Hebben ze in Duitsland nog steeds die exportplaten of haal je 'm met een trailer? In Duitsland is de kilometeradminsitratie dacht ik wat minder "waterdicht" dan in NL!? Ik heb een paar jaar geleden een paar keer een auto gehaald in Duitsland, ging verder prima, ook een klein garantiegevalletje (dealer-garantie) liep verder prima.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:35 schreef bluebit het volgende:
ik ga hem importeren. met name de kilometerstanden zijn interessant in duitsland.
klopt! het was ook een hele beslissing om te gaan importeren. Ik doe het echter via mijn normale dealer (waar mijn hele familie dus de volvo's koopt), en ik wil dat hij beslist welke volvo het wordt. Ik heb alleen aangegeven wat voor iets ik zoek.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:54 schreef Sjonnjoop het volgende:
En die Duitser heeft een minder aantoonbare historieZeg niet dat die NL auto perfect is, maar je weet zeker dat het echte KM's zijn en veel minder gedoe om em hier en op kenteken te krijgen
Weet niet precies hoe het in DL zit, maar een Engelse collega kost een 3 serie met stempels en boekjes en de hele mik mak om er later achter te komen dat dat allemaal fake was en die auto een ton meer had gelopen dan de boekjes e.d. aangaven.
Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen.quote:Op zondag 11 februari 2007 13:28 schreef bluebit het volgende:
komende week hoop ik deze volvo de mijne te mogen noemen. Een jongensdroom vervult zich....vanuit mijn ouderlijk huis heb ik de volvo liefde meegekregen omdat mijn vader meerdere 240's,340's, 740's, 940's, 960's,
Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar.quote:v40's en v70's heeft gehad
mijn zusje rijdt een v50 en haar man een xc90......die liefde voor volvo's komt dus ergens vandaan!
zijn er hier nog volvo rijders en wat voor volvo rij je? Waarom volvo?
vooral de 240...als kind mocht ik eens keer de auto op contact zetten zodat mijn vader de lichten van de zojuist aangesloten aanhanger kon controleren. ik draaide uiteraard te ver waarna de volvo rustig in z'n 1 door de gesloten garagedeur reed waarna mijn vader de handrem wist aan te trekken....Volvo had helemaal niets...garagedeur was volledig losgetrokken, schade aan muren...quote:Op zondag 11 februari 2007 14:37 schreef kooy-hie het volgende:
[..]
Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen.
[..]
Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar.
Vaarwel Volvo...
nope, heeft een automaat tegenwoordigquote:Op zondag 11 februari 2007 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben wel benieuwd of je pa z'n auto nog steeds in de versnelling zet. er is een topic dacht ik met een poll over het wel- of niet in z'n vrij zetten ...
mooi dat de auto geen schade had
Zo heb ik er eentje gehad, zalig die achterwielaandrijving en geen gewicht op de achteras ... vooral als het geregend hadquote:Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Wat MaGNeT zegt. Die nieuwe Volvo's zijn lang zo stoer nietquote:Op zondag 11 februari 2007 14:09 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vind de nieuwe Volvo's niet meer het karakter en de uitstraling hebben van de oude vertrouwde bakstenen op wielen.
Doe mij maar een 240, 740 of 940.
quote:Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Wannabequote:Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Volgens mij ligt er bij de 340 een verdomd zware vario net voor de achteras en is het gewicht zo'n beetje 50-50 verdeeld.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:21 schreef osmo het volgende:
[..]
Zo heb ik er eentje gehad, zalig die achterwielaandrijving en geen gewicht op de achteras ... vooral als het geregend had
Ja is heerlijk, heb het ook in mn wagentje!quote:Op maandag 12 februari 2007 13:52 schreef renetje19 het volgende:
Ik rij ook volvo, heb een Volvo S60 2.5 litertje, heerlijke auto, snel en errug comfortabel, vooral de stoelverwarming vindt ik heerlijk
Ik weet uit ervaring dat die ketel verdomd rap begon weg te glijden als het een beetje glad was op de baanquote:Op maandag 12 februari 2007 14:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er bij de 340 een verdomd zware vario net voor de achteras en is het gewicht zo'n beetje 50-50 verdeeld.
Een 360 (zonder vario) gaat daarom ook minder snel dwars, ondanks 50 tot 100% meer vermogen
Dat zeg ik toch ook, alleen met de correcte reden ipv wat jij opschrijftquote:Op maandag 12 februari 2007 18:23 schreef osmo het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat die ketel verdomd rap begon weg te glijden als het een beetje glad was op de baan
Je kunt zo'n ding gewoon oplichten vanachter, dus die 50/50 klopt ook niet ergquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, alleen met de correcte reden ipv wat jij opschrijft
mwoah, diesel is al gunstiger vanaf 15000 of zo. Dus, dit zou best wel eens kunnen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik geloof er overigens geen reet van dat die auto maar een ton gelopen heeft. Dik vijf jaar op de wegen, en dan met een diesel 20k per jaar rijden?.
Volvo's hebben toch vaak Peugeot motoren? Of is dat net andersom?quote:Op maandag 12 februari 2007 13:25 schreef bleiblei het volgende:
Mijn ouders zijn ook fervent Volvo rijder. Zijn begonnen met een 740 station (lekker veilig en passen veel kinderen in), zijn toen via een 940 station, een V70 T5 en een C70 T5 uitgekomen bij een V70R en een C70 cabrio
. Ikzelf rij momenteel Peugeot. Leuke Volvo's kan ik niet betalen en dit is een lease gebakje
.
Oplichten?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:39 schreef osmo het volgende:
[..]
Je kunt zo'n ding gewoon oplichten vanachter, dus die 50/50 klopt ook niet erg
In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo'squote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:48 schreef bluebit het volgende:
vroeger waren dat renault motoren, maar ook audi motoren hebben ze gebruikt.
De diesels kwamen echter wel een aardige tijd lang bij Audi vandaan...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de in Zweden gemaakte Volvo's zitten Volvo motoren, oa. de Nederlandse Volvo's (aangeduid als nep-Volvo's) hadden inderdaad Renault motoren (net als de DAF B-types)
quote:Op zondag 11 februari 2007 14:34 schreef MikeyMan het volgende:
Heb je ermee gereden?
Die dingen zijn baggertraag
Mjah, dacht dat het de 90pk versie was... Die slaat zowat af als je bij het stoplicht weg wil...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:50 schreef bluebit het volgende:
[..]ik rij nog een opel corsa 1.7 D uit 1997....da's pas traag
naja, de corsa heeft 62 steigerende pony's onder de kap liggen.....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:53 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, dacht dat het de 90pk versie was... Die slaat zowat af als je bij het stoplicht weg wil...
Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
De diesels kwamen echter wel een aardige tijd lang bij Audi vandaan...
De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Diesels en nieuwere modellen weet ik niet, heb het over de oudere modellen
De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef M5 het volgende:
[..]
De diesels in 'zweedse' volvo's zijn lange tijd van VW en Audi geweest. De D24 (6-inlijn diesel van VW) en D5252 (5-inlijn van Audi) iig. In de kleinere Volvo's zitten diesels van een ander merk. Renault zou goed kunnen.
Op de 2.4 D5 na klopt dat idd. Geldt ook voor de C30.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:00 schreef Sbv6 het volgende:
[..]
De diesels in de huidige S40/V50 komen van Peugeot/Citroen/Ford/Mazda af, die hebben allen dezelfde diesel moteren. Bij mijn weten komen ze van PSA af.
There you goquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
Tenzij dat de beste motor in z'n soort blijkt te zijn...quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
zolang je van de kleine basis modelletjes afblijft is het nog steeds op en top volvoquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:54 schreef BaraCuda het volgende:
Zodra er citroen motoren in een volvo komen, is het gedaan met de liefde hoor![]()
Dat kan overal aan liggen, wat je redelijk goedkoop kan vervangen voor een auto op leeftijd wat hiermee te maken kan hebben zijn:quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:07 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik heb zoals ik al zei een 460 2.0i (wel het nieuwe model), het verbruik is inderdaad het enige minpunt. 1:11 is inderdaad wel een reële waarde.
Maargoed voor dat geld heb je dan wel redelijk wat luxe, comfort en vermogen.
PS.: hebben jullie ook wel eens last van wat onregelmatig stationair draaien?
3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:13 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn vader heeft pas een full options 740 GLE gekocht uit 1988, voor erbij.
Geweldige kar![]()
Zit echt fijn, geweldige stoelen, fijne motor erin (3 liter, redelijk pittig) en erg comfortabel.
![]()
Ik weet het wel zekerquote:Op maandag 19 februari 2007 10:56 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
3 liter? Ik zou de motorkap nog ff opentrekken, ik denk dat er een 2.3 in ligt.![]()
Heb je al eens een koprevisie gehad? En hoelang rijdt je 940 al op gas?quote:Op maandag 19 februari 2007 20:40 schreef Gambolputty het volgende:
Oja, ook Volvorijder dus:
1996 940 Estate 2.3i LPT
Slechts 445500 op de teller
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |