abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:45:21 #141
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_46148060
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom moet iedereen wel meebetalen aan het onderwijs van kids boven de 18 en niet voor kids onder de 18?
Ehmm, iedereen moet al meebetalen aan het onderwijs voor kids onder de 18. Of dacht jij soms dat het schoolgeld dat ouders moeten betalen voldoende is om de kosten te dekken?

Daarnaast ouders met kinderen onder de 18 kinderbijslag (en nog veel meer leuk voordeeltjes, maar dat doet er nu niet toe). Van die kinderbijslag die wij met zijn allen betalen kunnen die ouders o.a een deel van het schoolgeld mee betalen.
pi_46148560
ach....gewoon niet zeuren!
als je die paar euro's hiervoor niet kunt missen, wordt het tijd dat je wat harder gaat werken.
dan ben je waarschijnlijk zo iemand die zonder te werken wilt leven. jullie krijgen DAAR geld voor.
De oerknal.... dus eerst was er niks, en dat niks is óók nog eens ontploft???
pi_46149052
http://verteljemening.web-log.nl

GEEF HIER JE MENING!!!
De oerknal.... dus eerst was er niks, en dat niks is óók nog eens ontploft???
pi_46149694
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:38 schreef Positive_Thinking het volgende:
Als je behoorlijk moet investeren voor werk en of eventuele studie moet volgen om je werk te kunnen uitvoeren zijn deze aftrekbaar van de belasting. Ook jij kan dus mee profiteren en al veel langer dan vanaag.
Zie je nu zelf niet hoe onhandig en oneerlijk dat is? Ik betaal mee aan de schoolboeken van je kind, jij betaalt mee aan mijn vakliteratuur, en daar tussenin zit de overheid die deze overdrachten regelt na eerst zichzelf uit de opbrengst dik betaald te hebben. Tel uit je verlies.
quote:
De manier waarop de overheid geld uitgeeft en waaraan kan je inderdaad soms grote vraagtekens bij stellen. Dat dat niet altijd even efficient is zal ik niet ontkennen.
Dat is inherent aan de manier waarop de overheid is georganiseerd. De overheid heeft geen concurrentie, geen prikkels om efficiënt en kostenbewust te werken. Daar kun je geld tegenaan smijten zoveel je wilt, het zal nooit veranderen.
quote:
Schoolboeken zie ik als investeren, maar ja als jij daar persoonlijk anders tegenaan kijkt dan verschillen we daar van mening in.
Zeker niet, dat ben ik juist geheel met je eens. Alleen de methode die je kiest om die investering te doen is de slechtst denkbare. Inefficiënt, duur en oneerlijk.
pi_46150707
Bgin me af te vragen hoe jij het dan in Nederland wilt zien en dan niet alleen wat schoolboeken betreft.
pi_46152188
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:43 schreef Positive_Thinking het volgende:
Bgin me af te vragen hoe jij het dan in Nederland wilt zien en dan niet alleen wat schoolboeken betreft.
Blijf langskomen en je komt er vanzelf achter. You're in for a thrill ride.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:54:33 #147
3542 Gia
User under construction
pi_46153661
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:45 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ehmm, iedereen moet al meebetalen aan het onderwijs voor kids onder de 18. Of dacht jij soms dat het schoolgeld dat ouders moeten betalen voldoende is om de kosten te dekken?

Daarnaast ouders met kinderen onder de 18 kinderbijslag (en nog veel meer leuk voordeeltjes, maar dat doet er nu niet toe). Van die kinderbijslag die wij met zijn allen betalen kunnen die ouders o.a een deel van het schoolgeld mee betalen.
Welk schoolgeld?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:44:41 #148
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_46166224
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 20:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Welk schoolgeld?
De vrijwillige bijdrage En dat is lang niet genoeg voor scholen om uit de kosten te komen. Iedereen moet nu dus al meebetalen aan onderwijs voor kinderen onder de 18 jaar en boven de 18 jaar.

Met andere woorden, ik begrijp jouw onderstaande vraag niet helemaal (tenzij het van jouw kant een reactie was op iemand anders zijn idee):
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen wel meebetalen aan het onderwijs van kids boven de 18 en niet voor kids onder de 18?

[ Bericht 4% gewijzigd door Dlocks op 10-02-2007 10:51:35 ]
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:00:27 #149
3542 Gia
User under construction
pi_46166494
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:44 schreef Dlocks het volgende:

[..]

De vrijwillige bijdrage En dat is lang niet genoeg voor scholen om uit de kosten te komen. Iedereen moet nu dus al meebetalen aan onderwijs voor kinderen onder de 18 jaar en boven de 18 jaar.

Met andere woorden, ik begrijp jouw onderstaande vraag niet helemaal:
[..]
De studie van jonge mensen wordt ongeveer helemaal bekostigd uit gemeenschapsgeld. Ze mogen zelfs gratis met het openbaar vervoer.
Op een middelbare school is de studie ook gratis, alleen moet je daar nog steeds je boeken zelf betalen. En ook het openbaar vervoer moet je zelf betalen. Kost mij ook nog eens 585 euro per jaar.

En als de huur van boeken nu nog steeds slechts 50 euro per jaar was of zo, dan hoefde het inderdaad niet gratis te worden. Dat kan iedere boerenlul nog wel opbrengen.
Maar dat boekengeld is echt ontiegelijk duur geworden.
Lijkt me dus terecht dat de regering hier aan bijdraagt.

Als ik zo'n 300 euro per kind krijg, kost het me nog bijna 300 euro, omdat die bijdrage niet toereikend is.

Ik vind gewoon dat alle schoolkosten vanaf de geboorte tot aan het afstuderen betaald moeten worden uit gemeenschapsgeld.

Kinderbijslag mag wmb gewoon afgeschaft worden. Dat heb ik al vaker gepost.
Als dat wordt afgeschaft, dan komt er wel zoveel geld vrij, dat er echt wat aan het onderwijs gedaan kan worden.

Als overgang voor mensen die echt niet rond kunnen komen zonder kinderbijslag en die dus al kinderen hebben bij de afschaffing, kan er mbv belastingteruggave of bijzondere bijstand wel wat geregeld worden. Dit dan uiteraard inkomensafhankelijk.

Voor nieuwe ouders mag de kinderbijslag volledig afgeschaft worden.. Kun je dan geen kinderen onderhouden, dan neem je maar een bijbaantje of begin niet aan kinderen.
pi_46174864
Goed systeem. Ander neukt en jij betaalt.
pi_46175830
Dit topic gestart door iemand die totaal geen verstand heeft van politiek.
Het hele sociale stelsel in Nederland berust op het principe waar jij het over hebt.

Moet iemand met (groot)ouders in een bejaardentehuis meer belasting betalen?
Moet iemand die ziek is en vaker in het ziekenhuis ligt meer belasting betalen?
Moet iemand die vaker gebruik maakt van de politie meer belasting betalen?

Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting. Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen. Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?

Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW, Zorg, Poltie, etc. Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.

Belangrijk punt hierbij is dat je niet alleen materieel moet investeren, maar ook immaterieel, dus meer werkende ouders kan wel eens tegendraadse werking hebben.
Daarom ben ik voorstander van het idee om mensen met kinderen financieel meer te steunen zodat ze ook nog genoeg tijd hebben voor hun kinderen/gezin. Deze financiële steun kan dan maar van 1 groep mensen komen. De groep mensen ZONDER kinderen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:48:27 #152
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46181203
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:57 schreef Shreyas het volgende:
Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting.
Dat hele idee deugt dan ook voor geen meter. Wie zuiver redeneert begrijpt dat belasting niet meer is dan ordinaire diefstal.
quote:
Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen.
En ondanks dat gaat er bij jou geen lichtje branden dat er iets niet klopt?
quote:
Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?
Nee, waarom wél voor kinderen?
quote:
Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW, Zorg, Poltie, etc.
Ik hoop dat zij tegen die tijd wijzer zijn geworden dan hun ouders.
quote:
Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.
Dat is in de eerste plaats een taak van de ouders. Als anderen daar vrijwillig aan willen bijdragen dan zal ik de laatste zijn die hen tegenhoudt. Maar het onder dwang afnemen van geld van de kinderlozen omdat anderen - ouders - het noodzakelijk achten dat hun opvoedkundige werk wordt gefinancierd, is zeer onethisch.
pi_46184772
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:

En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.
4 kinderen.... Doe eens aan gezinsplanning. Als je geen nieuwe BMW kan betalen moet je die ook niet kopen. Als je geen 4 kinderen kan betalen moet je er ook geen 4 nemen.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?
Omdat teweinig mensen op de VVD hebben gestemd.
pi_46184846
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef The_stranger het volgende:
Hoe meer goedkoop onderwijs, hoe meer mensen opgeleid werk krijgen, hoe meer mensen later voor je kunne zorgen als je oud en krakkemikkig in het verpleeghuis ligt met een 10voudig gebypassed hart...
Flikker toch op, ik wil niet dat andere mensen voor me zorgen, ik wil voor me zelf zorgen!
Je gaat toch ook niet boodschappen doen met het idee dat de persoon achter jou in de rij je bon betaalt, nou dat is precies wat er in nederland aan de hand is. En jullie met je stomme gebrainwashde PVDA kutkoppen willen het maar niet snappen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_46184940
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:57 schreef Shreyas het volgende:
Dit topic gestart door iemand die totaal geen verstand heeft van politiek.
Het hele sociale stelsel in Nederland berust op het principe waar jij het over hebt.

Moet iemand met (groot)ouders in een bejaardentehuis meer belasting betalen?
Moet iemand die ziek is en vaker in het ziekenhuis ligt meer belasting betalen?
Moet iemand die vaker gebruik maakt van de politie meer belasting betalen?

Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting. Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen. Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?

Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW, Zorg, Poltie, etc. Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.

Belangrijk punt hierbij is dat je niet alleen materieel moet investeren, maar ook immaterieel, dus meer werkende ouders kan wel eens tegendraadse werking hebben.
Daarom ben ik voorstander van het idee om mensen met kinderen financieel meer te steunen zodat ze ook nog genoeg tijd hebben voor hun kinderen/gezin. Deze financiële steun kan dan maar van 1 groep mensen komen. De groep mensen ZONDER kinderen.
ZUCHT, nog zo iemand die het dus TOTAAL niet snapt, op het moment dat vadertje overheid alles voor iederen gaat regelen neemt niemand meer verantwoordelijkheid, jahoor, neem nog 5 kut kinderen met je uitkeringskut, zodat ik ervoor kan dokken. Ik stel voor dat dat soort mensen gelijk onvruchtbaar worden getrapt.
pi_46184989
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef valek het volgende:

[..]

ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Ik word daar fucking ziek van.
had je maar een fatsoenlijke opleiding moeten volgen, pauper
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_46185041
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:31 schreef Flashwin het volgende:

[..]

had je maar een fatsoenlijke opleiding moeten volgen, pauper
Nee dat moeten die sukkels doen die wel kinderen nemen maar niet voor die koters kunnen zorgen.
Jajaja schuif verantwoordelijkheid vooral op een ander af.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 23:29:37 #158
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_46189511
Gelukkig zijn de mensen die wel kinderen willen en nemen nog steeds in de meerderheid, en zul jij dus je hele leven, waar je ook naar toe gaat, met de pest in je lijf belasting betalen voor dingen die je niet nodig vindt. Beter verdien je niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 10 februari 2007 @ 23:31:00 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46189546
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelukkig zijn de mensen die wel kinderen willen en nemen nog steeds in de meerderheid, en zul jij dus je hele leven, waar je ook naar toe gaat, met de pest in je lijf belasting betalen voor dingen die je niet nodig vindt. Beter verdien je niet.
Daarom moet je in een land als NL ook niet gaan werken als het even niet hoeft.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  Donald Duck held zaterdag 10 februari 2007 @ 23:31:20 #160
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46189557
dat er toch nog zoveel domme mensen zijn die het met de ts eens zijn zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')