quote:
Aha, en technici zijn per definitie altijd objectief en betrouwbaar.
nee, maar als hun analyses worden bevestigd door een ander technologisch instituut in China en nog een andere universiteit in Amerika, en ik hun werkwijzes heb kunnen bestuderen, neemt hun betrouwbaarheid wel behoorlijk toe ja. dat geld voor alle technische onderzoeken, zoals ik al eerder zei. als de analyses + resultaten + conclusies nogmaals bevestigd worden door andere instituten, wordt zo een theorie betrouwbaarder
quote:
Volgens mij lees jij de grafiek helemaal verkeerd. De tijdschaal is minuten en de impacts en instortingen worden weergegeven. Aan het begin van het instorten zie je die enorme pieken.
http://911research.wtc7.n(...)LDEO_KIM.htm#seismickijk even goed naar die plaatjes. het eerste plaatje staat in minuten, het tweede plaatje in secondes. in het eerste plaatje zie je die pieken optreden op het moment van instorten, je ziet geen pieken optreden daarvoor.
het tweede plaatje is zoomed in op het eerste plaatje, voor het stuk waar de collapse plaatsvind, ook hier zie ik geen pieken voor het moment van instorten
ook in het eerste plaatje zie je een kleine zoom net onder die pieken, ter verduidelijking. ook hier zie je toch duidelijk dat de pieken niet voor het instorten kwamen
quote:
Een explosie produceert trillingen en die kun je meten als beweging en als geluid. Alle 2 is waargenomen op hetzelfde moment. De specifieke spikes hier werden ook waargenomen bij een explosie van een tankstation, ze zijn dus typerend voor explosies. Laat nou net honderden ooggetuigen beweren dat er explosies te horen waren en in video's meerdere malen gefilmd. En toch zijn er volgens jou geen explosies
het zijn geen specifieke spikes. of wil je nu beweren dat thermiet explodeert zoals een tankstation? weet je wel wat thermiet is? thermiet explodeert niet eens grapjas. of wil je beweren dat er ook dynamiet is gebruikt? dan heb ik een verassing voor jou, een stalen balk bezwijkt niet voor een dynamiet ontploffing. een ontploffing heeft namelijk als effect een verhoogde druk. het oppervlakte van zo een dragende balk is te klein om een grote kracht te leveren aan de hand van zo een druk
(Kracht = druk * oppervlakte)
quote:
[De US regering heeft al zoveel keren aangetoond compleet onbetrouwbaar te zijn dat je alles wat zij op dit gebied naar buiten brengen en als ondersteuning voor hun eigen agenda gebruiken in eerste instantie af moet doen als onzin. Een intelligent persoon laat zich voor de gek houden maar alleen een stommeling laat zich nog steeds voor de gek houden als hij de truc al kent./quote]
als jij deze manier van redeneren wilt gebruiken is dat prima, maar ik heb op de eerste pagina van deze thread ook al hele grote fouten en leugens naar voren gebracht die jouw complotbedenkers gebruiken in hun theorie. als jij consequent bent, moet je hun ook als compleet onbetrouwbaar bestempelen en alles wat zij naar voren brengen, meteen aan de kant schuiven. of laat jouw 'objectiviteit' dat niet toe?
[quote]Het kan niet zo simpel zijn. Je moet precies weten hoe die impact was, hoeveel vuur, hoeveel kerosine er nog was en wat al verbrand was, al de spullen binnen stonden, werk van brandweermannen, hoeveel schade aan de balken enz. Het is onmogelijk om dat allemaal in je vergelijking mee te nemen. Het was geen 'schone' brand ofzo.
zo simpel is het echter wel. de kunst zit hem meer in het in elkaar knutselen van dit model, op de juiste punten de juiste formules laten gelden en deze berekeningen laten uitvoeren door een netwerk van CPU's. gegevens over de hitte van een gebouwbrand zijn bekend, hoe een brand zich verspreid over een oppervlakte als gevolg van kerosine is ook te modelleren als je +/- weet hoeveel kerosine er aanwezig was, hetgeen ook valt te bepalen aangezien je van elk vliegtuig weet met hoeveel brandstof hij opsteeg, en kunt bepalen hoeveel brandstof hij nog overhad op het moment van instorten, aan de hand van de afstand die hij heeft afgelegd, wind die hij meekreeg (ook bekend aan de hand van meterologische data) en de snelheid waarmee hij vloog (berekenen met afstand afgelegd / tijd, tijd is te bepalen aangezien dat wordt bijgehouden door flight control)
quote:
Het feit dat je hem niet ziet wil niet zeggen dat hij er wel was. Dus wederom kijken naar andere omstandigheden zoals de in beslag genomen video's, geen schade aan t gazon, het feit dat er zo'n rare draai van 270 graden gemaakt werd, het feit dat juist dat deel van t pentagon geraakt werd wat leeg stond en versterkt was, het weghalen van bewijsmateriaal door gewoon personeel, het ontbreken van grote stukken vliegtuig, zoals de motoren, enz enz. Niets wijst op een groot vliegtuig.
je zult niet meer zien dan een flits. echter, ooggetuigen hebben toch aangegeven een vliegtuig te hebben gezien. verder heb je nog al die lantaarnpalen die uit de grond waren geslagen, dat is ook niet te verklaren aan de hand van een kruisraket ofzo, tenzij je wilt beweren dat allemaal cIA mannetjes op het plek van het ongeluk allemaal lantaarnpalen uit de grond gingen graven en een kink erin slaan met een hamer
natuurlijk wordt allerlei spul weggehaald, het pentagon is geen macdonalds ofzo waar geen geheime informatie zit. denk je dat iedereen even mag zien wat er allemaal in het pentagon zit?
ik heb toch echt foto's gezien met delen van een vliegtuigmotor, en een wiel. het aluminium frame zal gesmolten zijn, aangezien ik weet dat aluminium legeringen die worden gebruikt in een vliegtuig al smelten bij temperaturen tussen de 400 en 600 graden C. verder mag je verwachten dat dingen zoals stoelen en lijken ook voor het grootste gedeelte zullen zijn verbrand en uit elkaar zijn gescheurd.
quote:
Net al gezegd dat je zoiets niet in een formule kan vangen, en al blijkt dat het wel kan wil dat nog niet zeggen dat het zo is gebeurd. Alles wijst op het tegenovergestelde.
ik heb het niet over een formule, maar over een FEA/FEM model. die zijn er juist voor ontwikkeld (vrij nieuw) om dit soort complexe situatie toch te kunnen analyseren met behoorlijke CPU power.
en nee, meerdere analyses wijzen juist op de bevestiging van de analyse van NIST
quote:
De manier waarop wtc 1 en 2 zijn opgeblazen is inderdaad anders dan wat we gewend zijn. Maar dat is ook nogal logisch he, als je een terroristische aanslag gaat simuleren waarbij 2 vliegtuigen in gebouwen vliegen laat je ze niet op de normale manier instorten.
jij gaat nu zodanig ver dat je het onmogelijke gaat gebruiken als argument. leg jij nu maar eens uit, hoe het mogelijk is, dat door de onderste dragende structuur te breken met explosies, je de breuklijn doet ontstaan een paar honderd meter naar boven. dit gaat echt echt te ver en hiermee toon je aan dat jij elk contact met de realiteit hebt verloren.
volgens jouw beredenatie heb je dus onderaan allemaal kapotte dragende balken, maar gaat het gebouw toch beginnen met instorten een paar honderd meter bovenaan, waar de structuur nog zogenaamd intact is. begin maar met te verklaren hoe dit MOGELIJK is voordat je het als argument gaat gebruiken