quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:34 schreef sigme het volgende:
Bij een aanwezigheid van 1 miljoen moslims zijn dit 4 waardeloze stellingen.
Anders spreek je jezelf even tegenquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:55 schreef sigme het volgende:
Hoe rijm je dat met het niet aanwezig zijn van een moslimpartij en het falen van een poging er eentje op te richten?
Mijn vraag was waarom er geen serieuze partij is. Als verklaring aandragen dat er geen is, is wat mal. Gegeven het feit dat de massa moslims groot genoeg is voor een serieuze partij, is de vraag niet zo vreemd.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:40 schreef FJD het volgende:
Stelling b) Het ontbreken van een serieuze partij.
[..]
[..]
Anders spreek je jezelf even tegen
Maar dat is allemaal heel veel makkelijker verklaarbaar uit normale politieke verdeeldheid van moslims dan uit het gebrek aan charismatische moslims of een gebrek aan intelligentie bij moslims.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:46 schreef DenniZZ het volgende:
Het gebrek aan een charismatische leider, en dus hiërarchie en dus organisatie, en het ontbreken van het besef van het kunnen uitoefenen van politieke macht vind ik anders steekhoudende argumenten
Ga je ons nu in de mond leggen dat wij moslims dom noemenquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:52 schreef sigme het volgende:
Maar dat is allemaal heel veel makkelijker verklaarbaar uit normale politieke verdeeldheid van moslims dan uit het gebrek aan charismatische moslims of een gebrek aan intelligentie bij moslims.
Mochten ze zelf te dom zijn te tellen dan moet er langzamerheand toch wel eens eentje in een krantje gelezen hebben dat ze met véél zijn, en via het netwerk van moskeeën waar volgens de OP de moderne moslims zich bozig verzamelen, dit nieuws kunnen verspreiden.
Mij lijkt daarom wat hier al een paar maal gezegd is: namelijk dat de kans dat de moslims zich als een politiek blok gaan opstellen ongeveer even waarschijnlijk als de kans dat de christenen dat doen. Tot op zekere hoogte waarschijnlijk, en op de hoogte van het scenario uit de OP uitgesloten.
Dat komt omdat we het al uitgebreid hebben gehad over dit vijf dagen oude nieuws.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:14 schreef DenniZZ het volgende:
Als het allemaal zo'n onzin is, zie ik jullie replies om deze redenatie onderuit te vegen met onweerlegbare argumenten graag tegemoet in plaats van deze kinderachtige inhoudloze reacties.
En daarom vormden ze de 8 jaar voor 2002 ook een regering met elkaar.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:56 schreef FJD het volgende:
De PvdA en de VVD hebben daar bv goed op verloren en die liggen op het politieke spectrum ook ver van elkaar.
Eh, nee, niet jullie. Zijn jij & Denizz samen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Ga je ons nu in de mond leggen dat wij moslims dom noemen![]()
Als het logisch zou zijn dat moslims eensgezind zijn in afkeer van hedonisme, dan zou zoiets best kunnen. Voor zo'n revolte is een of andere eensgezindheid nodig. Die kan inderdaad sluimerend bestaan, en bij de gratie van een charismatisch leider plots naar de oppervlakte komen. Maar om de moslims te verenigen moet je ze op hun gemeenschappelijke punt pakken. En dat is hun moslimdom. In de praktijk blijkt dat weinig politieke eensgezindheid met zich mee te brengen, dat moslimdom. De enige grond waarop ik dat een blok zie worden is door moslims politiek te dwarsbomen op grond van hun moslimdom. Dan wordt het een politieke as.quote:Als de politieke verdeeldheid de dominante factor is, hoe verklaar je de opkomst van Fortuyn dan eigenlijk? Dat was ook een grote revolte tegen Den Haag. Waarom zou een moslim partij met een charismatische leider ook niet een dergelijke revolte kunnen leiden maar dan tegen de excessen van het kapitalistische leven? Fortuyn stemmers kwamen namelijk vanuit alle hoeken en gaten. De PvdA en de VVD hebben daar bv goed op verloren en die liggen op het politieke spectrum ook ver van elkaar.
Eensgezindheid is nou juist een sterk punt van moslims. Saamhorigheidsgevoel kan je ze niet ontzeggen natuurlijk. Dan is het nog maar een kleine stap naar politieke eenheid. Het enige wat ontbreekt is een charismatisch leider die alle moslims oproept te stemmen op 1 bepaalde partij. Ik denk niet dat er veel voor nodig is om ze zover te krijgen, draagvlak genoeg. Daar hoeven ze zich echt niet eerst aangevallen voor te voelen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, nee, niet jullie. Zijn jij & Denizz samen?
"het ontbreken van het besef van het kunnen uitoefenen van politieke macht" vind ik vrij dommig voor een groep van 1 miljoen mensen. Dus als dat zou gelden voor de verzamelde moslimgroep die eigenlijk graag zich gezamenlijk sterk zou maken voor moslimpolitiek, dan zou ik dat dom vinden van die moslims.
[..]
Als het logisch zou zijn dat moslims eensgezind zijn in afkeer van hedonisme, dan zou zoiets best kunnen. Voor zo'n revolte is een of andere eensgezindheid nodig. Die kan inderdaad sluimerend bestaan, en bij de gratie van een charismatisch leider plots naar de oppervlakte komen. Maar om de moslims te verenigen moet je ze op hun gemeenschappelijke punt pakken. En dat is hun moslimdom. In de praktijk blijkt dat weinig politieke eensgezindheid met zich mee te brengen, dat moslimdom. De enige grond waarop ik dat een blok zie worden is door moslims politiek te dwarsbomen op grond van hun moslimdom. Dan wordt het een politieke as.
Stel je voor dat deze groep een dergelijke leider krijgt, op hoeveel zetels zou je gokken?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:10 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Eensgezindheid is nou juist een sterk punt van moslims. Saamhorigheidsgevoel kan je ze niet ontzeggen natuurlijk. Dan is het nog maar een kleine stap naar politieke eenheid. Het enige wat ontbreekt is een charismatisch leider die alle moslims oproept te stemmen op 1 bepaalde partij. Ik denk niet dat er veel voor nodig is om ze zover te krijgen, draagvlak genoeg. Daar hoeven ze zich echt niet eerst aangevallen voor te voelen.
met een bord voor je kop is alles waar je het niet mee eens bent een leugen in plaats van een feit.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Zelden zo'n onzindichtheid in één post gezien. Ik geloof niet dat er één feit in genoemd wordt. Misschien dat percentage moslims, dat zou waar kunnen zijn.
Nee, onzin.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:46 schreef alsem het volgende:
[..]
met een bord voor je kop is alles waar je het niet mee eens bent een leugen in plaats van een feit.
Niet echt nodig, in dit geval.quote:In plaats dat je het gaat onderbouwen waarom je het er niet mee eens ben kraak je mijn post af zonder enige waarde toe te voegen aan dit topic, misschien iets meer moeite doen als je meer linkse rakkers aan jou zijde wil hebben?
quote:Vooruit kijken is voor sommige mensen zeer moeilijk, vooral als de toekomst niet al te rooskleurig lijkt te zijn, maar ga dan niet heel naïef het tegendeel beweren, ooit van "self fulfilling prophecy" gehoord?
Koffiedik, en dan nog slechte ook. Behoeft geen weerlegging. Doet geen poging feit te zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:43 schreef alsem het volgende:
[..]
dat we in de toekomst niet met ruimteschepen vliegen maar nogsteeds in mercedes 180D en BMW 318i 's rijden en alles wat onze voorouders hebben opgebouwd verwoest is?
Nogmaals koffiedik, vreemde wij/zij verdeling. Geen grond voor gedachte dat Europese moslims geen kerken toelaten als dat mogelijk bedoeld werd. Geen feiten in deze zin.quote:dat alle kerken en kathedralen plaats maken voor moskeeën, immers laten zij geen kerken toe en wij wel moskeeën.
Mohammed is niet (in de verste verte niet) de meest voorkomende Nederlandse naam. Weerlegd. Kom maar met bron voor je bewering als je m wil staven.quote:Dat Mohammed de meest voorkomende Nederlandse naam is? onee.. dat is het al..
Zie post Vhiper met moslimscijfers. Weerlegd. Kom maar met bron als je je cijfers kracht bij wil zetten.quote:8 jaar geleden was hooguit 5% van de mensen in Nederland moslim, 2 jaar geleden was het al 15% nu zitten we ongeveer op 18%,
Koffiedik, valt niet te weerleggen.quote:met deze groei wordt Nederland zo Nederstan, en reken maar dat er oorlog komt..
Christendom noch jodendom is speciaal vredelievend. Vergelelen met christendom en jodendom is islam niet speciaal oorlogszuchtig.quote:de islam is geen vredelievend geloof, in tegenstelling tot het christendom en jodendom.
Hoeren over normen en waarden? Hoeren? Tsja...quote:En ondertussen loopt Balkendende nog steeds te hoeren over normen en waarden..![]()
Totale onzin.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:04 schreef sigme het volgende:
Christendom noch jodendom is speciaal vredelievend. Vergelelen met christendom en jodendom is islam niet speciaal oorlogszuchtig.
Eensgezind? Je weet dat de meeste slachtoffers van moslimterrorisme in de wereld zelf moslim zijn? Casablanca, Istanbul, en dan vooral Irak?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:10 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Eensgezindheid is nou juist een sterk punt van moslims. Saamhorigheidsgevoel kan je ze niet ontzeggen natuurlijk. Dan is het nog maar een kleine stap naar politieke eenheid.
Dat doet Thora, en het ervan afgeleide OT ook.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:25 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Totale onzin.
Sla jij de Koran hoofdstuk 9 anders even open. De Koran predikt totale oorlog tegen niet gelovigen.
Goh, da's wonderlijk. Dan zal mijn buurvrouw wel al jarenlang met een mes onder haar rok lopen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:25 schreef DenniZZ het volgende:
Sla jij de Koran hoofdstuk 9 anders even open. De Koran predikt totale oorlog tegen niet gelovigen.
Ik vind je wel arrogant en lomp voor iemand die gewoon zo even wat "feiten" verzint.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:46 schreef alsem het volgende:
[..]
met een bord voor je kop is alles waar je het niet mee eens bent een leugen in plaats van een feit.
In plaats dat je het gaat onderbouwen waarom je het er niet mee eens ben kraak je mijn post af zonder enige waarde toe te voegen aan dit topic, misschien iets meer moeite doen als je meer linkse rakkers aan jou zijde wil hebben?
Vooruit kijken is voor sommige mensen zeer moeilijk, vooral als de toekomst niet al te rooskleurig lijkt te zijn, maar ga dan niet heel naïef het tegendeel beweren, ooit van "self fulfilling prophecy" gehoord?
Dan zou ik maar uitkijken als ik jou was. Achter elke boom kan immers een moslim staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:25 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Totale onzin.
Weet jij of het niet zo is? Nee? Nou dan!quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Goh, da's wonderlijk. Dan zal mijn buurvrouw wel al jarenlang met een mes onder haar rok lopen.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:10 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Eensgezindheid is nou juist een sterk punt van moslims.
Ik denk het juist wel. Het is juist uitermate moeilijk ze allemaal aan te spreken omdat de groep zo divers is.quote:Saamhorigheidsgevoel kan je ze niet ontzeggen natuurlijk. Dan is het nog maar een kleine stap naar politieke eenheid. Het enige wat ontbreekt is een charismatisch leider die alle moslims oproept te stemmen op 1 bepaalde partij. Ik denk niet dat er veel voor nodig is om ze zover te krijgen,
Ik denk dat alleen die aanvallen heel eventueel een beetje algemeen draagvlak zouden kunnen creëren. Maar dan zullen we dus echt eerst 10 jaar Franse toestanden moeten hebben, en dat is hier gelukkig niet zo.quote:draagvlak genoeg. Daar hoeven ze zich echt niet eerst aangevallen voor te voelen.
Eerste googlehit:quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:27 schreef DenniZZ het volgende:
En dit is dus geen Wilders-adept of anders aan rechts gelinkt persoon, dit is de zoveelste islamoloog die deze beweringen doet.
Nee, meneer is net zo neutraal als die andere pias Bernard Lewisquote:Raphael Israeli is a Professor of Islamic, Middle Eastern and Chinese history at Hebrew University in Jerusalem.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Weet jij of het niet zo is? Nee? Nou dan!
Net zomin als jij weet of ik dit met mijn opa's ouwe ondergoed op mijn hoofd zit te tijpen, zeg maar.
Een aparte maar wel interessante kijk op zakenquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:07 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
De media schieten ook ernstig tekort. Televisie is een machtig middel om Moslims zwart af te schilderen. Om hun negatiever weer te geven dan ze zijn. Dat is misschien wel oneerlijk, maar het is ook wel zo veilig. Het uiteindelijke effect is veel positiever maar de journalistiek richt zichzelf ten gronde door hun eerlijke houding. De wereld is niet eerlijk. Dat is onzin.
Denk eens na hoe wij hier in het Westen de macht hebben verkregen. Door slaven te verhandelen en Indianen uit te roeien. Ook het christendom is hier dmv oorlog bevochten.
Dat is niet slecht, daar hebben we alles aan te danken, maar dat moet wel consequent opnieuw bewezen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |