abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46971057
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je wilde toch een blauwe?

http://autotelegraaf.nl/o(...)%3D1;whitelabel=#top
Nu nog een sponsor voor de wegenbelasting
pi_46972473
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nu nog een sponsor voor de wegenbelasting
pfffff, ja inderdaad........wel cool!!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:16:12 #213
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_46974273
Ik rijd een 142 uit 1972 uiteraard op gas. Staat momenteel bij de "garage" want de ontsteking is kapot.
Met 272.000 op de teller wil er nog weleens iets kapot gaan natuurlijk.
Hij begint wel redelijk te roesten, maar ik heb eigenlijk niet de tijd en de middelen om daar op korte termijn iets aan te doen

Als je graag een volvo station wil, dan zou ik eens kijken voor een 945
Age of fruity enlightenment!
pi_46977282
Argh, beschadigingen op de auto....wat zouden jullie doen (over die kras op de voorkant maak ik me absoluut niet druk overigens)



pi_46980103
niemand die me iets over deze schade kan vertellen en of het oplosbaar is.
pi_46983641
Waarschijnlijk kun je die put redelijk terug laten tikken bij de gemiddelde schadeboer. De kras voorop kun je met commandant al een heel stuk wegkrijgen, of anders ff laten polijsten bij diezelfde schadeboer.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_46984106
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:47 schreef bluebit het volgende:
niemand die me iets over deze schade kan vertellen en of het oplosbaar is.
Kan er weinig van zeggen.
Het is natuurlijk geen nieuwe

Hoe is de mechanische staat van de auto?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:23:28 #218
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_46988874
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:35 schreef bluebit het volgende:
Argh, beschadigingen op de auto....wat zouden jullie doen (over die kras op de voorkant maak ik me absoluut niet druk overigens)
Een paar centimeter boven z'n vinger zit een nog veel grotere deuk
Age of fruity enlightenment!
pi_46988997
Mijn dealer gaat hem ophalen, dus hij zal ter plekke de technische staat bekijken alvorens hij beslist. Hij neemt tenslotte de garantie over.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:25:32 #220
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_46988998
Voor de geïnteresseerden: Het is niet m'n ontsteking maar een afgesleten nokje van de nokkenas.
Gaat dus een boel geld kosten
Age of fruity enlightenment!
pi_46989049
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:23 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Een paar centimeter boven z'n vinger zit een nog veel grotere deuk
klopt, die wijst ie op de andere foto ook aan..
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:25:59 #222
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_46994217
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:25 schreef FlowDesign het volgende:
Voor de geïnteresseerden: Het is niet m'n ontsteking maar een afgesleten nokje van de nokkenas.
Gaat dus een boel geld kosten
Dan laat je toch de kop vervangen? Heb je al een bedrag gehoord trouwens?
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_46994577
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:25 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Dan laat je toch de kop vervangen? Heb je al een bedrag gehoord trouwens?
Pssst. Nokkenas ligt onderin bij een B20a .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:27:59 #224
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_47005951
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:25 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Dan laat je toch de kop vervangen? Heb je al een bedrag gehoord trouwens?
De kop is eind januari al vervangen, toen was er een klep verbrand (nadeel van rijden op gas).
En zoals r8ality al zegt, het is een onderliggende nokkenas

Alles bij elkaar zal het wel weer 400 à 500 euro gaan kosten. Kop vervangen was ook al 500.
Ze doen ook meteen de distributie(-tandwielen) vervangen geloof ik.

Na deze reparatie heb ik wel een zo goed als volledig gereviseerde motor
Age of fruity enlightenment!
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:28:45 #225
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_47005970
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:26 schreef bluebit het volgende:

[..]

klopt, die wijst ie op de andere foto ook aan..
Owja, doh!

Maar waarom een V40?
Wat voor motor ligt er eigenlijk in deze?
Age of fruity enlightenment!
pi_47006015
naja, we gaan vrolijk door.......de auto is nu overigens wel van de website gehaald van de dealer.
mijn dealer gaat kijken of ie nog wat van de prijs kan halen,

de kras voorop wordt door mijn dealer gerepareerd en zal geen invloed hebben op de prijs die ik moet betalen. De andere twee deuken, zijn een beetje lastig in te schatten. De bovenste deuk lijkt op een lijn in de auto te zitten waardoor dit misschien moeilijk uit te deuken is. Dat zien we dan wel weer.
pi_47006029
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:28 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Owja, doh!

Maar waarom een V40?
Wat voor motor ligt er eigenlijk in deze?
1.9D 115 steigerende ponys

de v40 weegt maar 1300 kg, waardoor ie gunstiger in de wegenbelasting zit.
ik was eigenlijk niet van plan een auto van 1300 kg te kopen, maar goed, dat 10-tje verschil in de maand kon ik wel overbruggen voor het rijden van mijn droommerk.

een s60 weegt daarentegen 1400 kg en dan moet ik weer iets gaan bijleggen. Dat gaat me nu iets te ver.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:14:48 #228
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_47008975
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:33 schreef r8ality het volgende:

[..]

Pssst. Nokkenas ligt onderin bij een B20a .


lekker wakker
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_47046150
f*ck, f*ck, f*ck

over twee weken of zo, krijg ik de volvo.
nu begint dus de ellende met de auto die ik wil inruilen :
hij schakelt heel erg moeilijk naar de twee, ik moet hem echt naar links slaan en dan naar onder rammen..
ditzelfde geldt voor de 5e versnelling, ik schakel erg vaak mis (naar de 3 ipv de 5), eigenlijk hetzelfde verhaal als de 2e versnelling

iemand toevallig enig idee wat dit kan zijn?
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:36:34 #230
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_47046721
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:14 schreef bluebit het volgende:
f*ck, f*ck, f*ck

over twee weken of zo, krijg ik de volvo.
nu begint dus de ellende met de auto die ik wil inruilen :
hij schakelt heel erg moeilijk naar de twee, ik moet hem echt naar links slaan en dan naar onder rammen..
ditzelfde geldt voor de 5e versnelling, ik schakel erg vaak mis (naar de 3 ipv de 5), eigenlijk hetzelfde verhaal als de 2e versnelling

iemand toevallig enig idee wat dit kan zijn?
Check de schakelstangen. Kan je 'm ergens op een brug rijden?
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_47046777
tsja, kan mijn dealer lief aankijken, hij ruilt de auto in, maar moet ik me hier zorgen over gaan maken of zijn dit doorgaans zaken die eenvoudig op te lossen zijn.

opel corsa 1.7d, altijd dealer onderhouden elke 15000 kilometer. Hij moet over ongeveer 1000 km weer een beurt krijgen, kan ik daarop wachten of toch maar beter direct langs mijn dealer rijden.


edit : what the f*ck zijn schakelstangen trouwens.....? zoals je begrijpt kan ik het zelf sowieso niet oplossen
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:50:51 #232
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_47047127
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:38 schreef bluebit het volgende:
tsja, kan mijn dealer lief aankijken, hij ruilt de auto in, maar moet ik me hier zorgen over gaan maken of zijn dit doorgaans zaken die eenvoudig op te lossen zijn.

opel corsa 1.7d, altijd dealer onderhouden elke 15000 kilometer. Hij moet over ongeveer 1000 km weer een beurt krijgen, kan ik daarop wachten of toch maar beter direct langs mijn dealer rijden.


edit : what the f*ck zijn schakelstangen trouwens.....? zoals je begrijpt kan ik het zelf sowieso niet oplossen
Dit zou simpel op te lossen moeten zijn. Het zijn de stangetjes (of kabels) die via de pook rechts van je de versnellingsbak bedienen. Als daar wat te veel speling op komt kan je dit soort ellende krijgen.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_47047187
ah ok, in principe is dit dus snel op te lossen, maar ik moet er eigenlijk niet te lang mee doorrijden anders krijg ik weer slijtage op allerlei onderdelen wat nergens voor nodig zou zijn.....
ok dan, ff mijn dealer bellen en afspraak maken, en dat ie de kosten maar even verrekend met de inruilwaarde van de auto
pi_47047390
had ik trouwens al complete foto's gepost van mijn uitermate stoere toekomstige bolide :












ik ben zo blij, blij, blij, nu alleen zorgen dat ik mijn huidige auto niet in puin rij zodat ie in te ruilen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door bluebit op 08-03-2007 12:30:25 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:25:50 #235
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_47048044
Stoer is toch niet echt het juiste woord
Dan moet het toch echt minstens een T5 zijn
Age of fruity enlightenment!
pi_47048158
ik plak er wel T4 op, dat zou nog kunnen biji dit model (ik hoop overigens dat dit de winterbanden zijn die eronder liggen, want dit zijn geen lichtmetalen velgen)

en ok, laten we "stoer" dan maar vervangen door "mannelijke" (ik rij nu een corsa, dus dat lijkt me een prima omschrijving voor de volvo)
pi_47048229
Waarom koop je em overigens in duitsland?
pi_47048250
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:14 schreef bluebit het volgende:
f*ck, f*ck, f*ck

over twee weken of zo, krijg ik de volvo.
nu begint dus de ellende met de auto die ik wil inruilen :
hij schakelt heel erg moeilijk naar de twee, ik moet hem echt naar links slaan en dan naar onder rammen..
ditzelfde geldt voor de 5e versnelling, ik schakel erg vaak mis (naar de 3 ipv de 5), eigenlijk hetzelfde verhaal als de 2e versnelling

iemand toevallig enig idee wat dit kan zijn?
Tsja, dat krijg je er van he.
Je moet nóóit je auto vertellen dat je hem op korte termijn gaat inruilen.
Hangt direct het kopje naar beneden en laat ie je in de steek.

Alhoewel mijn ex-auto's meestal beter gingen rijden net voordat ze weggingen. Misschien heb ik ze teveel mishandeld?
pi_47048346
de auto heeft minder kilometers gereden en er is meer aanbod, in duitsland koop je een diesel niet omdat je veel moet rijden, maar omdat diesel goedkoper is.

voor deze auto betaal ik 15000 euro inclusief alles (import, beurt, kenteken, keuring etc). deze auto heeft 80.000 km gelopen, dealeronderhouden, 115 pk

dit vind je in nederland niet.
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:40:01 #240
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_47048435
Age of fruity enlightenment!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')