Dat idee krijg ik ook.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:25 schreef buachaille het volgende:
jaap123 is gewoon een luie scholier die ons het werk van zijn werkstuk wil op laten knappen.
juist, ik ga nog liever werkenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:33 schreef beelz het volgende:
Tegen. Wij zijn geen moslimland.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:25 schreef buachaille het volgende:
jaap123 is gewoon een luie scholier die ons het werk van zijn werkstuk wil op laten knappen.
Goed. Als het criterium is dat het een feestdag moet zijn voor de mensen van een filosofische stroming die groot is dan draag ik bij deze 15 oktober aan, geboortedag van Friedrich Nietzsche.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:42 schreef pomtiedom het volgende:
Waarom?
Er is maar 1/16 van de Nederlandse bevolking Moslim.
goh, dat vertekentquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:42 schreef pomtiedom het volgende:
Waarom?
Er is maar 1/16 van de Nederlandse bevolking Moslim.
Dat vind ik nou een verrekt goed ideequote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:21 schreef bietser het volgende:
Op mijn werk hebben we de verplichte vrije dag op Goede vrijdag ingeleverd om iedereen in ieder geval een dag vrij te kunnen laten nemen op een dag van zijn of haar keuze, dus voor elk geloof weer keuze om iets te vieren. Dus wat mij berteft niet nodig.
Ja. Dat noemen ze een vakantiedag.quote:
Dit is niet waar, misschien wel een scholier maar geen luie. Ik heb zelf al tal van argumenten gevonden maar wilde dit met jullie delen en kijken hoe jullie erover dachten.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:25 schreef buachaille het volgende:
Gewoon elke drie maanden een week feest, lijkt me ook wel een goed idee en dan mag iedereen het zelf invullen wat hij of zij viert.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:34 schreef Agorias het volgende:
Zonder al die geloven zouden we dit soort problemen niet hebben
Btw, dit onderwerp heb ik vandaag ook met levensbeschouwing gehad
Ik denk dat je het anders moet zien.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:27 schreef jaap123 het volgende:
Ik zit nog met de vraag of de verhouding Chriselijke feestdagen : islamitische feestdagen niet een beetje weinig is.
In Nederland zijn er wel tal van Chrisetlijke feestdagen een (verplichte) vrije dag maar de mensen die graag een islamitische feestdag willen vieren moeten hiervoor vrij vragen/nemen.
Lang niet alle Christelijke feestdagen zijn een vrije dag, zo telde ik rond de 30-40 christelijke feestdagen (veel waarvan ik nog nooit had gehoord) waarvan wij er maar 10 ongeveer vrij krijgen. Er zijn ongeveer 10 islamitische feestdagen (ramadan niet meegerekend uiteraard).
Ik vind het hypocrieter dat de grootste geloofsbashers wél aanleiding zien om niet te gaan werken. Als ik een atheïst zou zijn zou ik puur uit principe gaan werken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het hypocriet dat Moslims wel vrijkrijgen met Nederlandse/Christelijke feestdagen, en wij niet met Islamitische feestdagen. Wat dat betreft ben ik het met deze stelling eens.
Maar als ik dat er buiten houd vind ik het onzin.
Weer een nieuwe stok: http://www.parool.nl/nieuws/2007/FEB/12/buit1.htmlquote:Op maandag 12 februari 2007 14:24 schreef Rave_NL het volgende:
Wie een jood wilt slaan vindt altijd wel een stok?![]()
agreed.quote:
Ach, het gaat om één geval waarbij de getuigenis onder marteling is losgekregen een paar honderd jaar geleden. In landen met natuurreligies (voodoo) gebeuren dit soort dingen wel en in Duitsland was er een man die zijn eigen pik liet koken en opeten door een kannibaal. Conclusie: duitser zijn kannibalen die pikken eten.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:53 schreef Rave_NL het volgende:
Verklaard misschien waarom Joden aan dat kinderetend/bloeddrinkend imago komen? (wat pas later weer door de nazi's werd vergroot)
een tijdje terug stond er in de spits een brief van iemand die een soortgelijk idee opperde: alle vrije feestdagen afschaffen en iedereen een aantal vrije dagen geven om zelf op te nemen. Als je het dan nodig vindt om met kerst of het suikerfeest oid vrij te nemen dan kun je dat doen. Dit is ook een democratische oplossing voor de atheïsten onder ons.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:21 schreef bietser het volgende:
Ik vind dat ook dan joodse, hindoestaanse, boedhistische feestdagen gelegaliseerd moeten worden.
Op mijn werk hebben we de verplichte vrije dag op Goede vrijdag ingeleverd om iedereen in ieder geval een dag vrij te kunnen laten nemen op een dag van zijn of haar keuze, dus voor elk geloof weer keuze om iets te vieren. Dus wat mij berteft niet nodig.
De meeste bedrijven zijn dan gesloten dus werken bij je normale bedrijf word lastig. En plotseling gaan werken voor een ander bedrijf voor een dag is onmogelijk zo-ongeveer.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:57 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik vind het hypocrieter dat de grootste geloofsbashers wél aanleiding zien om niet te gaan werken. Als ik een atheïst zou zijn zou ik puur uit principe gaan werken.
ja dat zeg ikquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:40 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
De meeste bedrijven zijn dan gesloten dus werken bij je normale bedrijf word lastig. En plotseling gaan werken voor een ander bedrijf voor een dag is onmogelijk zo-ongeveer.
Gewoon alle feestdagen afschaffen, een reeks van mogelijke feestdagen vaststellen en mensen daar dan 10 dagen uit laten kiezen.
Dan kan
a) iedereen feest vieren op zijn eigen dag
b) een bedrijf nog gewoon door draaien als op een bepaalde feestdag slechts een kleine fractie die feestdag viert.
Bijvoorbeeld; Aan het begin van het jaar legt iedereen de feestdagen vast voor zichzelf. Als nu een bedrijf 3 Islamitische werknemers heeft en die vragen vrij op bijvoorbeeld het suikerfeest dan kan het bedrijf al zien dat ze die dag waarschijnlijk maar 3 werknemers kwijt zijn en de rest gewoon werkt en hoeven ze met het suikerfeest niet dicht terwijl die 3 Moslims toch hun feest kunnen vieren.
Anders is het als 90% met kerstmis vrij vraagt, dan kan het bedrijf niet door draaien en moet het dicht. Maar daar kan dan wel een compensatiepotje voor worden geregeld door de regering ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |