abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46175830
Dit topic gestart door iemand die totaal geen verstand heeft van politiek.
Het hele sociale stelsel in Nederland berust op het principe waar jij het over hebt.

Moet iemand met (groot)ouders in een bejaardentehuis meer belasting betalen?
Moet iemand die ziek is en vaker in het ziekenhuis ligt meer belasting betalen?
Moet iemand die vaker gebruik maakt van de politie meer belasting betalen?

Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting. Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen. Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?

Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW, Zorg, Poltie, etc. Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.

Belangrijk punt hierbij is dat je niet alleen materieel moet investeren, maar ook immaterieel, dus meer werkende ouders kan wel eens tegendraadse werking hebben.
Daarom ben ik voorstander van het idee om mensen met kinderen financieel meer te steunen zodat ze ook nog genoeg tijd hebben voor hun kinderen/gezin. Deze financiële steun kan dan maar van 1 groep mensen komen. De groep mensen ZONDER kinderen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:48:27 #152
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46181203
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:57 schreef Shreyas het volgende:
Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting.
Dat hele idee deugt dan ook voor geen meter. Wie zuiver redeneert begrijpt dat belasting niet meer is dan ordinaire diefstal.
quote:
Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen.
En ondanks dat gaat er bij jou geen lichtje branden dat er iets niet klopt?
quote:
Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?
Nee, waarom wél voor kinderen?
quote:
Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW, Zorg, Poltie, etc.
Ik hoop dat zij tegen die tijd wijzer zijn geworden dan hun ouders.
quote:
Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.
Dat is in de eerste plaats een taak van de ouders. Als anderen daar vrijwillig aan willen bijdragen dan zal ik de laatste zijn die hen tegenhoudt. Maar het onder dwang afnemen van geld van de kinderlozen omdat anderen - ouders - het noodzakelijk achten dat hun opvoedkundige werk wordt gefinancierd, is zeer onethisch.
pi_46184772
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:

En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.
4 kinderen.... Doe eens aan gezinsplanning. Als je geen nieuwe BMW kan betalen moet je die ook niet kopen. Als je geen 4 kinderen kan betalen moet je er ook geen 4 nemen.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?
Omdat teweinig mensen op de VVD hebben gestemd.
pi_46184846
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef The_stranger het volgende:
Hoe meer goedkoop onderwijs, hoe meer mensen opgeleid werk krijgen, hoe meer mensen later voor je kunne zorgen als je oud en krakkemikkig in het verpleeghuis ligt met een 10voudig gebypassed hart...
Flikker toch op, ik wil niet dat andere mensen voor me zorgen, ik wil voor me zelf zorgen!
Je gaat toch ook niet boodschappen doen met het idee dat de persoon achter jou in de rij je bon betaalt, nou dat is precies wat er in nederland aan de hand is. En jullie met je stomme gebrainwashde PVDA kutkoppen willen het maar niet snappen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_46184940
quote:
Het hele sociale stelsel in Nederland berust op het principe waar jij het over hebt.

Het hele idee is dat je ook voor andere betaalt. Daarom betaal je belasting. Ik geef toe dat het niet altijd leuk is om te doen, want je betaalt soms ook voor dingen (of mensen) waar je helemaal niet voor wilt betalen. Maar de vraag luidt dan...waarom niet voor kinderen?

Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW, Zorg, Poltie, etc. Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.

Belangrijk punt hierbij is dat je niet alleen materieel moet investeren, maar ook immaterieel, dus meer werkende ouders kan wel eens tegendraadse werking hebben.
Daarom ben ik voorstander van het idee om mensen met kinderen financieel meer te steunen zodat ze ook nog genoeg tijd hebben voor hun kinderen/gezin. Deze financiële steun kan dan maar van 1 groep mensen komen. De groep mensen ZONDER kinderen.
ZUCHT, nog zo iemand die het dus TOTAAL niet snapt, op het moment dat vadertje overheid alles voor iederen gaat regelen neemt niemand meer verantwoordelijkheid, jahoor, neem nog 5 kut kinderen met je uitkeringskut, zodat ik ervoor kan dokken. Ik stel voor dat dat soort mensen gelijk onvruchtbaar worden getrapt.
pi_46184989
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef valek het volgende:

[..]

ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Ik word daar fucking ziek van.
had je maar een fatsoenlijke opleiding moeten volgen, pauper
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_46185041
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:31 schreef Flashwin het volgende:

[..]

had je maar een fatsoenlijke opleiding moeten volgen, pauper
Nee dat moeten die sukkels doen die wel kinderen nemen maar niet voor die koters kunnen zorgen.
Jajaja schuif verantwoordelijkheid vooral op een ander af.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 23:29:37 #158
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_46189511
Gelukkig zijn de mensen die wel kinderen willen en nemen nog steeds in de meerderheid, en zul jij dus je hele leven, waar je ook naar toe gaat, met de pest in je lijf belasting betalen voor dingen die je niet nodig vindt. Beter verdien je niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 10 februari 2007 @ 23:31:00 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46189546
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelukkig zijn de mensen die wel kinderen willen en nemen nog steeds in de meerderheid, en zul jij dus je hele leven, waar je ook naar toe gaat, met de pest in je lijf belasting betalen voor dingen die je niet nodig vindt. Beter verdien je niet.
Daarom moet je in een land als NL ook niet gaan werken als het even niet hoeft.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  Donald Duck held zaterdag 10 februari 2007 @ 23:31:20 #160
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46189557
dat er toch nog zoveel domme mensen zijn die het met de ts eens zijn zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 10 februari 2007 @ 23:38:07 #161
153506 Captain_Fabulous
pi_46189768
die emigreren vanzelf
  zondag 11 februari 2007 @ 09:33:21 #162
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46195533
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
die emigreren vanzelf
Als alle kinderlozen emigreren, dan zullen ouders pijnlijk met hun neus op de feiten worden gedrukt. Zij moeten dan immers zelf opdraaien voor de kosten van hun kroost.
  zondag 11 februari 2007 @ 09:58:26 #163
153506 Captain_Fabulous
pi_46195694
Alsof Nederland kinderlozen nodig heeft omdat we anders failiet gaan...en je weet niet hoeveel meer mijn kinderen kosten dan ze 'opbrengen', dwaas.
Al dat geld dat jij stopt in het najagen van je eigen pleziertjes, die stop ik in mijn gezin. Aan het eind van de rit, ben ik daardoor hoe dan ook rijker dan jij, maar omdat ik dan over andere dingen praat dan geld, zal jij dit wel niet snappen.
pi_46195744
Als TS achter zijn topic staat, zal hij het vast ook met mij eens zijn dat het kabinet hardwerkende veelverdieners straft?! Toch?
  zondag 11 februari 2007 @ 10:08:21 #165
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_46195762
Ik haat Christenen en de PvdA, om het zachts gezegd ben ik erg NIET blij met dit kabinet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_46195839
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:24 schreef marcb1974 het volgende:
Het is ook het kabinet van het gezin he, krijg toch wel steeds meer het idee dat alleenstaande zijn in Nederland ongewenst gedrag is.
Dat is ook ongewenst, meer alleenstaanden (of gescheiden mensen) zorgt voor extra druk op de woningmarkt. Mensen moeten eens wat aan hun moraal doen
  zondag 11 februari 2007 @ 10:30:05 #167
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_46195962
Ook willen de Christen fundamentalisten over abortus gaan praten en CDA een extra stuk grondwet om hun grote verzinsel niet beledigbaar te kunnen stellen,.. krijgen we zometeen net zulke rellen als in Denemarken.

Tief op met je god en je geloof, als je dat zo belangrijk vind ga je maar je eigen christenland stichten.
Op rotten.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 11 februari 2007 @ 10:30:28 #168
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46195968
quote:
Op zondag 11 februari 2007 09:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alsof Nederland kinderlozen nodig heeft omdat we anders failiet gaan...en je weet niet hoeveel meer mijn kinderen kosten dan ze 'opbrengen', dwaas.
Al dat geld dat jij stopt in het najagen van je eigen pleziertjes, die stop ik in mijn gezin. Aan het eind van de rit, ben ik daardoor hoe dan ook rijker dan jij, maar omdat ik dan over andere dingen praat dan geld, zal jij dit wel niet snappen.
Nee, jij snapt het niet. In essentie spreek ik namelijk over de vrijheid van het individu. Of iemand nou wel of niet voor kinderen kiest, het is onethisch een ander te dwingen een bijdrage te leveren om zijn of haar keuze te verwezenlijken.
  zondag 11 februari 2007 @ 10:31:45 #169
3542 Gia
User under construction
pi_46195981
Als we nou es gewoon alles afschaffen wat we voor anderen betalen.
Dus:
-geen ziektekostenverzekering
-geen stufi
-geen OV-kaart
-geen kinderbijslag
-geen gratis onderwijs
-geen AOW
Enz.....

Zou het dan beter zijn?
Of willen we alleen alles afschaffen wat er voor kinderen is?

Oh, ik vergat nog GEEN HRA.
pi_46196025
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:25 schreef HarryP het volgende:

[..]

[b]4 kinderen.... Doe eens aan gezinsplanning. Als je geen nieuwe BMW kan betalen moet je die ook niet kopen. Als je geen 4 kinderen kan betalen moet je er ook geen 4 nemen.[/b]
[..]

Omdat teweinig mensen op de VVD hebben gestemd.
Ja en nee. De kosten voor met name schoolboeken en bijdragen zijn dermate gestegen dat je ineens een stuk duurder uitkomt tegen de tijd dat ze werkelijk naar school gaan.
Ik heb voor de kinderen zo'n groeifonds voor als ze willen gaan studeren later. Nou, toen ik het afsloot was de dekking erg ruim, inmiddels kan er met moeite eentje van naar de uni. Dus ff wachten wie er slim uitvallen, bijkt dit er meer dan 1 te zijn, dan nog maar zo'n fonds
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46196041
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:31 schreef Gia het volgende:
Dus:
-geen stufi
-geen OV-kaart
-geen kinderbijslag
-geen gratis onderwijs
-geen AOW
Enz.....

Zou het dan beter zijn?
Voor de libertarisch ingestelden onder ons wel ja. De vinden dus dat je je voor alles zelfs kunt verzekeren.
quote:

Bij sommige mensen werkt het woord "kinderen" idd als een rode lap.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 11 februari 2007 @ 10:40:42 #172
3542 Gia
User under construction
pi_46196098
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Voor de libertarisch ingestelden onder ons wel ja. De vinden dus dat je je voor alles zelfs kunt verzekeren.
Bij een verzekering betaalt toch ook iedere verzekerde mee voor die enkeling die er gebruik van moet maken.
Verzeker je je tegen arbeidsongeschiktheid, zeuren mensen weer dat ze dáár aan mee moeten betalen.
Ziektekosten hetzelfde verhaal.
En het risico lopen je niet te verzekeren, kan ook niet.
quote:
Bij sommige mensen werkt het woord "kinderen" idd als een rode lap.
Tja, ze hebben zelf de kinderbuit al binnen. Want ze beginnen pas te zeuren als ze afgestudeerd zijn.

Ik denk dat een student per maand gemiddeld meer belastinggeld kost dan een schoolkind.
pi_46196601
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Bij een verzekering betaalt toch ook iedere verzekerde mee voor die enkeling die er gebruik van moet maken.
Verzeker je je tegen arbeidsongeschiktheid, zeuren mensen weer dat ze dáár aan mee moeten betalen.
Ziektekosten hetzelfde verhaal.
En het risico lopen je niet te verzekeren, kan ook niet.
[..]

Tja, ze hebben zelf de kinderbuit al binnen. Want ze beginnen pas te zeuren als ze afgestudeerd zijn.

Ik denk dat een student per maand gemiddeld meer belastinggeld kost dan een schoolkind.
Idd, zo werkt een verzekering, je verzekert je voor iets waar je gebruik van maakt.
Stel je hebt geen fiets, maar moet toch bijdragen aan fietsverzekering, dan zeg je toch ook: hallo waarom moet ik fietsverzekering betalen terwijl ik niet eens een fiets heb.

Daarnaast heb je weinig kennis van zaken, gezien de WAO premie in nederland niet bedoelt is als verzekeringspremie, maar een verkapte belasting op werkenden mensen is om het belachelijk arsenaal WAO'ers van een inkomen te voorzien.
pi_46197009
Verzekerings is commerciele doelstelling met een winstoogmerk. Aangezien steeds meer bedrijven samen gaan en de concurentie gestaag afneemt kun je op je klompen aan gaan voelen waar de toekomst heen gaat. De democratie veranderd langzaam in een Kapitalistiche markt.

Aangezien alles schijnbaar zelf geregeld moet worden en betaald en we alles aan marktwerking over gelaten moet worden kan de NMA ed ook afgeschaft worden.

Tijd dat we onze eigen zaken regelen, onze eigen bedrijven kiezen en zelf alles maar in de gaten gaan houden.

Eens kijken of deze mensen die vinden dat we zelf wel alles kunnen regelen en betalen er dan nog zo blij mee zijn.
pi_46197241
quote:
Op zondag 11 februari 2007 11:44 schreef Positive_Thinking het volgende:
Verzekerings is commerciele doelstelling met een winstoogmerk. Aangezien steeds meer bedrijven samen gaan en de concurentie gestaag afneemt kun je op je klompen aan gaan voelen waar de toekomst heen gaat. De democratie veranderd langzaam in een Kapitalistiche markt.

Aangezien alles schijnbaar zelf geregeld moet worden en betaald en we alles aan marktwerking over gelaten moet worden kan de NMA ed ook afgeschaft worden.

Tijd dat we onze eigen zaken regelen, onze eigen bedrijven kiezen en zelf alles maar in de gaten gaan houden.

Eens kijken of deze mensen die vinden dat we zelf wel alles kunnen regelen en betalen er dan nog zo blij mee zijn.
Oja? Er zijn ook verzekerings maatschappijen zonder winstoogmerk, Unive bijvoorbeeld.
En de angst die je oproept dat er weinig concurrentie is, nou sorry het merendeel van de verzekeringen zijn al door een monopolist geregelt, genaamd: De Overheid.
pi_46198090
Zonder winstoogmerk ja, ja even uit jaarvergadering 2006 van Univé
quote:
Economisch resultaat uit gewone bedrijfsvoering (totale inkomsten minus totale kosten) exclusief resultaat uit beleggingen en bruto schade last, moet jaarlijks minimaal 20% van de omzet zijn.
  zondag 11 februari 2007 @ 13:43:15 #177
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46200658
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:31 schreef Gia het volgende:
Dus:
-geen stufi
-geen OV-kaart
-geen kinderbijslag
-geen gratis onderwijs
-geen AOW
Enz.....

Zou het dan beter zijn?
Ja, weg met die collectieve betutteling. Iedereen kan zelf bepalen waar hij zijn geld aan wil besteden en waar hij zich voor wil verzekeren.
quote:
Nee.
quote:
Die kan ook zo in de prullenbak.
pi_46201547
Ik zou zeggen: iedereen die het hier zo verschrikkelijk geregeld vindt, die niet van collectief houdt (jeweetwel, dat armere mensen er ook wat aan hebben); ga toch lekker naar de VS! Volgens de fokkers die daar wonen mag je daar zelf al je boontjes doppen, en ik heb gehoord dat de minima daar intens gelukkig zijn met hun beperkte kansen op medische zorg en oudedagsvoorziening...
pi_46202330
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Anderen ook meebetalen aan de herbouw van een afgebrand huis.
Anderen ook meebetalen aan de levertransplantatie van een gewezen alcoholist.
Dat zijn verzekeringen, daar betalen ook mensen voor die gezond zijn en wiens huis nooit afbrand, klopt helemaal. Alleen die krijgen er wel wat voor terug (itt al die kindersubsidies), nl. de garantie dat hun kosten gedekt zijn in geval van ziekte of brand.
quote:
Anderen ook de studie van kinderen boven de 18 betalen? Bijvoorbeeld.

Waarom zouden anderen niet mee moeten betalen aan het onderwijs van kinderen onder de 18 en wel van kinderen boven de 18?
Studenten van 18 en ouder kun je het niet kwalijk nemen dat ze nog geen geld hebben om hun studie te betalen, dat de samenleving die groep een handje helpt is daarom zo gek nog niet.

Maar als je als volwassene bewust kiest om kinderen te nemen dan weet je dat je de komende 18 jaar veel geld kwijt bent aan o.a. onderwijs. Kun je dat niet betalen dan moet je die lasten niet op de samenleving afschuiven.

Dát is het verschil.
  zondag 11 februari 2007 @ 14:22:10 #180
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46202728
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:
Ik zou zeggen: iedereen die het hier zo verschrikkelijk geregeld vindt, die niet van collectief houdt (jeweetwel, dat armere mensen er ook wat aan hebben); ga toch lekker naar de VS! Volgens de fokkers die daar wonen mag je daar zelf al je boontjes doppen, en ik heb gehoord dat de minima daar intens gelukkig zijn met hun beperkte kansen op medische zorg en oudedagsvoorziening...
Waarom? Ik ga me inzetten voor veranderingen hier.
pi_46203773
quote:
En bedankt.
quote:

Ik denk dat het al gezegd is maar hier gaat het allemaal om dingen die eventueel kunnen gebeuren (dat iemand niet zelfstandig meer kan wonen, ziek wordt of de politie nodig heeft kiest hij of zij meestal niet voor).

Kinderen zijn bijna altijd een bewuste keuze van de ouders, dan is het wél een beetje raar als dat gezien wordt als iets dat mensen 'overkomt' en waar de samenleving voor mag opdraaien.

Volgens mij is de verzorgingsstaat niet bedoeld om bewust de kosten van iemands dure levensstijl (kinderen dus) op af te schuiven.
quote:
Die kinderen zijn de toekomst van Nederland, straks betalen ze JOUW AOW,
Technisch gezien ja, maar economisch gezien betaalt iedereen z'n eigen AOW.
quote:
Zorg, Poltie, etc. Uiteindelijk zullen ze een heel groot deel van de Nederlandse economie dragen. Hoe meer er wordt geïnvesteerd in kinderen hoe beter dat is voor de toekomst.

Daarom ben ik voorstander van het idee om mensen met kinderen financieel meer te steunen zodat ze ook nog genoeg tijd hebben voor hun kinderen/gezin.
Bij te weinig beroepskrachten in de toekomst kun je nog altijd immigratie van jonge gezinnen uit Oost-Europa ofzo stimuleren. Geen reden om hier het krijgen van kinderen zwaar te subsidiëren.

En zeker niet als je bedenkt dat kinderen die hier geboren worden in toenemende mate zullen emigreren, beetje zonde als je als samenleving eerst 18 jaar in zo iemand geïnvesteerd hebt.
quote:
Deze financiële steun kan dan maar van 1 groep mensen komen. De groep mensen ZONDER kinderen.
En dat is dus asociaal.
pi_46204634
quote:
Op zondag 11 februari 2007 09:33 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als alle kinderlozen emigreren, dan zullen ouders pijnlijk met hun neus op de feiten worden gedrukt. Zij moeten dan immers zelf opdraaien voor de kosten van hun kroost.
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:05 schreef draaijer het volgende:
Als TS achter zijn topic staat, zal hij het vast ook met mij eens zijn dat het kabinet hardwerkende veelverdieners straft?! Toch?
Ja, maar dat geldt ook voor weinigverdieners.
pi_46205015
quote:
Ik zou zeggen, als je zo blij bent met collectieve regelingen, vertrek naar china/cuba/noord korea, want daar is iedereen happy. En ik wordt beetje flauw van VS roepers, heb je wel eens daadwerkelijk verdiept hoe het in VS gaat, ik zou zeggen, lees eens: http://www.meervrijheid.nl/index.html?secessienu-hoppe1.htm
pi_46205299
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, als je zo blij bent met collectieve regelingen, vertrek naar china/cuba/noord korea, want daar is iedereen happy. En ik wordt beetje flauw van VS roepers, heb je wel eens daadwerkelijk verdiept hoe het in VS gaat, ik zou zeggen, lees eens: http://www.meervrijheid.nl/index.html?secessienu-hoppe1.htm
Ik zou zeggen, ik vind NL het beste land om te wonen binnen mijn eigen kaders Wat ik wens biedt geen enkel land. Wat de mensen die hier van alles roepen wensen, kan je in de VS vinden, aldus hun mede fokkers. Ik hoef je link niet te lezen, dat prachtverhaal over hoe goed het is kan je zo lezen van bijvoorbeeld StefanP. Daarnaast heb ik het advies gekregen om vooral niet op meervrijheid.nl te kijken, wegens het gebrek aan objectiviteit aldaar. Ik haal m'n informatie wel van cijfers van de overheid van de VS over hoe goed het met hun minima gaat.
pi_46205398
quote:
Ik vind het hier absoluut niet "verschrikkelijk" geregeld, maar er zijn wel een aantal hervormingen nodig.

En een goede hervorming zou zijn: niet langer mensen subsidiëren die bewust voor een dure levensstijl hebben gekozen. Als je kinderen wilt, prima maar zélf financieren, niet afschuiven op anderen.
pi_46205498
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:24 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ik vind NL het beste land om te wonen binnen mijn eigen kaders Wat ik wens biedt geen enkel land. Wat de mensen die hier van alles roepen wensen, kan je in de VS vinden, aldus hun mede fokkers. Ik hoef je link niet te lezen, dat prachtverhaal over hoe goed het is kan je zo lezen van bijvoorbeeld StefanP. Daarnaast heb ik het advies gekregen om vooral niet op meervrijheid.nl te kijken, wegens het gebrek aan objectiviteit aldaar. Ik haal m'n informatie wel van cijfers van de overheid van de VS over hoe goed het met hun minima gaat.
Oh gut, objectiviteit
En StefanP is gewoon een malloot en neem ik totaal niet serieus.
En het mooie is, je zegt zelf: WAT IK WENS. Prima, maar waarom zou ik offers moeten brengen ten opzichte van jou wensen? En dat dat is nou het hele linkse eieren eten, men heeft hun mond vol over solidariteit, zolang het maar gunstig is voor hen, en zolang het maar binnen je eigen plaatje valt.

Het is niet vreemd dat alle paupers in nederland links stemmen, waarom? Omdat linkse partijen helemaal niet zo solidair zijn, nee hun definitie van solidariteit is zoveel mogelijk geld ontrekken aan mensen die het goed hebben, en dan roepen: KIJK ONS EENS SOLIDAIR ZIJN.

Nee jullie zijn gewoon ratten, die zo snel mogelijk uitgeroeid moeten worden, aangezien jullie met je kwalijke gedrag de dijken ondermijnen zodat binnenkort het hele land onder water staat.
pi_46205633
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh gut, objectiviteit
En StefanP is gewoon een malloot en neem ik totaal niet serieus.
En het mooie is, je zegt zelf: WAT IK WENS. blablablablablabla
Da's toch wel leuk. Je weet een deel van wat ik zeg wel te lezen, maar het andere deel niet. Wat ik wens biedt geen enkel land, dus neem ik genoegen met minder. En binnen dat kader voldoet NL helemaal aan m'n overige wensen. Dan kan jij lekker gaan lullen over je geflipte beeld over 'linkse' mensen, maar ik voel me er in het minst niet door aangesproken
pi_46205739
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:33 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Da's toch wel leuk. Je weet een deel van wat ik zeg wel te lezen, maar het andere deel niet. Wat ik wens biedt geen enkel land, dus neem ik genoegen met minder. En binnen dat kader voldoet NL helemaal aan m'n overige wensen. Dan kan jij lekker gaan lullen over je geflipte beeld over 'linkse' mensen, maar ik voel me er in het minst niet door aangesproken
Linkse mensen roepen altijd dat ze genoegen nemen met minder, helaas zijn ze met woorden beter als met het uitvoeren van wat ze zeggen. Ik herinder me nog iets van een PVDA kopstuk dat het had over asociale mensen met miljoenen inkomens, en iets van een kwartje wat tijdelijk was.
  zondag 11 februari 2007 @ 15:42:13 #189
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46205997
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:33 schreef Elseetje het volgende:
Volgens mij weet jij helemaal niet eens hoe het er in het buitenland aan toe gaat.
pi_46206253
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij helemaal niet eens hoe het er in het buitenland aan toe gaat.
Het staat toch op de weblog van Marijnissen dan wel de Volkskrant......
pi_46208161
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Linkse mensen roepen altijd dat ze genoegen nemen met minder, helaas zijn ze met woorden beter als met het uitvoeren van wat ze zeggen. Ik herinder me nog iets van een PVDA kopstuk dat het had over asociale mensen met miljoenen inkomens, en iets van een kwartje wat tijdelijk was.
Ik voel me nog steeds niet aangesproken...
pi_46208176
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij helemaal niet wat ik weet
pi_46208198
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Marijnissen is een zulthoofd en de Volkskrant overrated
  zondag 11 februari 2007 @ 16:58:00 #194
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46208646
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:39 schreef Elseetje het volgende:
Volgens mij weet jij helemaal niet wat ik weet
Jouw antwoorden zijn typisch van iemand die zich niet breder georienteerd heeft. Zie je wel vaker hier.
  zondag 11 februari 2007 @ 16:58:47 #195
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46208688
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:48 schreef raptorix het volgende:
Ja, Anja Meulenbelt denkt er ook zo over en die heeft altijd gelijk.
  zondag 11 februari 2007 @ 17:06:49 #196
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46209010
TS heeft helemaal gelijk;
- Wat heb ik ermee te maken dat iemand anders kinderen neemt? Vervolgens moet ik al duizenden euri aan belasting betalen tbv kinderopvang, IVF, scholen, JOP en andere onzin. Vervolgens mag ik ook nog die schoolboeken betalen.
- Er is nu geen enkele stimulans meer voor leraren en uitgevers om voor goedkope boeken te keizen; de staat betaalt toch wel. Ik voorspel een 100% prijsstijging in één kabinetsperiode
- Werkende tweeverdiende stellen zonder kinderen betalen al zoveel meer dan dat ze krijgen. Ach, draai die nog maar een poot uit.
- Valt me mee dat dit kabinet2B nog geen condoombelasting wil invoeren. Fokpremies, generaal pardon, soepele asielprocedure; alles om zo gauw mogelijk 30 miljoen mensen in Nederland te proppen (en ondertussen janken over de milieukwaliteit in nederland ).
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_46209157
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:06 schreef Napalm het volgende:
TS heeft helemaal gelijk;
- Wat heb ik ermee te maken dat iemand anders kinderen neemt? Vervolgens moet ik al duizenden euri aan belasting betalen tbv kinderopvang, IVF, scholen, JOP en andere onzin. Vervolgens mag ik ook nog die schoolboeken betalen.
- Er is nu geen enkele stimulans meer voor leraren en uitgevers om voor goedkope boeken te keizen; de staat betaalt toch wel. Ik voorspel een 100% prijsstijging in één kabinetsperiode
- Werkende tweeverdiende stellen zonder kinderen betalen al zoveel meer dan dat ze krijgen. Ach, draai die nog maar een poot uit.
Als je dit soort dingen blaat, dan kunnen we net zo goed stoppen met de verschillende percentages voor de inkomsten belasting. Ook lekker oppervlakkig. Laten we gewoon met z'n allen 30% van ons salaris afdragen. Hebben we dat ook weer gehad
  zondag 11 februari 2007 @ 17:15:12 #198
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46209297
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:10 schreef draaijer het volgende:
Als je dit soort dingen blaat, dan kunnen we net zo goed stoppen met de verschillende percentages voor de inkomsten belasting. Ook lekker oppervlakkig. Laten we gewoon met z'n allen 30% van ons salaris afdragen. Hebben we dat ook weer gehad
De flattax is een interessant concept.

Ik begrijp alleen niet waarom je de flattax erbij halen wil in een discussie over kinderen? Het wel krijgen van kinderen is een bewuste keuze. Ik snap niet waarom daar subsidie of andere overheidsstimulatie bij moet. M.i. is de bewuste keuze al voldoende om kinderen niet onder solidariteit te laten vallen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_46209392
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:15 schreef Napalm het volgende:

[..]

De flattax is een interessant concept.

Ik begrijp alleen niet waarom je de flattax erbij halen wil in een discussie over kinderen? Het wel krijgen van kinderen is een bewuste keuze. Ik snap niet waarom daar subsidie of andere overheidsstimulatie bij moet. M.i. is de bewuste keuze al voldoende om kinderen niet onder solidariteit te laten vallen.
Bewuste keuze?! Niet altijd. Er zijn mensen die kinderen zouden willen, maar niet kunnen. Er zijn ook mensen die per ongeluk zwanger raken zonder dat ze het weten. (Dat hebben wij mee gemaakt) wij hebben de keuze gemaakt om niet te aborteren omdat dat volgens ons NOT DONE is.
  zondag 11 februari 2007 @ 17:23:27 #200
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46209617
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:17 schreef draaijer het volgende:

Bewuste keuze?! Niet altijd. Er zijn mensen die kinderen zouden willen, maar niet kunnen. Er zijn ook mensen die per ongeluk zwanger raken zonder dat ze het weten. (Dat hebben wij mee gemaakt) wij hebben de keuze gemaakt om niet te aborteren omdat dat volgens ons NOT DONE is.
Ik schrijf: "het wel krijgen van kinderen". Lezen.
Verder als de pielemans in de broek blijft komen kinderen er ook nooit. Aan het krijgen van kinderen gaat een handeling vooraf.
Abortus is een prachtig voorbeeld; jij maakt een keuze. Waarom zou ik moeten betalen voor jouw keuze?

Solidariteit hoort m.i. samen te hangen met onvoorziene, onbeinvloedbare omstandigheden. Hierbij valt te denken aan het dom geboren worden zodat je nooit een goede baan & salaris kan krijgen. Domheid is geen keuze en dus valt dat onder solidariteit.
quote:
.........
Grote mond voor iemand die het zelf ook niet helemaal snapt. Zie voor het keuze-element mijn eerdere posts.

[ Bericht 9% gewijzigd door Napalm op 11-02-2007 17:57:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')