abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:21:21 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46967312
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:09 schreef PM-girl het volgende:
Volgens mij is mijn productie ernstig aan het teruglopen, ik lek niet meer, Simon drinkt langer, kolfopbrengst is minimaal en mijn borsten voelen bijna altijd slap.
Lieverd, daar was ik ook bang voor. Ik heb al heel lang bijna altijd zachte borsten en geen lekkages meer. En mijn rechterborst is nauwelijks kolfbaar (ter vergelijking: links 180cc, rechts nog geen 30...). En toch, go with the flow. Niet bang zijn, dat maakt je gespannen en dát kan weer wél invloed hebben op je productie, toch?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46967565
Wat ET zegt dus. Zachte borsten en geen lekkage hebben niks met je produktie te maken, maar meer met het feit dat vraag en aanbod goed op elkaar zijn ingesteld.

Dat het ineens zo veranderd is, komt misschien (waarschijnlijk) door je menstruatie. Als je de kans ziet als je thuis bent om Simon zo vaak mogelijk aan te leggen, krik je dat wel weer op. Tegen Simon kan geen kolf op
Variety is the spice of life
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:07:50 #253
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46968521
PM, hoe gaat het inmiddels met Simons tandje? Hij bijt je niet hopelijk?
Thies en ik zijn inmiddels wat gewend aan zijn tandjes. Hij bijt gelukkig nauwelijks meer.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:16:54 #254
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46968753
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:03 schreef _Bar_ het volgende:
ikke niet meer snappen nu....

Ahum ik ging dus douchen van toen kwam er ineens weer wel "melk"uit mijn borsten... ja uit beide... heel vaag
Offtopic hier eigenlijk maar ja. Was het melk of was het meer gelig vocht? Ik weet niet meer hoe moedermelk eruit ziet. Vocht uit borsten kan wijzen op een nierprobleem of medicijngebruik. Gebruik je medicijnen? Maar er is ook een hormoon of een stofje of iets, ik geloof dat het prolactine heet ofzo dat dit kan opwekken. Het is iets dat kan voorkomen als je veel stress hebt of een depressie hebt. Mijn huisarts zei dat het wel iets was om in de gaten te houden als het lang aanhield. Ik weet er evrder niet zoveel van maar het kan goed iets zijn dat met je gevoelsleven te maken heeft, ik las laatst ergens dat je wel meer lichamelijk klachten hebt weer? Goed in de gaten houden hoor en zeggen als je weer bij de dokter bent.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:21:04 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46968863
ik gebruik geen medicijnen, het is eerst gelig en daarna gewoon wittig, maar ik zal als ik van de week weer langs de huisarts ga, het maar eens aankaarten, dank je wel
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46969192
Wat goed van je om dat aan te kaarten, Luchtbel! Ik vind het wel ontopic hoor. Prolactine is een melkproducerend hormoon, dus dat zou heel goed kunnen allemaal. Ik zou eens vragen aan de huisarts of er op prolactine (hormoon) geprikt kan worden, Bar.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:48:20 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46969681
Oh dat wist ik dus niet, dat maakt het wel ontopic ja. Dat het juist zo'n hormoon is. Wel logisch eigenlijk ook.
pi_46971719
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:16 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Offtopic hier eigenlijk maar ja. Was het melk of was het meer gelig vocht? Ik weet niet meer hoe moedermelk eruit ziet. Vocht uit borsten kan wijzen op een nierprobleem of medicijngebruik. Gebruik je medicijnen? Maar er is ook een hormoon of een stofje of iets, ik geloof dat het prolactine heet ofzo dat dit kan opwekken. Het is iets dat kan voorkomen als je veel stress hebt of een depressie hebt. Mijn huisarts zei dat het wel iets was om in de gaten te houden als het lang aanhield. Ik weet er evrder niet zoveel van maar het kan goed iets zijn dat met je gevoelsleven te maken heeft, ik las laatst ergens dat je wel meer lichamelijk klachten hebt weer? Goed in de gaten houden hoor en zeggen als je weer bij de dokter bent.
Sterker nog, ik ben er pas recentelijk achter waarom ik mij altijd zo ontzettend (excusez le mot) kleaute voel tijdens die bv-periode. Prolactine maakt me ontzettend passief, oxytocine (toeschietreflex) maakt me even dat ik het liefst in het niets op wil lossen, desnoods met geweld. Zeg maar.
Sinds ik het kan beredeneren ("Hee, ik wenste weer iemand dood, straks ga ik lekken, niets aan de hand") voelt het een stuk minder erg.
Maar het is wel frappant en een beetje eng wat zo'n stofje met je hele manier van denken kan doen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:58:37 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46973661
Mwana, ik ben zo blij dit te lezen. BV kan mooi zijn, maar qua gevoel doet het ook enorm veel met me. Ik ben soms zo verschikkelijk en dan volgt de trs inderdaad heel snel. Jammer alleen dat ik het niet altijd in mijn hoofd kan houden.
pi_46973997
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:58 schreef chacama het volgende:
Mwana, ik ben zo blij dit te lezen. BV kan mooi zijn, maar qua gevoel doet het ook enorm veel met me. Ik ben soms zo verschikkelijk en dan volgt de trs inderdaad heel snel. Jammer alleen dat ik het niet altijd in mijn hoofd kan houden.
Vreemd is dat he?
Ik heb m nu 99% van de gevallen vantevoren in de smiezen en dat helpt echt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:33:27 #261
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46974971
Jeetje Mwana en Chaca, wat apart! Ik geloof niet dat het bij mij zo gaat, of ik heb een gigantisch bord voor mijn kop! Fijn dat jullie het zo herkennen, dan kun je er beter mee omgaan.

Moonah, ik wéét het ook wel, maar ik ben zo bang dat het straks niet meer lukt, terwijl er nu geen aanwijsbare reden voor is. Simon is tevreden en dat is het belangrijkste. Ik ben ook gewoon verwend geweest met die volle vriezer en opbrengsten.
Ik probeer Simon zo veel mogelijk aan te leggen (vannacht voor het eerst in maanden weer eens gevoed!), maar eigenlijk komt hij precies om de 4 uur voor de voeding, dus kan ik er niet zomaar ineens iets tussen proppen.

Bar, goed dat je het even meldt bij de huisarts, lijkt me zinvol. Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:38:08 #262
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46975151
O, Simon weet trouwens nog niet wat je met een tand zou kunnen......
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:50:30 #263
108648 cattie
lieve moeder
pi_46987211
Mwana en chacama, wat hebben jullie dat heftig! Ik word er af en toe wel naar van, maar lang niet zo erg als jullie beschrijven.
Ik ben weer eens op cursus en mijn kolfopbrengst is vandaag erg weinig. Maar ik ben ook net voor het eerst weer ongesteld, zal daar wel mee te maken hebben. Ik heb trouwens besloten om nu heel langzaam te gaan afbouwen (1 voeding per maand ofzo) naar alleen nog een avond en een ochtendslokje. Ik ben best wel klaar met het kolven namelijk. Bv geven an sich zou ik nog wel mee door willen gaan, maar ik zie het kolven gewoon niet meer zo zitten. En tegelijkertijd voel ik me zo schuldig over dit besluit... Want bv is toch het allerbeste. Mijn droom was altijd om Ive net zolang bv te geven als hij zelf zou willen. Het voelt nu een beetje alsof ik faal en hem niet het beste geef. Tegelijkertijd weet ik ook wel dat het super is dat ik nu al 8 maand bv geef. Tja, nogal dubbel dus.
pi_46987753
Nou zou ik niet doen, schuldig voelen cattie! Ben je mal

Heel veel vrouwen stoppen met kolven trouwens rond/na de 9 maanden en dat kan meestal prima. Je borsten kunnen rond deze/die tijd een hoop aan. En met dat ochtend- en avondslokje kan je dan toch nog een hele poos doorgaan joh. Zo flexibel kan je dan zijn. Ik zie mogelijkheden hoor!
pi_46988074
Hee joh cattie, ik heb echt heel lang alleen avond- en ochtendslokje gedaan hoor
Daar draait het toch vaak op uit na 9 mnd ofzo. Ging prima, deze keer hopelijk weer!
  Milf dinsdag 6 maart 2007 @ 21:43:11 #266
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46992224
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:44 schreef PM-girl het volgende:
YPPY, ik had het al geschreven, maar dit lijkt me een mooie oplossing!

Moonah, ben benieuwd hoe het vandaag gaat met voeden, bijten en kolven op je werk!

Ik heb hier met angst en vrezen zitten loeren op de 4 maanden dip, maar tot nu toe nog niets. En tot mijn verbazing is hij vrijdag alweer 5 maanden, dus ik hoop (klop klop) dat wij het overslaan. Scheelt misschien ook wel dat ik nog steeds niet menstrueer.

Nikky, hoe gaat het nu bij jou? Nog last van pijn?
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik geloof dat ik het nog maar eens moet doen. De 4 maanden dip

En nee ik heb geen pijn meer. Gelukkig niet. Wel is het zo dat Dana elke keer meer wil drinken dan dat ik momenteel heb. Ze drinkt 1 borst leeg. Er komt dan schijnbaar niets meer uit aangezien ze driftig wordt, zuigt, weer driftig wordt, zuigt, huilt en driftig wordt en zodra ik dan de andere borst aanleg is het weer goed? Snap er niets van
Net als de tijden van Dana. Geen pijl op te trekken. De ene keer slaapt ze redelijk door snachts en dan wil ze snachts weer om de twee uur. Net als overdag. Soms komt ze wel om het uur.

Moonah, wat goed dat het zo goed is gekomen met de situatie met je werkgever! Blij toe voor je.

En beefcake, je mag trots op jezelf zijn met zo'n kolfproductie . Ik kreeg er met moeite 20 CC uit per keer, de hele dag kolfen om een flesje vol te krijgen.
Nu gaat het wel wat beter hoor .

Ik ben niet zoveel online momenteel, nog veel visite en dingen regelen etc. Dus vandaar dat ik wat later reageer
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:42:47 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_46995221
Dank jullie wel voor de lieve woorden! Ik ga mijn best doen om me niet schuldig te voelen!

Nikky, wat fijn dat het geen pijn meer doet! En dat geen ritme hebben ken ik, Ive kreeg pas na 6 maanden enigzins een ritme.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:02:26 #268
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46996364
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:43 schreef nikky het volgende:
Ze drinkt 1 borst leeg. Er komt dan schijnbaar niets meer uit aangezien ze driftig wordt, zuigt, weer driftig wordt, zuigt, huilt en driftig wordt en zodra ik dan de andere borst aanleg is het weer goed? Snap er niets van
Net als de tijden van Dana. Geen pijl op te trekken. De ene keer slaapt ze redelijk door snachts en dan wil ze snachts weer om de twee uur. Net als overdag. Soms komt ze wel om het uur.
ja maar ja maar, het is toch niet erg dat ze een tweede borst wil drinken? Het kan best dat Dana uit je eerste borst niet genoeg melk krijgt naar haar zin,dat het dus wat minder snel loopt. Logisch dat ze dan moeilijk gaat doen. En voor de beeldvorming, ik kan vaak nog steeds geen pijl trekken op wat Emma wil, de ene periode slaapt ze 's nachts door en de andere komt ze twee keer... Soms hangt ze 's morgens een half uur aan mijn borst en andere dagen is ze na 10 slokken klaar.
Dat is het 'nadeel' van borstvoeding, elke keer als je denkt dat er een ritme in zit gooien ze het weer om Het beste voor mijn gemoedsrust wat ik ooit heb gedaan is het echt helemaal los laten, niet tellen hoe vaak of om de hoeveel uur ze komt maar gewoon voeden als ze wil (of als ik het nodig vond) .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:05:15 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46996502
Ik gaf altijd 2 borsten eigenlijk...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:24:13 #270
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46997508
Ik ook Bar, vanaf het begin af aan geloof ik Emma was een hongerlapje.
  Milf woensdag 7 maart 2007 @ 00:01:34 #271
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46999189
Laat ook maar.

[ Bericht 34% gewijzigd door nikky op 07-03-2007 00:47:56 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:13:04 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47004802
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:16 schreef Luchtbel het volgende:
Maar er is ook een hormoon of een stofje of iets, ik geloof dat het prolactine heet ofzo dat dit kan opwekken. Het is iets dat kan voorkomen als je veel stress hebt of een depressie hebt.
Hm.
Is dit een kip-eiverhaal?
Ik bedoel, komt het hormoon voor als 'bijwerking' van stress/depressie, of wekt het hormoon ook stress/depressieve gevoelens in de hand?
Ik merk nl dat ik alweer een poosje op het randje balanceer. Al zal het een combi zijn van weer beginnen met werken, heel slechte nachten (structureel) en aanleg voor depressies. Maar die prolactine zou eea dus kunnen versterken begrijp ik?
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:41:31 #273
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47005095
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:01 schreef nikky het volgende:
Laat ook maar.
Heb ik je gekwetst met mijn post? Ik bedoelde het echt als aanmoediging. Bij voorbaat al mijn excuus.
pi_47008645
Voor er aan de haal wordt gegaan met dat hormonen-verhaal, Moonah (niet zozeer op jou gericht hoor, maar zo komen er ettelijke fabels de wereld in) lijkt het me verstandiger om te kijken naar de nieuwe status van (werkende) moeder, de gebroken nachten, aanleg en (vooral niet te vergeten) ontzwangeren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:08:07 #275
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47008736
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm.
Is dit een kip-eiverhaal?
Ik bedoel, komt het hormoon voor als 'bijwerking' van stress/depressie, of wekt het hormoon ook stress/depressieve gevoelens in de hand?
Ik merk nl dat ik alweer een poosje op het randje balanceer. Al zal het een combi zijn van weer beginnen met werken, heel slechte nachten (structureel) en aanleg voor depressies. Maar die prolactine zou eea dus kunnen versterken begrijp ik?
Ik heb geen idee Moonah. Zo was mijn post eerlijk gezegd ook nooit bedoeld. Enkel om aan te geven aan iemand die op dit moment geen borstvoeding geeft, dat stress en depressie dat eventueel zouden kunnen opwekken. Voor de rest heb ik geen idee, als je denkt dat er zoiets speelt, naast de factoren die je noemt dan zou ik als ik jou was gewoon even de huisarts ofzo bellen. Sterkte.

Edit: Nebelung post dus ook zoiets. Dat bedoel ik dus ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')