abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:31:04 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46118511
Als het hier niet mag, dan niet, maar ik vraag het gewoon. Ik heb de eerste BB gevolgd, de eerste Bus en van beide ook de tweede editie. Van BB nog een paar, zij het met steeds meer trepidatie.

Vanavond zag ik voor het eerst 3 á 4 minuten. Een platinablondeerbimbo kwam terug in het huis waar ze na een trap uit was gebonjourd. Haar beste vriendin moest er toen in haar plaats in ( 'moest' hoezo?) en nu ze terug is gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet. Valsigheid ten top. Kwaliteitsloze, onversneden valsigheid. Van die blonde bimbo, van voorheen haar vriendin, van die zwarte lelijkerd, van een paar kerels.

Gemuts over koffers, valsigheid, nare mensen.

Een vraag: what the fuck is the attraction

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:33:22 #2
168428 MrBirdshit
De Beste Shit is Birdshit...
pi_46118599
Is all about money...
...als het stinkt zit er een luchtje aan !
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:38:01 #3
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_46118729
Competitie.
Je kiest een favoriet, en je hoopt dat die de anderen de kooi uitjaagt.
Soort van surrogaat oorlogje.
Dat verandert alles
pi_46118840
verven is leuk
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_46118849
Je geeft zelf het antwoord al, je hebt verschillende BB's gevolgd en De Bus
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:41:37 #6
136 V.
pi_46118875
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:38 schreef Kiegie het volgende:
Competitie.
Je kiest een favoriet, en je hoopt dat die de anderen de kooi uitjaagt.
Soort van surrogaat oorlogje.
Ik snap het principe.
Maar wat maakt dit assortiment naarlingen en de ronduit akelige energie die zij de tv uitsijpelen nou de moeite waard om naar te kijken?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:44:28 #7
136 V.
pi_46118956
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:40 schreef Youssef het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al, je hebt verschillende BB's gevolgd en De Bus
Ja, maar dat had, zeker in het begin, nog een soort naïeve dommigheid in zich. Dit is akelige tv. Ik heb er een paar minuten naar gekeken en ik hield het oprecht niet langer vol. En geloof me, ik heb bij Endemol gewerkt, ik heb de nodige tv-ellende langs zien komen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 20:44:31 #8
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46118959
Je kunt na zo'n uitzending weer opgelucht ademhalen dat jij en je vrienden niet zo zijn, en daarna lekker verontwaardigd komen doen op FOK! over zoveel schaamteloze slechtheid.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_46119215
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar wat maakt dit assortiment naarlingen en de ronduit akelige energie die zij de tv uitsijpelen nou de moeite waard om naar te kijken?

V.
Denk dezelfde reden als dat jij na 34215 posts nog steeds op dit forum rondhangt.
DRAMA!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:53:56 #10
136 V.
pi_46119271
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:52 schreef Wireless het volgende:

[..]

Denk dezelfde reden als dat jij na 34215 posts nog steeds op dit forum rondhangt.
DRAMA!
Ja, maar niet alles op Fok! is naar, een vaak niet zo naar als deze paar minuten pure inter-submenselijke ellende.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:21:13 #11
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_46120157
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, maar niet alles op Fok! is naar, een vaak niet zo naar als deze paar minuten pure inter-submenselijke ellende.

V.
Dan zou ik toch iets zoeken wat WEL leuk is, als ik jou was dan Ik denk dat 96 % van oud BB-kijkers DGK 100x leuker vinden dan dat gezemel in BigBrother.....Dat was de eerste twee jaar leuk, maar
de nieuwigheid is er van af ....
Hier gebeuren dingen die in BB absoluut ondenkbaar waren, en of het nu gemaakt is of niet, zoals Natasia af en toe (erg slecht overigens)toneel loopt te spelen, het meeste is goed invoelbaar omdat het ECHT is. Een betere soap kun je volgens mij niet hebben.
ONM, GTST, Gooise Vrouwen etc etc , dit soort nep reallife soaps haalt het niet bij dit vermaak, waarin irritatie, kwaadheid , blijdschap, haat, liefde en medeleven zo dicht bij elkaar liggen......

En trouwens, je kunt niet in drie miuten al zeggen, "wat is hier aan ?" Dan zul je toch wat langer moeten kijken om erin te komen en de mensen te leren kennen, anders is het ook minder ja.....
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:24:16 #12
136 V.
pi_46120292
Da's iig iets van een uitleg

Maar in alleen maar perfide lui zit toch verder geen spanningsboog? Dat lijken mij allemaal lui die ter plekke bloedkotsend dood kunnen gaan zonder dat iemand om ze rouwt. Waarom interesseert het kijkers dan wat er met ze gebeurt terwijl ze nog leven?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:25:07 #13
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_46120330
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:44 schreef Gert het volgende:
Je kunt na zo'n uitzending weer opgelucht ademhalen dat jij en je vrienden niet zo zijn, en daarna lekker verontwaardigd komen doen op FOK! over zoveel schaamteloze slechtheid.
Zo naiv kun je niet zijn. Denk je echt dat die bewoners van een andere planeet komen?
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 21:33:11 #14
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46120642
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:25 schreef Ifa het volgende:

[..]

Zo naiv kun je niet zijn. Denk je echt dat die bewoners van een andere planeet komen?
Dus elke moeder van twee kinderen is volgens jou in staat om in dat huis te gaan zitten?
Deze bewoners verschillen sowieso al van jou en mij omdat ze zich hebben opgegeven voor het programma. Daarnaast bleken ze eigenschappen te hebben die matchten met de selectie-criteria. Er zijn natuurlijk bewust enkele rotzakken in de villa gezet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_46120756
Wat ik er leuk aan vind?

- Vechten
- Ruzie
- Sex
- Uitlokken
- Zien hoe mensen zich totaal belachelijk maken

Daar houd ik dus van!

Edit: En dit is mijn 1ste post op Fok!

Dat er nog vele mogen volgen !
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:38:12 #16
166728 Yodarius
Savior of the universe
pi_46120834
Nu huub er uit is, is er eigenlijk niks leuks aan!
hoi
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:44:13 #17
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_46121062
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:33 schreef Gert het volgende:

[..]
. Er zijn natuurlijk bewust enkele rotzakken in de villa gezet.
Nah, als je in Fok! leest wat mensen zoal schrijven, is er hier genoeg potentie te vinden

De hele context is sterker dan de selectie alleen. Bijna iedereen is over de zeik te krijgen of heeft negatieve trekjes die uitvergroot kunnen worden. Ik heb in de Kooi eigenlijk nog niets gezien wat ik in RL niet ook al gezien heb.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 22:02:36 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_46121871
quote:
Ja, zoiets heb ik ook. Alsof mijn échte leven eigenlijk nog best meevalt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Admin donderdag 8 februari 2007 @ 23:06:08 #19
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_46124554
Waarom ik het leuk vind?
Het is niet arm vs rijk, dom vs slim, evil vs nice etc.
Het is ieder voor zich. De groiepjes die vormen ontstaan grotendeels uit noodzaak omdat je alleen als je een medestander hebt zeker bent dat je er de maand erop nog in zit.
Het is de mens op zijn slechts vanwege hebzucht en op z'n best vanwege inventiviteit.

De casting is dik in orde en zorgt voor genoeg vuurwerk (okee, sinds Huub weg is niet meer).
Er is ruzie, er is liefde, er is sex, er is verdriet, er zijn intriges, er is backstabbing etc. Kortom; er gebeurt wat. BB geneuzel is oud. 7 jaar geleden was het nog leuk om een groep mensen de hele dag niks te zien doen, maar dat hebben we wel gezien.

Er zijn hoeren in het huis geweest, er is regelmatig een kok die eigenlijk gewoon een ranzig oversekst mannetje is, ze hebben personeel etc.
Er zit zoveel in, niet alleen qua entertainment, maar ook op psychologisch vlak, zowel individueel als in groepsverband.

Eigenlijk kun je aan een halve aflevering niet zo heel veel afleiden. Lees eens een paar dagen hier mee, probeer de verhoudingen in te schatten en - belangrijker - zet de streams eens aan. Kost je niks. En nee het is niet de hele dag knallen, maar je zult merken dat het best boeiend is (zeg ik nu ik de streams al een week nagenoeg niet meer heb gezien omdat ze Huub eruit keilden).
Je verbaast je echt over wat mensen doen voor geld en hoe gluiperig de meeste mensen zijn.
En vind je er niks aan ook prima
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_46124946
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:24 schreef Verbal het volgende:
Da's iig iets van een uitleg

Maar in alleen maar perfide lui zit toch verder geen spanningsboog? Dat lijken mij allemaal lui die ter plekke bloedkotsend dood kunnen gaan zonder dat iemand om ze rouwt. Waarom interesseert het kijkers dan wat er met ze gebeurt terwijl ze nog leven?

V.
Het is misschien triest, maar de community, dat zijn wij
de één vind de één irritant en de ander de ander.
Maar het geblaat op FOK! is nog leuker.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 23:28:19 #21
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_46125478
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:06 schreef Danny het volgende:
Je verbaast je echt over wat mensen doen voor geld en hoe gluiperig de meeste mensen zijn.
Dat is de esentie wel, denk ik. Teambuilding om te overleven, maar hebzucht als ultieme drive om alles te ondergaan wat nodig is om als enige te overwinnen.

Het lijkt wel wat op dat wereldberoemde experiment waarbij gewone studenten gevraagd werden om mee te spelen als bewaker of gevangene waarbij ze zich na enige tijd zó in hun rol inleefden dat ze zich echt gingen gedragen naar hun rol, inclusief elkaar stroomstoten toedienen etc.

Nou ja, het is in feite een soort soap waarbij je in ieder geval het idéé hebt dat er zomaar van alles spontaan kan gebeuren. Entertainment met hier en daar een vermakelijke wending en hier en daar een leerzaam momentje. Misschien moeten we er ook wel niet veel meer van maken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_46126700
quote:
TIJDENS de uitzending al
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 februari 2007 @ 06:18:03 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_46129571
In het huis is niemand te vertrouwen. Dat maakt het zo boeiend. Ze zijn allemaal schaamteloos met maar één ding bezig, overleven om de 2 miljoen binnen te halen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46136322
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:24 schreef Verbal het volgende:

V.
Tot voor kort was dit nog niet zo. Toen was er een strijd tussen twee groepjes; het groepje rond Huub (toffe, slimme gast, geinig, maakte het leuk om naar DGK te kijken) en het groepje rond twee mensen die te walgelijk zijn voor woorden (Natasia, die iedereen met een andere mening dan zijzelf de grond in trapt, en Brian die een kort lontje heeft, eng agressief kan doen en vrouwen uitscheldt voor k*****h**r).

Je kon tot voor kort rustig spreken van een strijd tussen Goed en Kwaad. Beide groepjes hadden ook ongeveer een gelijk aantal mensen, 4 en 4. Bij Expeditie Robinson, eerste editie was dit ook zo. Meesterlijk. Helemaal toen de goeden ook nog eens wonnen. Net5 had goud in handen, maar heeft door allerlei rare plotwendingen toe te voegen aan het spel, ER inmiddels verpest. TIEN, die het heeft overgenomen, gaat daar helaas mee door.

Maar terug naar DGK: het coole groepje, rond Huub, is ernstig verzwakt: alleen Sylvia is nog over, Nena, Ilona en Huub zijn naar huis. Het slechte groepje heeft (voorlopig tenminste) gewonnen. TIEN kan hier verder weinig aan doen, behalve vanaf nu een strenge selectie te plegen op de mensen die mee willen doen.

Amanda was een blunder, een totale mislukking. Die is dom en gemeen, en daar hebben we al genoeg van in DGK. Er is nog 1 kans: Alleen door ijzersterke vervangers van Huub, .NL en Ilona te introduceren, kan TIEN er nog wat van maken. Mensen met intelligentie, klasse, zelfvertrouwen, die EIN-DE-LIJK eens een normaal weerwoord gaan geven aan Natasia. Op dat soort mensen zit ik, en ik denk velen met mij, te wachten. Komen die er niet dan kap ik ermee.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 17:31:58 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_46145716
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:59 schreef Bagheera het volgende:
Alleen door ijzersterke vervangers van Huub, .NL en Ilona te introduceren, kan TIEN er nog wat van maken. Mensen met intelligentie, klasse, zelfvertrouwen, die EIN-DE-LIJK eens een normaal weerwoord gaan geven aan Natasia. Op dat soort mensen zit ik, en ik denk velen met mij, te wachten. Komen die er niet dan kap ik ermee.
Prima verwoord. Hier idem dus.
pi_46146701
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:31 schreef Verbal het volgende:

V.
HUUB

pi_46171218
Hier zie je dingen die je normaal niet ziet en het vormt ongewone situaties.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 14:24:31 #28
862 Arcee
Look closer
pi_46171667
*eens met Danny is*
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:26:14 #29
136 V.
pi_46171719
Ik heb gisteren voor het eerst een hele aflevering gezien (en naar ik begrijp was het een herhaling, omdat het over het schop-incident van Huub ging). Maar nog. Goed, die lelijke negor is wel heel erg erg, maar om nou te zeggen dat die Huub mijn sympathie dan wel waardering kan wegdragen, nee.

Waar ik naar heb zitten kijken was een stel mallotige kleuters die mekaar wilden hoeken, een paar anderen kwamen bijkans klaar bij het geweldige grapje dat ze iemands make-up-doos gingen verstoppen. En dan niet uit een grapje, maar om iemand te zieken.

En dat zijn dan volwassenen?

Fucking hell...

Het bleef gewoon erg naar allemaal.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 14:32:17 #30
862 Arcee
Look closer
pi_46171887
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:26 schreef Verbal het volgende:
(en naar ik begrijp was het een herhaling, omdat het over het schop-incident van Huub ging).
Neuh, geen herhaling. De tv-uitzendingen lopen gewoon ver achter bij de realiteit aangezien dat incident al een week eerder plaatsvond.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:34:20 #31
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_46171919
V. Hier had jij je toch allang bij neergelegd?
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 10 februari 2007 @ 15:48:16 #32
136 V.
pi_46173877
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Neuh, geen herhaling. De tv-uitzendingen lopen gewoon ver achter bij de realiteit aangezien dat incident al een week eerder plaatsvond.
Een week

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:18:17 #33
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_46174777
quote:
[..]
Vanavond zag ik voor het eerst 3 á 4 minuten.
Zo zo, wel 3 á 4 hele minuten gekeken. Dat is een hele goede basis om een mening te vormen. Als je een film kijkt besluit je toch ook niet na 3 a 4 minuten of je hem wel/niet uit zet.

Met andere woorden, kijk een keer een hele of halve aflevering om kom dan nog een keertje zeiken
pi_46175568
Ik hou van de provocatie en de mindfucks.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:53:21 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46175709
quote:
[b]Op zaterdag 10 februari 2007 15:48 schreef Verbal het volgende:[/b

Een week

V.

Dat gaan ze de komende dagen wel een beetje inlopen, aangezien er tussen Huub's vertrek en terugkeer amper televisie is gemaakt door de bewoners.

Hoewel je een hele week televisie kan vullen met de domme, dommere, domste opmerkingen van Amoebe. Maar dat gaat heel snel vervelen, ben ik bang .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_46177555
Apologies in advance that I write in English. I can't spell in Dutch and can express myelf better this way.
I can't spell in English either, but that's another issue.

To look at it simply, you could say it's a question of taste: you either like this kind of 'reality' TV for all it encapsulates, or you don't.

But you say you watched BB and the Bus, so evidently it's not 'reality' TV that's the problem....

I think maybe you have to see more than 4 minutes before you can justifiably make a considered judgement. But okay, you also watched an episode, later. It happened to be an episode where you really had to have watched the preceding events to understand what was happening in any comprehensive way.

I could actually write a thesis on why I think DGK is a good programme, (and a brilliant child of the aging and withered BB format) but I fear you might give up reading after 4 lines and I really could have spent my Saturday afternoon doing something more useful.

So, now almost speechless, I can only suggest either giving it a chance (the risk being addiction) or accepting that this particular programme falls outside of your interests, because to be honest I have the feeling that no matter how many good answers you get in this topic, you have little interest in being persuaded.

Perhaps it's simply not to your taste.
Or perhaps you'll be converted........

In any case, I like the topic!
First time I've dared to post here in ages and I'm not even drunk

[ Bericht 0% gewijzigd door karn op 10-02-2007 19:20:43 ]
  Moderator zaterdag 10 februari 2007 @ 18:03:27 #37
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46177825
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:54 schreef karn het volgende:

Daar is ze dan, scherp als altijd.

* wacht op mensen die nu in steenkolen-Engels gaan terugposten.
Pssst: ze kan uitstékend Nederlands lezen hoor
pi_46179204
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:03 schreef Gert het volgende:

* wacht op mensen die nu in steenkolen-Engels gaan terugposten.
Pssst: ze kan uitstékend Nederlands lezen hoor
Blimey Gert, did they send you to mod bootcamp or something?
You were quick!

Bugger, now you have to open a "commentaren op 'Reageer op: Ik vraag het toch maar: wat is er leuk aan deze nare' topic", topic to keep this topic clean and 'duidelijk voor iedereen'. (Hmm. They don't have that grin smiley here )

But on topic then, I need to put my tinfoil hat back on because I have 'sterke vermoeden' that the topic starter is a plant. Who in their right mind opens a topic and continually reads along about a programme they find a pile of shite, but in the meantime gets all sorts of info about what they are doing right and wrong in the redactie?

I'm kidding. I just had to say something on-topic.
Actually I'm not kidding that much, but my bar has opened (Sodding grin smiley!!!! Do something useful Gert )
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 00:49:21 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46191635
Je hebt iedereen weggejaagd Karn.

(graag weer een reply van een halve pagina, please.
  Trouwste user 2022 zondag 11 februari 2007 @ 03:12:15 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_46193758
Karn

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46193821
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:12 schreef tong80 het volgende:
Karn

Karn kan best nederlands praten
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  Trouwste user 2022 zondag 11 februari 2007 @ 04:07:16 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_46194295
Ja en ?

zondag 11 februari 2007 @ 05:31:39 #43
167723 sanni
Acima de seu
pi_46194977
Goede topic-header want ik wil er dit over seggen:

Puur en alleen voyeurisme van ons de mens. Zit in ons dit soort
nieuwsgierigheid m.b.t anderen. Tegenwoordig wordt je ook in de
media steeds meer met 'shownieuws-achtige items doodgegooid
alsof het ook maar enige realiteitswaarde heeft. Daarom verbaast
mij de algehele vervlakking m.b.t kennis en algemene maatschappelijke
vorming niet en voel ik mij steeds meer een roepende in de woestijn.

De Kooi of welke andere realityshow van dit kaliber op tv? Dan zappen
wij lekker naar National Georgraphic oid..
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 09:20:00 #44
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_46195486
Als het in ons zit, kunnen we er toch niks aan doen?
  zondag 11 februari 2007 @ 11:19:41 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_46196597
quote:
Op zondag 11 februari 2007 05:31 schreef sanni het volgende:

Dan zappen wij lekker naar National Georgraphic oid..
Bij een groot aantal documentaires over dieren gaat het er vaak een stuk agressiever aan toe.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 12:52:55 #46
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46198662
quote:
Op zondag 11 februari 2007 05:31 schreef sanni het volgende:
Dan zappen
wij lekker naar National Georgraphic oid..
Groot gelijk: van een documentaire over de geelgevlekte karakiri steek je veel meer op dan van het kijken naar echte mensen.
pi_46198740
quote:
Als het hier niet mag, dan niet, maar ik vraag het gewoon. Ik heb de eerste BB gevolgd, de eerste Bus en van beide ook de tweede editie. Van BB nog een paar, zij het met steeds meer trepidatie.

Vanavond zag ik voor het eerst 3 á 4 minuten. Een platinablondeerbimbo kwam terug in het huis waar ze na een trap uit was gebonjourd. Haar beste vriendin moest er toen in haar plaats in ( 'moest' hoezo?) en nu ze terug is gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet. Valsigheid ten top. Kwaliteitsloze, onversneden valsigheid. Van die blonde bimbo, van voorheen haar vriendin, van die zwarte lelijkerd, van een paar kerels.

Gemuts over koffers, valsigheid, nare mensen.

V.
en daarom kijk ik dus niet.....
  zondag 11 februari 2007 @ 14:09:12 #48
136 V.
pi_46202006
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:54 schreef karn het volgende:
Apologies in advance that I write in English. I can't spell in Dutch and can express myelf better this way.
I can't spell in English either, but that's another issue.
Apologies accepted Thank you for your comprehensive post, and I'll respond in kind (and in English, albeit not in steenkolen-Engels, if that is okay with you (or Gert)).
quote:
To look at it simply, you could say it's a question of taste: you either like this kind of 'reality' TV for all it encapsulates, or you don't.

But you say you watched BB and the Bus, so evidently it's not 'reality' TV that's the problem...
You are right, that is not the problem. I do like my share of reality television ('reality' being used in the broadest possible sense, of course).
quote:
I think maybe you have to see more than 4 minutes before you can justifiably make a considered judgement. But okay, you also watched an episode, later. It happened to be an episode where you really had to have watched the preceding events to understand what was happening in any comprehensive way.
As you said yourself, I've seen more than just four minutes, although one episode hardly makes me an avid viewer. And of course, to grasp the whole group dynamic and interpersonal ups and downs I'd have to see a lot more. Nevertheless, I don't really think that this episode was particularly hard to understand for a seasoned television viewer.
quote:
I could actually write a thesis on why I think DGK is a good programme, (and a brilliant child of the aging and withered BB format) but I fear you might give up reading after 4 lines and I really could have spent my Saturday afternoon doing something more useful.
No I wouldn't, since I do actually have a longer attention span than an onion Too bad, then, that you haven't (posted any thesis).
quote:
So, now almost speechless, I can only suggest either giving it a chance (the risk being addiction) or accepting that this particular programme falls outside of your interests, because to be honest I have the feeling that no matter how many good answers you get in this topic, you have little interest in being persuaded.
Now you're being a bit defensive But I'll answer anyway... The point of this topic is not wether or not I could -or would or wouldn't like to- be converted or wether I do or do not accept my interest or lack of it. The point is why people who watch it, don't mind the depravity. Not of the programme per se, but of its participants. And not only don't mind it, but even like it. Mind you, I don't say anything about how smart the idea behind the programme is, and wether or not its fomula works. I am simply amazed by the sheer nastiness of the inhabitants (some more than others, of course), the utter joylessness they exude and the complete lack of any quality whatsoever as far as the dissing is concerned. I do enjoy a good row, provided it has something going for it, preferably wit. And this doesn't. So the question still stands.
quote:
Perhaps it's simply not to your taste.
Or perhaps you'll be converted........
As I said, beside the point.
quote:
In any case, I like the topic!
I'm glad you do.
quote:
I'm glad you did

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 11-02-2007 15:01:29 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 14:20:51 #49
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46202652
Je legt het er wel iets té dik bovenop hoor, dat je blijkbaar een jaartje au pair in Londen bent geweest of zo.
  zondag 11 februari 2007 @ 14:22:36 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46202758

Joew toek de wurds rait aut of mai maut!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 februari 2007 @ 14:26:00 #51
136 V.
pi_46202931
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:20 schreef Gert het volgende:
Je legt het er wel iets té dik bovenop hoor, dat je blijkbaar een jaartje au pair in Londen bent geweest of zo.
Ik was het niet die de handschoen wierp, Gert

Ik raapte hem alleen maar op.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 14:45:51 #52
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_46203766
Ah, you picked up the handshoe. Very sportive of you.
pi_46204254
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:09 schreef Verbal het volgende:

No I wouldn't, since I do actually have a longer attention span than an onion Too bad, then, that you haven't.
Waarom deze sneer naar iemand die gewoon bescheiden is en niet meteen hele verhalen wil ophangen als die toch niet gelezen worden. Hij/zij kent je niet dus wil dat even aftasten. Karn had het over een thesis (bij wijze van spreken) dus heeft zeker niet de 'attentionspan of an onion'. Rare sneer is dat.
  zondag 11 februari 2007 @ 15:00:33 #54
136 V.
pi_46204359
Ik zeg niet dat ze de aandachtsspanne van een ui heeft, ik refereer aan het feit dat ze geen 'thesis' heeft neergeplant Ik had het dus OOK over de thesis

Waarom meteen van het negatiefste uitgaan?

Me dunkt dat mijn antwoord naar haar vriendelijk en respectvol is

(maar ik heb het al verduidelijkt)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46204632
Je antwoord was ook verder vriendelijk Verbal, daarom kwam de sneer raar op me over opeens. Maar je bedoelde het dus als grapje. Okee, dan.

Waar bemoei ik me eigenlijk mee?
  zondag 11 februari 2007 @ 17:51:44 #56
136 V.
pi_46210669
Ik bedoelde het serieus: jammer dat zij die these niet heeft geschreven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Trouwste user 2022 zondag 11 februari 2007 @ 19:07:55 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_46212981
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:20 schreef Gert het volgende:

zondag 11 februari 2007 @ 23:15:11 #58
136 V.
pi_46222982
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:45 schreef Cynix ® het volgende:
Ah, you picked up the handshoe. Very sportive of you.
So sit I in each other

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Trouwste user 2022 maandag 12 februari 2007 @ 04:57:40 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_46228569
Leuk topic

pi_46244396
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:09 schreef Verbal het volgende:

Now you're being a bit defensive But I'll answer anyway... The point of this topic is not wether or not I could -or would or wouldn't like to- be converted or wether I do or do not accept my interest or lack of it. The point is why people who watch it, don't mind the depravity. Not of the programme per se, but of its participants. And not only don't mind it, but even like it. Mind you, I don't say anything about how smart the idea behind the programme is, and wether or not its fomula works. I am simply amazed by the sheer nastiness of the inhabitants (some more than others, of course), the utter joylessness they exude and the complete lack of any quality whatsoever as far as the dissing is concerned. I do enjoy a good row, provided it has something going for it, preferably wit. And this doesn't. So the question still stands.
Okay. Thank you for the considered reply and not actually meaning to call me an onion.

But the above passage does narrow down a bit more what you mean to ask, as opposed to the more general TT - and thankfully that throws any eventual thesis from me out the window. (this is a very good thing.)

'The point is why people who watch it, don't mind the depravity'.

And even better, I have no trying-to-be-a-smartarse answer for this one.
Why do people watch horror films?
Why [did] people watch Jerry Springer and such like?
Why, when I accidentally zap too far and end up on National Geographic, am I waiting for the preying lioness to launch into the attack, rather than enjoying watching her cubs playfighting?

The above examples are not an answer, they are questions, because I have no idea either why I 'enjoy' watching the sheer nastiness of some of the participants in DGK. Maybe in the same way, many moons ago, I loved watching JR being phenomenally nasty? And many more like him since. Cowboys and Indians, good guys and bad guys.......it's always been a recipe.

And as for their joylessness and lack of wit, I must confess the sheer inability of some of them to actually have an argument, instead of just repeating the same empty threat louder and louder, makes me laugh quite a lot. (sad but true)
As somebody else said in here, perhaps it does come down to the voyeurism of watching people you'd really like to think are more stupid than you.

That's also not an answer. I really don't know the answer.....

[ Bericht 0% gewijzigd door karn op 12-02-2007 17:55:34 ]
pi_46250567
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:46 schreef karn het volgende:

As somebody else said in here, perhaps it does come down to the voyeurism of watching people you'd really like to think are more stupid than you.
Sorry: from the Mother of all lurkers to verbal diarrhoea in one fell swoop in this topic....(I really am sorry, but I also think I've already scared everybody away anyway Gert. So that's ok then.)

But I watched tonight's episode and Verbal's question popped back into my head, whilst I was 'enjoying' actually experiencing intense dislike for Huub (sorry to all of those who did the Huub Olé Oée campaign, but thank you also, because you helped Tien put the most unbearable person - imo - yet to have appeared in DGK back in the programme ).

I was actually alarmed by the extent of my dislike for the midget in the ill-fitting suit that looked and behaved like an annoying kid at a wedding. I experienced that dislike so strongly that I.... well EXPERIENCED a feeling I would normally try to rationalise away, should I encounter such an emotion about somebody in real life.

So it occurred to me that maybe I do have an answer (speaking only for myself of course) that all TV/Films/Dramas - be they reality or fiction - are designed to arouse emotions and allow you to feel these emotions without actually being involved. From hatred to sorrow, to pity, to admiration, to affection or even to, by-proxy, experience what it is like to be in the throws of love (shit romantic 'comedies').

DGK works really well for one of those emotions at least at the moment.

You are allowed to want to give Brian a piece of your mind, to imagine really pissing Natasia off by just smiling sweetly while she rants and raves and threatens you with all kind of hell to come, (while hell has already found it's human form and is standing in front of you repeating herself. Bless.) You are allowed to experience real anger, but none of it is ever really going to affect your real life.

But then the half hour is up and you zap too far and end up at sodding National Geographic and positively wonder at the stealth and cunning of that sodding lioness. You just have to count yourself lucky that you accidentally zapped past the weekly Hollywood generic Romantic Comedy - with some cute blond megastarstar and some quirky dark haired ex stand-up comedian - because otherwise one hour and thirty minutes of your evening would have been spent going from love to confusion, to loss, misunderstanding and jealousy but then finally to the scene when quirky catches her just at the airport gate (!!), about to get on the plane (!!) but stops her just on time (!!).... and the hapiness is almost too much to bear.

However, even in the midst of all this joy, you realize that the last scene is probably pushing the by-proxy thing a bit too far, because you know that no bastard has ever chased you to a gate at an airport. And you probably wouln't go near the kind of nutter that would even consider it in the first place.

But you do know that you've felt intense hatred (sorry 'dislike') for people in real life and that it's not really big or clever nor even slightly attractive. But some of the participants in DGK allow you to feel that with almost no guilt or self-loathing whatsoever. Joyous.

So (finally) maybe it actually isn't (for me) "watching people you'd really like to think are more stupid than you", but actually being allowed to feel the same base emotions they show, on the comfort of your own sofa, safely and by-proxy, and not real because it's on the telly.

And now i sound like a nutter.
  Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 15:09:49 #62
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46259423
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:25 schreef karn het volgende:
But you do know that you've felt intense hatred (sorry 'dislike') for people in real life and that it's not really big or clever nor even slightly attractive. But some of the participants in DGK allow you to feel that with almost no guilt or self-loathing whatsoever. Joyous.
Misschien ben ik tot nu toe gelukkig geweest, maar ik kan me niet herinneren ooit zó'n intense afkeer te hebben gevoeld voor iemand, zoals ik die voel voor Natasia en Brian. Nooit in mijn leven. Niet in BB1 t/m BB6. Gewoon: nog nóóit! Het zijn twee uitzonderlijke mensen (hoop ik).
Het is wel bijzonder om zoiets te voelen. Wat ook bijzonder is: als er een barstje in die muur van haat komt. Gisteravond, toen Natasia Amanda volslagen afbekte ("welkom in de FUCKING VERROTTE VILLA") maar haar wèl haar stem gaf, en daarna buiten zo kinderlijk uitgelaten deed, hyper van de adrenaline dacht ik ineens: het is ook maar een mens, en ze doet ook maar mee aan een bizar programma en ze heeft net weer haar kunstje opgevoerd en braaf gedaan wat er van haar wordt verwacht. Met een práchtige soundbite waar ze in de regiekamer van hebben staan júichen.

Héérlijk is dat, om die relativering even te voelen.
Wat voelde ik me een goed mens, dat ik zélfs begrip kon hebben voor zo'n absolute heks uit de hel als Natasia.
pi_46262991
quote:
I was actually alarmed by the extent of my dislike for the midget in the ill-fitting suit that looked and behaved like an annoying kid at a wedding. I experienced that dislike so strongly that I.... well EXPERIENCED a feeling I would normally try to rationalise away, should I encounter such an emotion about somebody in real life.

En dat in the hole of the lion

Jij wilt gewoon iedereen wegjagen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:31:27 #64
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_46264419
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:09 schreef Gert het volgende:

[..]

Misschien ben ik tot nu toe gelukkig geweest, maar ik kan me niet herinneren ooit zó'n intense afkeer te hebben gevoeld voor iemand, zoals ik die voel voor Natasia en Brian. Nooit in mijn leven. Niet in BB1 t/m BB6. Gewoon: nog nóóit! Het zijn twee uitzonderlijke mensen (hoop ik).
Je blijft naiv. Enig idee hoeveel er verwaarloosd, geincest of gekindermishandeld wordt in de plaats waar je woont? Ooit al eens in het sociale circuit gekeken wat er zoal rondloopt aan types die Brian als een makke teletubbie doen lijken?

Die lui zijn gecast omdat ze net geen uitzondering zijn maar hooguit een uitvergroting van wat je, als je een beetje om je heen kijkt, ook kunt zien. En ze zijn ook niet gecast omdat ze zo extreem zijn, maar omdat ze nog net niet te extreem zijn. (wil zeggen: het kan nog veel erger maar Talpa heeft moraal enzo...)

Noem eens 1 ding of 1 combinatie van eigenschappen die je nog nooit in je (bredere) omgeving gezien hebt.
  Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 18:21:17 #65
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46266083
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:31 schreef Ifa het volgende:
Je blijft naiv. Enig idee hoeveel er verwaarloosd, geincest of gekindermishandeld wordt in de plaats waar je woont? Ooit al eens in het sociale circuit gekeken wat er zoal rondloopt aan types die Brian als een makke teletubbie doen lijken?
Brian heeft een afgeronde HBO-opleiding en werkt in de IT. Ik zou hem heel makkelijk in mijn leven tegen hebben kunnen komen.
maar je hebt gelijk: dat Brian een uitzondering zou zijn is.. ach.. je kunt het naïef noemen. Ik noem het maar "wishfull thinking".

Hoe dan ook: ik ken zulke mensen niet in mijn directe leven, en ik griezel van hem, wat een deel van de attractie van het programma is.
pi_46268878
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:21 schreef Gert het volgende:

maar je hebt gelijk: dat Brian een uitzondering zou zijn is.. ach.. je kunt het naïef noemen. Ik noem het maar "wishfull thinking".
Indeed, I don't see Brian as an exception, but more as an example of a 'type', and one who's worst side comes out when put under the kind of pressure they are all subjecting each other to in DGK now. (not to mention the pressure in his pants, of course.)

And like you, I am very grateful that I don't come across his type in normal life either.

But yesterday I was talking to a friend who was seriously disturbed about having been coaxed into an argument with a vile, antisocial neighbour, who shouted HOMO! agressively at him as he left his house. It's not the first time, and she knows that her shouting 'Homo' to this particular homo is like Brian saying to Huub that he wants to take Hedda the whore on the kitchen table. (pre Huub's "Ik heb de beelden gezien" re-enty into the villa, and with alcohol)

Anyway, to make a short example long, my friend - already wanting to move house because of this homophobic freak of nature - lost it and had an argument with her on the street. Something he would never normally do and was extremely ashamed of and disturbed by.
Fortunately he did manage to lose it enough to call her an ANTISOCIAL TOKKIE!, which I was quite delighted with, but he wasn't quite ready to see any possible humour yet.

He felt hate though Gert. Real hate. And still does. He can't even stand the idea of sleeping in his own flat because she's there, a floor below, with her music turned up to 11....overjoyed that she got the dirty homo to lose his temper on the street, and every beat of her music reminds him of it.
And nice as his flat is, it's hardly a bloody villa with a cash prize.

You are actually quite lucky if you've never felt hate I reckon.....if not one single person in your life has ever knowingly tried to make you completey miserable, for their own inexplicable reasons or inadquacies.
Maar goed, Then you're lucky

Actually, I made a mistake in that extra long post (not this one, the one before): I forgot that Brian is easily a hundred times worse than Huub.
And that's quite an achievement for Brian imo.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:13:40 #67
136 V.
pi_46271116
quote:

[..]

Sorry: from the Mother of all lurkers to verbal diarrhoea in one fell swoop in this topic....
I have that effect on people sometimes

Bot to get back on topic, I watched yesterday as well as most of today's episode, and I have definitely concluded that this is not for me.

Yes, I've come to hate the utter abomination incarnate (Natasia) as much as the next person, and I just wished her the worst I have wished anyone anytime. Out loud. GOD, how I wish that ... [edit before post].

No, I won't stoop that low again on the net.

The programme is vile, its inhabitants are more vicious than asps with a grudge on a bad day, it affects my mood more than I care for (and not in a good way). This has been it.

I wish you all lots of fun

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 februari 2007 @ 20:27:14 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_46271756
Kijk eens meester ik ken het alfabet.

Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 20:55:38 #69
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46273218
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:28 schreef karn het volgende:
You are actually quite lucky if you've never felt hate I reckon.....if not one single person in your life has ever knowingly tried to make you completey miserable, for their own inexplicable reasons or inadquacies.
Maar goed, Then you're lucky
Natuurlijk heb ik weleens haat gevoeld. Vaak genoeg.
Maar zúlke intense verachting... ik geloof het niet. Het heeft er denk ik alles mee te maken, dat je bij DGK de gelegenheid krijgt om zo iemand gedurende lange tijd intensief te volgen. Daardoor kan de verachting zich diep nestelen, en meer dan oppervlakkige weerzin worden.
IRL zou je deze persoon al láng op de een of andere manier uit je leven hebben gebannen. Tenzij je de pecht hebt dat zo'n walgelijk mens je buurman of buurvrouw blijkt te zijn. Dan wordt het al lastiger. En moet je verhuizen om er vanaf te zijn, een grote stap. Ja, misschien heb ik ook wel geluk gehad tot nu toe. Of misschien is mijn geheugen gewoon niet zo best, en onthoud ik liever alleen leuke dingen; o bitterzoete melancholie.

p.s "verachting" is eigenlijk een beter woord dan "haat" denk ik, voor wat ik bedoel. Haat voel je denk ik veel meer/dieper als het je directe leven betreft, verachting kun je veel makkelijker voelen voor iemand die je verder niet in het echt kent. (?)

Heb je wel sympathie voor iémand in DGK, Karn?
Heb je dat "nodig", om het leuk te vinden om langdurig de show te volgen?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:10:24 #70
159989 PokerJoker
The Meek Shall Inherit Nothin
pi_46274003
quote:

[..]

Brian heeft een afgeronde HBO-opleiding en werkt in de IT. Ik zou hem heel makkelijk in mijn leven tegen hebben kunnen komen.

Hoe dan ook: ik ken zulke mensen niet in mijn directe leven, en ik griezel van hem, wat een deel van de attractie van het programma is.
Ik wil niet zeggen dat ik dagelijks deze "klasse" van mensen tegenkom, maar ik heb ze wel van dichtbij meegemaakt, en nee niet in de zoo, en ook niet op m'n werk in IT.
Als je uitgaat of je komt tijdelijk ergens te wonen waar je liever niet , en je kijkt om je heen, in amsterdam of in leeuwarden maakt niet uit waar ( ik heb vergelijkingmateriaal ), ze zijn alom aanwezig. Niet dat je ze allemaal kunt typeren als achterbaks of ronduit vals, maar het gedrag herken je direct.

Dus als jij zulke mensen niet kent in je directe omgeving dan woon je zeker je hele leven al in Wassenaar of Aerdenhout?
De tokkies zijn toch ook echt geen uitzonderlijk hedendaags volksbuurt verschijnsel, en kijk naar Jerry Springer, aan griezels geen gebrek.
Wat ik veel griezeliger vindt is dat wij hier thuis niet meer de knop om kunnen draaien, de pc's blijven 24/7 op dkg.servehttp.com

En eigenlijk hebben we hier met z'n allen boter op ons hoofd. We kijken naar een commercieel product in de maak, niet naar een spel. Ondanks de regels. Er gebeurt teveel achter de schermen om een gefundeerd oordeel te kunnen vellen, ondanks dat de emoties meestal niet gescript zijn.

Heb een aantal collega's zo gek gekregen een keertje naar de streams te kijken en allemaal zeggen ze hetzelfde. Als zij in de kooi hadden gezeten waren ze er 200% zeker uitgegaan na gebruik van geweld, zo erg vonden ze brian, natasja en amanda. Dat dan weer wel. Het is gecondenseerd onaangepast gedrag. Natasja is gewoon ontzettend simpel en temperamentvol, amanda dom, dommer en verwend en brian is een straatvechtertje uit een machismo cultuur met een beetje hersens en een heleboel zelfoverschatting.
Pretty Sick: Gus Hansen en Daniel Negreanu met een leuk handje poker
-- http://www.youtube.com/watch?v=ojeRwWIdQBM --
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:03:52 #71
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_46334537
quote:

[..]

Hoe dan ook: ik ken zulke mensen niet in mijn directe leven (...)
Ik zeur nog even door. Hoe zeker ben jij dat je Brian of Natasia in RL - bijv. in oppervlakkig contact op je werk - niet aardig of prettig in de omgang zou vinden, er mischien een biertje mee zou drinken? Van de Gekooiden zie je alles, dat is in RL niet eens bij je vrienden het geval.
Wat de Gekooiden op de streams laten zien zie je zelden van de mensen in RL. Sterker nog: hoe zeker ben jij er van dat als je in de Kooi gedonderd zou worden, je niet ook misselijke trekjes aan Nederland gaat laten zien? De context waarin je dan zit is er nl. op gericht om dat te laten gebeuren. Iedereen heeft negatieve trekjes en die worden in DGK al snel uitvergroot.
quote:
(over Brian) en ik griezel van hem, wat een deel van de attractie van het programma is.
Dat is een egocentrische manier van kijken: zwelgen in de eigen emotionele reactie. Die heb ik uiteraard ook. Maar net bij Brian is het best wel interessant om iets verder te kijken omdat je bij hem iets kunt zien wat je inderdaad zelden in RL zo extreem ziet.
Die gast wordt overspoeld door emoties die hij wanhopig een plaats probeert te geven. Die zijn zo heftig dat hij als een soort Golem (my prrrrrecious nena) met haast spastische neigingen getergd door de Kooi liep, merkwaardige geluiden van zich gaf en verwilderd uit zijn ogen keek. Daar probeert hij mee om te gaan en gebruikt daarvoor exact die strategie die jij en ik ook gebruiken bij de constructie van onze werkelijkheid en waarheid: dingen in je eigen voordeel duiden. (dat doet echt iedereen)

[ Bericht 26% gewijzigd door Ifa op 15-02-2007 16:35:28 ]
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 16:42:28 #72
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46336072
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:03 schreef Ifa het volgende:

[..]

Ik zeur nog even door. Hoe zeker ben jij dat je Brian of Natasia in RL - bijv. in oppervlakkig contact op je werk - niet aardig of prettig in de omgang zou vinden, er mischien een biertje mee zou drinken? Van de Gekooiden zie je alles, dat is in RL niet eens bij je vrienden het geval.
Wat de Gekooiden op de streams laten zien zie je zelden van de mensen in RL. Sterker nog: hoe zeker ben jij er van dat als je in de Kooi gedonderd zou worden, je niet ook misselijke trekjes aan Nederland gaat laten zien? De context waarin je dan zit is er nl. op gericht om dat te laten gebeuren. Iedereen heeft negatieve trekjes en die worden in DGK al snel uitvergroot.
Het is nogal off topic, om het weer over mij en mijn veronderstelde naïviteit te gaan hebben. Ik heb ook niet zo'n zin om op die toer te gaan, en als ik in ga op het bovenstaande dan word ik daartoe gedwongen. Een kort antwoord daarom: je zult begrijpen dat mensen die BB/DGK volgen allemaal weleens hebben nagedacht over "hoe zij zouden zijn in het huis". Persoonlijk denk ik dat ik al vrij snel populair zou worden, met name buiten het huis want binnen het huis zou de jaloezie al snel toeslaan. Ik weet echter niet of ik bestand zou zijn tegen het op handen gedragen worden, het hebben van een fanclub, groupies voor de deur etc. Van nature ben ik al redelijk tevreden met mezelf zeg maar, en ik vrees dat dit door zou gaan slaan zodra ik zou besluiten om BN'er te worden. Dus dat doe ik maar niet, uit zelfbescherming.
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 16:50:06 #73
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46336385
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:03 schreef Ifa het volgende:
Dat is een egocentrische manier van kijken: zwelgen in de eigen emotionele reactie. Die heb ik uiteraard ook. Maar net bij Brian is het best wel interessant om iets verder te kijken omdat je bij hem iets kunt zien wat je inderdaad zelden in RL zo extreem ziet.
Kijk, back OT.
Het één, het zwelgen, sluit het andere niet uit toch? Ik denk dat het zwelgen (of dat nu overmand worden door haat, bewondering, romantische gevoelens etc, betreft) dé attractie van dergelijke programma's is. Zoals Karn al zei dus: in het dagelijkse leven kun je je niet veroorloven om je zo " te laten gaan", voor de TV wel.
Wat betreft Brian: het lijkt, zoals hij van die geluiden en plotselinge bewegingen maakt, soms wel alsof hij iets licht Tourette-achtigs heeft. Een heftige dwangedachte die hij dan middels een rare grimas of kreet moet opvangen.

donderdag 15 februari 2007 @ 17:09:48 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_46337142
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:42 schreef Gert het volgende:

Persoonlijk denk ik dat ik al vrij snel populair zou worden, met name buiten het huis want binnen het huis zou de jaloezie al snel toeslaan. Ik weet echter niet of ik bestand zou zijn tegen het op handen gedragen worden, het hebben van een fanclub, groupies voor de deur etc. Van nature ben ik al redelijk tevreden met mezelf zeg maar, en ik vrees dat dit door zou gaan slaan zodra ik zou besluiten om BN'er te worden. Dus dat doe ik maar niet, uit zelfbescherming.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:32:37 #75
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_46338006
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:50 schreef Gert het volgende:

[..]

Kijk, back OT.
Ik vermoed dat je me fout begrepen hebt. Dat naiv van mij was ongelukkig. Ik bedoelde i.h.a. "naiv kijken", het was geen persoonlijke aanval. Ook mijn vragen in het eerste deel van mijn laatste posting waren wel in jij-vorm, maar het ging me i.h.a. om ons als kijker. Wel OnT dus.
quote:

Het één, het zwelgen, sluit het andere niet uit toch? Ik denk dat het zwelgen (of dat nu overmand worden door haat, bewondering, romantische gevoelens etc, betreft) dé attractie van dergelijke programma's is.
Ja, maar dat is een overeenkomst met Hollywood-films, eigenlijk met alle amusement/kunst.

DGK/BB is oa. ook interesant door het interactieve. De TV-uitzendingen zijn zoiets als GTST. Streamers daarentegen kijken "raw material" en maken in hun hoofd of in COS hun eigen verhaal en beïnvloeden de "show". (Kaartenactie, maar volgens mij ook via DGK_Redactie die in cos directe feedback krijgt van de kijkers op hun scriptjes/manipulaties/casting etc.

Maar de oorspr. vraag van het topic was: wat is er leuk aan deze nare TV. Die vraag werd gesteld in een tijd dat erg veel kijkers het inderdaad erg naar vonden en kermden onder een als onverdragelijk ervaren gevoel van onrecht DGK heeft een grens gevonden en men stuurt bij.
quote:
Zoals Karn al zei dus: in het dagelijkse leven kun je je niet veroorloven om je zo " te laten gaan", voor de TV wel.

Vrij naar Karn dan: in het dagelijkse rl leven kun je je niet veroorloven om je zo "te laten gaan", anoniem in Cos wel" (ook niet naar jou persoonlijk bedoeld)
quote:
Wat betreft Brian: het lijkt, zoals hij van die geluiden en plotselinge bewegingen maakt, soms wel alsof hij iets licht Tourette-achtigs heeft. Een heftige dwangedachte die hij dan middels een rare grimas of kreet moet opvangen.
Beetje bizarre gast, die JdM, dat ie zijn geld en faam niet alleen verdient met een moeder die haar kinderen voor onbepaalde tijd in de steek laat maar ook nog met een gast die uiteindelijk zonder psychofarmaca niet meer verantwoord in de "show" te houden is.
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 21:54:31 #76
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_46347314
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:32 schreef Ifa het volgende:
Ja, maar dat is een overeenkomst met Hollywood-films, eigenlijk met alle amusement/kunst.
OK, maar door de duur van het programma, en ook omdat het om "echte mensen" gaat, is de "band" die je met de bewoners kunt opbouwen veel intenser. Ook zijn er meerdere invalshoeken mogelijk:
Het "zwelgen".
Het meer rationeel / analytisch bekijken van individuen en groepsdynamiek.
Een "meta"-blik op de show in zijn geheel.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 02:23:23 #77
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_46355913
Volgens mij hebben ze kasta nodig
  vrijdag 16 februari 2007 @ 02:36:54 #78
6941 APK
Factual, I think.
pi_46356103
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 02:23 schreef PLAE@ het volgende:

Volgens mij hebben ze kasta nodig
Net zoals BB3 Priscella nodig had.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 04:14:09 #79
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_46356840

Ik mag hopen van niet. Die heb ik overigens nooit gemogen
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 februari 2007 @ 06:23:37 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_46357086
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 02:36 schreef APK het volgende:

[..]

Net zoals BB3 Priscella nodig had.
Wat een aanfluiting was dat.

vrijdag 16 februari 2007 @ 07:43:35 #81
167723 sanni
Acima de seu
pi_46357370
Er is inprincipe helemaal niets leuk aan deze vorm van tv alleen zijn wij
mensen voyeurs die dol zijn om het leed van andere te begluren danwel
te becommentarieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')