quote:Rijkswaterstaat: ga niet de weg op
UTRECHT - Mensen die niet dringend de weg op hoeven wordt geadviseerd thuis te blijven. Dat adviseert Rijkswaterstaat donderdag in verband met de sneeuwval. Volgens de organisatie moeten mensen die wel de auto instappen hun snelheid aanpassen en rekening houden met langere reistijden.
Rijkswaterstaat raadt weggebruikers aan rechts te blijven rijden. Zo blijft de rechterrijstrook goed begaanbaar en sneeuw- en ijsvrij, aldus een woordvoerder.
EVO en TLN, belangenorganisaties voor het wegtransport, adviseren eveneens vrachtwagenchauffeurs niet in te halen waar het sneeuwt. Ook wordt de chauffeurs gevraagd een parkeerplaats op te zoeken op het moment dat de risico's van doorrijden te groot zijn.
Volgens Rijkswaterstaat deden zich tot half twaalf op de snelwegen geen grote problemen voor. „Het lijkt erop dat mensen zich goed aanpassen.” De verwachting is dat het in de avondspits het drukst wordt.
De organisatie heeft afgelopen nacht volop gestrooid en zal dat in de loop van de dag blijven doen. Sneeuwschuivers staan klaar om rijstroken weer sneeuwvrij te maken.
KNMI.nlquote:Een uitgebreid gebied met sneeuwval trekt van zuid naar noord over het land. Om 12.00 ligt de voorste begrenzing van de sneeuw op de lijn Haarlem-Enschede. Om 16.00 ligt deze grens van Den Helder - Assen. Vanavond bereikt de sneeuwgrens het noordoosten van het land. Er valt gemiddeld 5-10 cm.
Iemand heeft zijn vriezer open laten staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:51 schreef Jodelaar het volgende:
Dat gebied van -1.1 wat is daar aan de hand dan?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef NordicBlue het volgende:
Ik zou lekker thuisblijven saaw
Heeft iemand die gasten al eens verteld dat ze hun tijd verkeerd hebben staan?quote:
't Is mijn 2equote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Whehe die van mijn broertje was afgebeld. Was zijn eerste les, dus die baalt![]()
Stroe ligt tussen APeldoorn en Amersfoortquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Tussen apeldoorn en arnhem. Je zou zeggen Stroe, enzo..
oejjquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
mn vriendin heeft zojuist een ongelukje gehad op weg naar werk door de gladheid
gelukkig ongedeerd auto wel in de prak
Nee joh, stroe ligt tussen Apeldoorn en Amersfoort. Het zal eerder richting Loenen zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Tussen apeldoorn en arnhem. Je zou zeggen Stroe, enzo..
Dat klopt ook, CET = UTC - 1quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Heeft iemand die gasten al eens verteld dat ze hun tijd verkeerd hebben staan?
CET = UTC + 1.
Wat zij lijken te doen: UTC = CET +1
Dat is Deelen, en dat ligt op de Veluwe. Wat hoger dus, daarom zal het er ook wat kouder zijn. Bovendien ligt het boven zandgrond en dat zorgt voor extra kou. Hier vlakbij is Soesterberg, daar hebben ze ook zandgrond, daar is het altijd een graad kouder dan in De Bilt. Terwijl het maar 10 kilometer van elkaar ligt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:57 schreef Party_P het volgende:
[..]
Nee joh, stroe ligt tussen Apeldoorn en Amersfoort. Het zal eerder richting Loenen zijn.
Als de aarde de andere kant op zou draaien ja.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef kwintenstraler het volgende:
[..]
Dat klopt ook, CET = UTC - 1![]()
Op de radio ook al mensen die klaagden dat er zoveel lui zonder licht rijden. Hopelijk hebben wat mensen dat opgepikt en hun lichten alsnog aan gedaan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:02 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik hoorde dat het in R'dam zou regenen . nou als regen wit is en in vlokvorm valt is het regen, anders noem ik het sneeuw
Net thuis vanuit Amsterdam, chaos op de weg viel mee. ABD en ESP helpt een hoop. Maar fijnis het niet . Met mensen die ZONDER licht rijden . idioten.
Zit daar niet een heel groot AZC?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef Party_P het volgende:
BREAKING NEWS!!![]()
Er is een crisiscentrum geopend in apeldoorn. Volgens mij voor getraumatiseerde mensen van de sneeuwbui in November 2005.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef Party_P het volgende:
BREAKING NEWS!!![]()
Er is een crisiscentrum geopend in apeldoorn. Volgens mij voor getraumatiseerde mensen van de sneeuwbui in November 2005.
In Zwolle begint het nu goed wit te worden anders.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:04 schreef IkWilbert het volgende:
ik vind het echt zwaar, zwaar tegenvallen (in ieder geval waar ik zit: Raalte). Het is gewoon droevig. Licht sneeuw en er blijft niets liggen
Neuh, moet nog wel de stad in, maar dat kan lopendquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:02 schreef Logician het volgende:
[..]
Moest jij zodadelijk niet richting UT?
ff van de prorail site geplukt, daar staat meer dan op tt 751 en op ns sitequote:Er rijden minder treinen tussen:
- Den Haag en Leiden/Haarlem/Schiphol
- Amsterdam en Amersfoort/Lelystad
- Amsterdam-Breukelen
- Amsterdam en Uitgeest
- Amsterdam en Schiphol
- Schiphol en Hoofddorp
- Eindhoven-Den Bosch/Utrecht/Schiphol
- Utrecht en Amersfoort/Den Haag/Arnhem
- Arnhem en Nijmegen
- Rotterdam en Maassluis West
- Rotterdam en Dordrecht/Gouda/Utrecht/Den Haag
- Breda en Den Bosch
- Tilburg en Tilburg West
- Nijmegen en Zutphen
Er rijden geen treinen tussen:
- Utrecht en Almere Oostvaarders geen treinen
- Breukelen - Woerden geen treinen
- Schiphol en Hoorn Kersenboogerd
*Reizigers in Nederland Reizigers wordt geadviseerd voor de avondspits op reis te gaan.
Wisselstoring Hoofddorp - Schiphol
Tussen Schiphol en Leiden en tussen Schiphol en Amsterdam moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Schiphol en Leiden en tussen Schiphol en Amsterdam minder treinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |