abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:29:03 #1
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_46123013

De serie "Wie is... de Mol" is iedere donderdag om 20.30 uur op Nederland 1 te zien. De herhaling is op maandag om 15.10 uur op Nederland 2.

Onder leiding van Karel voeren de tien kandidaten tal van opdrachten uit. Slaagt de opdracht, dan verdient de groep steeds geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De Mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot. De winnaar is degene die op het eind van de rit weet wie de Mol is.

De opdrachten zijn in vergelijking met voorgaande jaren nu nóg spectaculairder, angstaanjagender of ontroerender, maar altijd intrigerend. Er wordt een beroep gedaan op inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal op mensenkennis. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de Mol blijft constant voelbaar. Wie van hen de Mol is houdt ook de kijker continu bezig, want de slimme kijker zal kunnen ontdekken waar en hoe de Mol heeft gesaboteerd.

In een bloedstollende finale wordt onthuld wie de Mol is, al zal dit voor de doortastende of oplettende kijker misschien geen verrassing zijn. De winnaar krijgt ook deze keer het volledige bedrag dat de groep onderweg heeft verdiend. De anderen krijgen niets. In de slotaflevering komt iedereen weer bij elkaar om te zien waar het fout is gegaan, waar de Mol heeft gesaboteerd en waar het mislukken van de opdracht vooral aan henzelf te wijten was?

De kijker is getuige van overwinningen, teleurstellingen, spelplezier, uitbarstingen, spanningen, ontluikende vriendschappen maar ook conflicten. Niet kijken betekent de volgende dag ook niet meepraten over de grote vraag: ... Wie is...de Mol?

Alex Klaassen, cabaratier

Dick Jol, scheidsrechter

Eva van der Gucht, actrice (o.a. BNN Kannibalen)

Inge Ipenburg, actrice

Liesbeth Kamerling, actrice

Menno Bentveld, presentator VARA

Nadja Hüpscher, actrice

Paul Rabbering, Radio DJ 3FM

Renate Verbaan, presentatrice RTL

Sander Lantinga, presentator BNN en radio DJ 3FM

Aflevering 1 (4 januari)
Aflevering 2 (11 januari)
Aflevering 3 (18 januari)

WIDM-prono 2007: Aflevering #1
WIDM-prono 2007: Aflevering #2
WIDM-prono 2007: Aflevering #3
WIDM-prono 2007: Aflevering #4
WIDM-prono 2007: Aflevering #5

WIDM 2007: Avrobode Puzzels

WIDM #18: De uitslag is bekend. (vorig seizoen)

WIDM 2007 #1: De kandidaten zijn bekend!
WIDM 2007 #2: Nog 0 nachtjes slapen!
WIDM 2007 #3: Dag [xxxxxxxx]!
WIDM 2007 #4: Sitting, waiting, thinking...
WIDM 2007 #5: de Mol in actie..
WIDM 2007 #6: Hij is het!
WIDM 2007 #7: Wat te doen met Paul
WIDM 2007 #8: Zonder spoilers in de titel.
WIDM 2007 #9: met acteurs, Dj en scheidsrechter

Deze OP is hier te vinden.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:30:16 #2
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_46123071
TT
Hij is het dus wel. Paul. De mol.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:30:31 #3
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_46123088
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:06 schreef manny het volgende:

[..]

"toen de klok begon te lopen" doet toch vermoeden dat ze / hij al bij de eerste 3 zat, die daar al begonnen waren met het spel, dus voordat de andere 3 kwamen en voordat de klok ging lopen
Doet vermoeden idd, maar het is wel 'Wie is de mol?'. Daar is niets wat het lijkt.....
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:32:10 #4
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_46123149
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:06 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt er trouwens op aan de tekst in het dagboek dat de Mol in de eerstaankomende junglegroep zat.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:06 schreef manny het volgende:

[..]

"toen de klok begon te lopen" doet toch vermoeden dat ze / hij al bij de eerste 3 zat, die daar al begonnen waren met het spel, dus voordat de andere 3 kwamen en voordat de klok ging lopen
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_46123174
Béétje laat met reageren, en weet niet wat er allemaal al gezegd is maar het MOET nu toch Nadja zijn jammer genoeg..

Dick zat helemaal op Renate, dus Renate (waar ik de hele tijd op zat) kan het niet zijn
Paul had een vraag fout, en ze lieten Inge zien: Inge is dus niet de mol
Eva won 5000 euro voor de pot, terwijl ze als mol waarschijnlijk had geweten dat Nadja haar zou moeten fotograferen, dus kan ze de mol niet zijn.
Paul is even uit het spel geweest, dus het zou echt TE FLAUW zijn om hem de mol te laten spelen.. Hij zou ook officieel volgens het spel een keer een rood scherm hebben gehad (als de organisatie van WIDM maar weer niet zo flauw is om dat te faken)
Maar dat zou dus moeten betekenen dat Nadja het zou moeten zijn, maar dan is het echt de slechtste mol ooit..
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:33:18 #6
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_46123182
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:30 schreef Wickedangel het volgende:
TT
Voor mij is hij ook wel verdacht. Steeds meer eigenlijk. Maar ook Eva is zeker verdacht. Nadja vind ik een draak van een kind... En als ze de mol zou zijn, veel te opzichtig. Renate dacht ik na uitzending 1 en ben nog steeds niet overtuigd van haar onschuld. Blijft over Inge die ik niet echt verdenk en daarom zou ik het eigenlijk wel weer heel leuk vinden als ze het wel was.... Dan heeft ze het briljant gedaan
pi_46123278
Wie zag Paul bij de lift? Renate dacht ik toch?
k bedoel dus wie paul zag, niet wie hij zelf zag.
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:38:14 #8
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_46123383
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:35 schreef Nesle het volgende:
Wie zag Paul bij de lift? Renate dacht ik toch?
k bedoel dus wie paul zag, niet wie hij zelf zag.
Vul aan:
Paul zag Inge
Dick zag Renate
Nadja zag ?
Inge zag ?
Eva zag ?
Renate zag ?
pi_46123453
Plz niet Nadja , Milouska 2...
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:40:37 #10
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_46123483
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:33 schreef Kidney_Bean het volgende:
Béétje laat met reageren, en weet niet wat er allemaal al gezegd is maar het MOET nu toch Nadja zijn jammer genoeg..

Dick zat helemaal op Renate, dus Renate (waar ik de hele tijd op zat) kan het niet zijn
Eva won 5000 euro voor de pot, terwijl ze als mol waarschijnlijk had geweten dat Nadja haar zou moeten fotograferen, dus kan ze de mol niet zijn.
Paul is even uit het spel geweest, dus het zou echt TE FLAUW zijn om hem de mol te laten spelen.. Hij zou ook officieel volgens het spel een keer een rood scherm hebben gehad (als de organisatie van WIDM maar weer niet zo flauw is om dat te faken)
Maar dat zou dus moeten betekenen dat Nadja het zou moeten zijn, maar dan is het echt de slechtste mol ooit..

Heb je mijn post in het vorige topic gezien? Enigszins identiek, maar ik kom ergens anders op uit
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:44 schreef Wickedangel het volgende:
Dick is weg.
Hij zat volledig op Renate, dus zij kan het ook niet zijn.
Twee mensen (Paul en nog iemand) zagen bij de liftopdracht, terwijl ik zeker weet dat ze minstens één antwoord fout hadden, Inge en Nadja staan. Die zijn het dus ook niet.
Eva haalde 5000 euro binnen bij de foto-opdracht. Zij is het dus ook niet.

Paul oogt heel fanatiek, maar zette de groep op een dwaalspoor door te opperen dat de volgorde bij de jungle-opdracht aan de hand van de ingeleverde lijstjes moest worden gemaakt. De mol wist natuurlijk dat het om de volgorde op de groepsfoto ging.
Hij is wel een goed acteur, maar dat zijn de meeste mollen.

Dus dan ben ik eruit: Paul is de mol
Nadja is het niet, dan zou ze de eerste mol zijn die veel te opvallend loopt te kloten.
pi_46123641
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:12 schreef Flurrie het volgende:
Heeft iemand er wel eens op gelet dat Renate bijna altijd een grote zonnebril draagt, ook wanneer de anderen geen zonnebril op hebben??
Even een quote uit het vorige topic... Die zonnebril zou best een enorme hint kunnen zijn ja. Een mol heeft slecht ontwikkelde ogen, dus als ik een mol was zou ik ook de hele dag met een zonnebril lopen
Mike Rotch? Has anybody seen Mike Rotch lately?
pi_46123689
Ooh ik had die post dus niet gezien... *oeps*

Maar ik wist niet dat er een vraag fout was beantwoord en toen Nadja te zien was.. Dan is Nadja het inderdaad niet..

Maar het ging wat mij betreft dan tussen Nadja en Paul, maar beiden vind ik geen goeie mol (ook al kan het niet anders volgens het spel):
- Paul is er even uit geweest, wat leidt tot misleiding bij de kijker.. dan wordt het spel toch niet eerlijk gespeeld? Het zou wel verklaren waarom hij er steeds in blijft zitten terwijl hij op verkeerde mensen gokt bij de test (Alex bijvoorbeeld)
- Nadja is echt TE opvallend.. bij aflevering 1 zat ze dan al te opvallend te mollen, dan zou ze echt een slechte mol zijn.. dus ik hoop niet dat ze het is!
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:49:07 #13
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_46123839
Oja, arme Dick heeft dus echt niet meegedaan met veiling. Niet zo vreemd dus dat hij iedereen verrot schold vanaf dat moment.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:50:14 #14
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_46123896
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Plz niet Nadja , Milouska 2...
Ja als ze dat doen is dit het laatste seizoen dat ik gekeken heb

echter als Paul mol blijkt te zijn kijk ik volgend jaar weer
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:51:38 #15
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_46123949
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:45 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ooh ik had die post dus niet gezien... *oeps*

Maar ik wist niet dat er een vraag fout was beantwoord en toen Nadja te zien was.. Dan is Nadja het inderdaad niet..

Maar het ging wat mij betreft dan tussen Nadja en Paul, maar beiden vind ik geen goeie mol (ook al kan het niet anders volgens het spel):
- Paul is er even uit geweest, wat leidt tot misleiding bij de kijker.. dan wordt het spel toch niet eerlijk gespeeld? Het zou wel verklaren waarom hij er steeds in blijft zitten terwijl hij op verkeerde mensen gokt bij de test (Alex bijvoorbeeld)
- Nadja is echt TE opvallend.. bij aflevering 1 zat ze dan al te opvallend te mollen, dan zou ze echt een slechte mol zijn.. dus ik hoop niet dat ze het is!
Verder geen verwijt, ik vind het alleen grappig dat we allebei op eenzelfde spoor zitten en dat we dan allebei een andere afslag nemen
Dat Paul er eventjes 'uit' was, wil niks zeggen. Kan een dwaalspoor zijn voor zowel de deelnemers als de kijkers.
Ik vind dat trouwens geen misleiding, er is altijd wel iemand die ervoor zorgt dat zo'n half afgevallen deelnemer dan weer in het spel komt. Gijs Staverman bijvoorbeeld, al wisten ze dat zelf niet, en vorig jaar die kerel in die kooi... die cabaretier... ik kom even niet op zijn naam.
pi_46124056
Haha wel grappig dat we ongeveer hetzelfde dachten!

Maar goed ik blijf het wel raar vinden als Paul de mol is... Dan hebben we dus met zijn allen een (gedeelte van een) aflevering zitten kijken en speuren naar molacties terwijl de mol niet in het spel zat? Hmmm...
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:56:59 #17
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_46124138
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:54 schreef Kidney_Bean het volgende:
Haha wel grappig dat we ongeveer hetzelfde dachten!

Maar goed ik blijf het wel raar vinden als Paul de mol is... Dan hebben we dus met zijn allen een (gedeelte van een) aflevering zitten kijken en speuren naar molacties terwijl de mol niet in het spel zat? Hmmm...
Op zich niet heel raar hoor... Alex heeft ook een opdracht niet meegedaan....
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 23:02:32 #18
42184 crew  DaMart
pi_46124400
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:38 schreef peaceman het volgende:

[..]

Vul aan:
Paul zag Inge
Dick zag Renate
Nadja zag Eva
Inge zag Nadja
Eva zag Paul
Renate zag Inge
Volgens mij was hij zo.
pi_46124407
Even een tip overgenomen en hier geplaatst (Maarten89)
http://forums.avro.nl/widm2007/tm.aspx?m=109100&mpage=15
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 23:03:18 #20
42184 crew  DaMart
pi_46124435
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:33 schreef Kidney_Bean het volgende:

Volgens mij zitten wij op één lijn.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:30 schreef DaMart het volgende:
Leuk, al die 24 muziekjes op de achtergrond.

In ieder geval hebben ze minimaal 6 duizend Euro gespaard. Op Dick na is iedereen een keer gezien bij de liften, dus ten minste 1 persoon heeft de mol gezien.

En een beetje logisch denkend, blijft Nadja als enige mogelijke mol over.

- Renate valt af, want Dick ging voor haar als mol;
- Eva valt af, want als iedereen verder al uit een spel ligt, dan ga je als mol niet veel moeite doen om nog 5000 euro te verdienen;
- Inge is twee keer gezien bij de liften, onder andere door Paul, die minstens één vraag (de schietschijven) fout had;
- Paul is uit het spel geweest, en de mol verlaat het spel nooit, dus kan hij ook niet de mol zijn.

Blijft over: Nadja.
pi_46124670
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

Doet vermoeden idd, maar het is wel 'Wie is de mol?'. Daar is niets wat het lijkt.....
Maar de klok begon toch pas te lopen toen alle zes de kandidaten erbij waren, dus ze zagen allemaal tegelijk de klok starten. Of zeg ik nu iets heel raars?
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 23:10:43 #22
42184 crew  DaMart
pi_46124732
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:09 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Maar de klok begon toch pas te lopen toen alle zes de kandidaten erbij waren, dus ze zagen allemaal tegelijk de klok starten. Of zeg ik nu iets heel raars?
Nee, dat klopt. Dus die opmerking in het dagboek kan er ook op slaan dat de mol nog op tijd was om de boel te gaan verzieken, toen zij met de tweede groep aankwam.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaMart op 09-02-2007 07:53:34 ]
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:16:56 #23
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_46125004
Veel mensen hier doen nu alsof iemand de Mol niet kan zijn als diegene gezien is nadat iemand een vraag fout heeft beantwoord. Maar dat is toch helemaal niet zeker? Als je bijvoorbeeld vraag 1 fout beantwoordt, vraag 2 goed beantwoordt en vraag 3 fout beantwoordt, kan je via de volgorde aan verdiepingen die je dan af moet leggen toch nog steeds bij de juiste Mol uitkomen? Alleen als je de eerste 2 vragen goed beantwoordt en de derde vraag fout beantwoordt, lijkt me dat niet kunnen. Ook dat is echter niet zeker.

Vreemd dat Dick eruit is, áls hij volledig op Renate zat tenminste. Ik was, en ben eigenlijk nog steeds, er heilig van overtuigd dat zij het was. Ik vind haar stemmen op Nadja overigens verdacht veel lijken op dat van Yvon Jaspers op Lottie.
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 23:18:08 #24
42184 crew  DaMart
pi_46125054
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:16 schreef Flem het volgende:
Veel mensen hier doen nu alsof iemand de Mol niet kan zijn als diegene gezien is nadat iemand een vraag fout heeft beantwoord. Maar dat is toch helemaal niet zeker? Als je bijvoorbeeld vraag 1 fout beantwoordt, vraag 2 goed beantwoordt en vraag 3 fout beantwoordt, kan je via de volgorde aan verdiepingen die je dan af moet leggen toch nog steeds bij de juiste Mol uitkomen? Alleen als je de eerste 2 vragen goed beantwoordt en de derde vraag fout beantwoordt, lijkt me dat niet kunnen. Ook dat is echter niet zeker.

Vreemd dat Dick eruit is, áls hij volledig op Renate zat tenminste. Ik was, en ben eigenlijk nog steeds, er heilig van overtuigd dat zij het was. Ik vind haar stemmen op Nadja overigens verdacht veel lijken als die van Yvon Jaspers op Lottie.
Ik denk dat de makers ook gewoon iemand aanwijzen die voor de lift moet gaan staan. Zijn de drie antwoorden goed, dan moet de mol er gaan staan, is er eentje fout, dan een andere kandidaat.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:23:42 #25
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_46125293
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:30 schreef Wickedangel het volgende:
TT
Zou leuk zijn Paul als Mol.
Terwijl ik lang Dick ingeschat hebt als de Mol Nu maar hopen op Paul.
Maar het is moeilijk hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')