Ik snap het principe.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:38 schreef Kiegie het volgende:
Competitie.
Je kiest een favoriet, en je hoopt dat die de anderen de kooi uitjaagt.
Soort van surrogaat oorlogje.
Ja, maar dat had, zeker in het begin, nog een soort naïeve dommigheid in zich. Dit is akelige tv. Ik heb er een paar minuten naar gekeken en ik hield het oprecht niet langer vol. En geloof me, ik heb bij Endemol gewerkt, ik heb de nodige tv-ellende langs zien komen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:40 schreef Youssef het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al, je hebt verschillende BB's gevolgd en De Bus![]()
Denk dezelfde reden als dat jij na 34215 posts nog steeds op dit forum rondhangt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar wat maakt dit assortiment naarlingen en de ronduit akelige energie die zij de tv uitsijpelen nou de moeite waard om naar te kijken?
V.
Ja, maar niet alles op Fok! is naar, een vaak niet zo naar als deze paar minuten pure inter-submenselijke ellende.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:52 schreef Wireless het volgende:
[..]
Denk dezelfde reden als dat jij na 34215 posts nog steeds op dit forum rondhangt.
DRAMA!![]()
Dan zou ik toch iets zoeken wat WEL leuk is, als ik jou was dan Ik denk dat 96 % van oud BB-kijkers DGK 100x leuker vinden dan dat gezemel in BigBrother.....Dat was de eerste twee jaar leuk, maarquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar niet alles op Fok! is naar, een vaak niet zo naar als deze paar minuten pure inter-submenselijke ellende.
V.
Zo naiv kun je niet zijn. Denk je echt dat die bewoners van een andere planeet komen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:44 schreef Gert het volgende:
Je kunt na zo'n uitzending weer opgelucht ademhalen dat jij en je vrienden niet zo zijn, en daarna lekker verontwaardigd komen doen op FOK! over zoveel schaamteloze slechtheid.
Dus elke moeder van twee kinderen is volgens jou in staat om in dat huis te gaan zitten?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:25 schreef Ifa het volgende:
[..]
Zo naiv kun je niet zijn. Denk je echt dat die bewoners van een andere planeet komen?
Nah, als je in Fok! leest wat mensen zoal schrijven, is er hier genoeg potentie te vindenquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:33 schreef Gert het volgende:
[..]
. Er zijn natuurlijk bewust enkele rotzakken in de villa gezet.
Ja, zoiets heb ik ook. Alsof mijn échte leven eigenlijk nog best meevalt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:44 schreef Gert het volgende:
Je kunt na zo'n uitzending weer opgelucht ademhalen dat jij en je vrienden niet zo zijn, en daarna lekker verontwaardigd komen doen op FOK! over zoveel schaamteloze slechtheid.
Het is misschien triest, maar de community, dat zijn wijquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:24 schreef Verbal het volgende:
Da's iig iets van een uitleg
Maar in alleen maar perfide lui zit toch verder geen spanningsboog? Dat lijken mij allemaal lui die ter plekke bloedkotsend dood kunnen gaan zonder dat iemand om ze rouwt. Waarom interesseert het kijkers dan wat er met ze gebeurt terwijl ze nog leven?
V.
Dat is de esentie wel, denk ik. Teambuilding om te overleven, maar hebzucht als ultieme drive om alles te ondergaan wat nodig is om als enige te overwinnen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:06 schreef Danny het volgende:
Je verbaast je echt over wat mensen doen voor geld en hoe gluiperig de meeste mensen zijn.
TIJDENS de uitzending alquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:44 schreef Gert het volgende:
Tot voor kort was dit nog niet zo. Toen was er een strijd tussen twee groepjes; het groepje rond Huub (toffe, slimme gast, geinig, maakte het leuk om naar DGK te kijken) en het groepje rond twee mensen die te walgelijk zijn voor woorden (Natasia, die iedereen met een andere mening dan zijzelf de grond in trapt, en Brian die een kort lontje heeft, eng agressief kan doen en vrouwen uitscheldt voor k*****h**r).quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:24 schreef Verbal het volgende:
Maar in alleen maar perfide lui zit toch verder geen spanningsboog? Dat lijken mij allemaal lui die ter plekke bloedkotsend dood kunnen gaan zonder dat iemand om ze rouwt. Waarom interesseert het kijkers dan wat er met ze gebeurt terwijl ze nog leven?
V.
Prima verwoord. Hier idem dus.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:59 schreef Bagheera het volgende:
Alleen door ijzersterke vervangers van Huub, .NL en Ilona te introduceren, kan TIEN er nog wat van maken. Mensen met intelligentie, klasse, zelfvertrouwen, die EIN-DE-LIJK eens een normaal weerwoord gaan geven aan Natasia. Op dat soort mensen zit ik, en ik denk velen met mij, te wachten. Komen die er niet dan kap ik ermee.
HUUBquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:31 schreef Verbal het volgende:
Een vraag: what the fuck is the attraction
V.
Neuh, geen herhaling. De tv-uitzendingen lopen gewoon ver achter bij de realiteit aangezien dat incident al een week eerder plaatsvond.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:26 schreef Verbal het volgende:
(en naar ik begrijp was het een herhaling, omdat het over het schop-incident van Huub ging).
Een weekquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, geen herhaling. De tv-uitzendingen lopen gewoon ver achter bij de realiteit aangezien dat incident al een week eerder plaatsvond.![]()
Zo zo, wel 3 á 4 hele minuten gekeken. Dat is een hele goede basis om een mening te vormen. Als je een film kijkt besluit je toch ook niet na 3 a 4 minuten of je hem wel/niet uit zet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vanavond zag ik voor het eerst 3 á 4 minuten.
quote:
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:54 schreef karn het volgende:
First time I've dared to post here in ages and I'm not even drunk![]()
Blimey Gert, did they send you to mod bootcamp or something?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:03 schreef Gert het volgende:
* wacht op mensen die nu in steenkolen-Engels gaan terugposten.
Pssst: ze kan uitstékend Nederlands lezen hoor![]()
Bij een groot aantal documentaires over dieren gaat het er vaak een stuk agressiever aan toe.quote:Op zondag 11 februari 2007 05:31 schreef sanni het volgende:
Dan zappen wij lekker naar National Georgraphic oid..![]()
Groot gelijk: van een documentaire over de geelgevlekte karakiri steek je veel meer op dan van het kijken naar echte mensen.quote:Op zondag 11 februari 2007 05:31 schreef sanni het volgende:
Dan zappen
wij lekker naar National Georgraphic oid..![]()
en daarom kijk ik dus niet.....quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:31 schreef Verbal het volgende:
Als het hier niet mag, dan niet, maar ik vraag het gewoon. Ik heb de eerste BB gevolgd, de eerste Bus en van beide ook de tweede editie. Van BB nog een paar, zij het met steeds meer trepidatie.
Vanavond zag ik voor het eerst 3 á 4 minuten. Een platinablondeerbimbo kwam terug in het huis waar ze na een trap uit was gebonjourd. Haar beste vriendin moest er toen in haar plaats in ( 'moest' hoezo?) en nu ze terug is gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet. Valsigheid ten top. Kwaliteitsloze, onversneden valsigheid. Van die blonde bimbo, van voorheen haar vriendin, van die zwarte lelijkerd, van een paar kerels.
Gemuts over koffers, valsigheid, nare mensen.
Een vraag: what the fuck is the attraction
V.
Apologies acceptedquote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:54 schreef karn het volgende:
Apologies in advance that I write in English. I can't spell in Dutch and can express myelf better this way.
I can't spell in English either, but that's another issue.
You are right, that is not the problem. I do like my share of reality television ('reality' being used in the broadest possible sense, of course).quote:To look at it simply, you could say it's a question of taste: you either like this kind of 'reality' TV for all it encapsulates, or you don't.
But you say you watched BB and the Bus, so evidently it's not 'reality' TV that's the problem...
As you said yourself, I've seen more than just four minutes, although one episode hardly makes me an avid viewer. And of course, to grasp the whole group dynamic and interpersonal ups and downs I'd have to see a lot more. Nevertheless, I don't really think that this episode was particularly hard to understand for a seasoned television viewer.quote:I think maybe you have to see more than 4 minutes before you can justifiably make a considered judgement. But okay, you also watched an episode, later. It happened to be an episode where you really had to have watched the preceding events to understand what was happening in any comprehensive way.
No I wouldn't, since I do actually have a longer attention span than an onionquote:I could actually write a thesis on why I think DGK is a good programme, (and a brilliant child of the aging and withered BB format) but I fear you might give up reading after 4 lines and I really could have spent my Saturday afternoon doing something more useful.
Now you're being a bit defensivequote:So, now almost speechless, I can only suggest either giving it a chance (the risk being addiction) or accepting that this particular programme falls outside of your interests, because to be honest I have the feeling that no matter how many good answers you get in this topic, you have little interest in being persuaded.
As I said, beside the point.quote:Perhaps it's simply not to your taste.
Or perhaps you'll be converted........
I'm glad you do.quote:In any case, I like the topic!
I'm glad you didquote:First time I've dared to post here in ages and I'm not even drunk![]()
Ik was het niet die de handschoen wierp, Gertquote:Op zondag 11 februari 2007 14:20 schreef Gert het volgende:
Je legt het er wel iets té dik bovenop hoor, dat je blijkbaar een jaartje au pair in Londen bent geweest of zo.![]()
Waarom deze sneer naar iemand die gewoon bescheiden is en niet meteen hele verhalen wil ophangen als die toch niet gelezen worden. Hij/zij kent je niet dus wil dat even aftasten. Karn had het over een thesis (bij wijze van spreken) dus heeft zeker niet de 'attentionspan of an onion'. Rare sneer is dat.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:09 schreef Verbal het volgende:
No I wouldn't, since I do actually have a longer attention span than an onionToo bad, then, that you haven't.
quote:Op zondag 11 februari 2007 14:20 schreef Gert het volgende:
Je legt het er wel iets té dik bovenop hoor, dat je blijkbaar een jaartje au pair in Londen bent geweest of zo.
So sit I in each otherquote:Op zondag 11 februari 2007 14:45 schreef Cynix ® het volgende:
Ah, you picked up the handshoe. Very sportive of you.
Okay. Thank you for the considered reply and not actually meaning to call me an onion.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:09 schreef Verbal het volgende:
Now you're being a bit defensiveBut I'll answer anyway... The point of this topic is not wether or not I could -or would or wouldn't like to- be converted or wether I do or do not accept my interest or lack of it. The point is why people who watch it, don't mind the depravity. Not of the programme per se, but of its participants. And not only don't mind it, but even like it. Mind you, I don't say anything about how smart the idea behind the programme is, and wether or not its fomula works. I am simply amazed by the sheer nastiness of the inhabitants (some more than others, of course), the utter joylessness they exude and the complete lack of any quality whatsoever as far as the dissing is concerned. I do enjoy a good row, provided it has something going for it, preferably wit. And this doesn't. So the question still stands.
Sorry: from the Mother of all lurkers to verbal diarrhoea in one fell swoop in this topic....(I really am sorry, but I also think I've already scared everybody away anyway Gert. So that's ok then.)quote:Op maandag 12 februari 2007 17:46 schreef karn het volgende:
As somebody else said in here, perhaps it does come down to the voyeurism of watching people you'd really like to think are more stupid than you.
Misschien ben ik tot nu toe gelukkig geweest, maar ik kan me niet herinneren ooit zó'n intense afkeer te hebben gevoeld voor iemand, zoals ik die voel voor Natasia en Brian. Nooit in mijn leven. Niet in BB1 t/m BB6. Gewoon: nog nóóit! Het zijn twee uitzonderlijke mensen (hoop ik).quote:Op maandag 12 februari 2007 21:25 schreef karn het volgende:
But you do know that you've felt intense hatred (sorry 'dislike') for people in real life and that it's not really big or clever nor even slightly attractive. But some of the participants in DGK allow you to feel that with almost no guilt or self-loathing whatsoever. Joyous.
quote:Op maandag 12 februari 2007 21:25 schreef karn het volgende:
I was actually alarmed by the extent of my dislike for the midget in the ill-fitting suit that looked and behaved like an annoying kid at a wedding. I experienced that dislike so strongly that I.... well EXPERIENCED a feeling I would normally try to rationalise away, should I encounter such an emotion about somebody in real life.
Je blijft naiv. Enig idee hoeveel er verwaarloosd, geincest of gekindermishandeld wordt in de plaats waar je woont? Ooit al eens in het sociale circuit gekeken wat er zoal rondloopt aan types die Brian als een makke teletubbie doen lijken?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Misschien ben ik tot nu toe gelukkig geweest, maar ik kan me niet herinneren ooit zó'n intense afkeer te hebben gevoeld voor iemand, zoals ik die voel voor Natasia en Brian. Nooit in mijn leven. Niet in BB1 t/m BB6. Gewoon: nog nóóit! Het zijn twee uitzonderlijke mensen (hoop ik).
Brian heeft een afgeronde HBO-opleiding en werkt in de IT. Ik zou hem heel makkelijk in mijn leven tegen hebben kunnen komen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:31 schreef Ifa het volgende:
Je blijft naiv. Enig idee hoeveel er verwaarloosd, geincest of gekindermishandeld wordt in de plaats waar je woont? Ooit al eens in het sociale circuit gekeken wat er zoal rondloopt aan types die Brian als een makke teletubbie doen lijken?
Indeed, I don't see Brian as an exception, but more as an example of a 'type', and one who's worst side comes out when put under the kind of pressure they are all subjecting each other to in DGK now. (not to mention the pressure in his pants, of course.)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:21 schreef Gert het volgende:
maar je hebt gelijk: dat Brian een uitzondering zou zijn is.. ach.. je kunt het naïef noemen. Ik noem het maar "wishfull thinking".
I have that effect on people sometimesquote:Op maandag 12 februari 2007 21:25 schreef karn het volgende:
[..]
Sorry: from the Mother of all lurkers to verbal diarrhoea in one fell swoop in this topic....
Natuurlijk heb ik weleens haat gevoeld. Vaak genoeg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:28 schreef karn het volgende:
You are actually quite lucky if you've never felt hate I reckon.....if not one single person in your life has ever knowingly tried to make you completey miserable, for their own inexplicable reasons or inadquacies.
Maar goed, Then you're lucky![]()
Ik wil niet zeggen dat ik dagelijks deze "klasse" van mensen tegenkom, maar ik heb ze wel van dichtbij meegemaakt, en nee niet in de zoo, en ook niet op m'n werk in IT.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:21 schreef Gert het volgende:
[..]
Brian heeft een afgeronde HBO-opleiding en werkt in de IT. Ik zou hem heel makkelijk in mijn leven tegen hebben kunnen komen.
maar je hebt gelijk: dat Brian een uitzondering zou zijn is.. ach.. je kunt het naïef noemen. Ik noem het maar "wishfull thinking".
Hoe dan ook: ik ken zulke mensen niet in mijn directe leven, en ik griezel van hem, wat een deel van de attractie van het programma is.
Ik zeur nog even door. Hoe zeker ben jij dat je Brian of Natasia in RL - bijv. in oppervlakkig contact op je werk - niet aardig of prettig in de omgang zou vinden, er mischien een biertje mee zou drinken? Van de Gekooiden zie je alles, dat is in RL niet eens bij je vrienden het geval.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:21 schreef Gert het volgende:
[..]
Brian heeft een afgeronde HBO-opleiding en werkt in de IT. Ik zou hem heel makkelijk in mijn leven tegen hebben kunnen komen.
Hoe dan ook: ik ken zulke mensen niet in mijn directe leven (...)
Dat is een egocentrische manier van kijken: zwelgen in de eigen emotionele reactie. Die heb ik uiteraard ook. Maar net bij Brian is het best wel interessant om iets verder te kijken omdat je bij hem iets kunt zien wat je inderdaad zelden in RL zo extreem ziet.quote:(over Brian) en ik griezel van hem, wat een deel van de attractie van het programma is.
Het is nogal off topic, om het weer over mij en mijn veronderstelde naïviteit te gaan hebben. Ik heb ook niet zo'n zin om op die toer te gaan, en als ik in ga op het bovenstaande dan word ik daartoe gedwongen. Een kort antwoord daarom: je zult begrijpen dat mensen die BB/DGK volgen allemaal weleens hebben nagedacht over "hoe zij zouden zijn in het huis". Persoonlijk denk ik dat ik al vrij snel populair zou worden, met name buiten het huis want binnen het huis zou de jaloezie al snel toeslaan. Ik weet echter niet of ik bestand zou zijn tegen het op handen gedragen worden, het hebben van een fanclub, groupies voor de deur etc. Van nature ben ik al redelijk tevreden met mezelf zeg maar, en ik vrees dat dit door zou gaan slaan zodra ik zou besluiten om BN'er te worden. Dus dat doe ik maar niet, uit zelfbescherming.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:03 schreef Ifa het volgende:
[..]
Ik zeur nog even door. Hoe zeker ben jij dat je Brian of Natasia in RL - bijv. in oppervlakkig contact op je werk - niet aardig of prettig in de omgang zou vinden, er mischien een biertje mee zou drinken? Van de Gekooiden zie je alles, dat is in RL niet eens bij je vrienden het geval.
Wat de Gekooiden op de streams laten zien zie je zelden van de mensen in RL. Sterker nog: hoe zeker ben jij er van dat als je in de Kooi gedonderd zou worden, je niet ook misselijke trekjes aan Nederland gaat laten zien? De context waarin je dan zit is er nl. op gericht om dat te laten gebeuren. Iedereen heeft negatieve trekjes en die worden in DGK al snel uitvergroot.
Kijk, back OT.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:03 schreef Ifa het volgende:
Dat is een egocentrische manier van kijken: zwelgen in de eigen emotionele reactie. Die heb ik uiteraard ook. Maar net bij Brian is het best wel interessant om iets verder te kijken omdat je bij hem iets kunt zien wat je inderdaad zelden in RL zo extreem ziet.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:42 schreef Gert het volgende:
Persoonlijk denk ik dat ik al vrij snel populair zou worden, met name buiten het huis want binnen het huis zou de jaloezie al snel toeslaan. Ik weet echter niet of ik bestand zou zijn tegen het op handen gedragen worden, het hebben van een fanclub, groupies voor de deur etc. Van nature ben ik al redelijk tevreden met mezelf zeg maar, en ik vrees dat dit door zou gaan slaan zodra ik zou besluiten om BN'er te worden. Dus dat doe ik maar niet, uit zelfbescherming.
Ik vermoed dat je me fout begrepen hebt. Dat naiv van mij was ongelukkig. Ik bedoelde i.h.a. "naiv kijken", het was geen persoonlijke aanval. Ook mijn vragen in het eerste deel van mijn laatste posting waren wel in jij-vorm, maar het ging me i.h.a. om ons als kijker. Wel OnT dus.quote:
Ja, maar dat is een overeenkomst met Hollywood-films, eigenlijk met alle amusement/kunst.quote:
Het één, het zwelgen, sluit het andere niet uit toch? Ik denk dat het zwelgen (of dat nu overmand worden door haat, bewondering, romantische gevoelens etc, betreft) dé attractie van dergelijke programma's is.
quote:Zoals Karn al zei dus: in het dagelijkse leven kun je je niet veroorloven om je zo " te laten gaan", voor de TV wel.
Beetje bizarre gast, die JdM, dat ie zijn geld en faam niet alleen verdient met een moeder die haar kinderen voor onbepaalde tijd in de steek laat maar ook nog met een gast die uiteindelijk zonder psychofarmaca niet meer verantwoord in de "show" te houden is.quote:Wat betreft Brian: het lijkt, zoals hij van die geluiden en plotselinge bewegingen maakt, soms wel alsof hij iets licht Tourette-achtigs heeft. Een heftige dwangedachte die hij dan middels een rare grimas of kreet moet opvangen.
OK, maar door de duur van het programma, en ook omdat het om "echte mensen" gaat, is de "band" die je met de bewoners kunt opbouwen veel intenser. Ook zijn er meerdere invalshoeken mogelijk:quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:32 schreef Ifa het volgende:
Ja, maar dat is een overeenkomst met Hollywood-films, eigenlijk met alle amusement/kunst.
Wat een aanfluiting was dat.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |