestaan in Nederland? Omdat mensen blijkbaar die onnodige troep blijven aanschaffen. Lekker op de bank met je telefoon in je ene en de afstandbediening in je andere hand, plus een bord met eten op je schoot.
Nee zeg, veel logischer is het om die mensen dat geld af te nemen om daarvan andere mensen te betalen die bepalen dat ze de produkten van Tel Sell niet nodig hebben.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:52 schreef NewOrder het volgende:
Is het niet aan de mensen die de producten van Tel Sell kopen zelf om te bepalen of ze die nodig hebben?
Amerikanisering is van alle tijden en niet specifiek voor Nederland. Een land wordt altijd beïnvloed door andere landen/culturen/gebruiken etc. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de post van Monidique.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat heb ik immers ook nooit beweerd. Ik vind de Amerikaanse cultuur in veel opzichten magnifiek. Maar de uitwassen en de invloed die het heeft op onze cultuur (met name de taal) vind ik niet zo mooi. Aan de andere kant is het wel typisch Nederlands om alles te jatten van andere culturen en dat ons eigen maken... snap die mensen ook niet zo die tegen de EU zijn om die reden maar wel pro-Amerikanisering...
Het is inderdaad wel aannemelijk om te zeggen dat wij op dit moment het meest worden beïnvloed door de VS maar we worden altijd beïnvloed door andere culturen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome en waarschijnlijk nog wel ouder ook.quote:Men staat het gewoon toe omdat er helemaal geen sprake is van veramerikanisering. Europa en Nederland waren al veramerikaniseerd voordat Columbus het continent ontdekte. Ik zou -iseringen laten slaan op andere culturen.
Uiteraard, maar ik heb eerlijk gezegd weinig trek om te betalen voor mensen die niet met geld om kunnen gaan. In feite zijn een hoop mensen koopverslaafd. Toch gek dat daar nog geen klinieken voor zijn.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:52 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Is het niet aan de mensen die de producten van Tel Sell kopen zelf om te bepalen of ze die nodig hebben?
Daarom richt ik me ook op bepaalde aspecten van die invloed. Nederland heeft altijd alles als een sponsopgenomen. Mensen die het hebben over ' onze cultuur' moeten daar eens bij stil staan.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Amerikanisering is van alle tijden en niet specifiek voor Nederland. Een land wordt altijd beïnvloed door andere landen/culturen/gebruiken etc. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de post van Monidique.
Een tsunami van amerikanisering
[..]
Het is inderdaad wel aannemelijk om te zeggen dat wij op dit moment het meest worden beïnvloed door de VS maar we worden altijd beïnvloed door andere culturen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome en waarschijnlijk nog wel ouder ook.
Ik teken voor die baan!quote:Op zondag 18 februari 2007 13:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee zeg, veel logischer is het om die mensen dat geld af te nemen om daarvan andere mensen te betalen die bepalen dat ze de produkten van Tel Sell niet nodig hebben.
Ik denk niet dat Nederland de enige is daarnaast is alles als een spons opnemen overdreven. Nederland is nou niet wat je zegt een 1 op 1 kopie van de VS. Dat is Canada eerder.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Daarom richt ik me ook op bepaalde aspecten van die invloed. Nederland heeft altijd alles als een sponsopgenomen. Mensen die het hebben over ' onze cultuur' moeten daar eens bij stil staan.
Ik bedoelde ook niet nu maar door de eeuwen heen. Al onze symbolen, van klompen tot molens en tulpen tot schepen, allemaal geimporteerd. Zo betrekkelijk is het allemaal. Feit is als er iets nieuws is, dan lijken wij het nu als eerste te hebben. Geef daar verder geen oordeel over.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nederland de enige is daarnaast is alles als een spons opnemen overdreven. Nederland is nou niet wat je zegt een 1 op 1 kopie van de VS. Dat is Canada eerder.
Zet je PC die vol zit met amerikaanse spullen en patenten maar snel uit, zijn wij tenminste van dat slap gelul verlost. En gebruik je TomTom of ander GPS navigatie-systeem ook niet meer, want die kan zonder amerikaanse satellieten niet functioneren. enz. enz. enz.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:28 schreef rood_verzet het volgende:
Als Wilders zo loopt te kankeren dat onze Nederlandse joods-christelijke zo kapot gemaakt gaat worden door de islam, waarom maakt hij zich dan niet net zo of zelfs meer druk over de veramerikanisering (als dat correct Nederlands is) van onze cultuur. Ik bedoel, ik vind het aandeel van Amerikaanse symbolen zoals Disney, Coca Cola en Mcdonalds veel overheersender dan een aantal islamitische winkeltjes of hier en daar een moskee. Ik irriteer me wel aan die lelijke palen die Mcdonalds uit de grond stampt als een soort van veroverings symbolen. Ik zie hier ook niet echt in wat er joods/christelijk aan is.
TomTom schijnt wel door een nederlander gemaakt te zijn...en zo wel meer dingen..quote:Op zondag 18 februari 2007 15:49 schreef more het volgende:
[..]
Zet je PC die vol zit met amerikaanse spullen en patenten maar snel uit, zijn wij tenminste van dat slap gelul verlost. En gebruik je TomTom of ander GPS navigatie-systeem ook niet meer, want die kan zonder amerikaanse satellieten niet functioneren. enz. enz. enz.
Lees dan ook goed!quote:Op zondag 18 februari 2007 18:39 schreef koffiegast het volgende:
[..]
TomTom schijnt wel door een nederlander gemaakt te zijn...en zo wel meer dingen..
lang niet allemaal zijn van Amerikanen, ook russen, chinezen en ja ook Europeanen hebben ze.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:13 schreef more het volgende:
[..]
Lees dan ook goed!
TomTom en andere GPS navigatie-apparatuur werkt alleen als ze verbinding maken met de vele GPS satellieten die in de ruimte hangen, zonder die satellieten kun je je TomTom bij het grof vuil gooien. En die satellieten zijn van de Amerikanen.
Alle GPS satellieten zijn eigendom van de Amerikanen, om precies te zijn van het Pentagon, het Amerikaanse ministerie Defensie.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:47 schreef koffiegast het volgende:
[..]
lang niet allemaal zijn van Amerikanen, ook russen, chinezen en ja ook Europeanen hebben ze.
dat we ook gebruik maken van Amerikaanse satellieten heeft nog altijd weinig te maken met de tsunami van amerikanisering, voor hetzelfde geld stonden ze allemaal onder onze naam en was USA een 3e wereld land
quote:Op zondag 18 februari 2007 19:59 schreef more het volgende:
[..]
Alle GPS satellieten zijn eigendom van de Amerikanen, om precies te zijn van het Pentagon, het Amerikaanse ministerie Defensie.
Het Global Positioning System (gps) is de commerciële naam voor een wereldwijd satellietplaatsbepalingssysteem dat is ontwikkeld voor gebruik door de Amerikaanse strijdkrachten. Officieel heet het systeem nog steeds NAVigation Satellite Time And Ranging (NAVSTAR). Het systeem bestaat uit minimaal 24 satellieten die in zes vaste banen rond de aarde draaien en elk een eigen signaal uitzenden. Met de ontvangst van minimaal vier van deze satellieten kan een gps-ontvanger zijn positie op aarde bij benadering bepalen.
Het gps-systeem is 24 uur per dag in bedrijf, is nagenoeg overal ter wereld bruikbaar en werkt onder alle weersomstandigheden. Het is een militair systeem dat de overheid van de Verenigde Staten met beperkende nauwkeurigheid, aan iedereen beschikbaar stelt. Het gps-systeem is gemaakt voor zowel navigatiedoeleinden, geodetische puntbepaling, geografische informatiesystemen en nauwkeurige tijdsbepaling.
TS heeft het waarsch over de hoofdpunten wat in Amerikaanse cultuur als belangrijkst worden geacht en de commercieel gedoe.quote:dat we ook gebruik maken van Amerikaanse satellieten heeft nog altijd weinig te maken met de tsunami van amerikanisering, voor hetzelfde geld stonden ze allemaal onder onze naam en was USA een 3e wereld land
Dat slaat ook als een lul op een gebakje, daar gaat het punt helemaal niet om.quote:Op zondag 18 februari 2007 15:49 schreef more het volgende:
[..]
Zet je PC die vol zit met amerikaanse spullen en patenten maar snel uit, zijn wij tenminste van dat slap gelul verlost. En gebruik je TomTom of ander GPS navigatie-systeem ook niet meer, want die kan zonder amerikaanse satellieten niet functioneren. enz. enz. enz.
Niettemin, er zit ook een kern van waarheid in die reactie. Onze houding tav de VS zou toch op z'n hoogst ambigue moeten/kunnen zijn, mede door wat (thomas?) more beweert (en ook andere zaken). (Het is trouwens als een ... op een drumstel.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:48 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Dat slaat ook als een lul op een gebakje, daar gaat het punt helemaal niet om.
Beviel het?quote:Op zondag 18 februari 2007 23:54 schreef popolon het volgende:
Ik heb gisteren weer eens een echte hamburger gegeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |