abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46200108
komende week hoop ik deze volvo de mijne te mogen noemen. Een jongensdroom vervult zich....vanuit mijn ouderlijk huis heb ik de volvo liefde meegekregen omdat mijn vader meerdere 240's,340's, 740's, 940's, 960's, v40's en v70's heeft gehad, mijn zusje rijdt een v50 en haar man een xc90......die liefde voor volvo's komt dus ergens vandaan!

zijn er hier nog volvo rijders en wat voor volvo rij je? Waarom volvo?
pi_46200257
wel veel gereden s80 d5 automaat ( taxi )

maar idd eeen heerrlijke wagen
  zondag 11 februari 2007 @ 13:33:30 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_46200288
Woon je in Duitsland?
Of importeer je je Volvo?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_46200355
ik ga hem importeren. met name de kilometerstanden zijn interessant in duitsland.
  zondag 11 februari 2007 @ 13:38:33 #5
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_46200475
ik rij een 240...

karaktervolle auto
beer
  zondag 11 februari 2007 @ 13:40:04 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_46200539
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:35 schreef bluebit het volgende:
ik ga hem importeren. met name de kilometerstanden zijn interessant in duitsland.
Hebben ze in Duitsland nog steeds die exportplaten of haal je 'm met een trailer? In Duitsland is de kilometeradminsitratie dacht ik wat minder "waterdicht" dan in NL!? Ik heb een paar jaar geleden een paar keer een auto gehaald in Duitsland, ging verder prima, ook een klein garantiegevalletje (dealer-garantie) liep verder prima.

on-topic:
Wij hadden een 264 thuis; slechtste auto die mijn pa ooit heeft gehad.
Wel ging iedereen aan de kant als je een beetje lomp een bocht nam.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_46200584
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 11 februari 2007 @ 13:44:41 #8
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_46200710
In week 10 wordt mijn C30 geleverd (lease auto). Puur wat betreft naam heb ik hem gekozen. Mijn eerste keuze was de nieuwe Honda Civic. Hier moest ik enkel een meeneem-overeenkomst voor tekenen. Voor de C30 hoefde het niet.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_46201071
dit is wel een zeer goeie deal, de meeste auto's hebben minimaal 30k km meer gelopen voor mijn budget van ongeveer 15000.
Die duitse auto kost ongeveer hetzelfde als die nederlandse, na bpm en keuring. alleen heeft die duitse nog een paar 1000 km minder gelopen, en heeft een minder complete uitrusting (en houten inleg )

mmm, ik blijf toch voor die duitser gaan.
pi_46201230
En die Duitser heeft een minder aantoonbare historie Zeg niet dat die NL auto perfect is, maar je weet zeker dat het echte KM's zijn en veel minder gedoe om em hier en op kenteken te krijgen
Weet niet precies hoe het in DL zit, maar een Engelse collega kocht een 3 serie met stempels en boekjes en de hele mik mak om er later achter te komen dat dat allemaal fake was en die auto een ton meer had gelopen dan de boekjes e.d. aangaven.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sjonnjoop op 11-02-2007 14:20:23 ]
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 11 februari 2007 @ 13:56:22 #11
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46201313
Net heen en weer naar de wintersport gereden in zo'n V40 1.9 diesel. Lekker autootje wel, ik (1m95) vind hem alleen aan de kleine kant. Zelfs met de stoel naar beneden en naar achteren zit ik bijna met mijn hoofd tegen het plafond en heb ik het gevoel dat ik voorover moet buigen om goed nar voren te kunnen kijken.
Maar qua vermogen en wegligging is het prima comfortabel rijden.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_46201768
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:54 schreef Sjonnjoop het volgende:
En die Duitser heeft een minder aantoonbare historie Zeg niet dat die NL auto perfect is, maar je weet zeker dat het echte KM's zijn en veel minder gedoe om em hier en op kenteken te krijgen
Weet niet precies hoe het in DL zit, maar een Engelse collega kost een 3 serie met stempels en boekjes en de hele mik mak om er later achter te komen dat dat allemaal fake was en die auto een ton meer had gelopen dan de boekjes e.d. aangaven.
klopt! het was ook een hele beslissing om te gaan importeren. Ik doe het echter via mijn normale dealer (waar mijn hele familie dus de volvo's koopt), en ik wil dat hij beslist welke volvo het wordt. Ik heb alleen aangegeven wat voor iets ik zoek.
Deze en die ik eerder noemde zijn het dus geworden.
Beiden komen van volvo dealers.

je moet maar eens zoeken op volvo's op mobile.de en autoscout.de vanaf 2001 tot en met 2002 met een prijs tot 12500 euro. Reken daarbij nog 3500 euro aan kosten om hem hierheen te halen. Je komt volvo's tegen die maar 40k km hebben gelopen.
pi_46202025
Ik vind de nieuwe Volvo's niet meer het karakter en de uitstraling hebben van de oude vertrouwde bakstenen op wielen.

Doe mij maar een 240, 740 of 940.
  zondag 11 februari 2007 @ 14:34:08 #14
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_46203249
Heb je ermee gereden?

Die dingen zijn baggertraag
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_46203382
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:28 schreef bluebit het volgende:
komende week hoop ik deze volvo de mijne te mogen noemen. Een jongensdroom vervult zich....vanuit mijn ouderlijk huis heb ik de volvo liefde meegekregen omdat mijn vader meerdere 240's,340's, 740's, 940's, 960's,
Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen.
quote:
v40's en v70's heeft gehad

mijn zusje rijdt een v50 en haar man een xc90......die liefde voor volvo's komt dus ergens vandaan!

zijn er hier nog volvo rijders en wat voor volvo rij je? Waarom volvo?
Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar.

Vaarwel Volvo ...

[ Bericht 2% gewijzigd door kooy-hie op 11-02-2007 19:44:04 ]
pi_46203420
Ja, zelfs nog met de 90 pk versie, dus 115 pk en 265Nm kan alleen maar beter zijn
pi_46203809
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:37 schreef kooy-hie het volgende:

[..]

Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen.
[..]

Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar.

Vaarwel Volvo ...
vooral de 240...als kind mocht ik eens keer de auto op contact zetten zodat mijn vader de lichten van de zojuist aangesloten aanhanger kon controleren. ik draaide uiteraard te ver waarna de volvo rustig in z'n 1 door de gesloten garagedeur reed waarna mijn vader de handrem wist aan te trekken....Volvo had helemaal niets...garagedeur was volledig losgetrokken, schade aan muren...

naja, persoonlijk vind ik de xc90 toch wel een enorm gave auto. Hij werkt in luxemburg als piloot en kan de auto dus in luxemburg kopen en op kenteken zetten. Die auto kost daar geen feitelijk geen drol....
pi_46205842
ben wel benieuwd of je pa z'n auto nog steeds in de versnelling zet. er is een topic dacht ik met een poll over het wel- of niet in z'n vrij zetten ...

mooi dat de auto geen schade had
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_46210986
Dat zou zomaar de volvo hier voor de deur kunnen zijn. Tuft prima
pi_46212029
Ooit koop ik een 340 met variomatic
pi_46213942
Ik had een 850 T5
pi_46214198
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben wel benieuwd of je pa z'n auto nog steeds in de versnelling zet. er is een topic dacht ik met een poll over het wel- of niet in z'n vrij zetten ...

mooi dat de auto geen schade had
nope, heeft een automaat tegenwoordig

@baracuda :
een 850 T5 is wel een ultieme bak, vooral die knalgele modellen!
  zondag 11 februari 2007 @ 22:21:09 #23
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_46220889
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Zo heb ik er eentje gehad, zalig die achterwielaandrijving en geen gewicht op de achteras ... vooral als het geregend had
  zondag 11 februari 2007 @ 22:54:55 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_46222230
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:09 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vind de nieuwe Volvo's niet meer het karakter en de uitstraling hebben van de oude vertrouwde bakstenen op wielen.

Doe mij maar een 240, 740 of 940.
Wat MaGNeT zegt. Die nieuwe Volvo's zijn lang zo stoer niet
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_46223509
Ik rij een volvo 460 2.0i uit eind 1995 met inmiddels 237k op de klok. Ben 19 en studeer, vind het een redelijk luxe auto voor mijn leeftijd (abs, elek ramen, leren bekleding, eigenlijk mist ik alleen airco, maar heb daarentegen weer wel een schuifdak). Heb em nu een paar maanden en in de garantie is een waterpomp, een stappenmotor en een luchtpotentiemeter vervangen. Verder eigenlijk geen noemenswaardige mankementen de afgelopen 3000km.

Het is echt een verademing om in te rijden tov mn vorige auto, een 205CTi. Vooral op de lange afstanden, en met 110pk op 1000 kilo heb je ook nog wel voldoende vermogen om lekker door te kunnen rijden. Dankzij het - over het algemeen beschouwde - saaie voorkomen van de 440/460 zijn ze bovendien relatief goedkoop in aankoop en heb je dus een relatief jonge en vaak complete auto voor >2500 euro.

Volvo zit bij ons ook wel in de familie (oa s80 2.4, 850 2.5-20V, 740, amazone en een v70 2.5t). Hoop na deze zelf ook een 850 2.5-20V of een T5 te kopen..

Piccie:


Hier achter het hek, het is echt een monster namelijk


[ Bericht 27% gewijzigd door SuN-CRuSHeR op 12-02-2007 12:44:23 ]
pi_46229305
ik ben sinds 3 weken een volvo rijder
tis niet echt een volvo volvo
tis de c30 D5

ik vind dit eigenlijk ook de enige mooie volvo die d'r is..... de ander volvo's vind ik saai en burgelijk. maar ik moet wel toegeven dat ze enorm fijn rijden

[ Bericht 10% gewijzigd door DJ_WB op 12-02-2007 08:43:55 ]
pi_46231567
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
340 rijder meldt Uit 1988 met 215k op de teller.
Alleen een hand (5) bak erin. Maar die vario's zijn niet echt zuinig, dus geeft niet echt.
Is wel een sedan, ook al wat zeldzamer
pi_46233748
nog een volvo rijder :-)
ik rij in een 440 1.8i uit '94 met 225 dkm op LPG.
echt een toppie auto doet het altijd, alleen jammer dat ik een beetje een uitgeklede versie heb :-(
alleen stof/lederen bekleding en stuurbekrachteging.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:25:08 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46235319
Mijn ouders zijn ook fervent Volvo rijder. Zijn begonnen met een 740 station (lekker veilig en passen veel kinderen in ), zijn toen via een 940 station, een V70 T5 en een C70 T5 uitgekomen bij een V70R en een C70 cabrio . Ikzelf rij momenteel Peugeot. Leuke Volvo's kan ik niet betalen en dit is een lease gebakje .
pi_46236073
Ik rij ook volvo, heb een Volvo S60 2.5 litertje, heerlijke auto, snel en errug comfortabel, vooral de stoelverwarming vindt ik heerlijk
  maandag 12 februari 2007 @ 13:59:18 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_46236247
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Wannabe
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 12 februari 2007 @ 14:00:52 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_46236294
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:21 schreef osmo het volgende:

[..]

Zo heb ik er eentje gehad, zalig die achterwielaandrijving en geen gewicht op de achteras ... vooral als het geregend had
Volgens mij ligt er bij de 340 een verdomd zware vario net voor de achteras en is het gewicht zo'n beetje 50-50 verdeeld.
Een 360 (zonder vario) gaat daarom ook minder snel dwars, ondanks 50 tot 100% meer vermogen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_46236808
Ben nu bezig met mijn 3de v40.
De eerste was een normale 1.8
De tweede was een T4. Pas weg gedaan met bijna 250k op de teller
en nu een 2.0 T.
Volgende wordt een v50 t5 awd (hoop ik )
pi_46236900
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:52 schreef renetje19 het volgende:
Ik rij ook volvo, heb een Volvo S60 2.5 litertje, heerlijke auto, snel en errug comfortabel, vooral de stoelverwarming vindt ik heerlijk
Ja is heerlijk, heb het ook in mn wagentje!
  maandag 12 februari 2007 @ 18:23:33 #35
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_46245558
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij ligt er bij de 340 een verdomd zware vario net voor de achteras en is het gewicht zo'n beetje 50-50 verdeeld.
Een 360 (zonder vario) gaat daarom ook minder snel dwars, ondanks 50 tot 100% meer vermogen
Ik weet uit ervaring dat die ketel verdomd rap begon weg te glijden als het een beetje glad was op de baan
pi_46247005
Mijn eerste auto was een 440 GLE, dat was niets...

Nu ga ik binnenkort weer volvo rijden, maar dan een oldtimer!

Ben er niet uit of ik nu een 142 wil, 242, of een 240...

Ze zijn overigens best 'leuk' te maken, voor de wat jongere mensch!
pi_46248046
Ik had een 850R estate als 2e auto naast een lease auto, maar ja andere baan en bewust voor geen lease auto gekozen. Heb de 850 ingeruild voor een S60 D5. Mijn vader rijdt momenteel een XC70 D5.

We zijn beide erg tevreden, al mis ik de echt power en de ruimte van de 850 soms wel
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:02:09 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_46253101
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:23 schreef osmo het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat die ketel verdomd rap begon weg te glijden als het een beetje glad was op de baan
Dat zeg ik toch ook, alleen met de correcte reden ipv wat jij opschrijft
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:09:18 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_46253181
440 rijder hier

Mn tweede al ook.. de vorige werd te duur om door de APK te krijgen.. dus gewoon voor 500 euro een andere 440 gehaald.

Komt uit '92 met toen 116.000 op de teller.. heb vanaf Juni en nu staat er 133000 op de teller, and still going strong!
Het zit comfie, het rijdt gemoedelijk, en je voelt je veilig.. wat wil je nog meer?
The truth was in here.
pi_46253567
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:58:59 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:39:56 #41
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_46254172
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook, alleen met de correcte reden ipv wat jij opschrijft
Je kunt zo'n ding gewoon oplichten vanachter, dus die 50/50 klopt ook niet erg
pi_46254827
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:46 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik geloof er overigens geen reet van dat die auto maar een ton gelopen heeft. Dik vijf jaar op de wegen, en dan met een diesel 20k per jaar rijden? .
mwoah, diesel is al gunstiger vanaf 15000 of zo. Dus, dit zou best wel eens kunnen.

weet iemand of dit overigens echt te controleren is, wordt dit bijvoorbeeld opgeslagen in een black box oid in de auto (dus een soort logbestand)?
Ik geloof dat je het met een beetje geluk in een of andere database kunt nakijken of de kilometerstand kan kloppen maar goed, dat soort dingen moet mijn dealer maar uitzoeken.
pi_46255011
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:25 schreef bleiblei het volgende:
Mijn ouders zijn ook fervent Volvo rijder. Zijn begonnen met een 740 station (lekker veilig en passen veel kinderen in ), zijn toen via een 940 station, een V70 T5 en een C70 T5 uitgekomen bij een V70R en een C70 cabrio . Ikzelf rij momenteel Peugeot. Leuke Volvo's kan ik niet betalen en dit is een lease gebakje .
Volvo's hebben toch vaak Peugeot motoren? Of is dat net andersom?
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_46255062
vroeger waren dat renault motoren, maar ook audi motoren hebben ze gebruikt.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:53:47 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_46255130
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:39 schreef osmo het volgende:

[..]

Je kunt zo'n ding gewoon oplichten vanachter, dus die 50/50 klopt ook niet erg
Oplichten?
Een lamp erop schijnen?
Of lichter maken door een hoop zooi eruit te halen?
Hoe dan ook, de variomatic blijft achterin en die weegt een goed percentage van de motor, dus het gewicht blijft nog steeds 50-50 als je de achterbank eruit zou halen.
Het zou me niets verbazen als een Vario zwaarder is als een motor (al eens zo'n ding opgetild?)

De uitdraai van de remmentest gaf mij vorig jaar 460kg voor en 420kg achter aan. Daar zat wel een persoon in van ca 80kg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:55:36 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_46255159
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:48 schreef bluebit het volgende:
vroeger waren dat renault motoren, maar ook audi motoren hebben ze gebruikt.
In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo's ) hadden inderdaad Renault motoren (net als de DAF B-types)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_46255634
Ok, dan ben ik in de war met Saab. Die jatten ook vaak motoren van andere merken
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:37:26 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_46258306
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo's ) hadden inderdaad Renault motoren (net als de DAF B-types)
De diesels kwamen echter wel een aardige tijd lang bij Audi vandaan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_46258749
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:34 schreef MikeyMan het volgende:
Heb je ermee gereden?

Die dingen zijn baggertraag
ik rij nog een opel corsa 1.7 D uit 1997....da's pas traag
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:53:00 #50
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_46258844
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:50 schreef bluebit het volgende:

[..]

ik rij nog een opel corsa 1.7 D uit 1997....da's pas traag
Mjah, dacht dat het de 90pk versie was... Die slaat zowat af als je bij het stoplicht weg wil...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_46258952
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:53 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, dacht dat het de 90pk versie was... Die slaat zowat af als je bij het stoplicht weg wil...
naja, de corsa heeft 62 steigerende pony's onder de kap liggen.....
950 kg / 62 = 15.3 kg/pk

volvo
1295 kg / 90 = 14.3 kg/pk

Dus zelfs met de 90 pk versie ga ik er op vooruit
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:59:29 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_46267518
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:37 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

De diesels kwamen echter wel een aardige tijd lang bij Audi vandaan...
Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_46267958
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellen
De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen.
V10
pi_46277905
In de 3 en 4 serie zaten idd Renault motoren...
  woensdag 14 februari 2007 @ 03:47:22 #55
167723 sanni
Acima de seu
pi_46286507
Volvo heb ik ooit gereden na m'n 2dehands Honda Civic als vervolgauto.
Prima bevallen. Rij nu wederom een scandinavische auto en ook die is het
rijden en prijs meer dan waard.
pi_46290447
argh.........de in de OP genoemde volvo staat niet meer op het internet.....en ik heb nog niets van mijn dealer gehoord.......en hij is niet op kantoor.........

ik hou het niet meer....komt de volvo nu hierheen of is ie aan iemand anders verkocht.....de spanning, ik trek het niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluebit op 14-02-2007 11:28:33 ]
pi_46305111
Zaterdag ga ik kijken bij een Volvo 740 uit 1986 op LPG.
pi_46324325
Ik heb nog een V70 2.5 10V in de aanbieding, mocht iemand nog zo'n ding zoeken...

Info, even mailen
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_46338754
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef M5 het volgende:

[..]

De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen.
De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af.
pi_46340563
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 18:00 schreef Sbv6 het volgende:

[..]

De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af.
Op de 2.4 D5 na klopt dat idd. Geldt ook voor de C30.
1.6, 1.8 en 2.0 benzine motoren in de S40/V50/C30 zijn ook van Ford/Mazda afkomstig.
V10
pi_46346855
Die Ford/Mazda diesels worden echt superveel gebruikt...
In de auto waar ik les in kreeg(Suzuki Vitara) zat er ook al 1
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_46349820
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:00:21 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_46358066
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor
There you go
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_46358154
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor
Tenzij dat de beste motor in z'n soort blijkt te zijn...
Dat je nog de illusie had dat er altijd echte Volvo motoren in Volvo's zaten
Er zaten net zo goed andere Franse, Duitse of Japanse motoren in als van eigen makelij - waarbij die Citroen motor door de Volvo-community als een betere wordt ervaren dan de grotere 2 liter versie (ik neem aan dat dit gaat om de S40 met de 1.6 HDi van Citroen, die populairder blijkt dan de 2liter variant?).
pi_46367385
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor
zolang je van de kleine basis modelletjes afblijft is het nog steeds op en top volvo
V10
pi_46367981
440 GLT 2.0i uit '93 met 240.000 op de teller
Prima auto, enige kleine nadeel is zijn verbruik.
1 op 11 als je snelwegen rijdt.

Trouwens niet alle 4 series hebben renault motoren de 2 liter modellen hebben prima n prima volvo moter.
pi_46388790
440 GL 2.0i ook uit '93

Ik haal op snelwegen 1 op 12 - 13. Met een snelheid rond 120/130..

Prima wagentje
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_46392048
Ik heb zoals ik al zei een 460 2.0i (wel het nieuwe model), het verbruik is inderdaad het enige minpunt. 1:11 is inderdaad wel een reële waarde.

Maargoed voor dat geld heb je dan wel redelijk wat luxe, comfort en vermogen.

PS.: hebben jullie ook wel eens last van wat onregelmatig stationair draaien?
pi_46419738
Whoei!

Omdat mijn (overigens altijd startende) Nissan besloot om heel duur door de APK te moeten (zo'n 1500 euro aan verwachte kosten omdat grote beurt nodig is, distributie, banden, brandstoftank, 2 remleidingen, 2 remcilinders en schokdempers aan vervanging toe zijn) ben ik op zoek gegaan naar een andere auto.

Voor 650 euro bijbetalen ben ik sinds gisteren de blije eigenaar van een heerlijke 740GL sedan uit 1986 op LPG.
Ik moest er wel zo'n 400km voor omrijden maar dan heb je ook wat.

Ik weet de historie niet dus distributie vervang ik voor de zekerheid nog, verder een prima auto die ik probeer te houden tot hij belastingvrij is.

Start en loopt als een zonnetje op LPG.
Verbruik weet ik niet maar daar ben ik vanmiddag achter als ik ga tanken.

Zoveel comfort en zo degelijk voor zo weinig geld
  FOK!fotograaf zondag 18 februari 2007 @ 14:48:35 #70
13368 NiGeLaToR
pi_46426139
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 10:07 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik heb zoals ik al zei een 460 2.0i (wel het nieuwe model), het verbruik is inderdaad het enige minpunt. 1:11 is inderdaad wel een reële waarde.

Maargoed voor dat geld heb je dan wel redelijk wat luxe, comfort en vermogen.

PS.: hebben jullie ook wel eens last van wat onregelmatig stationair draaien?
Dat kan overal aan liggen, wat je redelijk goedkoop kan vervangen voor een auto op leeftijd wat hiermee te maken kan hebben zijn:

luchtfilter (15,-)
bougies (30,-)
bobine (< 100,-)
bougie-kabels (+/- 100)

Je kan ook een keer injectiereiniger in je tank gooien en/of een tijdje op euro 98 gaan rijden, dat kan wat vervuiling verhelpen.
pi_46429374
Mijn vader heeft pas een full options 740 GLE gekocht uit 1988, voor erbij.

Geweldige kar Zit echt fijn, geweldige stoelen, fijne motor erin (3 liter, redelijk pittig) en erg comfortabel.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:56:51 #72
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_46451751
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:13 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn vader heeft pas een full options 740 GLE gekocht uit 1988, voor erbij.

Geweldige kar Zit echt fijn, geweldige stoelen, fijne motor erin (3 liter, redelijk pittig) en erg comfortabel.
3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_46454016
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:56 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt.
Ik weet het wel zeker
  maandag 19 februari 2007 @ 13:05:31 #74
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_46454861
ja nog een volvorijder hier.
440 1.9 turbodiesel uit 1995.
Rijdt heerlijk, alleen issie volgens mij vervloekt, er rijdens steeds mensen tegen aan...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  maandag 19 februari 2007 @ 20:40:48 #75
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_46470092
Oja, ook Volvorijder dus:
1996 940 Estate 2.3i LPT

Slechts 445500 op de teller
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_46471600
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:40 schreef Gambolputty het volgende:
Oja, ook Volvorijder dus:
1996 940 Estate 2.3i LPT

Slechts 445500 op de teller
Heb je al eens een koprevisie gehad? En hoelang rijdt je 940 al op gas?

Zelf rijd ik een 740 uit 1986 op LPG met eerste kop en 260.000 op de teller.
Rijdt nog als nieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')