Ladybos, misschien raar idee, maar is het niet haalbaar ( ook al wil je dat liever niet op die manier) om elke avond in ieder geval de avond maaltijd zo te geven.
Kindjes met allergie-en bouwen veel angsten ook op, waarvan eten weigeren komt dit is best bekend bij kinderen met meerdere allergie-en nl.
De aandacht is dan niet op het eten maar op dora voor haar.
Automatisch gaat het lichaam zichaanpassen aan de hoeveelheden en zal ze ook honger krijgen ( denk ik)
Als dit goed gaat kan je bijvoorbeeld gaan onderhandelen, dat ze 5 hapjes zonder dora eet en 5 hapjes met dora.( om maar even een zijweggetje te noemen) en dan dat af gaan bouwen op den duur.
Zo leert ze misschien ook beter de link te leggen dat eten niet alleen maar altijd pijn doet.
Wij hebben hier nl beetje hetzelfde met arwen , maar vaak krijg je er dan wel genoeg in anders kan ze zo een compleet bordje pap weigeren 2 maal tot 3 maal daags..
Ik snap dat je niet wilt dat het eten op zo een manier gaat, en je er zo normaal mogelijk mee om wil gaan. maar denk dat je hierin wel wat meer in "moet" toegeven ivm die angst. En als ze zo dus meer/beter eet lijkt het me alleen maar in het belang van haar.
sorry als het te brutaal klinkt, wil je niet tegen de schenen aan trappen