abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 februari 2007 @ 15:46:57 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46206176
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:35 schreef slakkie het volgende:

[..]

Tis te merken dat je niks met Linux doet (of iig, een goede advocaat van de duivel bent).

Linux werkt perfect, out-of-the-box. Misschien ff pielen om codecs enzo aan de praat te krijgen.. Verder niks nada noppes klopt van je statement hierboven.

Mac OS, voor OSX werktte ook perfect, voor Windows gebruikers was het misschien niet te begrijpen. Dat is wat anders - maar als OS zeker niet slecht.
We hebben het hier even over de grootste markt voor OS'en, thuisgebruikers en werkdesktops. Jij gaat uit van "ons" die weten hoe dingen werken en evt moeite willen doen om het uiit te zoeken.

Linux is niet te doen voor een leek... apt-get wattus? natuurlijk een kant en klare installatie zal nog redelijk gaan. En ik weet dat er distro's zijn die dat anders opgelost hebben. En dan kom je bij het andere probleem aan:

Ik wil Linux! Ok meneer, welke van de 65 "merken" wil u? Welke desktop? etc etc..

OS9 was redelijk, maar erg onoverzichtelijk qua instellingen, vage extensies etc. En net zo buggy en crashgevoelig als altijd over win(x gezegd wordt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 februari 2007 @ 15:59:57 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46206621
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Vanaf NT 3.1 natuurlijk al en vanaf Windows 2000 was het ook echt bruikbaar voor normale consumenten. Windows 2000 was echt een geweldig systeem voor zijn tijd.
Nee, voor thuisgebruik is er pas vanaf xp gebroken met het windows 95 systeem. Windows 2000 en NT waren voor de zakelijke markt bedoeld.
  zondag 11 februari 2007 @ 16:05:51 #153
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46206851
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:46 schreef HeatWave het volgende:

Ik wil Linux! Ok meneer, welke van de 65 "merken" wil u? Welke desktop? etc etc..
Je snapt zelf toch ook wel dat dit nooit zo zal gaan?

> Ik wil een PC.
>> Okay, ik heb eer een voor 800 euro met Windows, of 700 euro met Ubuntu, waar u waarschijnlijk hetzeflde mee kan.
> Goed, doet u mij maar die met Ubuntu.

En meneer hoeft zelf waarschijnlijk nooit iets te apt-getten...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46206991
ik heb laatst ubuntu via parallels geinstalleerd, maar ik kon alleen kiezen tussen 800x600 en 1024x768. toen ik ergens las dat je een systeembestand moest aanpassen om een hogere resolutie te krijgen heb ik t maar weggetieft.
  zondag 11 februari 2007 @ 16:30:13 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46207868
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:05 schreef whoops het volgende:

[..]

Je snapt zelf toch ook wel dat dit nooit zo zal gaan?

> Ik wil een PC.
>> Okay, ik heb eer een voor 800 euro met Windows, of 700 euro met Ubuntu, waar u waarschijnlijk hetzeflde mee kan.
> Goed, doet u mij maar die met Ubuntu.

En meneer hoeft zelf waarschijnlijk nooit iets te apt-getten...
Sure, zo gaat het hoor!

ten eerste zal er geen hond eigenlijk om Linux vragen, en er is ook geen winkel waar ze het verkopen, maar goed .

Apple en MS worden verkocht via winkels en dat is bij Linux gewoon vrijwel niet het geval, dus zelfs al vraagt een klant om Linux zal het nog niet echt een verkoop wonder worden .
Get woke, go broke!
  zondag 11 februari 2007 @ 16:35:45 #156
141482 Q.
JurassiQ
pi_46208054
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, voor thuisgebruik is er pas vanaf xp gebroken met het windows 95 systeem. Windows 2000 en NT waren voor de zakelijke markt bedoeld.
Daar was het op gericht maar 2000 was way beter, voor iedereen. ME was namelijk de consumenten-versie. .
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 februari 2007 @ 16:55:57 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46208588
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Daar was het op gericht maar 2000 was way beter, voor iedereen. ME was namelijk de consumenten-versie. .
Ja, dus was er pas vanaf XP gebroken met 95 en consorten
  zondag 11 februari 2007 @ 16:56:51 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46208611
200 heeft toch op heel veel thuis PC gestaan hoor, NT4 niet .
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 februari 2007 @ 16:58:19 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46208669
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:56 schreef HeatWave het volgende:
200 heeft toch op heel veel thuis PC gestaan hoor, NT4 niet .
Ja waar het op stond doet er toch niet toe? Microsoft heeft pas vanaf XP gebroken met 95,98 en ME.
pi_46208827
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:51 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Klopt, die draai ik dan ook vrolijk onder Linux, simpelweg omdat het betere software is. Er zijn echter zat gebieden waar geen fatsoenlijke mainstream software voor is. En ik wil toch graag 3d modellen kunnen bouwen, of er geen drie uur over doen om internet werkend te krijgen waar dit in Vista een kwestie is van wachtwoord invullen is en gaan...
Als je drie uur nodig hebt om internet te krijgen onder OS X dan ben je of typisch een windows mannetje die niet met andere besturingssystemen om kan gaan, of je bent een noob. Enige wat ik hoef te doen onder OS X is mijn netwerk selecteren in een lijstje, wachtwoord invullen en alles werkt als een zonnetje.
  zondag 11 februari 2007 @ 17:20:33 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46209494
ff kinderachtig hoor (dus GEEN serieuze flame)

krijg linux niet aan de praat

handig dat Linux .
Get woke, go broke!
  zondag 11 februari 2007 @ 17:35:46 #162
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_46210143
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:20 schreef HeatWave het volgende:
ff kinderachtig hoor (dus GEEN serieuze flame)

krijg linux niet aan de praat

handig dat Linux .
Haha yeah kleine distro in combinatie met exotishe hardware is altijd leuk .
phluphy for president!
pi_46213350
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:02 schreef magnifor het volgende:

[..]

Als je drie uur nodig hebt om internet te krijgen onder OS X dan ben je of typisch een windows mannetje die niet met andere besturingssystemen om kan gaan, of je bent een noob. Enige wat ik hoef te doen onder OS X is mijn netwerk selecteren in een lijstje, wachtwoord invullen en alles werkt als een zonnetje.
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:07 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

3 uur onder welk rotsblok kom jij vandaan man ! Kabel er in of WEP/WPA key invullen en gaan met die banaan!
Jongens, jongens, makkelijk lullen. Ik zit op een TU-netwerk en schijnbaar ondersteund Ubuntu standaard wat problematisch PPPoE. Na installatie miste er nog wat packages, moest wat standaard features installeren enz. Alhoewel ik toch echt geen compu-noob meer ben was diegene die me heeft geholpen dit al helemaal niet, die kerel draait al een jaar of vijf alleen maar Linux. En die deed er een uurtje of drie over...

Maargoed, jullie reacties geven direct perfect aan waarom het op korte termijn nooit wat wordt met Linux, de arrogantie (je leert je maar aanpassen) viert hoogtij. En ja, ik draai Ubuntu er nog steeds naast, dat bevalt prima.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 februari 2007 @ 19:26:26 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46213531
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:

[..]

[..]

Jongens, jongens, makkelijk lullen. Ik zit op een TU-netwerk en schijnbaar ondersteund Ubuntu standaard wat problematisch PPPoE. Na installatie miste er nog wat packages, moest wat standaard features installeren enz. Alhoewel ik toch echt geen compu-noob meer ben was diegene die me heeft geholpen dit al helemaal niet, die kerel draait al een jaar of vijf alleen maar Linux. En die deed er een uurtje of drie over...

Maargoed, jullie reacties geven direct perfect aan waarom het op korte termijn nooit wat wordt met Linux, de arrogantie (je leert je maar aanpassen) viert hoogtij. En ja, ik draai Ubuntu er nog steeds naast, dat bevalt prima.
Je had het over OSX EN linux. Daarnaast was PPPoE ook niet standaard aanwezig in windows en moet je die bij de windows instelingen laden... moet je ook maar net weten.
pi_46213891
quote:

[..]

[..]

Altijd al willen zeggen:

Uitgeluld
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 11 februari 2007 @ 19:59:04 #166
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_46214548
quote:

[..]

[..]

ff tussenhaakjes, als jij besluit over te gaan naar een ander OS of je baas besluit je met iets anders op te schepen, zul je je gewoon moeten aanpassen. Is ook zo als een ander programma gaat gebruik voor bijvoorbeeld FTPen. Beetje een 'kijk mij nou eens uitgeluld zijn' reden vind je ook niet .
phluphy for president!
pi_46214564
quote:
Op zondag 11 februari 2007 02:25 schreef StefanP het volgende:
Probeer het volgende maar eens met Windows:

Zoek alle files groter dan 20k met de string 'blablabla' erin, vervang dat door de string 'fokroeleert', verplaats ze naar /tmp, ftp ze naar een andere server en archiveer daarna /tmp naar een ander bestand in je home directory.

Veel succes! Met veel pijn en moeite krijg je het voor elkaar, maar met Linux haal je na 10 minuten je kop koffie al omdat je klaar bent.

Windows is als een magnetronmaaltijd. Je kunt hem maar op 1 manier klaarmaken en hij smaakt altijd hetzelfde. Linux is als een jager met een geweer, mes, grote schuur om te slachten en wat nog meer van dien. Het is ingewikkelder, maar je kunt precies afschieten wat jij wil, het slachten zoals jij wil en het koken zoals jij wil.

Windows is gewoon een waardeloos OS. Alles is met elkaar verbonden. Probeer maar eens je programma's en userdata veilig te bewaren, of zelfs maar je registry schoon te houden. Dat lukt niet zonder stompzinnige tools die helemaal niet nodig zouden moeten zijn, of zonder backups terug te zetten.

Je kunt verdorie niet eens patches of drivers installeren zonder dat het OS al zeurt over opnieuw opstarten. Wat voor sukkel heeft drivers voor de meest voor de hand liggende randapparatuur nou niet al in z'n kernel zitten? Je moet elke dag patches installeren (je moest de lijst met hotfixes eens zien die mijn laptop op m'n werk dagelijks loopt te installeren).

En het leukste is nog wel dat mensen blij gemaakt worden met een dode mus zoals DirectX. Joepie! We kunnen er spelletjes mee spelen! Super applicatie! Ze vergeten dat DirectX een oplossing is voor een probleem dat door Microsoft zelf gemaakt is... onder Dos kon je de hardware al direct aanspreken, maar onder windows heb je daar DirectX voor nodig

Ik werk in een bedrijf waar we het hosted prepaid, VPN en ringbacktones van Cingular en anderen bouwen en beheren. Honderden webservers, AXEs, switches, routers, load balancers, enz. Tientallen miljoenen aan hardware en het veelvoud daarvan aan integratiewerk. Op welgeteld een dozijn of zo bakken draait Windows - de rest is allemaal Solaris en Linux. Onze TSP SCPs bestaan helemaal uit linux, 40 boards die al je IN verkeer voor prepaid, office reach en dergelijke afhandelen. Je dacht toch niet echt dat Windows daar een mogelijkheid was? Voor geen moment. Nooit.

Dus speel er thuis maar lekker spelletjes op, dat is alles waar het goed voor is. En vergeet niet dagelijks je hotfixes te installeren, anders kun je morgen je PC al opnieuw installeren door alle spy- en malware

In ontwikkelingslanden zoals India en China draaien ze vaak Linux. Gratis en stukken krachtiger en leerzamer dan Windows. Dus de Linux markt zal alleen maar groeien.
Kijk, da's nou nog een duidelijk antwoord.

StefanP
pi_46214602
met cygwin kan je doen waar stefanp het over heeft
pi_46214792
quote:

[..]

[..]

quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:38 schreef DutchErrorist het volgende:

Altijd al willen zeggen:

Uitgeluld
Need to say more
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 februari 2007 @ 20:08:56 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46214870
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef Autoreply het volgende:

[..]

[..]

Need to say more
Eh ja... je leert je maar aanpassen heeft namelijk niets met arrogantie, maar met een ander systeem te maken. Wanneer je je opel inruilt voor een golf zit het lichtknopje ook opeens op een andere plek.
pi_46215001
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef Autoreply het volgende:

[..]

[..]

Need to say more
Sorry ik had het er meer over dat je gewoon niet weet hoe een OS in elkaar zit en dat je het daarop gaat afkraken... liever linux dan windows

En owja ik gebruik haast nooit Linux, gebruik Mac OSX... Af en toe Ubuntu..

Dus nee ik ben geen typische Linux gebruiker
pi_46215346
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:00 schreef thedude0 het volgende:
met cygwin kan je doen waar stefanp het over heeft
Goh.. Probeer het eens zonder de GNU Cygwin..

Niet dat het veel uitmaakt, onder Windows kan je ook wel zukke dingen doen. Je hebt alleen gnuwin32 tools nodig voor bijvoorbeeld sed (om die strings te replacen), of je doet het met perl. En dan lukt het je ook.

Ik ben het wel met hem eens dat het onder Unix 10x zo makkelijk gaat.
pi_46215586
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh ja... je leert je maar aanpassen heeft namelijk niets met arrogantie, maar met een ander systeem te maken. Wanneer je je opel inruilt voor een golf zit het lichtknopje ook opeens op een andere plek.
Klopt. Als die Opel echter niet wil starten tenzij je eerst langs de dealer, vervolgens langs de koningin en daarna langs de douane moet, naja, dan maar Windows. Uiteindelijk dus wel aan de praat gekregen, maar het gekloot is af en toe eindeloos. Blijkbaar is het voor de Linuxfreeks en Macjes toch moeilijk te accepteren dat Windows het grootste marktaandeel heeft doordat het voor de meerderheid van de gebruikers gewoon een beter systeem is...
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:12 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Sorry ik had het er meer over dat je gewoon niet weet hoe een OS in elkaar zit en dat je het daarop gaat afkraken... liever linux dan windows

En owja ik gebruik haast nooit Linux, gebruik Mac OSX... Af en toe Ubuntu..

Dus nee ik ben geen typische Linux gebruiker
Ik weet globaal geloof ik heel redelijk hoe Linux en Windows in elkaar zitten. Misschien dat een Ubuntu distro met alle bekende drivers en codecs erin geimplementeerd wel concurrerend is qua gebruiksgemak.

Allesbehalve uitgeluld dus, zowel de stelling dat je in Linux (mijn ervaringen) veel langer loopt te kutten als dat bepaalde software die je gewoon nodig hebt niet op Linux/Mac draait staat nog volledig overeind
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 februari 2007 @ 20:32:41 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46215744
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:28 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Klopt. Als die Opel echter niet wil starten tenzij je eerst langs de dealer, vervolgens langs de koningin en daarna langs de douane moet, naja, dan maar Windows.
Als dan blijkt dat je de auto niet kan starten omdat het contactslot in de golf links zit ipv rechts ben je toch echt een lul hoor
quote:
Uiteindelijk dus wel aan de praat gekregen, maar het gekloot is af en toe eindeloos. Blijkbaar is het voor de Linuxfreeks en Macjes toch moeilijk te accepteren dat Windows het grootste marktaandeel heeft doordat het voor de meerderheid van de gebruikers gewoon een beter systeem is...
Voor linux wil ik nog met je meegaan. Voor mac is niet de moeilijkheids graad, want die is onder mac vele malen makkelijker dan windows. Daar is onbekend gewoon onbemind. En natuurlijk de hardnekkige vooroordelen dat het duur is en er geen applicaties voor te krijgen zijn.
pi_46215805
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:28 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Klopt. Als die Opel echter niet wil starten tenzij je eerst langs de dealer, vervolgens langs de koningin en daarna langs de douane moet, naja, dan maar Windows. Uiteindelijk dus wel aan de praat gekregen, maar het gekloot is af en toe eindeloos. Blijkbaar is het voor de Linuxfreeks en Macjes toch moeilijk te accepteren dat Windows het grootste marktaandeel heeft doordat het voor de meerderheid van de gebruikers gewoon een beter systeem is...
[..]

Ik weet globaal geloof ik heel redelijk hoe Linux en Windows in elkaar zitten. Misschien dat een Ubuntu distro met alle bekende drivers en codecs erin geimplementeerd wel concurrerend is qua gebruiksgemak.

Allesbehalve uitgeluld dus, zowel de stelling dat je in Linux (mijn ervaringen) veel langer loopt te kutten als dat bepaalde software die je gewoon nodig hebt niet op Linux/Mac draait staat nog volledig overeind
Ja maar nu negeer je het feit dat jij zogenaamd 3 uur zat te kutten in Mac OS X... Enniewee

Welke software is er niet voor Mac?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')