naja, de corsa heeft 62 steigerende pony's onder de kap liggen.....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:53 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, dacht dat het de 90pk versie was... Die slaat zowat af als je bij het stoplicht weg wil...
Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
De diesels kwamen echter wel een aardige tijd lang bij Audi vandaan...
De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellen
De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef M5 het volgende:
[..]
De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen.
Op de 2.4 D5 na klopt dat idd. Geldt ook voor de C30.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:00 schreef Sbv6 het volgende:
[..]
De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af.
There you goquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
Tenzij dat de beste motor in z'n soort blijkt te zijn...quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
zolang je van de kleine basis modelletjes afblijft is het nog steeds op en top volvoquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
Dat kan overal aan liggen, wat je redelijk goedkoop kan vervangen voor een auto op leeftijd wat hiermee te maken kan hebben zijn:quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:07 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik heb zoals ik al zei een 460 2.0i (wel het nieuwe model), het verbruik is inderdaad het enige minpunt. 1:11 is inderdaad wel een reële waarde.
Maargoed voor dat geld heb je dan wel redelijk wat luxe, comfort en vermogen.
PS.: hebben jullie ook wel eens last van wat onregelmatig stationair draaien?
3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:13 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn vader heeft pas een full options 740 GLE gekocht uit 1988, voor erbij.
Geweldige kar![]()
Zit echt fijn, geweldige stoelen, fijne motor erin (3 liter, redelijk pittig) en erg comfortabel.
![]()
Ik weet het wel zekerquote:Op maandag 19 februari 2007 10:56 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt.![]()
Heb je al eens een koprevisie gehad? En hoelang rijdt je 940 al op gas?quote:Op maandag 19 februari 2007 20:40 schreef Gambolputty het volgende:
Oja, ook Volvorijder dus:
1996 940 Estate 2.3i LPT
Slechts 445500 op de teller
Mijn koprevisie voor zover ik kan achterhalen was ergens rond de 400.000, die van jou moet nog zeker een ton kunnen gaan. Let wel op je kleppen (tijdig laten stellen).quote:Op maandag 19 februari 2007 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je al eens een koprevisie gehad? En hoelang rijdt je 940 al op gas?
Zelf rijd ik een 740 uit 1986 op LPG met eerste kop en 260.000 op de teller.
Rijdt nog als nieuw
Volvo / Vialle ook hier.quote:Op maandag 19 februari 2007 23:13 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Mijn koprevisie voor zover ik kan achterhalen was ergens rond de 400.000, die van jou moet nog zeker een ton kunnen gaan. Let wel op je kleppen (tijdig laten stellen).
En geen idee hoe lang mijn 940 al op gas rijdt, ik denk vanaf het begin ('t is een Volvo/Vialle-installatie).
Op een gegeven moment liep de motor helemaal op 3 poten, bleken inderdaad de bougies te zijn. Alles weer gratis gefixed!quote:Op zondag 18 februari 2007 14:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat kan overal aan liggen, wat je redelijk goedkoop kan vervangen voor een auto op leeftijd wat hiermee te maken kan hebben zijn:
luchtfilter (15,-)
bougies (30,-)
bobine (< 100,-)
bougie-kabels (+/- 100)
Je kan ook een keer injectiereiniger in je tank gooien en/of een tijdje op euro 98 gaan rijden, dat kan wat vervuiling verhelpen.
Orange.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:26 schreef Mr. Orange het volgende:
440 GL 2.0i ook uit '93
Hier in Zweden zijn er ook zat (en niet zo heel duur). Helaas allemaal wel benzine...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:39 schreef bluebit het volgende:
ben hard op zoek naar een v40 1.9D (phase II) uit 2001 (vanwege BPM bij import)
die twee die ik gisteren op het oog had, blijken ook al verkocht. Zojuist dealer gevraagd eens naar een andere volvo te kijken : hier
ben nu in spanning af aan het wachten of die nog beschikbaar is.....
andere volvo's zijn helaas te duur (wegenbelasting) op dit moment, hoewel ik wel een prachtige s60 D5 heb gezien voor 18.000 euro bij een bevriende volvo dealer....maar ja, da's nu ff een stap te ver voor me.
mijn vader heeft een v70 D5 automaat, geweldige auto. Mijn zwager heeft een xc90 D5, ook al zo'n geweldige auto. Met die twee wens ik je heeeeeel veeeel plezier!!
In de autoweek lees ik dat volvo's met audi motoren rijden...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo's) hadden inderdaad Renault motoren (net als de DAF B-types)
De 2.5 TDI of 2.5 D in de S70,V70 & 850 is idd van Audi.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef kebabkever het volgende:
[..]
In de autoweek lees ik dat volvo's met audi motoren rijden...
precies, de 1.9 D commonrail uit de volvo v40 phase II is daarentegen van renault.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:18 schreef GT3 het volgende:
[..]
De 2.5 TDI of 2.5 D in de S70,V70 & 850 is idd van Audi.
De 100 en 200 serie nietquote:Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef kebabkever het volgende:
[..]
In de autoweek lees ik dat volvo's met audi motoren rijden...
Nee, evenals de 700 en 900 serie.quote:
Okeee goh wist ik niet. ja men vader rijd nieuwe s80. Vind het raar dat je dan zoveel voor een volvo neerlegt terwijl de motor van renault is, en veel andere delen ook van ford....quote:Op zondag 25 februari 2007 16:18 schreef GT3 het volgende:
[..]
De 2.5 TDI of 2.5 D in de S70,V70 & 850 is idd van Audi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |