quote:Rijkswaterstaat: ga niet de weg op
UTRECHT - Mensen die niet dringend de weg op hoeven wordt geadviseerd thuis te blijven. Dat adviseert Rijkswaterstaat donderdag in verband met de sneeuwval. Volgens de organisatie moeten mensen die wel de auto instappen hun snelheid aanpassen en rekening houden met langere reistijden.
Rijkswaterstaat raadt weggebruikers aan rechts te blijven rijden. Zo blijft de rechterrijstrook goed begaanbaar en sneeuw- en ijsvrij, aldus een woordvoerder.
EVO en TLN, belangenorganisaties voor het wegtransport, adviseren eveneens vrachtwagenchauffeurs niet in te halen waar het sneeuwt. Ook wordt de chauffeurs gevraagd een parkeerplaats op te zoeken op het moment dat de risico's van doorrijden te groot zijn.
Volgens Rijkswaterstaat deden zich tot half twaalf op de snelwegen geen grote problemen voor. „Het lijkt erop dat mensen zich goed aanpassen.” De verwachting is dat het in de avondspits het drukst wordt.
De organisatie heeft afgelopen nacht volop gestrooid en zal dat in de loop van de dag blijven doen. Sneeuwschuivers staan klaar om rijstroken weer sneeuwvrij te maken.
KNMI.nlquote:Een uitgebreid gebied met sneeuwval trekt van zuid naar noord over het land. Om 12.00 ligt de voorste begrenzing van de sneeuw op de lijn Haarlem-Enschede. Om 16.00 ligt deze grens van Den Helder - Assen. Vanavond bereikt de sneeuwgrens het noordoosten van het land. Er valt gemiddeld 5-10 cm.
Iemand heeft zijn vriezer open laten staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:51 schreef Jodelaar het volgende:
Dat gebied van -1.1 wat is daar aan de hand dan?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef NordicBlue het volgende:
Ik zou lekker thuisblijven saaw
Heeft iemand die gasten al eens verteld dat ze hun tijd verkeerd hebben staan?quote:
't Is mijn 2equote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Whehe die van mijn broertje was afgebeld. Was zijn eerste les, dus die baalt![]()
Stroe ligt tussen APeldoorn en Amersfoortquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Tussen apeldoorn en arnhem. Je zou zeggen Stroe, enzo..
oejjquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
mn vriendin heeft zojuist een ongelukje gehad op weg naar werk door de gladheid
gelukkig ongedeerd auto wel in de prak
Nee joh, stroe ligt tussen Apeldoorn en Amersfoort. Het zal eerder richting Loenen zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Tussen apeldoorn en arnhem. Je zou zeggen Stroe, enzo..
Dat klopt ook, CET = UTC - 1quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Heeft iemand die gasten al eens verteld dat ze hun tijd verkeerd hebben staan?
CET = UTC + 1.
Wat zij lijken te doen: UTC = CET +1
Dat is Deelen, en dat ligt op de Veluwe. Wat hoger dus, daarom zal het er ook wat kouder zijn. Bovendien ligt het boven zandgrond en dat zorgt voor extra kou. Hier vlakbij is Soesterberg, daar hebben ze ook zandgrond, daar is het altijd een graad kouder dan in De Bilt. Terwijl het maar 10 kilometer van elkaar ligt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:57 schreef Party_P het volgende:
[..]
Nee joh, stroe ligt tussen Apeldoorn en Amersfoort. Het zal eerder richting Loenen zijn.
Als de aarde de andere kant op zou draaien ja.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef kwintenstraler het volgende:
[..]
Dat klopt ook, CET = UTC - 1![]()
Op de radio ook al mensen die klaagden dat er zoveel lui zonder licht rijden. Hopelijk hebben wat mensen dat opgepikt en hun lichten alsnog aan gedaan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:02 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik hoorde dat het in R'dam zou regenen . nou als regen wit is en in vlokvorm valt is het regen, anders noem ik het sneeuw
Net thuis vanuit Amsterdam, chaos op de weg viel mee. ABD en ESP helpt een hoop. Maar fijnis het niet . Met mensen die ZONDER licht rijden . idioten.
Zit daar niet een heel groot AZC?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef Party_P het volgende:
BREAKING NEWS!!![]()
Er is een crisiscentrum geopend in apeldoorn. Volgens mij voor getraumatiseerde mensen van de sneeuwbui in November 2005.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef Party_P het volgende:
BREAKING NEWS!!![]()
Er is een crisiscentrum geopend in apeldoorn. Volgens mij voor getraumatiseerde mensen van de sneeuwbui in November 2005.
In Zwolle begint het nu goed wit te worden anders.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:04 schreef IkWilbert het volgende:
ik vind het echt zwaar, zwaar tegenvallen (in ieder geval waar ik zit: Raalte). Het is gewoon droevig. Licht sneeuw en er blijft niets liggen
Neuh, moet nog wel de stad in, maar dat kan lopendquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:02 schreef Logician het volgende:
[..]
Moest jij zodadelijk niet richting UT?
ff van de prorail site geplukt, daar staat meer dan op tt 751 en op ns sitequote:Er rijden minder treinen tussen:
- Den Haag en Leiden/Haarlem/Schiphol
- Amsterdam en Amersfoort/Lelystad
- Amsterdam-Breukelen
- Amsterdam en Uitgeest
- Amsterdam en Schiphol
- Schiphol en Hoofddorp
- Eindhoven-Den Bosch/Utrecht/Schiphol
- Utrecht en Amersfoort/Den Haag/Arnhem
- Arnhem en Nijmegen
- Rotterdam en Maassluis West
- Rotterdam en Dordrecht/Gouda/Utrecht/Den Haag
- Breda en Den Bosch
- Tilburg en Tilburg West
- Nijmegen en Zutphen
Er rijden geen treinen tussen:
- Utrecht en Almere Oostvaarders geen treinen
- Breukelen - Woerden geen treinen
- Schiphol en Hoorn Kersenboogerd
*Reizigers in Nederland Reizigers wordt geadviseerd voor de avondspits op reis te gaan.
Wisselstoring Hoofddorp - Schiphol
Tussen Schiphol en Leiden en tussen Schiphol en Amsterdam moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Schiphol en Leiden en tussen Schiphol en Amsterdam minder treinen.
daar is het altijd een crisisquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:04 schreef Logician het volgende:
[..]
Zit daar niet een heel groot AZC?
Bron?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef Party_P het volgende:
BREAKING NEWS!!![]()
Prachtigquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:09 schreef D.Rose het volgende:
14:00u
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Noord(st) Limburg
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef Party_P het volgende:
BREAKING NEWS!!![]()
Uw steun voor de slachtoffers in Apeldoorn kunt u storten op giro 123458quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef Party_P het volgende:
BREAKING NEWS!!![]()
in maastricht lag om 12 uur al geen kont meerquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:09 schreef D.Rose het volgende:
14:00u
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Noord(st) Limburg
Tja, zit je net in de verkeerde hoekquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:15 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
in maastricht lag om 12 uur al geen kont meer![]()
Niet alleen het koufront doet dat hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:17 schreef seeya_40 het volgende:
Waarom mijdt het koufront zo angstvallig Leeuwarden??
knmi.nl meld nog niks eroverquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:16 schreef Lariekoek het volgende:
Het schijnt te activeren en een nieuw in onwikkeling zijnde sneeuwgebied komt vanuit engeland nog naar nederland waar we vanavond mee te maken krijgen! www.weeronline.tv
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:14 schreef highway101 het volgende:
Zwolle, Rondweg Stadshagen, actuele situatie:
[afbeelding]
die tien-jarige van toen zijn groot gewordenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:17 schreef WyriHaximus het volgende:
Sjongejonge wat een gezeik. Vroegah toen ik nog klein was (ala jaartje of 10) warem we blij als het zo sneeuwde en genoten we ervan. Ipv als een stelletje bange zeikerts ons te verstoppen waarschuwingen te versprijden. Ligt het aan mij of zijn we in die 12 jaar tijd echt verneukt en verwend geraakt om een klein beetje sneeuw ...
In mijn tijd konden mensen nog een fatsoenlijke Nederlandse zin produceren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:17 schreef WyriHaximus het volgende:
Sjongejonge wat een gezeik. Vroegah toen ik nog klein was (ala jaartje of 10) warem we blij als het zo sneeuwde en genoten we ervan. Ipv als een stelletje bange zeikerts ons te verstoppen waarschuwingen te versprijden.
Nee, dat ligt niet aan jou hoor. Alleen is er in die 12 jaar ietwat meer verkeer op de weg gekomen. En toen bestond er ook nog geen internet natuurlijkquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:17 schreef WyriHaximus het volgende:
Sjongejonge wat een gezeik. Vroegah toen ik nog klein was (ala jaartje of 10) warem we blij als het zo sneeuwde en genoten we ervan. Ipv als een stelletje bange zeikerts ons te verstoppen waarschuwingen te versprijden. Ligt het aan mij of zijn we in die 12 jaar tijd echt verneukt en verwend geraakt om een klein beetje sneeuw ...
de 1-jarigen kunnen het ook waarderen kan ik je meldenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die tien-jarige van toen zijn groot geworden
en de tien-jarige van nu zullen het vast wel schitterend vinden
De tien jarige van vroeger vind het nog steeds schitterendquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die tien-jarige van toen zijn groot geworden
en de tien-jarige van nu zullen het vast wel schitterend vinden
Denk het ook ja, stelletje mietjesquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:20 schreef MrJones het volgende:
[..]
In mijn tijd konden mensen nog een fatsoenlijke Nederlandse zin produceren.
Het wordt allemaal minder.
Maar dan nog ....quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:20 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nee, dat ligt niet aan jou hoor. Alleen is er in die 12 jaar ietwat meer verkeer op de weg gekomen. En toen bestond er ook nog geen internet natuurlijk![]()
Daar wacht ik dus ook op!quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:17 schreef seeya_40 het volgende:
Waarom mijdt het koufront zo angstvallig Leeuwarden??
In Slotervaart gaat het net weer even iet harder, maar dat wordt een korte opleving zo te zien.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:28 schreef Lariekoek het volgende:
Het is in Amsterdam Zuid-Oost opgehouden met sneeuwen.
Echt stom als iedereen in Nederland sneeuwt lijkt te hebben, behalve jij zelf...quote:
hou die smiley eens bij je, jij moet straks niet met 39graden koorts een sneeuwpop gaan makenquote:
18:00 pas zeiden ze toch op het nieuws?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hier nog steeds niks! (Winschoten, Groningen)
Wees blij, in Almelo ligt er 0,0cm, terwijl het al tijden sneeuwt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:38 schreef Corleone het volgende:
in enschede sneeuwt het nu heel weinig, er ligt nog maar 2 cm sneeuw op de grond. en het lijkt al te stoppen..
nee al eerder volgens pp rond 3 uur en daarna komt nog een gebiedjequote:Op donderdag 8 februari 2007 14:37 schreef Logician het volgende:
[..]
18:00 pas zeiden ze toch op het nieuws?
Dan is het al donker... shitzooi.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:37 schreef Logician het volgende:
[..]
18:00 pas zeiden ze toch op het nieuws?
Mogen ze zelf doen, ga je lekker vanachter het raam met een kop koffie aanwijzingen geven in gebarentaalquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:35 schreef Logician het volgende:
[..]
hou die smiley eens bij je, jij moet straks niet met 39graden koorts een sneeuwpop gaan maken
ik werk daar namens de hoofdsponsor (Arke), resource manager..quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:40 schreef Logician het volgende:
Corleone? Wat voor werk doe je binnen het Arke?
rightquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mogen ze zelf doen, ga je lekker vanachter het raam met een kop koffie aanwijzingen geven in gebarentaal
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:42 schreef detulp050 het volgende:
Net op het journaal:
Gladheidsbestrijdingscoördinatieteam
Net op het journaal:
@home cendris, op welke vloer zit je meestal?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:43 schreef Corleone het volgende:
[..]
ik werk daar namens de hoofdsponsor (Arke), resource manager..
jij???
trouwens het is al bijna gestopt met sneeuwen hiero
Dubbele woord waarde met Scrabblequote:Op donderdag 8 februari 2007 14:42 schreef detulp050 het volgende:
Net op het journaal:
Net op het journaal:
Leg dat maar es uit op verjaardagenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:42 schreef detulp050 het volgende:
Net op het journaal:
Net op het journaal:
80% commerciele buitendienst (fctwente)quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:44 schreef Logician het volgende:
[..]
@home cendris, op welke vloer zit je meestal?
De volgende keer dat je op het pad aanwezig bent even zwaaien dusquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:50 schreef Corleone het volgende:
[..]
80% commerciele buitendienst (fctwente)
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:46 schreef Elvi het volgende:
[..]
Leg dat maar es uit op verjaardagen![]()
zal ik doenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Logician het volgende:
[..]
De volgende keer dat je op het pad aanwezig bent even zwaaien dus
Kom je de omgevallen sneeuwpop helpen overeind te zetten?quote:
Toen leek de situatie 24 uur van te voren ook niet erg extreem, maar liep het uiteindelijk een stuk erger dan verwacht. Met die gedachte in het achterhoofd zal het alarm zijn uitgegeven: bij hele kleine afwijkingen in de situatie hadden we veel meer sneeuw kunnen hebben, maar dat weet je eigenlijk pas een paar uur van tevoren, en dat is te laat om effectief te waarschuwen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Pah, men geeft hiervoor een weeralarm, maar de ellende van november 2005, dat was erger.
Ik las het ook net.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:08 schreef Againzender het volgende:
En heeft de NS geen last van sneeuw, dan krijg je dit:
15:03:57 08-02-07 28 G AMBU LIFELINER 1 / MMT: INZET MKA : GOOI EN VECHT STREKEN, OOSTERENGWEG 44/ AUTO ONDER TREIN M-16-A
702081503570120988 HELI 0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )
Is dat politie/brandweer/abulance scanner ofzo? Zoja hoe en waar?quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:08 schreef Againzender het volgende:
En heeft de NS geen last van sneeuw, dan krijg je dit:
15:03:57 08-02-07 28 G AMBU LIFELINER 1 / MMT: INZET MKA : GOOI EN VECHT STREKEN, OOSTERENGWEG 44/ AUTO ONDER TREIN M-16-A
702081503570120988 HELI 0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )
Eindelijk ...quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:13 schreef ondeugend het volgende:
In Assen begint het nu heel lichtjes te sneeuwen.
P2000, tekstmeldingensysteem:quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:14 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Is dat politie/brandweer/abulance scanner ofzo? Zoja hoe en waar?
http://pd5hw.nl/p2000/index.phpquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:14 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Is dat politie/brandweer/abulance scanner ofzo? Zoja hoe en waar?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:10 schreef Logician het volgende:
hier sneeuwt het rustig stevig door, denk zo rond de 4cm nu..
Thanks.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
P2000, tekstmeldingensysteem:
http://www.pd5hw.nl/p2000/
Bedankt dan kan ik dat ook een beetje volgenquote:
hey oud collega van Sentoquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef Logician het volgende:
[..]
BSCzo ja, hallo collega
Hier in twekker sneeuwt het afwisselend af en toe is het net even alsof iemand met een fohn de sneeuw
weg waait en daarna weer een poosje rustig, de sneeuw word wel iets dichter nu..
tis hier 0.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:28 schreef joachim87 het volgende:
De sneeuw in zwolle blijft niet goed liggen (alleen op grasvelden)
Het is hier boven 0 helaas
Winschoten hetzelfdequote:Op donderdag 8 februari 2007 15:24 schreef du_ke het volgende:
Groningen nog niks voorlopig wel koud buiten.
In Stadshagen is de straat wel wit, maar het stelt weinig voor, misschien net 1cm.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:28 schreef joachim87 het volgende:
De sneeuw in zwolle blijft niet goed liggen (alleen op grasvelden)
Het is hier boven 0 helaas
Woei, er is hoopquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:35 schreef garnage-patrick het volgende:
hier in prov. groningen in het plaatsje muntendam is het net begonnen met sneeuwen!
Idd, sneeuw in Leeuwarden!!! dat we dat dit jaar nog mee mogen makenquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:39 schreef seeya_40 het volgende:
Jeej, Leeuwarden toont nu eindelijk ook miniscule witte puntjes vanaf de hemel
Dat er maar meters mogen blijven liggen hehe
nee ik ken dat niet. Hier ligt meerquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:55 schreef jd1982 het volgende:
Hier heeft het misschien 15min gesneeuwddaar wacht je dan de hele dag op, alleen de randjes tussen de klinkers zijn wit, je kent het wel...
Nait veul, maar ok..quote:
Hier wordt het alweer minder.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:58 schreef Fillipe het volgende:
Begint nu ook heel licht in Groningen te sneeuwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |