Ik dacht ook al: Plasterk in het VU-kabinet?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:50 schreef PJORourke het volgende:
Kabinet valt over Intelligent Design in het onderwijs.
Plasterk houdt zich wel koest denk ik. En de 'mannenbroeders' ook.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik dacht ook al: Plasterk in het VU-kabinet?
Dat is minder vreemd dan je op het eerste gezicht zou denken..quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
Ik dacht ook al: Plasterk in het VU-kabinet?
Na Albayrak, met dat wijf krijg je volgens mij direct ruzie.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:37 schreef FritsBom het volgende:
Ik denk dat Sharon Dijksma binnen de kortste keren weg moet vanwege haar walgelijke persoon.
Bij een sterfhuis-constructie blijft Balkenende keurig uit de wind. En anders is er al lang een of andere vette post in Brussel voor hem geregeld. Ik zie dat wel gebeuren.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:50 schreef du_ke het volgende:
Nee het CDA laat het niet zomaar knappen volgens mij. Dan is Balkenende namelijk echt voorgoed en compleet beschadigd. Dan moet er voor hen dus al erg veel winst te behalen zijn.
Denk dat ze het wel met hangen en wurgen 4 jaar volhouden
Forget about it.quote:
Ik verwacht eigenlijk dat dit het meest stabiele kabinet Balkenende zal zijn dat we tot nog toe gezien hebben. Ik wil niet direct beweren dat het zéker de rit uit zal zitten, maar ik geef ze een goede kans en verwacht niet al te veel crises.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:50 schreef du_ke het volgende:
Nee het CDA laat het niet zomaar knappen volgens mij. Dan is Balkenende namelijk echt voorgoed en compleet beschadigd. Dan moet er voor hen dus al erg veel winst te behalen zijn.
Denk dat ze het wel met hangen en wurgen 4 jaar volhouden
Wat hem bezielde bgrijp ik ook niet. Misschien was hij in wtenschappelijke zin uitgerangeerd als geneticus (moet haast wel, want als je daar echt goed in bent is het 1000 x interessanter dan de politiek) en na tig keer een praatje in Buitenhof ben je het ook wel zat.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 01:14 schreef Arcee het volgende:
Ik denk dat Plasterk aan de basis van de eerste rel dan wel crisis zal staan.
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 08:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat dit het meest stabiele kabinet Balkenende zal zijn dat we tot nog toe gezien hebben. Ik wil niet direct beweren dat het zéker de rit uit zal zitten, maar ik geef ze een goede kans en verwacht niet al te veel crises.
.quote:Dubbel paspoort tijdbom onder Balkenende IV
Premier Balkenende ontwijkt vragen van Rutte en Wilders over dubbele nationaliteit staatssecretarissen, maar geeft toe dat dubbele nationaliteit immigranten zijn coalitie verdeelt.
Geert Wilders’ motie van wantrouwen tegen de PvdA-staatssecretarissen Nebahat Albayrak en Ahmed Aboutaleb kreeg vanochtend in de kleine uurtjes uiteindelijk alleen de steun van Wilders’ eigen Partij voor de Vrijheid. Maar daarmee is allerminst gezegd dat de kwestie van de dubbele nationaliteit in het algemeen en die van bewindslieden in het bijzonder van tafel is.
Ook premier Jan Peter Balkenende gaf toe dat de dubbele nationaliteit de coalitiepartijen verdeeld houdt. En de nieuwe fractievoorzitter van de ChristenUnie, Arie Slob, verzuchtte dat de coalitie aan dat onderwerp ‘de komende jaren nog de handen vol’ zal hebben.
Wilders kreeg dan wel geen steun voor zijn motie van wantrouwen, maar met name VVD-leider Mark Rutte was het wel met hem eens dat het hebben van een dubbele nationaliteit voor bijvoorbeeld kabinetsleden onwenselijk is en stelde dat het Albayrak zou sieren als ze haar Turkse nationaliteit zou opgeven.
De tijdbom voor de coalitie schuilt nu in een motie van het CDA-kamerlid Mirjam Sterk van vier jaar geleden, die destijds met steun van de VVD maar zonder de steun van de PvdA een Kamermeerderheid kreeg en waarin werd aangedrongen op het verder inperken van de dubbele nationaliteit voor wie Nederlander wil worden.
Voormalig minister Verdonk werkte die uit in een wetswijziging, die twee weken geleden in een chaotische Kamervergadering niet in stemming kwam. Het nieuwe kabinet zal die wetswijziging de komende tijd, zo heeft premier Balkenende ook aangekondigd, wederom – misschien veranderd – aan de Kamer moeten voorleggen.
Het is dan onvermijdelijk dat de tegenstellingen tussen CDA en PvdA zichtbaar worden. En bovenop dat alles speelt, dat iedere discussie over dubbele nationaliteit meteen in verband wordt gebracht met de twee PvdA-staatssecretarissen.
Bovendien komt de specifieke vraag hoe een bewindspersoon die als onderdaan verplichtingen heeft aan een ander land toch in de Nederlandse regering kan zitten op enig moment toch terug.
Zowel Balkenende als zijn nieuwe coalitie hebben door de motie tegen Albayrak en Aboutaleb in het persoonlijke vlak te trekken en zo de principiële vraag te ontwijken wel tijd gewonnen. Maar de tijdbom tikt
Wordt nog veel leuker met Arib als adviseur van de koning van Marokko.quote:
Er is ook een Fok topic van PvdA-Kamerlid adviseur koning Marokkoquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wordt nog veel leuker met Arib als adviseur van de koning van Marokko.
Zou wel een boost geven aan zijn aantal zetels denk ik.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:25 schreef PJORourke het volgende:
Ja, het lijkt me echt te gek als Wilders het kabinet doet struikelen over de paspoorten van Armenocide Albayrak.
Zit ie eindelijk in het kabinet gaat ie zo zijn ramen in gooienquote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:52 schreef salutem het volgende:
Eerste crisis is er al.
http://www.nu.nl/news/995(...)k-missie_vragen.html
Snie slim van Tigie aKa Draaikabouter Bos
Onzin natuurlijk. De senaat heeft niets te maken met het regeerakkoord. Tichelaar had eerder een probleem gehad als hij had gesteld dat de regeringsfracties in de Eerste Kamer zich moeten voegen naar het kabinet.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zit ie eindelijk in het kabinet gaat ie zo zijn ramen in gooien![]()
Over Quatsch gesproken.......quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:06 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De senaat heeft niets te maken met het regeerakkoord. Tichelaar had eerder een probleem gehad als hij had gesteld dat de regeringsfracties in de Eerste Kamer zich moeten voegen naar het kabinet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |