Hebben ze in Duitsland nog steeds die exportplaten of haal je 'm met een trailer? In Duitsland is de kilometeradminsitratie dacht ik wat minder "waterdicht" dan in NL!? Ik heb een paar jaar geleden een paar keer een auto gehaald in Duitsland, ging verder prima, ook een klein garantiegevalletje (dealer-garantie) liep verder prima.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:35 schreef bluebit het volgende:
ik ga hem importeren. met name de kilometerstanden zijn interessant in duitsland.
klopt! het was ook een hele beslissing om te gaan importeren. Ik doe het echter via mijn normale dealer (waar mijn hele familie dus de volvo's koopt), en ik wil dat hij beslist welke volvo het wordt. Ik heb alleen aangegeven wat voor iets ik zoek.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:54 schreef Sjonnjoop het volgende:
En die Duitser heeft een minder aantoonbare historieZeg niet dat die NL auto perfect is, maar je weet zeker dat het echte KM's zijn en veel minder gedoe om em hier en op kenteken te krijgen
Weet niet precies hoe het in DL zit, maar een Engelse collega kost een 3 serie met stempels en boekjes en de hele mik mak om er later achter te komen dat dat allemaal fake was en die auto een ton meer had gelopen dan de boekjes e.d. aangaven.
Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:28 schreef bluebit het volgende:
komende week hoop ik deze volvo de mijne te mogen noemen. Een jongensdroom vervult zich....vanuit mijn ouderlijk huis heb ik de volvo liefde meegekregen omdat mijn vader meerdere 240's,340's, 740's, 940's, 960's,
Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar.quote:v40's en v70's heeft gehad
mijn zusje rijdt een v50 en haar man een xc90......die liefde voor volvo's komt dus ergens vandaan!
zijn er hier nog volvo rijders en wat voor volvo rij je? Waarom volvo?
vooral de 240...als kind mocht ik eens keer de auto op contact zetten zodat mijn vader de lichten van de zojuist aangesloten aanhanger kon controleren. ik draaide uiteraard te ver waarna de volvo rustig in z'n 1 door de gesloten garagedeur reed waarna mijn vader de handrem wist aan te trekken....Volvo had helemaal niets...garagedeur was volledig losgetrokken, schade aan muren...quote:Op zondag 11 februari 2007 14:37 schreef kooy-hie het volgende:
[..]
Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen.
[..]
Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar.
Vaarwel Volvo...
nope, heeft een automaat tegenwoordigquote:Op zondag 11 februari 2007 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben wel benieuwd of je pa z'n auto nog steeds in de versnelling zet. er is een topic dacht ik met een poll over het wel- of niet in z'n vrij zetten ...
mooi dat de auto geen schade had
Zo heb ik er eentje gehad, zalig die achterwielaandrijving en geen gewicht op de achteras ... vooral als het geregend hadquote:Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Wat MaGNeT zegt. Die nieuwe Volvo's zijn lang zo stoer nietquote:Op zondag 11 februari 2007 14:09 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vind de nieuwe Volvo's niet meer het karakter en de uitstraling hebben van de oude vertrouwde bakstenen op wielen.
Doe mij maar een 240, 740 of 940.
quote:Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Wannabequote:Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Volgens mij ligt er bij de 340 een verdomd zware vario net voor de achteras en is het gewicht zo'n beetje 50-50 verdeeld.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:21 schreef osmo het volgende:
[..]
Zo heb ik er eentje gehad, zalig die achterwielaandrijving en geen gewicht op de achteras ... vooral als het geregend had
Ja is heerlijk, heb het ook in mn wagentje!quote:Op maandag 12 februari 2007 13:52 schreef renetje19 het volgende:
Ik rij ook volvo, heb een Volvo S60 2.5 litertje, heerlijke auto, snel en errug comfortabel, vooral de stoelverwarming vindt ik heerlijk
Ik weet uit ervaring dat die ketel verdomd rap begon weg te glijden als het een beetje glad was op de baanquote:Op maandag 12 februari 2007 14:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er bij de 340 een verdomd zware vario net voor de achteras en is het gewicht zo'n beetje 50-50 verdeeld.
Een 360 (zonder vario) gaat daarom ook minder snel dwars, ondanks 50 tot 100% meer vermogen
Dat zeg ik toch ook, alleen met de correcte reden ipv wat jij opschrijftquote:Op maandag 12 februari 2007 18:23 schreef osmo het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat die ketel verdomd rap begon weg te glijden als het een beetje glad was op de baan
Je kunt zo'n ding gewoon oplichten vanachter, dus die 50/50 klopt ook niet ergquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, alleen met de correcte reden ipv wat jij opschrijft
mwoah, diesel is al gunstiger vanaf 15000 of zo. Dus, dit zou best wel eens kunnen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik geloof er overigens geen reet van dat die auto maar een ton gelopen heeft. Dik vijf jaar op de wegen, en dan met een diesel 20k per jaar rijden?.
Volvo's hebben toch vaak Peugeot motoren? Of is dat net andersom?quote:Op maandag 12 februari 2007 13:25 schreef bleiblei het volgende:
Mijn ouders zijn ook fervent Volvo rijder. Zijn begonnen met een 740 station (lekker veilig en passen veel kinderen in), zijn toen via een 940 station, een V70 T5 en een C70 T5 uitgekomen bij een V70R en een C70 cabrio
. Ikzelf rij momenteel Peugeot. Leuke Volvo's kan ik niet betalen en dit is een lease gebakje
.
Oplichten?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:39 schreef osmo het volgende:
[..]
Je kunt zo'n ding gewoon oplichten vanachter, dus die 50/50 klopt ook niet erg
In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo'squote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:48 schreef bluebit het volgende:
vroeger waren dat renault motoren, maar ook audi motoren hebben ze gebruikt.
De diesels kwamen echter wel een aardige tijd lang bij Audi vandaan...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo's) hadden inderdaad Renault motoren (net als de DAF B-types)
quote:Op zondag 11 februari 2007 14:34 schreef MikeyMan het volgende:
Heb je ermee gereden?
Die dingen zijn baggertraag
Mjah, dacht dat het de 90pk versie was... Die slaat zowat af als je bij het stoplicht weg wil...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:50 schreef bluebit het volgende:
[..]ik rij nog een opel corsa 1.7 D uit 1997....da's pas traag
naja, de corsa heeft 62 steigerende pony's onder de kap liggen.....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:53 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, dacht dat het de 90pk versie was... Die slaat zowat af als je bij het stoplicht weg wil...
Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
De diesels kwamen echter wel een aardige tijd lang bij Audi vandaan...
De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellen
De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef M5 het volgende:
[..]
De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen.
Op de 2.4 D5 na klopt dat idd. Geldt ook voor de C30.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:00 schreef Sbv6 het volgende:
[..]
De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af.
There you goquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
Tenzij dat de beste motor in z'n soort blijkt te zijn...quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
zolang je van de kleine basis modelletjes afblijft is het nog steeds op en top volvoquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
Dat kan overal aan liggen, wat je redelijk goedkoop kan vervangen voor een auto op leeftijd wat hiermee te maken kan hebben zijn:quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:07 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik heb zoals ik al zei een 460 2.0i (wel het nieuwe model), het verbruik is inderdaad het enige minpunt. 1:11 is inderdaad wel een reële waarde.
Maargoed voor dat geld heb je dan wel redelijk wat luxe, comfort en vermogen.
PS.: hebben jullie ook wel eens last van wat onregelmatig stationair draaien?
3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:13 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn vader heeft pas een full options 740 GLE gekocht uit 1988, voor erbij.
Geweldige kar![]()
Zit echt fijn, geweldige stoelen, fijne motor erin (3 liter, redelijk pittig) en erg comfortabel.
![]()
Ik weet het wel zekerquote:Op maandag 19 februari 2007 10:56 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt.![]()
Heb je al eens een koprevisie gehad? En hoelang rijdt je 940 al op gas?quote:Op maandag 19 februari 2007 20:40 schreef Gambolputty het volgende:
Oja, ook Volvorijder dus:
1996 940 Estate 2.3i LPT
Slechts 445500 op de teller
Mijn koprevisie voor zover ik kan achterhalen was ergens rond de 400.000, die van jou moet nog zeker een ton kunnen gaan. Let wel op je kleppen (tijdig laten stellen).quote:Op maandag 19 februari 2007 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je al eens een koprevisie gehad? En hoelang rijdt je 940 al op gas?
Zelf rijd ik een 740 uit 1986 op LPG met eerste kop en 260.000 op de teller.
Rijdt nog als nieuw
Volvo / Vialle ook hier.quote:Op maandag 19 februari 2007 23:13 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Mijn koprevisie voor zover ik kan achterhalen was ergens rond de 400.000, die van jou moet nog zeker een ton kunnen gaan. Let wel op je kleppen (tijdig laten stellen).
En geen idee hoe lang mijn 940 al op gas rijdt, ik denk vanaf het begin ('t is een Volvo/Vialle-installatie).
Op een gegeven moment liep de motor helemaal op 3 poten, bleken inderdaad de bougies te zijn. Alles weer gratis gefixed!quote:Op zondag 18 februari 2007 14:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat kan overal aan liggen, wat je redelijk goedkoop kan vervangen voor een auto op leeftijd wat hiermee te maken kan hebben zijn:
luchtfilter (15,-)
bougies (30,-)
bobine (< 100,-)
bougie-kabels (+/- 100)
Je kan ook een keer injectiereiniger in je tank gooien en/of een tijdje op euro 98 gaan rijden, dat kan wat vervuiling verhelpen.
Orange.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:26 schreef Mr. Orange het volgende:
440 GL 2.0i ook uit '93
Hier in Zweden zijn er ook zat (en niet zo heel duur). Helaas allemaal wel benzine...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:39 schreef bluebit het volgende:
ben hard op zoek naar een v40 1.9D (phase II) uit 2001 (vanwege BPM bij import)
die twee die ik gisteren op het oog had, blijken ook al verkocht. Zojuist dealer gevraagd eens naar een andere volvo te kijken : hier
ben nu in spanning af aan het wachten of die nog beschikbaar is.....
andere volvo's zijn helaas te duur (wegenbelasting) op dit moment, hoewel ik wel een prachtige s60 D5 heb gezien voor 18.000 euro bij een bevriende volvo dealer....maar ja, da's nu ff een stap te ver voor me.
mijn vader heeft een v70 D5 automaat, geweldige auto. Mijn zwager heeft een xc90 D5, ook al zo'n geweldige auto. Met die twee wens ik je heeeeeel veeeel plezier!!
In de autoweek lees ik dat volvo's met audi motoren rijden...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo's) hadden inderdaad Renault motoren (net als de DAF B-types)
De 2.5 TDI of 2.5 D in de S70,V70 & 850 is idd van Audi.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef kebabkever het volgende:
[..]
In de autoweek lees ik dat volvo's met audi motoren rijden...
precies, de 1.9 D commonrail uit de volvo v40 phase II is daarentegen van renault.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:18 schreef GT3 het volgende:
[..]
De 2.5 TDI of 2.5 D in de S70,V70 & 850 is idd van Audi.
De 100 en 200 serie nietquote:Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef kebabkever het volgende:
[..]
In de autoweek lees ik dat volvo's met audi motoren rijden...
Nee, evenals de 700 en 900 serie.quote:
Okeee goh wist ik niet. ja men vader rijd nieuwe s80. Vind het raar dat je dan zoveel voor een volvo neerlegt terwijl de motor van renault is, en veel andere delen ook van ford....quote:Op zondag 25 februari 2007 16:18 schreef GT3 het volgende:
[..]
De 2.5 TDI of 2.5 D in de S70,V70 & 850 is idd van Audi.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:29 schreef Bigfoot414 het volgende:
Ok, dan ben ik in de war met Saab. Die jatten ook vaak motoren van andere merken
Je vergeet alleen dat ze bij Volvo wel weten wat ze doen. (iig zeker wel voordat Ford zich ermee bemoeide).quote:Op zondag 25 februari 2007 18:35 schreef daNpy het volgende:
Renault en Ford, de top 2 merken van de wereld....
NOT
Dat het geen bakken zijn die gelijk zijn aan de oudere types dat ben ik met je eens. Dat vind ik in principe ook van alle nieuwe modellen.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:53 schreef r8ality het volgende:
Ja, alleen jammer dat de rest van de 400-serie, evenals de S40 en V40 (oude modellen) in principe gewoon geen echte degelijke Zweedse bakken zijn.
M'n pappie heeft een 940 met een 2.3 turbo met 165pk. Superwagen idd!quote:Op maandag 26 februari 2007 00:34 schreef r8ality het volgende:
De 940. Dat is pas een oerding. De beste Volvo ooit gemaakt. Zelfs nog beter dan een nieuwe S80.
Nee, niet actief op het Volvo-forum.quote:Op maandag 26 februari 2007 10:42 schreef bluebit het volgende:
zijn er hier ook mensen die op volvo-forum.nl actief zijn?
940's zijn trouwens mooi, grootte van een 740 maar net iets vloeiendere lijnen.
die 2.3 liter, is dat een benzine. dacht dat de diesel 2.5 ltr was.
Had bij het verkeerde jaar gekeken idd.quote:
Jaaa, ik zit ook op het volvo-forum.nl onder dezelfde gebruikersnaam als hier.quote:Op maandag 26 februari 2007 10:42 schreef bluebit het volgende:
zijn er hier ook mensen die op volvo-forum.nl actief zijn?
940's zijn trouwens mooi, grootte van een 740 maar net iets vloeiendere lijnen.
die 2.3 liter, is dat een benzine. dacht dat de diesel 2.5 ltr was.
hehehehe, de 240-serie is inderdaad wel de ultieme volvo...zeg maar het model waar alle medeweggebruikers bang voor waren : als die namelijk tegen je aan botst dan blijft er niets over van de andere auto terwijl de volvo niets heeft.quote:Op maandag 26 februari 2007 12:35 schreef Bigfoot414 het volgende:
Mijn tante had vroeger ook zo'n ouwe 245.
Supervette wagen
Als ik ooit geld over heb wil ik er ook 1![]()
jammer dat er geen foto bij staat van je 740.....ik moet zeggen dat ik de achterkant van de 740 altijd iets te hoekig heb gevonden. De 940 vind ik wat dat betreft mooier.quote:Op maandag 26 februari 2007 12:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jaaa, ik zit ook op het volvo-forum.nl onder dezelfde gebruikersnaam als hier.
Check m'n Volvo daar bij 740 afdeling en dan "aangeschaft 740".
Ik zie wel een foto hoor!quote:Op maandag 26 februari 2007 12:48 schreef bluebit het volgende:
[..]
jammer dat er geen foto bij staat van je 740.....ik moet zeggen dat ik de achterkant van de 740 altijd iets te hoekig heb gevonden. De 940 vind ik wat dat betreft mooier.
Maar ja, wel echt volvo, zo'n 740!
ok, wazig, voor de zekerheid ook nog maar eens met Internet Explorer gekeken ipv firefox.....maar ik zie nog geen foto in jouw posts daar....in welke post van je staat ie dan??quote:Op maandag 26 februari 2007 13:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie wel een foto hoor!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480
wat me trouwens wel opviel :quote:Op maandag 26 februari 2007 13:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie wel een foto hoor!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480
quote:De pookknop zit inmiddels weer vast op de Mac Gyver manier:
Men neme een stukje duct-tape.
Men plakke het rondom het metaal van de pook.
Men smere de binnenkant van de pook-knop in met secondenlijm (Pattex Gold Original).
Men drukt het hele zaakje stevig inelkaar.
Men gaat naar de dokter en laat beide vingers van elkaar losmaken.
Men wacht tot het gedroogd is.
Knop zit goed vast; lostrekken lukt me niet zonder geweld te gebruiken.
Ah! Ik ben er achter.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:26 schreef bluebit het volgende:
[..]
ok, wazig, voor de zekerheid ook nog maar eens met Internet Explorer gekeken ipv firefox.....maar ik zie nog geen foto in jouw posts daar....in welke post van je staat ie dan??
d'oh.....inderdaad, nu zie ik een prachtige volvo 740 (mooie kleur!)quote:Op maandag 26 februari 2007 14:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah! Ik ben er achter.
Blijkbaar kan je de foto's alleen maar zien als je bent ingelogd op het forum.
Waarschijnlijk om dataverkeer te beperken voor gasten.
Dus aanmelden doet wonderen
Yep en op het Volvo 850 forumquote:Op maandag 26 februari 2007 10:42 schreef bluebit het volgende:
zijn er hier ook mensen die op volvo-forum.nl actief zijn?
940's zijn trouwens mooi, grootte van een 740 maar net iets vloeiendere lijnen.
die 2.3 liter, is dat een benzine. dacht dat de diesel 2.5 ltr was.
Ben er dan ook héél tevreden meequote:Op maandag 26 februari 2007 14:54 schreef bluebit het volgende:
[..]
d'oh.....inderdaad, nu zie ik een prachtige volvo 740 (mooie kleur!)
Hahaha, mijn ouders hebben allebei een 740 (paps een rode Turbo Intercooler (sedan), mams een zilvergrijze automaat (USA-versie, station)). Bouwjaren weet ik niet.quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 960 dan nog net wat hoger inschat, vooral om zijn comfort en motor, al ziet ie er ook gewoon bruut uit met die chromen gril en vaag gevormde mistlampen. De 240 is ook echt fantastisch. Heb laatst in een rode mogen rijden en je voelt je heel stoerquote:Op maandag 26 februari 2007 00:34 schreef r8ality het volgende:
De 940. Dat is pas een oerding. De beste Volvo ooit gemaakt. Zelfs nog beter dan een nieuwe S80.
250.000? Die oudjes zijn dan net een beetje soepel ingereden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:23 schreef bluebit het volgende:, realiseer me net dat ik nog nooit een volvo met meer dan 100.000 km op de teller gereden heb. Mijn vader kocht tegen die tijd altijd weer een nieuwe....tegen die tijd zat de asbak trouwens ook vol...
![]()
. ook eigenlijk nooit volvo's ouder dan 2 jaar gereden.
maar goed, als ik de V40 krijg dan rij ik hem ook door totdat er 250.000 km op staat (pakweg over 6 jaar), en dan koop ik iets anders.
Voor veel auto's is het ook heel erg veel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:26 schreef bluebit het volgende:
tsja, ik weet het wel, maar dankzij mijn vaders gedrag, ben ik zodanig geindoctrineerd dat ik geloof dat 250.000 km echt heel erg veel is![]()
Rood is zowiezo een moeilijke kleur. Als ik nog wat reserve-onderdelen mee moet nemen, zeg het maarquote:Op maandag 26 februari 2007 22:38 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Hahaha, mijn ouders hebben allebei een 740 (paps een rode Turbo Intercooler (sedan), mams een zilvergrijze automaat (USA-versie, station)). Bouwjaren weet ik niet.
Serieus, ik heb zelf geen garage bij mijn appartement. Hij staat dus altijd buiten. Omdat het dagelijks vervoer is is de motor 'vernieuwd' (ruilblok, gereviseerd), zijn alle remleidingen en het koelsysteem vervangen. De onderzijde van de deuren, een deel van het achterscherm en het linkervoorscherm (precies bovenop) zijn behoorlijk aan't bobbelen. Terwijl de onderzijde al eens (m.u.v. de deuren) is overgespoten zijn de vlakke delen (dak, motorkap, kofferdeksel) flink dof. Ook omdat iemand er eens met een spuitbus primer 'PSV' op gekalkt heeft. Heb me heilig voorgenomen er pas iets aan te laten doen als mijn vriendin en ik een ander huis (mét garage
) hebben gevonden. Het is dan strippen, stralen, lassen lakken (of inruilen op een 1973 Porsche 911 coupe, oranje). Laatste mag mijn vriendin niet horen want van haar mag deze nóóit meer weg omdat onze eerste gezamenlijke vakanties met de Amazon waren (Denemarken en Zweden)...
Tijdens mijn studie zo'n 10 verschillende 340's / 360's gereden...
B20a uitlaatspruitstuk? Zit een scheurtje in...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:39 schreef r8ality het volgende:
[..]
Rood is zowiezo een moeilijke kleur. Als ik nog wat reserve-onderdelen mee moet nemen, zeg het maar.
Dit is de stand van een week of wat geleden van een 940 2.3 LPT op LPG:quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Vraag; Wat is jullie hoogste km stand met een volvo?
Wij met een 740 turbo diesel 456.286 km
Veldhoven... onder de rook van Eindhoven (jouw woonplaats zie ik net) en het geluid van Welschap (Eindhoven Airport)!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:23 schreef r8ality het volgende:
Die kun je in NL ook wel hendig voor weinig aankomen. B20a's zijn er zat gemaakt. In welke uithoek van NL woon je?
Ah hendig. Ik zal eens kijken of mijn pa er nog 1 heeft liggen. Anders kun je eventueel bij Wim's Classics langsgaan (Mierlo) of Schampers Volvo in Helmond.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:45 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Veldhoven... onder de rook van Eindhoven (jouw woonplaats zie ik net) en het geluid van Welschap (Eindhoven Airport)!
de vraag was overigens of een bepaalde bank van de ikea ongemonteerd achterin een volvo v40 past.quote:Volvo's en IKEA meubilair zijn volgens mij op elkaar afgestemd... Dat staat denk ik zelfs in de zweedse grondwet.
En voor zover ik altijd heb begrepen is de parkeerplaats van de IKEA de natuurlijk habitat van de volvo-station-wagen. Hij ontmoet daar zijn soortgenoten, en voelt zich daar ook het meest op zijn gemak. Gezien de hoeveelheid vrij jonge volvo-statio-wagens op de IKEA parkeerplaatsen, bestaat er tegenwoordig ook de theorie dat dit ook de natuurlijk broedplaats is van de volvo, al heeft niemand tot nu toe volvo's in het wild zien paren...
Dus het antwoord op jouw vraag moet denk ik wel "ja" zijn...
quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:46 schreef bluebit het volgende:
ok, even een geniaal stukje van een user (MDA) op het volvo forum :
[..]
de vraag was overigens of een bepaalde bank van de ikea ongemonteerd achterin een volvo v40 past.
Ik vind alle huidige Volvo achterkanten lelijk eigenlijk, C30, van voren en de zijkant echt mooi, maar achterquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:26 schreef OG-Loco het volgende:
Ik heb vandaag vaak tegen een C30 [ achterkant] aangekeken, dan valt deze toch weer een stuk mee. Maar in het begin had ik over de V70-achterkant dezelfde mening als de C30.
De achterkant van de C30 is inderdaad een beetje tricky, maar dat was hetzelfde verhaal met de P1800combi en de 480, je vindt ze mooi of je hebt er helemaal niets mee.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:30 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Ik vind alle huidige Volvo achterkanten lelijk eigenlijk, C30, van voren en de zijkant echt mooi, maar achter
Handschoenenkastje of in de kofferbak.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:29 schreef Repeat het volgende:
noem me een noob, maar waar kan ik de cdspeler/wisselaar van de navigatiecd's vinden in een S60?![]()
nee, en neequote:Op donderdag 1 maart 2007 13:35 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Handschoenenkastje of in de kofferbak.
Alleen die gigantische achterlichten verneuken het uiterlijk compleet, maar als je die wegdenkt zijn ze best mooiquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:31 schreef SadKingBilly het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam in een - eww, vies woord - volvo willen rijden? Bijna net zo erg als (durf het niet hardop te zeggen) opel
Maarja, ieder het zijne.
Mijn baksteenquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:31 schreef SadKingBilly het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam in een - eww, vies woord - volvo willen rijden? Bijna net zo erg als (durf het niet hardop te zeggen) opel
Maarja, ieder het zijne.
Photoshopquote:
Tss gewoon die dikke voorspoiler erop zitten psp-en shame on youquote:
Het is een 86'er.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:05 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Tss gewoon die dikke voorspoiler erop zitten psp-en shame on you![]()
mm wat is er dan wel ge psp-ed?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is een 86'er.
Die hebben standaard zo'n spoiler
Mooier dan zo'n stuk kunststof tot aan beneden.
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=volvo%20740%201986&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi
- kentekenplaatquote:
omdat je dan geen bmw of mercedes pauper bentquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:31 schreef SadKingBilly het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam in een - eww, vies woord - volvo willen rijden? Bijna net zo erg als (durf het niet hardop te zeggen) opel
Maarja, ieder het zijne.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
omdat je dan geen bmw of mercedes pauper bent
heiden!
vrouwen kennen dat verschil ook niet, dus zal wel goed komenquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb een sedan
Maar moet ook wel lukken
*Hap*quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
omdat je dan geen bmw of mercedes pauper bent
heiden!
quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:09 schreef bluebit het volgende:
[..]
vrouwen kennen dat verschil ook niet, dus zal wel goed komen
Volgens mij wel, of eentje iig...quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:28 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Vakjes aan de zijkant kofferbak al opengemaakt?
Inderdaad, daar zit 'iequote:Op donderdag 1 maart 2007 22:08 schreef Sbv6 het volgende:
Bij mij zit de DVD speler aan de linkerkant achter het zijpaneel in de kofferbak. Mocht je de CD versie hebben, dan zal daar de cd wisselaar zitten. Letwel, ik heb het hier over het originele RTI navigatie systeem van Volvo zelf
Ik heb em gevonden ja. Heb idd de cd versie.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:08 schreef Sbv6 het volgende:
Bij mij zit de DVD speler aan de linkerkant achter het zijpaneel in de kofferbak. Mocht je de CD versie hebben, dan zal daar de cd wisselaar zitten. Letwel, ik heb het hier over het originele RTI navigatie systeem van Volvo zelf
Die hebben wij dus ook, in het grijs.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mijn baksteen![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Die kennen wequote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:36 schreef -Muse- het volgende:
Ik zag gister een 780! Die heb ik nog maar heel weinig gezien, ik hoop hem vaker tegen te komen aangezien Wim van Wim's Classics uit Mierlo er mee rond rijdt.
Coolquote:
En wie is jouw pa dan?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:25 schreef -Muse- het volgende:
[..]
CoolHij was vroegah altijd een hele goede vriend van mijn vader. Ik ken hem al zolang ik leef. Hij nam altijd ongelofelijk vette wagens mee als hij langskwam, ik denk dat hij mede-verantwoordelijk is voor mijn autoliefde
![]()
Hij was ook de oprichter van de Amazon-club, waar mn vader penningmeester was
Ah, was van plan in Mierlo even binnen te lopen binnenkort (mijn pa kent 'Wim' vrij goed volgens mij), maar jij hebt er een liggen voor węnig?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:17 schreef r8ality het volgende:
Silencer, moest jij nou nog dat spruitstuk hebben?
U hebt mail.quote:
iemand?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik heb em gevonden ja. Heb idd de cd versie.
Kan ik hier nu ook muziek cd's mee afspelen? Want als ik een muziekcd erin doe, dan krijg ik op mn scherm het overzicht van de sloten, bv slot1: navigatiecd, slot2: muziekcd etc.
Maar waar vind ik dan de afspeeloptie? Of herkent ie alleen het type muziekcd, maar kan ie het verder niet afspelen?
Volgens mij krijg je geen overzicht. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Je kan het wel als 6 cd wisselaar gebruiker volgens mij. Ik heb een HU-803 radio, daar zit al een 4 cd wisselaar is, Heb nog geen cd in de dvd speler gestopt overigensquote:
dat ik een overzicht krijg is zeker, er staat dan ook "muziek-cd" oid, dus dat herkent ie wel, ik weet alleen niet hoe ik ze dan met de radiounit kan aansprekenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:07 schreef Sbv6 het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je geen overzicht. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Je kan het wel als 6 cd wisselaar gebruiker volgens mij. Ik heb een HU-803 radio, daar zit al een 4 cd wisselaar is, Heb nog geen cd in de dvd speler gestopt overigens
dat is juist het probleem, als ik aan die rechterknop draai kom ik voorbij fm, am, cd, maar de wisselaar staat er niet tussenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:55 schreef Sbv6 het volgende:
Welke radio heb je erin zitten ? Hu-603 of 803 ? dan aan de rechterknop draaien, met source erop. daarmee wissel je tussen FM-AM-CD-CD wisselaar-TV- etc wat er allemaal maar aangesloten is
Stel je vraag ook even op http://www.volvo-forum.nl/ misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat is juist het probleem, als ik aan die rechterknop draai kom ik voorbij fm, am, cd, maar de wisselaar staat er niet tussen
Mja, volgens mij is en blijft het gewoon de speler voor navigatie-cd's hoor...quote:Op zondag 4 maart 2007 08:52 schreef Sbv6 het volgende:
[..]
Stel je vraag ook even op http://www.volvo-forum.nl/ misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.
Ik zal daar wel eens gaan kijken ja.quote:Op zondag 4 maart 2007 08:52 schreef Sbv6 het volgende:
[..]
Stel je vraag ook even op http://www.volvo-forum.nl/ misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.
Dat zou logisch zijn en dat zou ik ook accepteren ware het niet dat er op mn scherm wel staat:quote:Op zondag 4 maart 2007 11:44 schreef roflcopter het volgende:
[..]
Mja, volgens mij is en blijft het gewoon de speler voor navigatie-cd's hoor...
In een CD-speler van de auto kun je toch ook geen DVD's afspelen...?
Ja dat zal best. Maar volgens mij gaat het je niet lukken.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik zal daar wel eens gaan kijken ja.
[..]
Dat zou logisch zijn en dat zou ik ook accepteren ware het niet dat er op mn scherm wel staat:
cd1: benelux
cd2: duitsland
cd3: muziek-cd
cd4: verkeerd type cd / onleesbaar (zoiets)
cd5: etc
Hij herkent de muziek cd dus wel als muziek cdJe zou denken dat als hij gewoon geen muziekcd's zou kunnen afspelen, dat ie ze dan ook niet zou herkennen, dus bij de muziekcd ook zou aangeven dat het een verkeerd type is dan wel onleesbaar.
Dit in tegenstelling tot de aandeelhouder.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:55 schreef roflcopter het volgende:
[..]
Ja dat zal best. Maar volgens mij gaat het je niet lukken.
Maargoed, de aanhouder wint.
Schijnt.
Hehe, ik hoop het ook!quote:Op maandag 5 maart 2007 13:15 schreef bluebit het volgende:
nou dan, eindelijk een beetje duidelijkheid....zojuist met mijn dealer gesproken en hij gaat deze volvo bekijken en indien technisch in orde, dan neemt hij hem voor me mee.
ik heb al twee kaarsjes opgestoken om te bidden dat ie technisch perfect is.....
hoezo? heb je er nog een? dan moet ie wel blauw zijnquote:Op maandag 5 maart 2007 16:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hehe, ik hoop het ook!
Wel jammer dat je niet voor een mooie, achterwiel aangedreven 940 gaat oid
Blauwe 740 ook goed?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:07 schreef bluebit het volgende:
[..]
hoezo? heb je er nog een? dan moet ie wel blauw zijn![]()
Nu nog een sponsor voor de wegenbelastingquote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je wilde toch een blauwe?
http://autotelegraaf.nl/o(...)%3D1;whitelabel=#top
pfffff, ja inderdaad........wel cool!!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nu nog een sponsor voor de wegenbelasting
Kan er weinig van zeggen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:47 schreef bluebit het volgende:
niemand die me iets over deze schade kan vertellen en of het oplosbaar is.
Een paar centimeter boven z'n vinger zit een nog veel grotere deukquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:35 schreef bluebit het volgende:
Argh, beschadigingen op de auto....wat zouden jullie doen (over die kras op de voorkant maak ik me absoluut niet druk overigens)
klopt, die wijst ie op de andere foto ook aan..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:23 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Een paar centimeter boven z'n vinger zit een nog veel grotere deuk
Dan laat je toch de kop vervangen? Heb je al een bedrag gehoord trouwens?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:25 schreef FlowDesign het volgende:
Voor de geďnteresseerden: Het is niet m'n ontsteking maar een afgesleten nokje van de nokkenas.
Gaat dus een boel geld kosten
Pssst. Nokkenas ligt onderin bij een B20aquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:25 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Dan laat je toch de kop vervangen? Heb je al een bedrag gehoord trouwens?
De kop is eind januari al vervangen, toen was er een klep verbrand (nadeel van rijden op gas).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:25 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Dan laat je toch de kop vervangen? Heb je al een bedrag gehoord trouwens?
Owja, doh!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:26 schreef bluebit het volgende:
[..]
klopt, die wijst ie op de andere foto ook aan..
1.9D 115 steigerende ponysquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:28 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Owja, doh!![]()
Maar waarom een V40?
Wat voor motor ligt er eigenlijk in deze?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:33 schreef r8ality het volgende:
[..]
Pssst. Nokkenas ligt onderin bij een B20a.
Check de schakelstangen. Kan je 'm ergens op een brug rijden?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:14 schreef bluebit het volgende:
f*ck, f*ck, f*ck
over twee weken of zo, krijg ik de volvo.
nu begint dus de ellende met de auto die ik wil inruilen :
hij schakelt heel erg moeilijk naar de twee, ik moet hem echt naar links slaan en dan naar onder rammen..
ditzelfde geldt voor de 5e versnelling, ik schakel erg vaak mis (naar de 3 ipv de 5), eigenlijk hetzelfde verhaal als de 2e versnelling
iemand toevallig enig idee wat dit kan zijn?
Dit zou simpel op te lossen moeten zijn. Het zijn de stangetjes (of kabels) die via de pook rechts van je de versnellingsbak bedienen. Als daar wat te veel speling op komt kan je dit soort ellende krijgen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:38 schreef bluebit het volgende:
tsja, kan mijn dealer lief aankijken, hij ruilt de auto in, maar moet ik me hier zorgen over gaan maken of zijn dit doorgaans zaken die eenvoudig op te lossen zijn.
opel corsa 1.7d, altijd dealer onderhouden elke 15000 kilometer. Hij moet over ongeveer 1000 km weer een beurt krijgen, kan ik daarop wachten of toch maar beter direct langs mijn dealer rijden.
edit : what the f*ck zijn schakelstangen trouwens.....? zoals je begrijpt kan ik het zelf sowieso niet oplossen
Tsja, dat krijg je er van he.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:14 schreef bluebit het volgende:
f*ck, f*ck, f*ck
over twee weken of zo, krijg ik de volvo.
nu begint dus de ellende met de auto die ik wil inruilen :
hij schakelt heel erg moeilijk naar de twee, ik moet hem echt naar links slaan en dan naar onder rammen..
ditzelfde geldt voor de 5e versnelling, ik schakel erg vaak mis (naar de 3 ipv de 5), eigenlijk hetzelfde verhaal als de 2e versnelling
iemand toevallig enig idee wat dit kan zijn?
Zo heeft het idd ook wel watquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef Originele_Naam het volgende:
ik vind Saab stoerder
Jij begrijpt hetquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zo heeft het idd ook wel wat
[afbeelding]
nee, het moet echt diesel zijn, met name vanwege de afschrijving.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:40 schreef FlowDesign het volgende:
En dit dan?
http://auto.marktplaats.n(...)-bi-fuel-lpg-g3.html
Hele mooie kleur ook !quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:59 schreef bluebit het volgende:
had ik trouwens al complete foto's gepost van mijn uitermate stoere toekomstige bolide :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik ben zo blij, blij, blij, nu alleen zorgen dat ik mijn huidige auto niet in puin rij zodat ie in te ruilen is.
Als je dure lampen van Philips wil neem dan Nightvision.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:06 schreef bluebit het volgende:
nee er zit geen xenon op, wil er wel bluevision inzetten!
ik las ergens dat nightvision minder licht gaf dan bluevision?quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:49 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Als je dure lampen van Philips wil neem dan Nightvision.
En anders kun je net zo goed voor een tientje bij ieder Autozaakje wel van die blauwe lampies kopen, van die Xenon look-a-like dingen, komt ook veel licht vanaf.
Eerder andersom.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:54 schreef bluebit het volgende:
[..]
ik las ergens dat nightvision minder licht gaf dan bluevision?
Nee, ik bedoel gewoon Halogeen lampen die ook blauw zijn, daarom noemen ze dat Xenon look-a-like.quote:en wat betreft die xenon look-a-like dingen, zijn die niet verboden omdat ze niet goed afgesteld zijn of zo?
Tenminste, ik denk dan aan die dingen die je op marktplaats en zo vind voor een paar tientjes.
Correctemundoquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:28 schreef Repeat het volgende:
nightguide bedoelen jullie? Dat is met die verschillende kleuren erin.
heb jij dat, ik heb ergens gelezen dat het resultaat van die nightguide tegenvalt?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:28 schreef Repeat het volgende:
nightguide bedoelen jullie? Dat is met die verschillende kleuren erin.
x-treme power van philips belooft 80% meer licht, visionplus 50% meer (terwijl die laatste toch het bekenste is, iemand ervaring met x-treme power)
Dan zit je met Bluevision of Nightguide wel goed. Tenzij je sjonnie-blauw wilt, dan moet je die nep-xenon kopenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:36 schreef bluebit het volgende:
[..]
heb jij dat, ik heb ergens gelezen dat het resultaat van die nightguide tegenvalt?
misschien enig andere ervaring met mooi licht, die volvo heeft heldere glazen in de koplampen, er dient dus mooi licht uit te gaan komen (a la xenon)
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:12 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dan zit je met Bluevision of Nightguide wel goed. Tenzij je sjonnie-blauw wilt, dan moet je die nep-xenon kopen.
sorry hoor, maar ik vind dat zo verschrikkelijk slecht. Waarom zou je dat in godsnaam in je auto zetten? Voor het blauwe licht?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:33 schreef bluebit het volgende:
[..]
![]()
zoals ik dus al zei : bluevision wordt het dus. denk ik.
ik bedoel te zeggen dat als je het voor het licht doet beter visionplus of x-treme power kunt pakken ipv die blauwe nepperds.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:06 schreef r8ality het volgende:
Bluevision of Nightguide (beiden Philips) is wel degelijker beter dan gewone H4. Ik merkte echt wel veel verschil, vooral reflecterende troep zie je beter. En dat lijkt niet zo boeiend, totdat je met veel regen op een Belgische snelweg zit. Dan ben je blij dat de wegmarkering nog te zien is.
Accu lampje is vermoedelijk een slippende v-riem van een tientjequote:Op zondag 11 maart 2007 21:40 schreef bluebit het volgende:
zojuist bericht gekregen van mijn dealer : volvo is opgehaald![]()
![]()
hij werd geleverd met een set zomerbanden met lichtmetaal en een set winterbanden.
de opel begint langzaamaan te vergaan, zoals ik al zei : ik krijg hem met veel moeite in de twee en de vijf, accu lampje blijft erg lang branden bij vochtig weer en gaat na een tijdje weer uit.
wat daarentegen wel aardig is : na ruim een jaar niet-functionerende lampjes in mijn dashboard (niet bij de meters maar bij alle andere instrumentenverlichting), werkt het nu plotseling wel allemaal weer![]()
nog geen idee, moet nog naar RDW, beurt etc.....maar zou dus best kunnen dat ik hem eind deze week hebquote:Op zondag 11 maart 2007 22:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zo dat is mooi meegenomen, zorgen dat je je winterband goed stalt zodat je ze de volgende winter er weer onder kunt zetten!
Wanneer kan je hem ophalen?
ja, maar dat gebeurt dan als ik hem inruil....dus de kosten zijn tegen inkoopprijs voor mijn dealer.quote:Koppelingsplaten laten vervangen zal je wel een paar honderd euro gaan kosten ja.
Motor houden of auto daarvoor verkopen.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:00 schreef Pinball het volgende:
Ik ga vandaag mijn 360 naar zijn laatste rustplaats brengen.
Eigenlijk zonde, want de motor en zo zijn met nog geen 2 ton erop nog prima in orde, maar hij gaat afgekeurd worden op teveel roest, en de reparatie is net zo duur als een andere (oude) auto.
post nog ff een laatste fotootje als tribute, zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:00 schreef Pinball het volgende:
Ik ga vandaag mijn 360 naar zijn laatste rustplaats brengen.
Eigenlijk zonde, want de motor en zo zijn met nog geen 2 ton erop nog prima in orde, maar hij gaat afgekeurd worden op teveel roest, en de reparatie is net zo duur als een andere (oude) auto.
Dit is gewoon hét moment om op een mooie 240 of 740 (op LPG?) over te stappenquote:Op maandag 12 maart 2007 10:37 schreef Dandelion het volgende:
tja de apk... die zit er bij mij ook weer aan te komen en ik vind dat toch altijd een lastig parket.
Voor de duidelijkheid, ik rijdt een 440 1.9TD uit 1995. Super fijn ding, met airco half leren bekleding etcetc. En 278.500 km op de teller.
Maar ja, inmiddels zijn er 3 mensen tegenaan gereden, dus visueel is het niet helemaal top meer, het bekende 400-kwaaltje van de roest bij de achterwielen begint ook al behoorlijke vormen aan te nemen. Daarnaast is waarschijnlijk het wiellager rechtsvoor stuk enzovoorts. Kortom de apk zal behoorlijk duur uitgaan vallen wil ik hem nog laten opknappen.
Probleem is dus: wanneer is het nou niet meer rendabel om de 440 nog op te knappen.
Het is ook niet zo dat ik lekker in de slappe was zit en zeg, "ik koop fijn een andere die nog tig jaar mee kan" maar om en nabij de 1500 euro heb ik dan wel weer uit te geven. Maar ja, die andere moet dan wel weer op gas of diesel rijden, dus die zijjn in de aanschaf weer duurder.
Kortom dillema's dillema' s.
Die zijn echt wel duurder als 1500 (zijn budget).quote:Op maandag 12 maart 2007 10:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dit is gewoon hét moment om op een mooie 240 of 740 (op LPG?) over te stappen
Ik was vorige maand 950 euro kwijt voor m'n 740 op LPG, met hagelnieuwe APK erbij.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die zijn echt wel duurder als 1500 (zijn budget).
Bovendien heb ik een complete APK lijst van de RDW, dus als je wil kun je dan eens kijken of je hem nog door de APK kunt 'lappen'. Zo enorm moeilijk is dat ook weer niet...
Neeee...quote:Op maandag 12 maart 2007 10:00 schreef Pinball het volgende:
Ik ga vandaag mijn 360 naar zijn laatste rustplaats brengen.
Eigenlijk zonde, want de motor en zo zijn met nog geen 2 ton erop nog prima in orde, maar hij gaat afgekeurd worden op teveel roest, en de reparatie is net zo duur als een andere (oude) auto.
zelf gedaan?quote:Op maandag 12 maart 2007 11:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik was vorige maand 950 euro kwijt voor m'n 740 op LPG, met hagelnieuwe APK erbij.
Met inruil en afdingen 650 bijbetaald.
Wel nog 2 banden vervangen (scheurtjes en een afgelopen weekend kleine bult op een wang) en distributieriem komende zaterdag omdat geschiedenis onbekend is van de riem.
Hier en daar wat dingen gesmeerd, bougies afgesteld en alles gaat weer soepel
240 (vooral belastingvrij) is uiteraard prijziger.
die zijn bij aanschaf dan al een stuk ouder dan de mijne nu... Maar robuster ofzo?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dit is gewoon hét moment om op een mooie 240 of 740 (op LPG?) over te stappen
Ik heb hem nog niet weggebracht, moet eerst nog een andere halen. Maar als ik dit zo lees kan ik misschien nog wel even wachten. Hij mag nog tot 4 april op de weg, en de tank zit ook nog aardig vol.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:49 schreef -Carioca- het volgende:
Neeee...![]()
Denk inderdaad als je hem voor de ondedelen bij de Volvo 300 club zet, je er nog veel mensen een plezier mee kan doen. Heb laatst ook via de club voor een fles whiskey een hele partij onderdelen kunnen krijgen voor mijn 340. Even wat betere koplampen en spiegels erin zetten binnenkort![]()
Edit: Zie dat je uit Rotterdam komt... Naar welke sloop heb je hem gebracht? Wellicht kan ik daar eens even langs, zien of ik er nog wat van kan gebruiken![]()
Gewoon bij de 300 club een advertentie zetten dan (kan ook gratis als niet-lid). D'r zijn volgens mij best wat fanaten daar die er nog wel wat mee kunnen. Advertenties voor 300's met een paar weken APK voor onderdelen zie je nog wel eens daar. In ieder geval heb je nog een paar weken om hem op een nieuwe plaats van bestemming te krijgen, da's wel handig. Anders wil ik 'm nog wel even strippen voor 'ie de schredder in gaatquote:Op maandag 12 maart 2007 11:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet weggebracht, moet eerst nog een andere halen. Maar als ik dit zo lees kan ik misschien nog wel even wachten. Hij mag nog tot 4 april op de weg, en de tank zit ook nog aardig vol.
Het is een afstammeling van de oer-Volvoquote:Op maandag 12 maart 2007 11:56 schreef Dandelion het volgende:
[..]
die zijn bij aanschaf dan al een stuk ouder dan de mijne nu... Maar robuster ofzo?
Het grote voordeel van automatisch aanspringende lampen is dat ze ook automatisch uitgaan. Mijn buurmans auto heb ik afgelopen weken 3x aan mijn accu moeten hangen. Zijn lampzoemertje is kaduukquote:Op maandag 12 maart 2007 20:05 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand mij uit het mysterie van de koplampknop van een S60 helpen?
Als ie op uit staat branden je lichten, en als ie op aan staat ook, wtf heeft die knop dan voor zin
Het is dus zo dat als je je sleutel omdraait automatisch dimlicht inschakelt, dus als je wilt starten gaan eerst je lampen aan, dan start je auto waardoor je lampen een beetje uitgaan en gaan dan weer aan. Terwijl ik altijd dacht dat het beter was de lampen pas aan te doen nadat de motor gestart was?
En zelfs dan staat ie op stadslichtquote:Op maandag 12 maart 2007 20:34 schreef KGBBeria het volgende:
Die lampen gaan als het goed is uit als je de motor start, en springen weer aan als ie loopt. Zweedse veiligheidsregels
Mag van mij op alle auto's zo ingesteld zijn. Op een oude 440 van ons kon je de lampen alleen uit doen door de schakelaar tussen O en stadslicht te doen
En als je hem daartussen zet gaan de lampen uitquote:Op maandag 12 maart 2007 20:05 schreef Repeat het volgende:
Kan iemand mij uit het mysterie van de koplampknop van een S60 helpen?
Als ie op uit staat branden je lichten, en als ie op aan staat ook, wtf heeft die knop dan voor zin
Het is dus zo dat als je je sleutel omdraait automatisch dimlicht inschakelt, dus als je wilt starten gaan eerst je lampen aan, dan start je auto waardoor je lampen een beetje uitgaan en gaan dan weer aan. Terwijl ik altijd dacht dat het beter was de lampen pas aan te doen nadat de motor gestart was?
ja sort of, dan gaat dat groene lampje branden, volgens mij is dat alleen stadslicht ofzo?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:58 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
En als je hem daartussen zet gaan de lampen uit.
Idd. Volgens mij moet je er gewoon met je poten vanaf blijvenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja sort of, dan gaat dat groene lampje branden, volgens mij is dat alleen stadslicht ofzo?
bizar systeem iig
'ficiat!!!! foto?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
De auto is binnen!!! Een zwarte xc90 D5 uit Duitsland, een half jaartje oud. De auto heeft onder andere navigatie, een mooie auto maar wel wat stugger dan de 960. Gisteravond even een korte proefrit gemaakt en wel hem binnenkort even in Duitsland uit proberen.
Morgen heb ik denk ik wel wat foto's, maar hij is cool. Alleen lijkt het alsof deze auto (het nieuwe type xc90) harder (merkbaarder) schakelt dan het oude type van de dealer. Misschien dat het ook gwn komt omdat die van de dealer er al 60K op had zitten. Ik hoop dat je komende week de auto op kan halen. Meteen op de zomerbanden zetten en rijden maar!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:18 schreef ien_ het volgende:
[..]
'ficiat!!!! foto?
die van mij zou ik komende week moeten ontvangen
edit : crap....vriendin was nog ingelogd, POST MADE BY BLUEBIT
Wat heb je nu dan?quote:Op zondag 18 maart 2007 03:35 schreef glasbak het volgende:
Ex-volvo rijder hier. Ik heb een half jaartje in een 740GL gereden. Fantastische auto. Jammer dat hij te duur was in de vaste lasten
Mitsubishi Spacegear die in Nederland als een L400 bekend staatquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |