Dus je eet geen geflambeerde pannekoeken?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:14 schreef Viking84 het volgende:
en zeker niet als het woord 'lam' in de naam van het gerecht is verwerkt
quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:44 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Terwijl ze het net zo fijn vonden om het voor het zeggen te hebben.
En geen salami.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dus je eet geen geflambeerde pannekoeken?
Zou best kunnen, het was het goedkoopste vlees, en men had toen nog veel paarden voor transport. Mijn overgrootvader had een voerwerk en vervoerde daar vracht mee door brabant. Mijn oma kon daar mooi over vertellen (maar dat was nog voor de eerste wereldoorlog trouwens).quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:11 schreef Dwersdriever het volgende:
Tot de Tweede Wereldoorlog was paardenvlees het meest gegeten vlees in Nederland, heb ik me weleens laten vertellen.
Mijn opa en oma aten het ook gewoon tot hun dood. Wakker Dier is simpelweg tegen vleesconsumptie en denkt hiermee goedkoop te kunnen scoren. Zal ook wel lukken bij sommige mensen. Maar er is echt niets vreemds aan het eten van paardenvlees.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou best kunnen, het was het goedkoopste vlees, en men had toen nog veel paarden voor transport
Moeilijker dan een koe inderdaad.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:04 schreef Lucille het volgende:
[..]
Niet moeilijker als een koe denk ik.
Dank voor de tip, ben gek op paarden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:38 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Mijn opa en oma aten het ook gewoon tot hun dood. Wakker Dier is simpelweg tegen vleesconsumptie en denkt hiermee goedkoop te kunnen scoren. Zal ook wel lukken bij sommige mensen. Maar er is echt niets vreemds aan het eten van paardenvlees.
Hier in de polder lopen wilde paarden, Koniks. Via een stichting kun je dat vlees kopen. En duur is het ook niet.
http://www.arknatuurontwikkeling.nl/index.asp?Section=vlees&Level=6
Is echt heerlijk...
oh...dan zal ik na 20.00 uur wel niet meer postenquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Gelukkig zitten hier op Fok! nog wél nuchtere mensen![]()
Je moet niet vergeten dat een organisatie als Wakker Dier al lang geen verzameling enthousiaste vrijwilligers meer is. Het is een organisatie met een professioneel hoofdkantoor, gelikte public relations en een fors reclamebudget. Neem daarbij het principe dat nieuws met dieren over het algemeen wel goed scoort en je snapt een beetje waarom iedere scheet van die club de media haalt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook net NOS nieuws debiliseert steeds meer
Er zijn er nog 2 heb ik begrepen...quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:01 schreef Lucille het volgende:
Paardenvlees is best lekker, heb het redelijk vaak gegeten. Vroeger had je zelfs paardenslagers.
Tja, net als Lamsvlees ook geen bioindustrie is, of wild (echt wild) het ultieme scharrelvlees is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:54 schreef Pikkebaas het volgende:
Feitelijk is paard trouwens vriendelijker om te eten dan koe. Paarden hebben vaak een lang, goed leven achter de rug (of hebben hard gewerkt) en worden dan pas geslacht. Er zijn geen kistveulens of legbatterij-paarden....
Die zelf slachten?quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er zijn er nog 2 heb ik begrepen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |