Als alle kinderlozen emigreren, dan zullen ouders pijnlijk met hun neus op de feiten worden gedrukt. Zij moeten dan immers zelf opdraaien voor de kosten van hun kroost.quote:
Dat is ook ongewenst, meer alleenstaanden (of gescheiden mensen) zorgt voor extra druk op de woningmarkt. Mensen moeten eens wat aan hun moraal doenquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:24 schreef marcb1974 het volgende:
Het is ook het kabinet van het gezin he, krijg toch wel steeds meer het idee dat alleenstaande zijn in Nederland ongewenst gedrag is.
Nee, jij snapt het niet. In essentie spreek ik namelijk over de vrijheid van het individu. Of iemand nou wel of niet voor kinderen kiest, het is onethisch een ander te dwingen een bijdrage te leveren om zijn of haar keuze te verwezenlijken.quote:Op zondag 11 februari 2007 09:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alsof Nederland kinderlozen nodig heeft omdat we anders failiet gaan...en je weet niet hoeveel meer mijn kinderen kosten dan ze 'opbrengen', dwaas.
Al dat geld dat jij stopt in het najagen van je eigen pleziertjes, die stop ik in mijn gezin. Aan het eind van de rit, ben ik daardoor hoe dan ook rijker dan jij, maar omdat ik dan over andere dingen praat dan geld, zal jij dit wel niet snappen.
Ja en nee. De kosten voor met name schoolboeken en bijdragen zijn dermate gestegen dat je ineens een stuk duurder uitkomt tegen de tijd dat ze werkelijk naar school gaan.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:25 schreef HarryP het volgende:
[..]
[b]4 kinderen.... Doe eens aan gezinsplanning. Als je geen nieuwe BMW kan betalen moet je die ook niet kopen. Als je geen 4 kinderen kan betalen moet je er ook geen 4 nemen.[/b]
[..]
Omdat teweinig mensen op de VVD hebben gestemd.
Voor de libertarisch ingestelden onder ons wel ja. De vinden dus dat je je voor alles zelfs kunt verzekeren.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:31 schreef Gia het volgende:
Als we nou es gewoon alles afschaffen wat we voor anderen betalen.
Dus:
-geen ziektekostenverzekering
-geen stufi
-geen OV-kaart
-geen kinderbijslag
-geen gratis onderwijs
-geen AOW
Enz.....
Zou het dan beter zijn?
Bij sommige mensen werkt het woord "kinderen" idd als een rode lap.quote:Of willen we alleen alles afschaffen wat er voor kinderen is?
Oh, ik vergat nog GEEN HRA.
Bij een verzekering betaalt toch ook iedere verzekerde mee voor die enkeling die er gebruik van moet maken.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Voor de libertarisch ingestelden onder ons wel ja. De vinden dus dat je je voor alles zelfs kunt verzekeren.
Tja, ze hebben zelf de kinderbuit al binnen. Want ze beginnen pas te zeuren als ze afgestudeerd zijn.quote:Bij sommige mensen werkt het woord "kinderen" idd als een rode lap.
Idd, zo werkt een verzekering, je verzekert je voor iets waar je gebruik van maakt.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij een verzekering betaalt toch ook iedere verzekerde mee voor die enkeling die er gebruik van moet maken.
Verzeker je je tegen arbeidsongeschiktheid, zeuren mensen weer dat ze dáár aan mee moeten betalen.
Ziektekosten hetzelfde verhaal.
En het risico lopen je niet te verzekeren, kan ook niet.
[..]
Tja, ze hebben zelf de kinderbuit al binnen. Want ze beginnen pas te zeuren als ze afgestudeerd zijn.
Ik denk dat een student per maand gemiddeld meer belastinggeld kost dan een schoolkind.
Oja? Er zijn ook verzekerings maatschappijen zonder winstoogmerk, Unive bijvoorbeeld.quote:Op zondag 11 februari 2007 11:44 schreef Positive_Thinking het volgende:
Verzekerings is commerciele doelstelling met een winstoogmerk. Aangezien steeds meer bedrijven samen gaan en de concurentie gestaag afneemt kun je op je klompen aan gaan voelen waar de toekomst heen gaat. De democratie veranderd langzaam in een Kapitalistiche markt.
Aangezien alles schijnbaar zelf geregeld moet worden en betaald en we alles aan marktwerking over gelaten moet worden kan de NMA ed ook afgeschaft worden.
Tijd dat we onze eigen zaken regelen, onze eigen bedrijven kiezen en zelf alles maar in de gaten gaan houden.
Eens kijken of deze mensen die vinden dat we zelf wel alles kunnen regelen en betalen er dan nog zo blij mee zijn.
quote:Economisch resultaat uit gewone bedrijfsvoering (totale inkomsten minus totale kosten) exclusief resultaat uit beleggingen en bruto schade last, moet jaarlijks minimaal 20% van de omzet zijn.
Ja, weg met die collectieve betutteling. Iedereen kan zelf bepalen waar hij zijn geld aan wil besteden en waar hij zich voor wil verzekeren.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:31 schreef Gia het volgende:
Als we nou es gewoon alles afschaffen wat we voor anderen betalen.
Dus:
-geen ziektekostenverzekering
-geen stufi
-geen OV-kaart
-geen kinderbijslag
-geen gratis onderwijs
-geen AOW
Enz.....
Zou het dan beter zijn?
Nee.quote:Of willen we alleen alles afschaffen wat er voor kinderen is?
Die kan ook zo in de prullenbak.quote:Oh, ik vergat nog GEEN HRA.
Dat zijn verzekeringen, daar betalen ook mensen voor die gezond zijn en wiens huis nooit afbrand, klopt helemaal. Alleen die krijgen er wel wat voor terug (itt al die kindersubsidies), nl. de garantie dat hun kosten gedekt zijn in geval van ziekte of brand.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Anderen ook meebetalen aan de herbouw van een afgebrand huis.
Anderen ook meebetalen aan de levertransplantatie van een gewezen alcoholist.
Studenten van 18 en ouder kun je het niet kwalijk nemen dat ze nog geen geld hebben om hun studie te betalen, dat de samenleving die groep een handje helpt is daarom zo gek nog niet.quote:Anderen ook de studie van kinderen boven de 18 betalen? Bijvoorbeeld.
Waarom zouden anderen niet mee moeten betalen aan het onderwijs van kinderen onder de 18 en wel van kinderen boven de 18?
Waarom? Ik ga me inzetten voor veranderingen hier.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:
Ik zou zeggen: iedereen die het hier zo verschrikkelijk geregeld vindt, die niet van collectief houdt (jeweetwel, dat armere mensen er ook wat aan hebben); ga toch lekker naar de VS! Volgens de fokkers die daar wonen mag je daar zelf al je boontjes doppen, en ik heb gehoord dat de minima daar intens gelukkig zijn met hun beperkte kansen op medische zorg en oudedagsvoorziening...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |