Voorgaande topics:quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:07 schreef Roi het volgende:
Als al die boeren met hun dorpjes topics gaan openen dan kan deze enige échte stad natuurlijk niet ontbreken.
laatst met een russische ex-junkie gepraat die ook op de tram stond te wachtenquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:23 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Praat eens met iemand.
verklaar u naderquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:57 schreef Gellius het volgende:
die je zo veroordeelt en waar je niks mee te maken wil hebben
ja ik ook, daarom snap ik jouw opmerking niet zo.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:02 schreef Gellius het volgende:
Die krijgen geld (of niet) afhankelijk van mijn stemming en het weer. Ik heb inzake de zwervers geen hermetisch afgetimmerd beleid geformuleerd. De schuldvraag interesseert me daarbij nauwelijks. Ook al heeft iemand werkelijk alles fout gedaan in zijn leven, waardoor hij in de goot is terecht gekomen, dan kan ik hem of haar daar alleen maar om beklagen, en als ik daar zin in heb, een kleinigheidje toestoppen. Of het laten.
Ja, de tand des tijds ontziet ook mij niet. Met een beetje pech heb ik over een half jaar een vaste baan.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:59 schreef Gellius het volgende:
Ach, je bent nog jong IR. Vol van jezelf. Maar goed, dat is natuurlijk ook voor jou al een aflopende zaak.
Dan heb je emoticons onjuist geinterpreteerd. Ik meende daaruit op te maken dat je niets dan spot en vlijm voor ze over had.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja ik ook, daarom snap ik jouw opmerking niet zo.
Wat, niet voor drank en drugs? Ik moet niet gekker worden met die gasten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:10 schreef VeX- het volgende:
Ghehe, ik geef nooit een cent aan die mensen. Ze hebben het er zelf naar gemaakt en gebruiken het ws. toch ergens anders voor.
Ik ben wel altijd heel erg onder de indruk van de daklozenkrantverkoper bij de AH Westermarkt. Als ik 's ochtends om half 9 naar m'n werk fiets staat ie er al, en als ik om 6 uur terugkom nog. En dat ongeveer elke dag, al minstens 1,5 jaar.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:55 schreef Bubblebuddy het volgende:
Er zit ook altijd zo ex-russiche junk bij de AH op zo'n stoeltje krantjes te verkopen zeg ik goeiendag tegen haar geeft ze geen antwoord![]()
Ken je het buurt"verhaal" van haar?quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben wel altijd heel erg onder de indruk van de daklozenkrantverkoper bij de AH Westermarkt. Als ik 's ochtends om half 9 naar m'n werk fiets staat ie er al, en als ik om 6 uur terugkom nog. En dat ongeveer elke dag, al minstens 1,5 jaar.
Vanuit liberaal oogpunt valt dat natuurlijk alleen maar toe te juichen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:45 schreef De_Ananas het volgende:
Op de FP stond gisteren dat zwervers verrekte veel verdienen [afbeelding]
Ja, maar ik had het over de westermarkt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:20 schreef anti-virus het volgende:
[..]
Ken je het buurt"verhaal" van haar?
Ze was zwaar aan de speed, waardoor ze helemaal was doorgedraaid. Ze vermoorde haar eigen kinderen, werd wegestopt toen kwam ze vrij en toen zat ze op de stoep van de westerstraat
Zoiets, Hans het kaasboertje kan het veel beter vertellen
quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, maar ik had het over de westermarkt.
Die bij de Westerstraat zie ik ook wel eens, maar daar kom ik toch minder vaak.
Als jij bier betaaldquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:00 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wanneer komt de Amsterdam voor vriendelijke mensen meet?
Kwestie van alles contant doenquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:28 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:. Ik sta altijd 999,9 euro rood, als ik geld heb.
Geen idee, maar op zoiets komt gegarandeerd heel meetend Fok af. Onder het mom van "Ik ben ooit een dag in Amsterdam geweest, dus ben een beetje Amsterdammer".quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:00 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wanneer komt de Amsterdam voor vriendelijke mensen meet?
Nou en. Dan zeggen we: we spreken daar en daar af! En dan zijn wij er allemaal 1000x sneller en gaan we stiekem ergens anders heen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:27 schreef Panick het volgende:
[..]
Geen idee, maar op zoiets komt gegarandeerd heel meetend Fok af. Onder het mom van "Ik ben ooit een dag in Amsterdam geweest, dus ben een beetje Amsterdammer".
Had dat aan mij gegevenquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:27 schreef Franneh het volgende:
Ik had een keer popcorn over van de bios toen een paar van die zwervers vroegen of ik wat kon missen..
Popcorn wel, geld nooit.
Maar wat waren ze er blij mee.![]()
Met oude plaatjes jaquote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:03 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de OP oude stijl weer in ere hersteld
Nee, maar ik wil wel popcorn van jequote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:00 schreef Franneh het volgende:
[..]
Sta jij ook te zwerven op straat dan?![]()
He dat kan ik toch niet ruiken..Als je een wijziging hebt moet je het even doorgeven. Dan vervang ik het plaatje.quote:
Bijvoorbeeld de avatarsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
He dat kan ik toch niet ruiken..Als je een wijziging hebt moet je het even doorgeven. Dan vervang ik het plaatje.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:20 schreef jimjim1983 het volgende:
haal die avatars gewoon helemaal uit de OP
ja die was coolquote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:35 schreef De_Ananas het volgende:
Heeft iemand nog dat plaatje van Amsterdam met iedereen erin?
de gieter?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:48 schreef De_Ananas het volgende:
Ik vind uitgaan in Amsterdam eigenlijk niet zo leuk
Alleen de Gieter was wel leuk
ja. Ik ken de gieter welquote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja 1 of andere studentenkroeg in Korte Leidsche![]()
ik vermaak me prima in Amsterdamquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:06 schreef Aventura het volgende:
Ik vind Amsterdam ook niet je van het om te stappen, nooit echt gevonden. Er zijn een paar tenten waar ik me fijn voel. Black and White natuurlijk, Paradiso, De Koe, Pakhuis Wilhelmina, Soundgarden. En dan af en toe dingen als West Pacific ofzo.
En met het juiste gezelschap is zelfs een avondje cafe Nol goed te doen.
West Pacific bestaat al een tijd niet meer hoor.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:06 schreef Aventura het volgende:
Ik vind Amsterdam ook niet je van het om te stappen, nooit echt gevonden. Er zijn een paar tenten waar ik me fijn voel. Black and White natuurlijk, Paradiso, De Koe, Pakhuis Wilhelmina, Soundgarden. En dan af en toe dingen als West Pacific ofzo.
leer nederlandsquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:32 schreef De_Ananas het volgende:
Ik vind Amsterdam zo alternatief uitgaan hebben
Eigenlijk alles op mijn eigen muzieksmaak naquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
leer nederlands
maar wat noem jij alternatief? alles naast de skihut e.d.?![]()
Maar dat vind ik ook niet leukquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:58 schreef jimjim1983 het volgende:
ik ook absoluut niet
ik ga bijna alleen maar naar minimal (techno) feestjes, als je dat leuk vindt is er bijna ieder weekend wel iets te doen als je weet waar je moet zijn
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:04 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar dat vind ik ook niet leuk![]()
Ik ben meer van de skihut/studentenkroeg en jump/hardstyle. En studentenkroegen zijn leuk als je er mensen kent maar ik ken niemand en voor mijn andere kant is alleen Sensation Black en inQontrol aanwezig![]()
Dat zit er wel ja maar dan is het leuker als je mensen kent en zoals ik al aangaf ken ik niet veel mensenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:11 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]skihut en studentenkroegen zijn er genoeg, doe anders ff een rondje rembrandts en leidse
en jump hardstyle dingen zijn er gelukkig niet zoveel, daarvoor moet je naar het platteland
En naar Noodlandig tochquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:58 schreef jimjim1983 het volgende:
ik ook absoluut niet
ik ga bijna alleen maar naar minimal (techno) feestjes, als je dat leuk vindt is er bijna ieder weekend wel iets te doen als je weet waar je moet zijn
ja dat is de ouwe filmacademie. is nu een krakers- uuhh iets als ik me niet vergis. waar ze feesten geven en films draaien enzo.quote:Op zondag 11 februari 2007 11:32 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Iemand bekend met Overtoom 301?
Dit lijkt me zeker een erg fijne plaats om uit te gaan (gezien de prijzen, de artiesten en gewoon alles eigenlijk..)
ja 2-1 van Ado winnen dat doe je niet zomaarquote:Op zondag 11 februari 2007 18:31 schreef BonJovi het volgende:
ik kom niet uit amsterdam maar kom ff respect voor ajax brengen!
ik wou op tien kijken hoeveel het was geworden als verassing zegt een mannetje dat zomaarquote:Op zondag 11 februari 2007 18:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja 2-1 van Ado winnen dat doe je niet zomaar
whehehequote:Op zondag 11 februari 2007 19:09 schreef BonJovi het volgende:
[..]
ik wou op tien kijken hoeveel het was geworden als verassing zegt een mannetje dat zomaar
De Soundgarden, wat een heerlijk foute tent is dat ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:06 schreef Aventura het volgende:
Serieus? Er zijn echt wel genoeg studenten kroegen in amsterdam, ski hutten ook wel die hoor ik altijd overal bovenuit =/.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:04 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar dat vind ik ook niet leuk![]()
Ik ben meer van de skihut/studentenkroeg en jump/hardstyle. En studentenkroegen zijn leuk als je er mensen kent maar ik ken niemand en voor mijn andere kant is alleen Sensation Black en inQontrol aanwezig![]()
Ach man,d at is nog niks. Vaaghuyzen? De Korsakoff? De diepte?quote:Op maandag 12 februari 2007 14:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
De Soundgarden, wat een heerlijk foute tent is dat ook.
Maar goed, voor een échte foute tent na enen moet je naar Café Pollux op de Prins Hendrikkade.
Jawelquote:Op maandag 12 februari 2007 19:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dit is geen regen waar een mens last van kan hebben lien.
De Korsakoff ken ik wel (die zit hier om de hoek), maar ik ben verder niet zo'n alto.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ach man,d at is nog niks. Vaaghuyzen? De Korsakoff? De diepte?
Jawel hoor. Zeker als je moet fietsen/ schaatsen (laat staan wanneer je moet fietsen naar de ijsbaan).quote:Op maandag 12 februari 2007 19:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dit is geen regen waar een mens last van kan hebben lien.
Het is ontegenzeggelijk de Westerkerk die je op de ets ziet. De Haarlemmerpoort is ook herkenbaar, als je het vergelijkt met onderstaand schilderij. Het is de Haarlemmerpoort die door de beroemde Hendrick de Keyser gebouwd is, in 1613-1618. Die poort is pas in 1837 gesloopt en vervangen door de Haarlemmerpoort die we nu kennen.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:26 schreef Harker het volgende:
Wie kan me meer vertellen over deze prent?
daar was ik ook al bang voorquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:43 schreef Gellius het volgende:
Tsja, zo zagen alle stadsmolens er uit.
Dat mag ik toch niet hopen zeg. Misschien alleen in huiselijke kring. Achter gesloten deuren. In de kelder. met alle lampen uit. Zoals het hoort.quote:
hmm, welke?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:11 schreef jimjim1983 het volgende:
die molen lijkt op de molen van 't ij
geen ideequote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:04 schreef lienelien het volgende:
[..]
hmm, welke?
Bij de kadijken bedoel je?![]()
jaa, diequote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:06 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
geen ideedie waar ze bier maken
Ik ook absoluut niet, maar dat maakt het juist nog veeeeeeeeeeeeel leuker.quote:Op maandag 12 februari 2007 23:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
De Korsakoff ken ik wel (die zit hier om de hoek), maar ik ben verder niet zo'n alto.
Misschien kun je wat informatie vinden in het boekquote:Op maandag 12 februari 2007 20:26 schreef Harker het volgende:
Wie kan me meer vertellen over deze prent?
[afbeelding]
De titel is "Spaarndammerdijk" en het is gezien naar Haarlemmerpoort.
Wie herkent enkele gebouwen? Vooral de toren rechts (westertoren?) en het gebouw links.
De prent is gemaakt in 1795, dus gebouwen die er nu staan kunnen er toen nog niet hebben gestaan (zoals de Sint-Nicolaaskerk), maar ook andersom.
Ik wilde het eerst in HOC plaatsen, maar ik dacht dat Amsterdammers het beter zullen herkennen.
(Nog grotere afbeelding vind je hier: Beeldenbank van het Gemeente Archief van Amsterdam -> zoeken -> Namen van vervaardigers -> B -> Bulthuis, Jan -> nog een keer op Bulthuis klikken -> en dan pagina 11 van de 15 (bij selectie op titel)
leuk boek, sowieso is Mak geweldig natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Misschien kun je wat informatie vinden in het boek
'Een kleine geschiedenis van Amsterdam' geschreven door Geert Mak.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:08 schreef De_Ananas het volgende:
Whehe net in de socieitenkroeg ''De Lax'' bij Amstelstation geweest. Wat een gare appies lopen daar zeg
Het bier was wel goedkoopquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:32 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]dat is idd heel erg kut
ben daar 5x geweest ofzo. alleen maar stakkers
Ik heb het nog steeds niet uit (vanwege ook interessante schoolliteratuur) maar als ik het lees, dan met een glimlachquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:47 schreef Grumpey het volgende:
[..]
leuk boek, sowieso is Mak geweldig natuurlijk.
Jezus man, wat doe jij in Amsterdam?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:52 schreef De_Ananas het volgende:
Is er ook carnaval in Amsterdam?
Dat ik weet is er een carnavalsvereniging in Osdorp![]()
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
jaa, die
Da's bij mij aan het einde van de straat![]()
Neequote:Op woensdag 14 februari 2007 00:21 schreef Panick het volgende:
[..].
Oost..
Heb een tijdje in de Von Zesenstraat "gewoond".
uhuh, ik kom er vandaan, en i kan dit jammerlijk genoeg bevestigenquote:Op woensdag 14 februari 2007 00:20 schreef Panick het volgende:
[..]
Jezus man, wat doe jij in Amsterdam?
Jij moet naar Nijmegen ofzo. Qua smaak wb stappen (eerder gebrek aan) zal je daar prima aarden.
Ik zit daar nou al 2 jaar op de HvA, en ik ben er nog nooit binnen geweestquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:08 schreef De_Ananas het volgende:
Whehe net in de socieitenkroeg ''De Lax'' bij Amstelstation geweest. Wat een gare appies lopen daar zeg
Maar nog wel vlakbij die oh-zo-fijne 24 uurs Texacoquote:Op woensdag 14 februari 2007 00:25 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee![]()
Ik woon (nog nét) in stadsdeel centrum![]()
![]()
[..]
aah, die bij de Hoogte Kadijk?quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:34 schreef Panick het volgende:
[..]
Maar nog wel vlakbij die oh-zo-fijne 24 uurs Texaco.
Geen idee of dat zo heetquote:Op woensdag 14 februari 2007 00:39 schreef lienelien het volgende:
[..]
aah, die bij de Hoogte Kadijk?
uhuhquote:Op woensdag 14 februari 2007 00:40 schreef Panick het volgende:
[..]
Geen idee of dat zo heet.. Ik bedoel die ene op een paar meter van (achter) de molen.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:20 schreef Panick het volgende:
[..]
Jij moet naar Nijmegen ofzo. Qua smaak wb stappen (eerder gebrek aan) zal je daar prima aarden.
Als je op zondagochtend om 6 uur thuis kwam, spacend op wat dan ook, dan kon je rustig nog even wat halen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:43 schreef lienelien het volgende:
[..]
uhuhDat heet volgens mij zelfs de kadijkenbuurt
Maar hoezo mis je die?![]()
Laat me raden, je rookt niet.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:52 schreef lienelien het volgende:
ohhh. ik zorg gewoon dat ik altijd genoeg voer in huis heb
Mijn koelkastdeur staat standaard dan ook vol met wijnflessen
Ik ben er een keer vlak voor pasen geweest, en toen waren er meisjes met engelenvleugeltjes en mandjes met paaseitjes.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik ook absoluut niet, maar dat maakt het juist nog veeeeeeeeeeeeel leuker.
Vaak kom je er niet iig.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben er een keer vlak voor pasen geweest, en toen waren er meisjes met engelenvleugeltjes en mandjes met paaseitjes.
Maar ja, als ik niet verder dan 20 meter wil lopen ga ik toch liever naar de Soundgarden, want daar hebben ze een terras en veel soorten bier.
Weet jij mijn smaak wel? Want dan zou je dat niet zeggenquote:Op woensdag 14 februari 2007 00:20 schreef Panick het volgende:
[..]
Jumpstyle toch?quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:06 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Weet jij mijn smaak wel? Want dan zou je dat niet zeggen
Je bent op zoek naar Carnaval, vindt stappen in Amsterdam niet zo tof en houdt van kutmuziek (waar Amsterdam gelukkig nog redelijk van wordt ontzien).quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:06 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Weet jij mijn smaak wel? Want dan zou je dat niet zeggen
Waarom zeg je dan Nijmegen!?!?quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:13 schreef Panick het volgende:
[..]
Je bent op zoek naar Carnaval, vindt stappen in Amsterdam niet zo tof en houdt van kutmuziek (waar Amsterdam gelukkig nog redelijk van wordt ontzien).
Ik zou zeggen, onder de rivieren met jou..
quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
0-0 is niet slecht met dit teamMaar zal wel niet zo blijven
A.Moonen is nog steeds dood.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Kunnen we het over iets anders hebben? Poep ofzo?
Lillek. Ik wil dat die betonnen platen mooi worden. Ik ga ze denk ik binnenkort 's nachts verven.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:03 schreef Gellius het volgende:
Wat vind jij nou van de nieuwe Ferdinand Bol, poep?
Mijn roots liggen hier wel, Gellius. En mijn familie ook (nou ja, Sloterdijk, maar da's al een flinke tijd Amsterdam).quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:30 schreef Gellius het volgende:
IR is ook maar een boertje van buut'n, pope.
Je bent een rare appiequote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Omdat ik onhandig bén.. Ik hoef daar niet eens meer mijn ID oid te laten zien als ik 'm op kom halen.
idd, ik kom er vaak in mijn pauze, hij is er echt altijd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben wel altijd heel erg onder de indruk van de daklozenkrantverkoper bij de AH Westermarkt. Als ik 's ochtends om half 9 naar m'n werk fiets staat ie er al, en als ik om 6 uur terugkom nog. En dat ongeveer elke dag, al minstens 1,5 jaar.
de nieuwe Ferdinand Bol is fantastischquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:03 schreef Gellius het volgende:
Wat vind jij nou van de nieuwe Ferdinand Bol, poep?
Heb jij daar toevallig iets van documentatie over op internet waar ik dat kan vinden?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:51 schreef Grumpey het volgende:
[..]
de nieuwe Ferdinand Bol is fantastischzo houden
(alleen jammer dat het over paar weken weer open gaat
)
ken die locatie waar het gebeurd is.. niet zo vreemd omdat het naast de Kids Factory zitquote:
volgens site:quote:Op zondag 18 februari 2007 17:27 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Weteringschans daarentegen. Waarom halen ze al die trambanen overhoop? Klinkt mij als geldverspilling en een hint naar verborgen werkeloosheid in de oren.
iedereen fietst me daar inderdaad wel altijd overhoop ja, ofdat ik nu over het zebrapad loop, op het voetpad, of op straatquote:Op zondag 18 februari 2007 21:49 schreef Grumpey het volgende:
[..]
eind maart volledig klaar. Vervolgens gaan ze nog kruispunt bij de spiegelgracht herinrichten omdat er nu 3 ongelukken zijn gebeurd binnen 2 jaar en het daarmee status 'onveilig' heeft gekregen.
is een puinhoop daar idd,al een paar keer een fietser een schop verkocht omdat hij niet stopte terwijl ik via de zebra overstak.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:50 schreef lienelien het volgende:
[..]
iedereen fietst me daar inderdaad wel altijd overhoop ja, ofdat ik nu over het zebrapad loop, op het voetpad, of op straat
geen idee, een voetgangerstunnel ofzo?quote:Op zondag 18 februari 2007 22:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
is een puinhoop daar idd,al een paar keer een fietser een schop verkocht omdat hij niet stopte terwijl ik via de zebra overstak.
Maar hoe wil je dat veranderen met een herinrichting
Omg doe je dat echtquote:Op zondag 18 februari 2007 22:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
is een puinhoop daar idd,al een paar keer een fietser een schop verkocht omdat hij niet stopte terwijl ik via de zebra overstak.
als ik halverwege een zebra sta, en er komt zo'n eikel aanfietsen die roept: 'he, kan je niet uitkijken?!?', dan kan hij wat spaken gaan vervangen jaquote:
Maar daarna gaat 'ie weer dicht, neem ik aanquote:Op zondag 18 februari 2007 11:51 schreef Grumpey het volgende:
[..]
de nieuwe Ferdinand Bol is fantastischzo houden
(alleen jammer dat het over paar weken weer open gaat
)
quote:Op maandag 19 februari 2007 09:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Maar daarna gaat 'ie weer dicht, neem ik aan. Echte Amsterdamse stadsfolklore
; het openbreken vanstraten om ze daarna weer dicht te gooien, weer te openen en dicht te gooien. Schitterend!
Maar waarom zijn in godsnaam tramspoortwerkzaamheden nodig? Het enige traject wat niet fungeert is bij het Amstel hotel, en dat komt omdat de meneer van het Amstel hotel heeft gezegd dat zijn arme arme zielige gasten het niet fijn vinden, dat geraas van die tram. Dat er mensen zijn die er naast wonen is natuurlijk vervelend, maar mensen die een korte periode in Amsterdam verblijven, ja, die moet je natuurlijk wel goed verzorgen, die kunnen daar niet tegen hoor, zo'n razende tram, neenee...quote:Op zondag 18 februari 2007 21:49 schreef Grumpey het volgende:
[..]
volgens site:
- Tramspoorwerkzaamheden
- Tramhaltes worden verbreed en verhoogd
eind maart volledig klaar. Vervolgens gaan ze nog kruispunt bij de spiegelgracht herinrichten omdat er nu 3 ongelukken zijn gebeurd binnen 2 jaar en het daarmee status 'onveilig' heeft gekregen.
inderdaadquote:Op maandag 19 februari 2007 11:21 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
En: tramhaltes verbreden en verhogen? Wat is dat voor fuckign nonsense? Dat geld kunnen ze beter steken in intelligentie-, sociale vaardigheden-, beleefdheids- en praktisch nadenken cursussen voor die trammannetjes.
quote:Op maandag 19 februari 2007 13:56 schreef Gellius het volgende:
Ik vind de moderne trams al veel te geruisloos en comfortabel. Een tram hoort te hotsen en te knersen. Te schommelen in de bochten. Je moet je op een schip wanen, in de tram. En je hoort je er met enige moeite in te moeten hijsen. Gelijkvloerse trams.
En dit kost trouwens zo'n 2 minuten extra. Voor elke passagier, elke tram die daar voorbij komt. Dat vind ik nogal wat voor een paar fucking rijke stinkerds die niet tegen een klein beetje lawaai kunnen. Faggots.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:21 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Maar waarom zijn in godsnaam tramspoortwerkzaamheden nodig? Het enige traject wat niet fungeert is bij het Amstel hotel, en dat komt omdat de meneer van het Amstel hotel heeft gezegd dat zijn arme arme zielige gasten het niet fijn vinden, dat geraas van die tram. Dat er mensen zijn die er naast wonen is natuurlijk vervelend, maar mensen die een korte periode in Amsterdam verblijven, ja, die moet je natuurlijk wel goed verzorgen, die kunnen daar niet tegen hoor, zo'n razende tram, neenee...
En: tramhaltes verbreden en verhogen? Wat is dat voor fuckign nonsense? Dat geld kunnen ze beter steken in intelligentie-, sociale vaardigheden-, beleefdheids- en praktisch nadenken cursussen voor die trammannetjes.
quote:Op maandag 19 februari 2007 13:56 schreef Gellius het volgende:
Ik vind de moderne trams al veel te geruisloos en comfortabel. Een tram hoort te hotsen en te knersen. Te schommelen in de bochten. Je moet je op een schip wanen, in de tram. En je hoort je er met enige moeite in te moeten hijsen. Gelijkvloerse trams.
quote:Op maandag 19 februari 2007 17:32 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Hoezo zijn die kut?
fuck die tramsquote:Op maandag 19 februari 2007 17:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Fuck die shizzle.
ze zijn inderdaad kut die combino's, en ze slijten ook nogal snelquote:Op maandag 19 februari 2007 17:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]die nieuwe trams zijn juist kut man
zou jij dan blij mee moeten zijn
Ik kwam vandaag toevallig door dat OMHP gangetje en toen zag ik een heel klein knulletje dat op weg was naar de OMHP en toen dacht ik 'zo is Pope vast ook'.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:16 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Fietsmens? Ik noem je meer een telangmens.
dat is niet leukquote:Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef Ole het volgende:
Ik ga ook maar weer eens fietsen vanaf ArenA naar centrum
een herinrichting zorgt ervoor dat duidelijker wordt wat de verkeersstromen zijn voor iedere verkeersdeelnemer. Waarschijnlijk komen er vaste fietspaden, 1 zebrapad, en een verplichte rijroute voor autos ofzo...vrijliggende en opgehoogde trambanen maken ook de verkeersveiligheid een stuk beter.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
De rede waarom trams bij het Amstel Hotel langzamer rijden is omdat de brug aldaar (een monument) niet gebouwd is voor trams. Vroeger leidde deze brug naar het paleis van Volksvlijt en is daarom monumentaal opgebouwd. Daarbij zijn materialen gebruikt die enorm reageren op weersomstandigheden, en daarom zijn de trambanen aan beide kanten van de brug niet altijd gelijk aan mekaar. Trams mogen daarom ook niet te hard rijden over de brug.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:21 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Maar waarom zijn in godsnaam tramspoortwerkzaamheden nodig? Het enige traject wat niet fungeert is bij het Amstel hotel, en dat komt omdat de meneer van het Amstel hotel heeft gezegd dat zijn arme arme zielige gasten het niet fijn vinden, dat geraas van die tram. Dat er mensen zijn die er naast wonen is natuurlijk vervelend, maar mensen die een korte periode in Amsterdam verblijven, ja, die moet je natuurlijk wel goed verzorgen, die kunnen daar niet tegen hoor, zo'n razende tram, neenee...
Het redt volgens de statistieken alweer 15 mensenlevens op dit moment, dus dat is de rede.quote:En: tramhaltes verbreden en verhogen? Wat is dat voor fuckign nonsense? Dat geld kunnen ze beter steken in intelligentie-, sociale vaardigheden-, beleefdheids- en praktisch nadenken cursussen voor die trammannetjes.
is dat niet zo bij alle bruggen waar trams over rijden? dat het metaal gewoon uitzet in de zomer?quote:Op maandag 19 februari 2007 23:41 schreef Grumpey het volgende:
[..]
De rede waarom trams bij het Amstel Hotel langzamer rijden is omdat de brug aldaar (een monument) niet gebouwd is voor trams. Vroeger leidde deze brug naar het paleis van Volksvlijt en is daarom monumentaal opgebouwd. Daarbij zijn materialen gebruikt die enorm reageren op weersomstandigheden, en daarom zijn de trambanen aan beide kanten van de brug niet altijd gelijk aan mekaar. Trams mogen daarom ook niet te hard rijden over de brug.
In de zomer zijn er ook sproeiers op de brug die de brug nonstop verkoelen. Vast wel eens gezien.
[..]
Het redt volgens de statistieken alweer 15 mensenlevens op dit moment, dus dat is de rede.
Jah een grote optochtquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:52 schreef De_Ananas het volgende:
Is er ook carnaval in Amsterdam?
Dat ik weet is er een carnavalsvereniging in Osdorp![]()
ik zag ook 2 ouwe mensen op centraal in carnavalskleding lopenquote:Op maandag 19 februari 2007 23:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah een grote optocht![]()
alle wegen afgezet moest ik omrijden![]()
Parool daar had ik gratis Abbonement en nog steeds ookquote:Op maandag 19 februari 2007 23:55 schreef Roi het volgende:
Zijn jullie trouwens ook Parool lezers?
uiteraardquote:Op maandag 19 februari 2007 23:55 schreef Roi het volgende:
leer nederlandsquote:Op maandag 19 februari 2007 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Parool daar had ik gratis Abbonement en nog steeds ook
NRC presentquote:Op maandag 19 februari 2007 23:55 schreef Roi het volgende:
Waarom in vredesnaam?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 04:06 schreef Percussion het volgende:
In de morgen de Volkskrant en in de middag het Parool natuurlijk!
Ik ben trouwens nieuw hier op het forum, ben Daniel, 23 jaar en werk en studeer in de stad.
Een Brabander!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:21 schreef superhero87 het volgende:
Hey allemaal, ik ga vanaf mei waarschijnlijk stage lopen in Amsterdam en ben dus op zoek naar een kamer!
PM me even als je mij kan helpen, thnx![]()
Ik ken ook een Danielquote:Op dinsdag 20 februari 2007 04:06 schreef Percussion het volgende:
In de morgen de Volkskrant en in de middag het Parool natuurlijk!
Ik ben trouwens nieuw hier op het forum, ben Daniel, 23 jaar en werk en studeer in de stad.
Mwah, Vanaf het Amstelstation is het weer leuk hoor!quote:Op maandag 19 februari 2007 18:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat is niet leukdoor ZO fietsen zuigt echt
ja logisch, want dan zit je niet meer in zuid-oostquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:55 schreef Ole het volgende:
[..]
Mwah, Vanaf het Amstelstation is het weer leuk hoor!
zal nog wel ff duren ja, ook al is de kroon wel weer uitgepakt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:42 schreef The.PhantoM het volgende:
weet iemand wanneer je op de westerkerk kan? Of is dat nog een tijdje niet mogelijk door die renovatie?
Commerciele economie? Alsof íemand zo iemand in huis zou willen hebben.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:21 schreef superhero87 het volgende:
Hey allemaal, ik ga vanaf mei waarschijnlijk stage lopen in Amsterdam en ben dus op zoek naar een kamer!
PM me even als je mij kan helpen, thnx![]()
De hippies komen tevoorschijnquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Commerciele economie? Alsof íemand zo iemand in huis zou willen hebben.
oh cool, ik ben 2 van die 4quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:47 schreef jimjim1983 het volgende:
Hippies, krakers, alto's, koorballen![]()
![]()
![]()
allemaal sukkels
Gelukkig niet!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja logisch, want dan zit je niet meer in zuid-oost
In dit geval is het ook zo dat buurtbewoners geklaagd hebben. Als de trams te hard over de brug gaan maakt het veel herrie.quote:Op maandag 19 februari 2007 23:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is dat niet zo bij alle bruggen waar trams over rijden? dat het metaal gewoon uitzet in de zomer?
bij mij in de buurt sproeien ze namelijk ook.
m'n broer wil me nog wel eens hippie noemen omdat ik er geen problemen mee heb om gezellig door de modder te lopen op lowlands, en omdat ik best vaak naar concerten ga, en daarnaast ben ik lid bij een studentenvereniging, vandaar. Niets ernstigs dusquote:
Ja hoor, niks mis met Commerciele Economie mensenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Commerciele economie? Alsof íemand zo iemand in huis zou willen hebben.
Behalve dat het mensen zijn die zojuist gekozen hebben om professioneel uitzuiger te worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:16 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Ja hoor, niks mis met Commerciele Economie mensen![]()
ja krakers en alto's ook toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Behalve dat het mensen zijn die zojuist gekozen hebben om professioneel uitzuiger te worden.
Niet enkel hippies zijn tegen professioneel uitzuigen, ananas.
En weldenkende mensen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja krakers en alto's ook toch?![]()
originele kleur hequote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:44 schreef lienelien het volgende:
[..]
zal nog wel ff duren ja, ook al is de kroon wel weer uitgepakt.
Inclusief lelijke nieuwe kleur![]()
Ik vind 'm mooi! Ik zie 'm elke ochtendquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:44 schreef lienelien het volgende:
[..]
zal nog wel ff duren ja, ook al is de kroon wel weer uitgepakt.
Inclusief lelijke nieuwe kleur![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:34 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het nog niet gezien. Gifgroen? Quasi-hip oranje? Lounge-blauw?.
zo zag de kroon eruit die op Max' z'n hoofd stondquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:26 schreef Gellius het volgende:
Is er een historische onderbouwing voor de kleurkeuze?
Dat zou je wel denken. Was hij ook met reden goud/geel?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:26 schreef Gellius het volgende:
Gefrustreerd?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Behalve dat het mensen zijn die zojuist gekozen hebben om professioneel uitzuiger te worden.
Niet enkel hippies zijn tegen professioneel uitzuigen, ananas.
dat eettentje bovenin de Kalvertoren heeft ook wel een leuk uitzichtje.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:30 schreef The.PhantoM het volgende:
zijn er eigenlijk nog meer mooie uitkijkpunten over amsterdam afgezien van de westerkerk? Ik weet dat je ook op het dak van Nemo kan staan, maar ik zoek er nog een paar. Wil graag binnenkort wat mooie panorama foto's maken van mokum.
bij t osaka kan je naar buiten en bij dat oude elsevier gebouw kan je op t dakquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:21 schreef The.PhantoM het volgende:
zijn die dingen die jullie nou noemen buiten of gewoon binnen? Het is namelijk nogal kloten als je foto's wil maken en er een raam tussen zit. In club 11 ben ik al geweest en we zijn toen nog een verdieping naar boven gesneaked maar de deur naar het dakterras zat opslot...
Een of andere buitenlandse koning verleende de kerk het recht om een replica van zijn kroon te gebruiken, wat erg bijzonder was in die tijd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:26 schreef Gellius het volgende:
keizer maximilaan van oostenrijk toch ofzo? In ieder geval was hij hier genezen van zijn ziekte na een bezoek aan het orakel en pelgrimsoord wat vroeger op de hoek van wijde kapelsteeg en het rokin aanwezig was. Als dank gaf hij dat recht aan de stad.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:50 schreef Roi het volgende:
[..]
Een of andere buitenlandse koning verleende de kerk het recht om een replica van zijn kroon te gebruiken, wat erg bijzonder was in die tijd.
het dakterras waar ik beschikking over heb is gewoon buiten, en daarmee heb je 360 graden uitzicht over de stad. (Ok, alleen de westerkerk haalt een hoek van 10 graden weg van het uitzichtquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:21 schreef The.PhantoM het volgende:
zijn die dingen die jullie nou noemen buiten of gewoon binnen? Het is namelijk nogal kloten als je foto's wil maken en er een raam tussen zit. In club 11 ben ik al geweest en we zijn toen nog een verdieping naar boven gesneaked maar de deur naar het dakterras zat opslot...
quote:Wat wel bleef, was de keizerskroon op de top van de toren. De Westertoren was de hoogste van de stad en het is dan ook geen toeval dat juist deze toren de kroon te dragen kreeg die door Maximiliaan van Oostenrijk in 1489 op het stadwapen was geschonken. De keizerskroon bovenop de toren geeft de hoge toren een extra accent, vooral sinds zij tegenwoordig in felle kleuren (geel, rood en blauw) wordt geschilderd.
Overigens is de kroon ook uitgebeeld boven het stadswapen halverwege de toren. (Let op de toeristen achter de balustrade.)
Over de keizerskroon bestaat een controverse, omdat Maximiliaan in 1489 nog niet keizer was, maar Rooms Koning van het Duitse Rijk. Amsterdam zou dus niet het recht hebben verworven de keizerskroon op het stadswapen te dragen, maar de Roomskoningskroon. Echter, toen Maximiliaan zijn vader was opgevolgd als Duits keizer werd de Roomskoningskroon in Amsterdam vervangen door de keizerskroon. Op de Westertoren is overigens niet de oorspronkelijke keizerskroon van Maximiliaan uitgebeeld, maar een latere versie.
Ohh, wat is het osaka dan?quote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:18 schreef lienelien het volgende:
hij heet niet de westerkroon. Het is de kroon van keizer Maximilaan van Oostenrijk
ja, bijná!quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:50 schreef Roi het volgende:
[..]
Een of andere buitenlandse koning verleende de kerk het recht om een replica van zijn kroon te gebruiken, wat erg bijzonder was in die tijd.
Dat zei ik dus gisteren alquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
keizer maximilaan van oostenrijk toch ofzo? In ieder geval was hij hier genezen van zijn ziekte na een bezoek aan het orakel en pelgrimsoord wat vroeger op de hoek van wijde kapelsteeg en het rokin aanwezig was. Als dank gaf hij dat recht aan de stad.
dacht ik.
Volgens mij was Amsterdam destijds geen 'hoofdstad' formeel gezienquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ohh, wat is het osaka dan?
[..]
[..]
ja, bijná!![]()
[..]
Dat zei ik dus gisteren alZijn ziekte ed heeft er niets mee te maken. Nederland heeft Maximilaan financieel gesteund tijdens zijn oorlogen, daarvoor was Max natuurlijk heel dankbaar,en viel Nederland voortaan onder de bescherming van Oostenrijk. Nederland kon dus ook op steun van Oostenrijk rekenen, wanneer dit nodig zou zijn geweest. Omdat dit natuurlijk heul stoer is
vond Nederland het wel cool om het aan iedereen te laten zien, dus plaatsten ze het lekker bovenop het wapen van de hoofdstad
volgens mij toen al wel. Ik hoor het te weten, maar ben nu even te lui om het op te zoekenquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
Volgens mij was Amsterdam destijds geen 'hoofdstad' formeel gezienHet was natuurlijk wel de belangrijkste handelssatd.
ik heb het ook niet opgezocht, ook te luiquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:52 schreef lienelien het volgende:
[..]
volgens mij toen al wel. Ik hoor het te weten, maar ben nu even te lui om het op te zoeken![]()
gebouw op de de Ruyterkade, met een restaurant boveninquote:
Wel vreemd klinkt dat in de oren, aangezien Nederland toen nog helemaal niet bestond...Daarnaast was Amsterdam in die tijd nog een klein gehucht, denk dat Harderwijk/Nijmegen of Utrecht veel meer in aanmerking kwamen als belangrijke steden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ohh, wat is het osaka dan?
[..]
[..]
ja, bijná!![]()
[..]
Dat zei ik dus gisteren alZijn ziekte ed heeft er niets mee te maken. Nederland heeft Maximilaan financieel gesteund tijdens zijn oorlogen, daarvoor was Max natuurlijk heel dankbaar,en viel Nederland voortaan onder de bescherming van Oostenrijk. Nederland kon dus ook op steun van Oostenrijk rekenen, wanneer dit nodig zou zijn geweest. Omdat dit natuurlijk heul stoer is
vond Nederland het wel cool om het aan iedereen te laten zien, dus plaatsten ze het lekker bovenop het wapen van de hoofdstad
Godver verkeerde accountquote:Op donderdag 22 februari 2007 03:46 schreef Yestuuur het volgende:
Tering ey anders is dat geneeskunde feest echt kut gvd ;/
Maar het is toch echt zo.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Wel vreemd klinkt dat in de oren, aangezien Nederland toen nog helemaal niet bestond...Daarnaast was Amsterdam in die tijd nog een klein gehucht, denk dat Harderwijk/Nijmegen of Utrecht veel meer in aanmerking kwamen als belangrijke steden.
gehucht?quote:Omstreeks 1570 telde Amsterdam minder dan 30.000 inwoners, maar in 1622 was dit getal gegroeid tot ruim 100.000. Tegen het einde van de 17e eeuw zou de bevolking zelfs de 200.000 overschrijden.
Noe, in die tijd bestond Amsterdam dus al best wel redelijkquote:De Westerkerk is door Hendrick de Keyser in renaissancestijl ontworpen en gebouwd tussen 1620 en 1631
uh,jaaa, de 7 provinciën iddquote:Op donderdag 22 februari 2007 09:07 schreef anti-virus het volgende:
republiek der 7 verenigde nederlanden bedoel je lien?
Koningkrijk der nederlanden zijn ook aruba en suriname etc.
Behalve dat er groot GVB op staat bedoel je? Dat deze met een begeleidende brief van het GVB naar mij verstuurd is bedoel je?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:08 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Die chipcard heeft niets met GVB te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |