abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46139211
Wij zouden graag jullie mening willen horen over de volgende stelling:

Islamitische feestdagen (bijv het suikerfeest) moeten officiele Nederlandse feestdagen worden.

Wij hebben een paar argumenten nodig TEGEN deze stelling dus wij hopen op een leuke discussie!
pi_46139262
Erbij = prima
In plaats van =
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:21:07 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46139355
Ik kan geen tegenargumenten bedenken. Nederland heeft het minste aantal vrije dagen in europa. Als je dan toch feestdagen gaat invoeren, neem dan meteen iets wat veel mensen ook als bijzondere dag zien.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_46139442
Doe maar 5mei elk jaar een vrijedag.
Dag van de arbeid ook een vrijedag.
pi_46139459
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:18 schreef Strolie75 het volgende:
Erbij = prima
In plaats van =
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46139514
jaap123 is gewoon een luie scholier die ons het werk van zijn werkstuk wil op laten knappen.

Mijn tegenargument is dat de islam nu nog een marginale godsdienst is. Tegenover ieder moslim in nederland die zijn eigen feestdag wil vieren staan 15 nederlanders die dat niet willen.

Daarnaast is het niet goed voor het al te sterke wij-zij gevoel.

En laatste en beste reden is dat Rita het gewoon niet wil
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:33:10 #7
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_46139766
Tegen. Wij zijn geen moslimland.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_46139841
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:25 schreef buachaille het volgende:
jaap123 is gewoon een luie scholier die ons het werk van zijn werkstuk wil op laten knappen.
Dat idee krijg ik ook.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_46139868
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:33 schreef beelz het volgende:
Tegen. Wij zijn geen moslimland.
juist, ik ga nog liever werken
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:42:30 #10
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_46140043
Waarom?

Er is maar 1/16 van de Nederlandse bevolking Moslim.
I mean no harm
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:42:44 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_46140055
quote:

vrijdag 9 februari 2007 @ 14:46:47 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46140178
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:42 schreef pomtiedom het volgende:
Waarom?

Goed. Als het criterium is dat het een feestdag moet zijn voor de mensen van een filosofische stroming die groot is dan draag ik bij deze 15 oktober aan, geboortedag van Friedrich Nietzsche.

Doe mij maar 15 oktober lekker vrij mmmmm
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_46140247
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:42 schreef pomtiedom het volgende:
Waarom?

goh, dat vertekent
pi_46140711
Schopje GC
pi_46140774
Lijkt inderdaad een beetje erg op een huiswerk-topic, maar misschien dat het een vruchtbaar discussie veroorzaakt in GC?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2007 15:05:28 ]
pi_46140809
Had je geen betere stelling kunnen kiezen

Ach tweede pinksterdag ofzo wil ik best ruilen. Ik kan er niet mee zitten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46141383
Ik vind dat ook dan joodse, hindoestaanse, boedhistische feestdagen gelegaliseerd moeten worden.

Op mijn werk hebben we de verplichte vrije dag op Goede vrijdag ingeleverd om iedereen in ieder geval een dag vrij te kunnen laten nemen op een dag van zijn of haar keuze, dus voor elk geloof weer keuze om iets te vieren. Dus wat mij berteft niet nodig.
pi_46141408
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:21 schreef bietser het volgende:
Op mijn werk hebben we de verplichte vrije dag op Goede vrijdag ingeleverd om iedereen in ieder geval een dag vrij te kunnen laten nemen op een dag van zijn of haar keuze, dus voor elk geloof weer keuze om iets te vieren. Dus wat mij berteft niet nodig.
Dat vind ik nou een verrekt goed idee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:24:49 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46141513
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:22 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat vind ik nou een verrekt goed idee
Ja. Dat noemen ze een vakantiedag.
Het hele punt achter feestdagen is dat iedereen vrij is. Afgesproken dagen waarop de economie gewoon op een laag pitje staat.
pi_46147378
quote:
Dit is niet waar, misschien wel een scholier maar geen luie. Ik heb zelf al tal van argumenten gevonden maar wilde dit met jullie delen en kijken hoe jullie erover dachten.
pi_46147484
Ik zit nog met de vraag of de verhouding Chriselijke feestdagen : islamitische feestdagen niet een beetje weinig is.

In Nederland zijn er wel tal van Chrisetlijke feestdagen een (verplichte) vrije dag maar de mensen die graag een islamitische feestdag willen vieren moeten hiervoor vrij vragen/nemen.

Lang niet alle Christelijke feestdagen zijn een vrije dag, zo telde ik rond de 30-40 christelijke feestdagen (veel waarvan ik nog nooit had gehoord) waarvan wij er maar 10 ongeveer vrij krijgen. Er zijn ongeveer 10 islamitische feestdagen (ramadan niet meegerekend uiteraard).
pi_46147613
Ik vind het hypocriet dat Moslims wel vrijkrijgen met Nederlandse/Christelijke feestdagen, en wij niet met Islamitische feestdagen. Wat dat betreft ben ik het met deze stelling eens.
Maar als ik dat er buiten houd vind ik het onzin.
pi_46147740
Zonder al die geloven zouden we dit soort problemen niet hebben

Btw, dit onderwerp heb ik vandaag ook met levensbeschouwing gehad
pi_46150275
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:34 schreef Agorias het volgende:
Zonder al die geloven zouden we dit soort problemen niet hebben

Btw, dit onderwerp heb ik vandaag ook met levensbeschouwing gehad
Gewoon elke drie maanden een week feest, lijkt me ook wel een goed idee en dan mag iedereen het zelf invullen wat hij of zij viert.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:33:32 #25
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_46150290
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:27 schreef jaap123 het volgende:
Ik zit nog met de vraag of de verhouding Chriselijke feestdagen : islamitische feestdagen niet een beetje weinig is.

In Nederland zijn er wel tal van Chrisetlijke feestdagen een (verplichte) vrije dag maar de mensen die graag een islamitische feestdag willen vieren moeten hiervoor vrij vragen/nemen.

Lang niet alle Christelijke feestdagen zijn een vrije dag, zo telde ik rond de 30-40 christelijke feestdagen (veel waarvan ik nog nooit had gehoord) waarvan wij er maar 10 ongeveer vrij krijgen. Er zijn ongeveer 10 islamitische feestdagen (ramadan niet meegerekend uiteraard).
Ik denk dat je het anders moet zien.

Hoeveel van de mensen die vrij hebben op Christenlijke feestdagen vieren uberhaupt de feesten.

je moet nagaan dat veel Christenlijke feestdagen niet worden gevierd. De feestdagen zijn Christenlijk van oorsprong maar in feite zijn het gewoon gratis vrije dagen voor het merendeel van de Nederlanders. In die zin is het dus totaal overbodig om uberhaupt feestdagen te hebben. Waarom weer een uitzondering voor Moslims.

laten we dan 10 dagen invullen door ieder persoon die als feestdagen gelden en de echte feestdagen afschaffen. Maar dan krijg je twee problemen. De Christenlijk fracties gaan zeiken erover dat hun feestdagen worden aangetast en de Moslims gaan knorrig doen omdat hun feestdagen nu gelijk worden getrokken met die van anderen en geen voorkeurspositie meer hebben zoals de Christenlijke feestdagen.

Daar draait het om, dat heerlijke fascistisch religieuze geurtje, want het is pas sinds een paar jaar dat we de van oorsprong Christenlijke feestdagen weer met Christenlijk feestdagen zijn gaan aanspreken in plaats van met de gewone term feestdagen. Want het is plotseling zeer handig voor bepaalde groepen om de term Christenlijk ervoor te zetten om hun eigen doelen te behalen.

Afschaffen alle feestdagen en tien dagen geven die als feestdag door de mensen zelf kunnen worden ingevuld. kan geen religie gaan claimen dat ze worden achtergesteld.
I mean no harm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')