Dat hele idee deugt dan ook voor geen meter. Wie zuiver redeneert begrijpt dat belasting niet meer is dan ordinaire diefstal.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:57 schreef Shreyas het volgende:
Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting.
En ondanks dat gaat er bij jou geen lichtje branden dat er iets niet klopt?quote:Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen.
Nee, waarom wél voor kinderen?quote:Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?
Ik hoop dat zij tegen die tijd wijzer zijn geworden dan hun ouders.quote:Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW, Zorg, Poltie, etc.
Dat is in de eerste plaats een taak van de ouders. Als anderen daar vrijwillig aan willen bijdragen dan zal ik de laatste zijn die hen tegenhoudt. Maar het onder dwang afnemen van geld van de kinderlozen omdat anderen - ouders - het noodzakelijk achten dat hun opvoedkundige werk wordt gefinancierd, is zeer onethisch.quote:Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.
4 kinderen.... Doe eens aan gezinsplanning. Als je geen nieuwe BMW kan betalen moet je die ook niet kopen. Als je geen 4 kinderen kan betalen moet je er ook geen 4 nemen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:
En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.
Omdat teweinig mensen op de VVD hebben gestemd.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?
Flikker toch op, ik wil niet dat andere mensen voor me zorgen, ik wil voor me zelf zorgen!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef The_stranger het volgende:
Hoe meer goedkoop onderwijs, hoe meer mensen opgeleid werk krijgen, hoe meer mensen later voor je kunne zorgen als je oud en krakkemikkig in het verpleeghuis ligt met een 10voudig gebypassed hart...
ZUCHT, nog zo iemand die het dus TOTAAL niet snapt, op het moment dat vadertje overheid alles voor iederen gaat regelen neemt niemand meer verantwoordelijkheid, jahoor, neem nog 5 kut kinderen met je uitkeringskut, zodat ik ervoor kan dokken. Ik stel voor dat dat soort mensen gelijk onvruchtbaar worden getrapt.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:57 schreef Shreyas het volgende:
Dit topic gestart door iemand die totaal geen verstand heeft van politiek.
Het hele sociale stelsel in Nederland berust op het principe waar jij het over hebt.
Moet iemand met (groot)ouders in een bejaardentehuis meer belasting betalen?
Moet iemand die ziek is en vaker in het ziekenhuis ligt meer belasting betalen?
Moet iemand die vaker gebruik maakt van de politie meer belasting betalen?
Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting. Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen. Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?
Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW, Zorg, Poltie, etc. Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.
Belangrijk punt hierbij is dat je niet alleen materieel moet investeren, maar ook immaterieel, dus meer werkende ouders kan wel eens tegendraadse werking hebben.
Daarom ben ik voorstander van het idee om mensen met kinderen financieel meer te steunen zodat ze ook nog genoeg tijd hebben voor hun kinderen/gezin. Deze financiële steun kan dan maar van 1 groep mensen komen. De groep mensen ZONDER kinderen.
had je maar een fatsoenlijke opleiding moeten volgen, pauperquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef valek het volgende:
[..]
ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Ik word daar fucking ziek van.
Nee dat moeten die sukkels doen die wel kinderen nemen maar niet voor die koters kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:31 schreef Flashwin het volgende:
[..]
had je maar een fatsoenlijke opleiding moeten volgen, pauper
Daarom moet je in een land als NL ook niet gaan werken als het even niet hoeft.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelukkig zijn de mensen die wel kinderen willen en nemen nog steeds in de meerderheid, en zul jij dus je hele leven, waar je ook naar toe gaat, met de pest in je lijf belasting betalen voor dingen die je niet nodig vindt. Beter verdien je niet.
Als alle kinderlozen emigreren, dan zullen ouders pijnlijk met hun neus op de feiten worden gedrukt. Zij moeten dan immers zelf opdraaien voor de kosten van hun kroost.quote:
Dat is ook ongewenst, meer alleenstaanden (of gescheiden mensen) zorgt voor extra druk op de woningmarkt. Mensen moeten eens wat aan hun moraal doenquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:24 schreef marcb1974 het volgende:
Het is ook het kabinet van het gezin he, krijg toch wel steeds meer het idee dat alleenstaande zijn in Nederland ongewenst gedrag is.
Nee, jij snapt het niet. In essentie spreek ik namelijk over de vrijheid van het individu. Of iemand nou wel of niet voor kinderen kiest, het is onethisch een ander te dwingen een bijdrage te leveren om zijn of haar keuze te verwezenlijken.quote:Op zondag 11 februari 2007 09:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alsof Nederland kinderlozen nodig heeft omdat we anders failiet gaan...en je weet niet hoeveel meer mijn kinderen kosten dan ze 'opbrengen', dwaas.
Al dat geld dat jij stopt in het najagen van je eigen pleziertjes, die stop ik in mijn gezin. Aan het eind van de rit, ben ik daardoor hoe dan ook rijker dan jij, maar omdat ik dan over andere dingen praat dan geld, zal jij dit wel niet snappen.
Ja en nee. De kosten voor met name schoolboeken en bijdragen zijn dermate gestegen dat je ineens een stuk duurder uitkomt tegen de tijd dat ze werkelijk naar school gaan.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:25 schreef HarryP het volgende:
[..]
[b]4 kinderen.... Doe eens aan gezinsplanning. Als je geen nieuwe BMW kan betalen moet je die ook niet kopen. Als je geen 4 kinderen kan betalen moet je er ook geen 4 nemen.[/b]
[..]
Omdat teweinig mensen op de VVD hebben gestemd.
Voor de libertarisch ingestelden onder ons wel ja. De vinden dus dat je je voor alles zelfs kunt verzekeren.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:31 schreef Gia het volgende:
Als we nou es gewoon alles afschaffen wat we voor anderen betalen.
Dus:
-geen ziektekostenverzekering
-geen stufi
-geen OV-kaart
-geen kinderbijslag
-geen gratis onderwijs
-geen AOW
Enz.....
Zou het dan beter zijn?
Bij sommige mensen werkt het woord "kinderen" idd als een rode lap.quote:Of willen we alleen alles afschaffen wat er voor kinderen is?
Oh, ik vergat nog GEEN HRA.
Bij een verzekering betaalt toch ook iedere verzekerde mee voor die enkeling die er gebruik van moet maken.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Voor de libertarisch ingestelden onder ons wel ja. De vinden dus dat je je voor alles zelfs kunt verzekeren.
Tja, ze hebben zelf de kinderbuit al binnen. Want ze beginnen pas te zeuren als ze afgestudeerd zijn.quote:Bij sommige mensen werkt het woord "kinderen" idd als een rode lap.
Idd, zo werkt een verzekering, je verzekert je voor iets waar je gebruik van maakt.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij een verzekering betaalt toch ook iedere verzekerde mee voor die enkeling die er gebruik van moet maken.
Verzeker je je tegen arbeidsongeschiktheid, zeuren mensen weer dat ze dáár aan mee moeten betalen.
Ziektekosten hetzelfde verhaal.
En het risico lopen je niet te verzekeren, kan ook niet.
[..]
Tja, ze hebben zelf de kinderbuit al binnen. Want ze beginnen pas te zeuren als ze afgestudeerd zijn.
Ik denk dat een student per maand gemiddeld meer belastinggeld kost dan een schoolkind.
Oja? Er zijn ook verzekerings maatschappijen zonder winstoogmerk, Unive bijvoorbeeld.quote:Op zondag 11 februari 2007 11:44 schreef Positive_Thinking het volgende:
Verzekerings is commerciele doelstelling met een winstoogmerk. Aangezien steeds meer bedrijven samen gaan en de concurentie gestaag afneemt kun je op je klompen aan gaan voelen waar de toekomst heen gaat. De democratie veranderd langzaam in een Kapitalistiche markt.
Aangezien alles schijnbaar zelf geregeld moet worden en betaald en we alles aan marktwerking over gelaten moet worden kan de NMA ed ook afgeschaft worden.
Tijd dat we onze eigen zaken regelen, onze eigen bedrijven kiezen en zelf alles maar in de gaten gaan houden.
Eens kijken of deze mensen die vinden dat we zelf wel alles kunnen regelen en betalen er dan nog zo blij mee zijn.
quote:Economisch resultaat uit gewone bedrijfsvoering (totale inkomsten minus totale kosten) exclusief resultaat uit beleggingen en bruto schade last, moet jaarlijks minimaal 20% van de omzet zijn.
Ja, weg met die collectieve betutteling. Iedereen kan zelf bepalen waar hij zijn geld aan wil besteden en waar hij zich voor wil verzekeren.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:31 schreef Gia het volgende:
Als we nou es gewoon alles afschaffen wat we voor anderen betalen.
Dus:
-geen ziektekostenverzekering
-geen stufi
-geen OV-kaart
-geen kinderbijslag
-geen gratis onderwijs
-geen AOW
Enz.....
Zou het dan beter zijn?
Nee.quote:Of willen we alleen alles afschaffen wat er voor kinderen is?
Die kan ook zo in de prullenbak.quote:Oh, ik vergat nog GEEN HRA.
Dat zijn verzekeringen, daar betalen ook mensen voor die gezond zijn en wiens huis nooit afbrand, klopt helemaal. Alleen die krijgen er wel wat voor terug (itt al die kindersubsidies), nl. de garantie dat hun kosten gedekt zijn in geval van ziekte of brand.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Anderen ook meebetalen aan de herbouw van een afgebrand huis.
Anderen ook meebetalen aan de levertransplantatie van een gewezen alcoholist.
Studenten van 18 en ouder kun je het niet kwalijk nemen dat ze nog geen geld hebben om hun studie te betalen, dat de samenleving die groep een handje helpt is daarom zo gek nog niet.quote:Anderen ook de studie van kinderen boven de 18 betalen? Bijvoorbeeld.
Waarom zouden anderen niet mee moeten betalen aan het onderwijs van kinderen onder de 18 en wel van kinderen boven de 18?
Waarom? Ik ga me inzetten voor veranderingen hier.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:
Ik zou zeggen: iedereen die het hier zo verschrikkelijk geregeld vindt, die niet van collectief houdt (jeweetwel, dat armere mensen er ook wat aan hebben); ga toch lekker naar de VS! Volgens de fokkers die daar wonen mag je daar zelf al je boontjes doppen, en ik heb gehoord dat de minima daar intens gelukkig zijn met hun beperkte kansen op medische zorg en oudedagsvoorziening...
En bedankt.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:57 schreef Shreyas het volgende:
Ik denk dat het al gezegd is maar hier gaat het allemaal om dingen die eventueel kunnen gebeuren (dat iemand niet zelfstandig meer kan wonen, ziek wordt of de politie nodig heeft kiest hij of zij meestal niet voor).quote:Het hele sociale stelsel in Nederland berust op het principe waar jij het over hebt.
Moet iemand met (groot)ouders in een bejaardentehuis meer belasting betalen?
Moet iemand die ziek is en vaker in het ziekenhuis ligt meer belasting betalen?
Moet iemand die vaker gebruik maakt van de politie meer belasting betalen?
Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting. Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen. Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?
Technisch gezien ja, maar economisch gezien betaalt iedereen z'n eigen AOW.quote:Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW,
Bij te weinig beroepskrachten in de toekomst kun je nog altijd immigratie van jonge gezinnen uit Oost-Europa ofzo stimuleren. Geen reden om hier het krijgen van kinderen zwaar te subsidiëren.quote:Zorg, Poltie, etc. Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.
Belangrijk punt hierbij is dat je niet alleen materieel moet investeren, maar ook immaterieel, dus meer werkende ouders kan wel eens tegendraadse werking hebben.
Daarom ben ik voorstander van het idee om mensen met kinderen financieel meer te steunen zodat ze ook nog genoeg tijd hebben voor hun kinderen/gezin.
En dat is dus asociaal.quote:Deze financiële steun kan dan maar van 1 groep mensen komen. De groep mensen ZONDER kinderen.
quote:Op zondag 11 februari 2007 09:33 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als alle kinderlozen emigreren, dan zullen ouders pijnlijk met hun neus op de feiten worden gedrukt. Zij moeten dan immers zelf opdraaien voor de kosten van hun kroost.
Ja, maar dat geldt ook voor weinigverdieners.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:05 schreef draaijer het volgende:
Als TS achter zijn topic staat, zal hij het vast ook met mij eens zijn dat het kabinet hardwerkende veelverdieners straft?! Toch?
Ik zou zeggen, als je zo blij bent met collectieve regelingen, vertrek naar china/cuba/noord korea, want daar is iedereen happy. En ik wordt beetje flauw van VS roepers, heb je wel eens daadwerkelijk verdiept hoe het in VS gaat, ik zou zeggen, lees eens: http://www.meervrijheid.nl/index.html?secessienu-hoppe1.htmquote:Op zondag 11 februari 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:
Ik zou zeggen: iedereen die het hier zo verschrikkelijk geregeld vindt, die niet van collectief houdt (jeweetwel, dat armere mensen er ook wat aan hebben); ga toch lekker naar de VS! Volgens de fokkers die daar wonen mag je daar zelf al je boontjes doppen, en ik heb gehoord dat de minima daar intens gelukkig zijn met hun beperkte kansen op medische zorg en oudedagsvoorziening...
Ik zou zeggen, ik vind NL het beste land om te wonen binnen mijn eigen kadersquote:Op zondag 11 februari 2007 15:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, als je zo blij bent met collectieve regelingen, vertrek naar china/cuba/noord korea, want daar is iedereen happy. En ik wordt beetje flauw van VS roepers, heb je wel eens daadwerkelijk verdiept hoe het in VS gaat, ik zou zeggen, lees eens: http://www.meervrijheid.nl/index.html?secessienu-hoppe1.htm
Ik vind het hier absoluut niet "verschrikkelijk" geregeld, maar er zijn wel een aantal hervormingen nodig.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:
Oh gut, objectiviteitquote:Op zondag 11 februari 2007 15:24 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ik vind NL het beste land om te wonen binnen mijn eigen kadersWat ik wens biedt geen enkel land. Wat de mensen die hier van alles roepen wensen, kan je in de VS vinden, aldus hun mede fokkers. Ik hoef je link niet te lezen, dat prachtverhaal over hoe goed het is kan je zo lezen van bijvoorbeeld StefanP.
Daarnaast heb ik het advies gekregen om vooral niet op meervrijheid.nl te kijken, wegens het gebrek aan objectiviteit aldaar. Ik haal m'n informatie wel van cijfers van de overheid van de VS over hoe goed het met hun minima gaat.
Da's toch wel leuk. Je weet een deel van wat ik zeg wel te lezen, maar het andere deel niet. Wat ik wens biedt geen enkel land, dus neem ik genoegen met minder. En binnen dat kader voldoet NL helemaal aan m'n overige wensen. Dan kan jij lekker gaan lullen over je geflipte beeld over 'linkse' mensen, maar ik voel me er in het minst niet door aangesprokenquote:Op zondag 11 februari 2007 15:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh gut, objectiviteit
En StefanP is gewoon een malloot en neem ik totaal niet serieus.
En het mooie is, je zegt zelf: WAT IK WENS. blablablablablabla
Linkse mensen roepen altijd dat ze genoegen nemen met minder, helaas zijn ze met woorden beter als met het uitvoeren van wat ze zeggen. Ik herinder me nog iets van een PVDA kopstuk dat het had over asociale mensen met miljoenen inkomens, en iets van een kwartje wat tijdelijk was.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:33 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Da's toch wel leuk. Je weet een deel van wat ik zeg wel te lezen, maar het andere deel niet. Wat ik wens biedt geen enkel land, dus neem ik genoegen met minder. En binnen dat kader voldoet NL helemaal aan m'n overige wensen. Dan kan jij lekker gaan lullen over je geflipte beeld over 'linkse' mensen, maar ik voel me er in het minst niet door aangesproken
Volgens mij weet jij helemaal niet eens hoe het er in het buitenland aan toe gaat.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:33 schreef Elseetje het volgende:
Da's toch wel leuk. Je weet een deel van wat ik zeg wel te lezen, maar het andere deel niet. Wat ik wens biedt geen enkel land, dus neem ik genoegen met minder. En binnen dat kader voldoet NL helemaal aan m'n overige wensen. Dan kan jij lekker gaan lullen over je geflipte beeld over 'linkse' mensen, maar ik voel me er in het minst niet door aangesproken
Het staat toch op de weblog van Marijnissen dan wel de Volkskrant......quote:Op zondag 11 februari 2007 15:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij helemaal niet eens hoe het er in het buitenland aan toe gaat.
Ik voel me nog steeds niet aangesproken...quote:Op zondag 11 februari 2007 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Linkse mensen roepen altijd dat ze genoegen nemen met minder, helaas zijn ze met woorden beter als met het uitvoeren van wat ze zeggen. Ik herinder me nog iets van een PVDA kopstuk dat het had over asociale mensen met miljoenen inkomens, en iets van een kwartje wat tijdelijk was.
Volgens mij weet jij helemaal niet wat ik weetquote:Op zondag 11 februari 2007 15:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij helemaal niet eens hoe het er in het buitenland aan toe gaat.
Marijnissen is een zulthoofd en de Volkskrant overratedquote:Op zondag 11 februari 2007 15:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het staat toch op de weblog van Marijnissen dan wel de Volkskrant......
Jouw antwoorden zijn typisch van iemand die zich niet breder georienteerd heeft. Zie je wel vaker hier.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:39 schreef Elseetje het volgende:
Volgens mij weet jij helemaal niet wat ik weet
Ja, Anja Meulenbelt denkt er ook zo over en die heeft altijd gelijk.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:48 schreef raptorix het volgende:
Het staat toch op de weblog van Marijnissen dan wel de Volkskrant......
Als je dit soort dingen blaat, dan kunnen we net zo goed stoppen met de verschillende percentages voor de inkomsten belasting. Ook lekker oppervlakkig. Laten we gewoon met z'n allen 30% van ons salaris afdragen. Hebben we dat ook weer gehadquote:Op zondag 11 februari 2007 17:06 schreef Napalm het volgende:
TS heeft helemaal gelijk;
- Wat heb ik ermee te maken dat iemand anders kinderen neemt? Vervolgens moet ik al duizenden euri aan belasting betalen tbv kinderopvang, IVF, scholen, JOP en andere onzin. Vervolgens mag ik ook nog die schoolboeken betalen.![]()
- Er is nu geen enkele stimulans meer voor leraren en uitgevers om voor goedkope boeken te keizen; de staat betaalt toch wel. Ik voorspel een 100% prijsstijging in één kabinetsperiode![]()
- Werkende tweeverdiende stellen zonder kinderen betalen al zoveel meer dan dat ze krijgen. Ach, draai die nog maar een poot uit.![]()
De flattax is een interessant concept.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:10 schreef draaijer het volgende:
Als je dit soort dingen blaat, dan kunnen we net zo goed stoppen met de verschillende percentages voor de inkomsten belasting. Ook lekker oppervlakkig. Laten we gewoon met z'n allen 30% van ons salaris afdragen. Hebben we dat ook weer gehad
Bewuste keuze?! Niet altijd. Er zijn mensen die kinderen zouden willen, maar niet kunnen. Er zijn ook mensen die per ongeluk zwanger raken zonder dat ze het weten. (Dat hebben wij mee gemaakt) wij hebben de keuze gemaakt om niet te aborteren omdat dat volgens ons NOT DONE is.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
De flattax is een interessant concept.
Ik begrijp alleen niet waarom je de flattax erbij halen wil in een discussie over kinderen? Het wel krijgen van kinderen is een bewuste keuze. Ik snap niet waarom daar subsidie of andere overheidsstimulatie bij moet. M.i. is de bewuste keuze al voldoende om kinderen niet onder solidariteit te laten vallen.
Ik schrijf: "het wel krijgen van kinderen". Lezen.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:17 schreef draaijer het volgende:
Bewuste keuze?! Niet altijd. Er zijn mensen die kinderen zouden willen, maar niet kunnen. Er zijn ook mensen die per ongeluk zwanger raken zonder dat ze het weten. (Dat hebben wij mee gemaakt) wij hebben de keuze gemaakt om niet te aborteren omdat dat volgens ons NOT DONE is.
Grote mond voor iemand die het zelf ook niet helemaal snapt. Zie voor het keuze-element mijn eerdere posts.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:57 schreef Shreyas het volgende:
.........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |