abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 januari 2007 @ 11:56:45 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_45529172

De serie "Wie is... de Mol" is iedere donderdag om 20.30 uur op Nederland 1 te zien. De herhaling is op maandag om 15.10 uur op Nederland 2.

Onder leiding van Karel voeren de tien kandidaten tal van opdrachten uit. Slaagt de opdracht, dan verdient de groep steeds geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De Mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot. De winnaar is degene die op het eind van de rit weet wie de Mol is.

De opdrachten zijn in vergelijking met voorgaande jaren nu nóg spectaculairder, angstaanjagender of ontroerender, maar altijd intrigerend. Er wordt een beroep gedaan op inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal op mensenkennis. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de Mol blijft constant voelbaar. Wie van hen de Mol is houdt ook de kijker continu bezig, want de slimme kijker zal kunnen ontdekken waar en hoe de Mol heeft gesaboteerd.

In een bloedstollende finale wordt onthuld wie de Mol is, al zal dit voor de doortastende of oplettende kijker misschien geen verrassing zijn. De winnaar krijgt ook deze keer het volledige bedrag dat de groep onderweg heeft verdiend. De anderen krijgen niets. In de slotaflevering komt iedereen weer bij elkaar om te zien waar het fout is gegaan, waar de Mol heeft gesaboteerd en waar het mislukken van de opdracht vooral aan henzelf te wijten was?

De kijker is getuige van overwinningen, teleurstellingen, spelplezier, uitbarstingen, spanningen, ontluikende vriendschappen maar ook conflicten. Niet kijken betekent de volgende dag ook niet meepraten over de grote vraag: ... Wie is...de Mol?

Alex Klaassen, cabaratier

Dick Jol, scheidsrechter

Eva van der Gucht, actrice (o.a. BNN Kannibalen)

Inge Ipenburg, actrice

Liesbeth Kamerling, actrice

Menno Bentveld, presentator VARA

Nadja Hüpscher, actrice

Paul Rabbering, Radio DJ 3FM

Renate Verbaan, presentatrice RTL

Sander Lantinga, presentator BNN en radio DJ 3FM

Aflevering 1 (4 januari)
Aflevering 2 (11 januari)
Aflevering 3 (18 januari)

WIDM-prono 2007: Aflevering #1
WIDM-prono 2007: Aflevering #2

WIDM 2007: Avrobode Puzzels

WIDM #18: De uitslag is bekend. (vorig seizoen)

WIDM 2007 #1: De kandidaten zijn bekend!
WIDM 2007 #2: Nog 0 nachtjes slapen!
WIDM 2007 #3: Dag [xxxxxxxx]!
WIDM 2007 #4: Sitting, waiting, thinking...

Deze OP is hier te vinden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_45529340
Ik was hekkensluiter van deel#6. Omdat ik erg benieuwd ben wat jullie van deze 'hint' denken, gooi ik hier mijn post nog een keer neer...

Ik heb wat zitten kijken op het WIDM forum en vond dit plaatje:
.

De thaise letter wordt uitgesproken als "DE", rechts onder is een afbeelding van een rat te zien...
Dit gecombineerd met de post van digispeed uit deel 5 van dit topic, (dat in eerdere serie het woord DE een hint was richting Yvonne), zou het een aanwijzing naar Nadja moeten zijn want:

De rat slaat op de chinese dierenriem. Als je in 1972 geboren bent, draag je het chinese sterrenbeeld rat.
Nadja is als enige kandidaat geboren in 1972.

Deze hint in combinatie met het duidelijke mollengedrag van Nadja lijkt er op dat we dit jaar weer met een klaarlichte dag mol te maken hebben, die zo duidelijk de mol speelt dat daardoor niemand gelooft dat zij het is.
Kapot is leuker
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:09:28 #4
36326 Freezor
Cold as stone
pi_45529454
Mijn Mol top 3:

1. Menno Bentveld
2. Alex Klaassen
3. Inge Ipenburg
Something for your mind, your body and your soul.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:11:16 #5
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_45529502
Het is trouwens wel jammer dat je in de leader al ziet wie er nog bij is de volgende week.
Jawel, je keek.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:28:53 #6
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45529998
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:05 schreef Dion het volgende:
rechts onder is een afbeelding van een rat te zien...

De rat slaat op de chinese dierenriem. Als je in 1972 geboren bent, draag je het chinese sterrenbeeld rat.
Nadja is als enige kandidaat geboren in 1972.
Een rat? Denk je niet dat het gewoon een slecht getekende mol is?
pi_45530355
Paul moet gewoon terugkomen. Hij is niet de mol denk ik, daar is hij veelste fanantiek voor.
pi_45530467
Oef, al dat mierengeneuk over vaag verstopte hints. Ik denk dat je er nooit wat wijzer van wordt. Wat mij betreft zat de mol ergens in de middenmoot bij de tempelopdracht. Dick, Menno en Paul hebben uiteindelijk de opdracht laten slagen. Eva en Nadja vielen zo snel af, niet echt een mollenstreek (die zou proberen de kandidaten zo veel mogelijk op een dwaalspoor te brengen). Dan blijven Inge, Alex en Renate dus over. Wat me opviel is dat Renate grotendeels zelf bepaalde waar ze heen ging lopen, zonder al te veel hulp te vragen, maar hoe het bij Inge en Alex ging heb ik minder goed op gelet.
pi_45530818
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:28 schreef broer het volgende:

[..]

Een rat? Denk je niet dat het gewoon een slecht getekende mol is?
Nee, dat denk ik niet.

Kapot is leuker
pi_45531290
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:46 schreef Rosella het volgende:
Oef, al dat mierengeneuk over vaag verstopte hints. Ik denk dat je er nooit wat wijzer van wordt. Wat mij betreft zat de mol ergens in de middenmoot bij de tempelopdracht. Dick, Menno en Paul hebben uiteindelijk de opdracht laten slagen. Eva en Nadja vielen zo snel af, niet echt een mollenstreek (die zou proberen de kandidaten zo veel mogelijk op een dwaalspoor te brengen). Dan blijven Inge, Alex en Renate dus over. Wat me opviel is dat Renate grotendeels zelf bepaalde waar ze heen ging lopen, zonder al te veel hulp te vragen, maar hoe het bij Inge en Alex ging heb ik minder goed op gelet.
Nadja is de mol. Waarom zou de mol kandidaten zoveel mogelijk op een dwaalspoor brengen. Wat heeft dat voor zin? Verdient ze daardoor meer geld ofzo? Nee, dus... Dat is geen argument waarom Nadja de mol niet zou kunnen zijn.
Maak nie regtig saak nie
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:17:47 #11
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:10:06 #12
121217 Soli
Still I am...
pi_45534902
Ik heb heel sterke aanwijzingen gevonden dat Dick de mol is...
quote:
In het woord '' Roderick '' ( wat te horen was op de TV van Eva , in de 1e aflevering )
Kan je halen '' DICK '' ( Dick Jol )
Kan je halen '' RODE '' ( Dick Jol heeft Rood boekje )
en de muzikale aanwijzingen:
quote:
1e aflevering ; Muzikale hint ; Dick Jol droeg een shirtje van The Beatles , op de radio lieten ze een liedje van hun horen genaamd '' The Byrds '' Wat doen Vogeltjes ? Die Fluiten , Dick Jol = Voetbalscheidsrechter

2e Aflevering ; Muzikale hint ; Dick jol ging als '' Eerste '' Abseilen van het gebouw , Op de radio werd het liedje '' One '' Van U2 gedraaid..
is dit nog toeval
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:15:22 #13
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45535017
Soli, zou best eens kunnen kloppen!

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 20-01-2007 16:56:49 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45535454
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:10 schreef Soli het volgende:
[..]

[..]

is dit nog toeval
Als dat allemaal waar zou zijn...
Maar waarom deed Dick het dan zo goed bij die tempel?
Eerst goed helpen bij de kaart en dan ook nog goed lopen. Wel zei hij natuurlijk dat iets een rechthoek was, wat die andere de hele tijd een pleintje noemde. Maar ja, dat was ook niet erg verdacht.
Maak nie regtig saak nie
pi_45536039
Er zijn weer mooie theorieën uit de doeken gedaan. Ik zit momenteel niet echt meer op iemand. De theorie van Jane kan ik me in vinden. Dat van Soli is leuk en goed gevonden. Maar ik weet nog goed hoe de Roderick-theorie van vorig jaar klopte, maar dat Roderick toch echt niet de mol was. Maar je kan het ook nog niet uitsluiten. Ik ga komende week maar weer alle afleveringen bekijken.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:11:58 #16
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_45536526
In mijn ogen blijft Menno nog steeds redelijk verdacht en kan hij dat mooi camoufleren met een portie fanatisme

[ Bericht 0% gewijzigd door Stroekie op 20-01-2007 17:23:22 ]
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_45537222
Ik wil niet dat Paul eruit gaat
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:47:57 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_45537650
Dick de Mol, tsja kan ook nog. Moet eigenlijk even weten hoe Dick Jol in het normale leven is aangezien hij nu vrij naief overkomt, wat verdacht is.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:03:21 #19
121217 Soli
Still I am...
pi_45538038
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:33 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Als dat allemaal waar zou zijn...
Maar waarom deed Dick het dan zo goed bij die tempel?
Eigenlijk heel logisch denk ik, om een wit voetje te halen bij de rest en zo niet verdacht te worden... Misschien wist hij zelfs wel de goede route en deed hij het daarom zo goed, zodat hij niet verdacht zou worden...
Mijn Last.fm
pi_45545365
Of Paul, of Nadja.. Ik weet het al niet meer
Mon 'en!
  zondag 21 januari 2007 @ 01:18:02 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_45550176
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:10 schreef Soli het volgende:
[..]

[..]

is dit nog toeval
Ik dacht dus eerst ook dat het Dick was, maar eigenlijk was dat alleen maar gebaseerd op dit soort secundaire, verborgen aanwijzingen. Want als je naar zijn gedrag in het spel kijkt, dan is hij juist heel onmols bezig.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 21 januari 2007 @ 09:27:25 #22
71384 Urnie
.... is een zij
pi_45552451
Je kunt bij iedereen wel iets verdachts ontdekken. Ik weet het niet meer, ik blijf gewoon bij Menno, alhoewel hij wel fanatiek was bij de tempel. Maar goed, dat kan ook een afleidingsmanoevre zijn.
I wish I were you, so I can be friends with me...
  zondag 21 januari 2007 @ 10:29:32 #23
121217 Soli
Still I am...
pi_45552826
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:18 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik dacht dus eerst ook dat het Dick was, maar eigenlijk was dat alleen maar gebaseerd op dit soort secundaire, verborgen aanwijzingen. Want als je naar zijn gedrag in het spel kijkt, dan is hij juist heel onmols bezig.
precies, net al die 'ruzie' met alex, daar komt hij gewoon als heel fanatiek over zoals de meesten hem ook zullen kennen. Als hij idd de mol is, speelt hij dat heel knap vind ik!
Mijn Last.fm
  zondag 21 januari 2007 @ 10:52:32 #24
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_45553098
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:29 schreef Soli het volgende:

[..]

precies, net al die 'ruzie' met alex, daar komt hij gewoon als heel fanatiek over zoals de meesten hem ook zullen kennen. Als hij idd de mol is, speelt hij dat heel knap vind ik!
Bedoel je Dick Jol
pi_45553105
Voor elk persoon zijn verschillende aanwijzingen en motieven, het is daarom heel moeilijk om een mol aan te wijzen. Overigens denk ik niet dat het in aanwijzingen zit als : uit dit woord kun "dick" en "rode" halen. Je moet goed in je achterhoofd houden dat de mol de opdrachten vantevoren kent. Daar moet je de mol betrappen op een foutje.

Daarom denk ik dat Renate niet de mol is, omdat de rechterkant "goede" kant is...als ze de mol is liep ze wel een andere kant op, of ging ze niet als een van de eerste spelers en veld op. Dick Jol is zoals Soli ook zegt erg fanatiek dus ik denk ook niet dat hij het is. Alex en Nadja zijn mij te obvious, en omdat Karel elke keer een blauw overhemd heeft denk ik dat het Paul is. Menno is ook erg fanatiek.

Om de kijker (en de andere kandidaten dus ook!) op een dwaalspoor te brengen gaven ze Paul het rode scherm, zo lijkt het alsof hij de mol niet kan zijn

Mja mijn theorie voor nu, zal over 2 afleveringen weer anders zijn (zou het wel sneu vinden als Paul er nu uit zou gaan )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')