quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kan niet; ik heb een Mac.
![]()
Er is er ook een met een soortgelijke geek, alleen die blijkt dan BSD te zijn 'I'm not fucking Linux man' 'But you look exactly alike'. Die moet er in de TT eigenlijk ook bij trouwens, BSD vs. Linux.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:46 schreef slakkie het volgende:
[..]
LOL, die andere zijn ook kewl. Die Linux geek erbij
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:10 schreef De_Hertog het volgende:
Die Get a Mac spoofs zijn inderdaad mooi. Zie ook deze over Performance.
quote:And I run faster too...
Die linux nerd had eingelijk moeten zeggen: But we g ot wine and cedegaquote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:46 schreef slakkie het volgende:
[..]
LOL, die andere zijn ook kewl. Die Linux geek erbij
quote:Op zondag 11 februari 2007 02:25 schreef StefanP het volgende:
Probeer het volgende maar eens met Windows:
Zoek alle files groter dan 20k met de string 'blablabla' erin, vervang dat door de string 'fokroeleert', verplaats ze naar /tmp, ftp ze naar een andere server en archiveer daarna /tmp naar een ander bestand in je home directory.
Veel succes! Met veel pijn en moeite krijg je het voor elkaar, maar met Linux haal je na 10 minuten je kop koffie al omdat je klaar bent.
Windows is als een magnetronmaaltijd. Je kunt hem maar op 1 manier klaarmaken en hij smaakt altijd hetzelfde. Linux is als een jager met een geweer, mes, grote schuur om te slachten en wat nog meer van dien. Het is ingewikkelder, maar je kunt precies afschieten wat jij wil, het slachten zoals jij wil en het koken zoals jij wil.
Windows is gewoon een waardeloos OS. Alles is met elkaar verbonden. Probeer maar eens je programma's en userdata veilig te bewaren, of zelfs maar je registry schoon te houden. Dat lukt niet zonder stompzinnige tools die helemaal niet nodig zouden moeten zijn, of zonder backups terug te zetten.
Je kunt verdorie niet eens patches of drivers installeren zonder dat het OS al zeurt over opnieuw opstarten. Wat voor sukkel heeft drivers voor de meest voor de hand liggende randapparatuur nou niet al in z'n kernel zitten? Je moet elke dag patches installeren (je moest de lijst met hotfixes eens zien die mijn laptop op m'n werk dagelijks loopt te installeren).
En het leukste is nog wel dat mensen blij gemaakt worden met een dode mus zoals DirectX. Joepie! We kunnen er spelletjes mee spelen! Super applicatie! Ze vergeten dat DirectX een oplossing is voor een probleem dat door Microsoft zelf gemaakt is... onder Dos kon je de hardware al direct aanspreken, maar onder windows heb je daar DirectX voor nodig
Ik werk in een bedrijf waar we het hosted prepaid, VPN en ringbacktones van Cingular en anderen bouwen en beheren. Honderden webservers, AXEs, switches, routers, load balancers, enz. Tientallen miljoenen aan hardware en het veelvoud daarvan aan integratiewerk. Op welgeteld een dozijn of zo bakken draait Windows - de rest is allemaal Solaris en Linux. Onze TSP SCPs bestaan helemaal uit linux, 40 boards die al je IN verkeer voor prepaid, office reach en dergelijke afhandelen. Je dacht toch niet echt dat Windows daar een mogelijkheid was? Voor geen moment. Nooit.
Dus speel er thuis maar lekker spelletjes op, dat is alles waar het goed voor is. En vergeet niet dagelijks je hotfixes te installeren, anders kun je morgen je PC al opnieuw installeren door alle spy- en malware
In ontwikkelingslanden zoals India en China draaien ze vaak Linux. Gratis en stukken krachtiger en leerzamer dan Windows. Dus de Linux markt zal alleen maar groeien.
Begrijp ik het nou goed dat je zegt dat Mac niet soepel draait en geen ondersteuning heeft? Volgens mij ging dit meer op voor Windows...quote:Op zondag 11 februari 2007 11:46 schreef Autoreply het volgende:
De 10-duizendste discussie. Natuurlijk ziet dat speelgoed (Mac) en Linux er lekker uit. Kom maar 's terug als het soepel draait met ondersteuning voor alles zonder urenlang gekloot. (En ja, ik draai ook linux en werk ook regelmatig op een Mac. Vaste systeem is Vista)
Qua software heeft OS bij mij sowieso een streepje voor. Het werkt meestal prima en ook steeds makkelijker. Firefox, Thunderbird, the Gimp, en heel veel programma's van Sourceforce.net zijn prima.
OS as in Open Source. Niet je OS as in Mac/Linux/Windows.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:26 schreef DutchErrorist het volgende:
En welk OS heeft qua software je voorkeur![]()
quote:Op zondag 11 februari 2007 12:28 schreef slakkie het volgende:
[..]
OS as in Open Source. Niet je OS as in Mac/Linux/Windows.
Ik vind het ook altijd verwarrend als mensen OS als afkorting voor iets anders dan Operating System gebruiken. Voor vrije/open software zie je de afkorting FOSS vaker op andere sites (Free Open Source Software), dat is wat mij betreft beter.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:28 schreef slakkie het volgende:
[..]
OS as in Open Source. Niet je OS as in Mac/Linux/Windows.
OSS zou je het ook kunnen noemen idd. De F van Free geldt niet voor alle OSS. Op opensource.org gebruiken ze trouwens O.S.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd verwarrend als mensen OS als afkorting voor iets anders dan Operating System gebruiken. Voor vrije/open software zie je de afkorting FOSS vaker op andere sites (Free Open Source Software), dat is wat mij betreft beter.
quote:
Dat was idd overdreven zou zelf ook neit zoiets doenquote:Op zondag 11 februari 2007 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]. "probeer dit maar eens...."
Waarom de vliegende neuk zou je zoiets doen?.
En opzich heeft Linux echt wel voordelen tov van Windows, maar mensen die Windows als waardeloos bestempelen zijn gewoon slap aan het ouwehoeren en lekker aan het schoppen om maar zo lekker alternatief te zijn.
maar ga maar lekker kernels compilen op je zolder kamertje hoor, ik speel zo even een spelletje en ga weer iets leuks doen..
Welk OS dan ook, blind fanatisme is gewoon triest tot op het bot.
Bij mij draait Vista volstrekt probleemloos. Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussenquote:Op zondag 11 februari 2007 12:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Begrijp ik het nou goed dat je zegt dat Mac niet soepel draait en geen ondersteuning heeft? Volgens mij ging dit meer op voor Windows...![]()
En welk OS heeft qua software je voorkeur![]()
Hey, er zijn nog mensen die geen plaat voor hun kop hebben. 14.gifquote:Op zondag 11 februari 2007 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]. "probeer dit maar eens...."
Waarom de vliegende neuk zou je zoiets doen?.
En opzich heeft Linux echt wel voordelen tov van Windows, maar mensen die Windows als waardeloos bestempelen zijn gewoon slap aan het ouwehoeren en lekker aan het schoppen om maar zo lekker alternatief te zijn.
maar ga maar lekker kernels compilen op je zolder kamertje hoor, ik speel zo even een spelletje en ga weer iets leuks doen..
Welk OS dan ook, blind fanatisme is gewoon triest tot op het bot.
Euhm... Maya?quote:Op zondag 11 februari 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussen![]()
Gewoon leren zoeken. En meestal zijn alternatieven net zo goed, al dan niet beter ...quote:Op zondag 11 februari 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Bij mij draait Vista volstrekt probleemloos. Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussen![]()
Welke open source bedoel je? Als ik de keuze heb (zoals bij de meeste applicaties in mijn lijstje) dan ga ik voor open source jah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |