Sneeuwval met een hoeveelheid van minstens 3 cm in 1 uur of minstens 10 cm in 6 uur over een gebied minstens ter grootte van het standaardgebied*quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:08 schreef kepler het volgende:
wat vinden ze zware sneeuw? >10 cm? >20 cm?
Niet veel soeps dus.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:10 schreef -skippybal- het volgende:
Nieuw ensemble:
oww, ik zat te denken aan minstens een halve meter sneeuwquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:11 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Sneeuwval met een hoeveelheid van minstens 3 cm in 1 uur of minstens 10 cm in 6 uur over een gebied minstens ter grootte van het standaardgebied*
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef SoupNazi het volgende:
Wat een gejank, bij alles wordt nu een weeralarm uitgegeven.
het is een voorwaarschuwing, nog geen weeralarm dusquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef SoupNazi het volgende:
jah, en als er geen weeralarm wordt uitgegeven dan gaat iedereen weer zeuren dat ze in de file stonden, of vast stonden op 1 of ander stationquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef SoupNazi het volgende:
Precies.. dus gewoon goed dat er gewaarschuwd wordt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:57 schreef kepler het volgende:
[..]
jah, en als er geen weeralarm wordt uitgegeven dan gaat iedereen weer zeuren dat ze in de file stonden, of vast stonden op 1 of ander station
ik ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
Spannend!quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:36 schreef Keromane het volgende:
Het is niet in te schatten wat gaat gebeuren. Geldt ook voor het vervolg. Wat morgen ook brengt, we zitten op dit moment maar een fractie verwijderd van een echte winterinval.
Wel opvallend idd, ik heb ze er nooit eerder over gehoord.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef SoupNazi het volgende:
ben benieuwd de knmi heeft het net upgedatequote:Op woensdag 7 februari 2007 21:13 schreef Keromane het volgende:
Ondanks het weeralarm verwacht ik weinig problemen. Dauwpunten komen in het zuiden van Nederland tegen de middag al tot boven 0.
-- volgens het KNMI dus. GFS doet het nog eenvoudiger.
quote:KNMI weeralarm is ook geupdate
Waarschuwing ZWARE SNEEUW: GROTE OVERLAST
Toelichting Morgen trekt een omvangrijk sneeuwgebied traag van zuid naar noord over ons land. De voorste begrenzing van het gebied bereikt in de loop van de ochtend het zuiden en naar verwachting pas tegen de avond het noordoosten van het land. Het zwaartepunt van de sneeuwval wordt tijdens de avondspits boven Midden-Nederland verwacht. Waarschijnlijk valt er 5 tot 10 cm sneeuw.
Bericht nummer 2
Opgesteld woensdag 07 februari 2007 23.23 uur
Volgend bericht 05.00 uur
Is toch niks geupdate eraan of mis ik ietsquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:37 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ben benieuwd de knmi heeft het net upgedate
[..]
daar keek ik net ook nog 1 keer naarquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Is toch niks geupdate eraan of mis ik iets
Echt bizar inderdaad. Het is zelfs nś nog nowcastenquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:51 schreef hondenfokker het volgende:
alles is mogelijk de sneeuw komt ook zeer snel opzetten ik denk dat het hier in zeeland (tegen boz) hier om 7 uur wit is en dat de frontale storing eenduw krijgt van de kou het wordt zeer spannend
Hoe ziet het voor het noorden eruit ? moet morgenavond de weg op, tenzij het te hard te keer gaatquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:16 schreef Keromane het volgende:
In het extreme geval gaat het morgen helemaal niet zo opschieten met de 'dooiaanval' en ga je veel neerslag boven het zuiden en midden zien bij temperaturen net onder het vriespunt en dauwpunt onder 0. Een mix van stevige sneeuw, ijzel en aanvriezende regen krijg je dan, verslechterende omstandigheden in de avond waarbij het verkeer muurvast komt te zitten bij 20-30cm aankoekende sneeuw. Komt het dan stomtoevallig tot een relatief kleine shift in de globale drukverdeling dan is het ook de dagen daarna raak.
Hoewel sommige modellen/members zoiets zien kun je er beter niet op rekenen. Maar heel soms zit een verrassing in een klein hoekje. HIRLAM ziet de kern nu pas tegen de avond voor de kust van Vlissingen liggen. Dat is alweer een stukje zuidelijker en trager.
Stadseffectquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:39 schreef Robbiej het volgende:
ik moet ook de weg op morgen om 18:00. en om 21:30 ongeveer. maarreuh.. tis hier nog steeds maar 0.2 graden... het vriest niet eens... whats wrong? (Lelystad)
Volgens mij regen.. Of Keromane moet iets zien wat ik misquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:28 schreef Lariekoek het volgende:
Zijn er nog interessante ontwikkelingen?
Of gaat het morgen weer regenen?
das goed nieuws, hopelijk blijft dit zo en is het geen regen in de volgende run.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:08 schreef -skippybal- het volgende:
Zaterdag misschien wel weer sneeuw volgens de laatste GFS run
quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:55 schreef Robbiej het volgende:
het wil maar niet vlotten met sneeuwen hier in lelystad... net een heeel klein beetje wat niet eens bleef liggen... weeralarm van lik me vestje dus..
Waar woon je ?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:08 schreef Robbiej het volgende:
het regent gewoon nu... teringzooi
KNMIquote:Modelbeoordeling en onzekerheden:
Naast de tube waar de operationele en controlerun toe 1 extreme tube met
een sterkere zuidelijke stroming en nog hogere temperaturen. Dat het
(voorlopig) weer afgelopen is met de winter is nu wel duidelijk. In de
temperatuurverwachting zit veel minder onzekerheid dan gisteren: vrijwel
alle EPS-leden gaan na zaterdag naar temperaturen van ruim boven de
normaal van 5-6 graden (zie pluim en staafdiagrammen). De kans op
nachtvorst is vrijwel de gehele periode verwaarloosbaar klein, maar
neemt aan het eind van de periode wel wat toe (zondag 17 febr. 10%). De
neerslagkansen zijn voor de gehele periode groot, waarbij alleen
zaterdag in eerste instantie nog kans is op winterse neerslag (in de
vorm van ijzel), daarna regen. Met name zondag en maandag kunnen natte
dagen worden met een kans van 15-20% op 10 mm regen. Veel wind, vooral
maandag en dinsdag. De kans op 5 bft of meer is op maandag en dinsdag
voor De Bilt rond 60%, maar in de gehele periode daarna ook nog 30%.
Weinig zon.
Het sneeuwt heel vaak op mijn verjaardagquote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:08 schreef aloa het volgende:
Er verschijnt eindelijk een krachtig hogedrukgebied boven Rusland. Ik doel daarmee niet op hogedrukgebiedje dat zich de komende 24 uur van Scandinaviė naar het oostzuidoosten verplaatst, maar op het luchtdrukmaximum dat eind volgende week (16-17 februari) via de Kara Zee het noorden van Rusland binnentrekt en zich tot 1040 hPa versterkt. Het hoog breidt zich vervolgens naar het zuiden uit en krijgt vanuit het westen steun van een mobiele hoogterug. Voor ons blijft deze ontwikkeling een afstandelijk gebeuren. Wel komt er na een week onstandvastigheid rust in de atmosfeer omdat zich boven onze streken een Atlantisch hoog installeert. Dat is rond 18-19 februari het geval. Vervolgens maken het Russisch en het Atlantisch hoog gemene zaak: of februari het daar op de valreep nog koud van gaat krijgen is twijfelachtig. Wel lijken vrij spoedig nieuwe (koude) hogedrukontwikkelingen boven Noord-Europa in gang te worden gezet. Kortom: het is nog te vroeg om de winter af te schrijven.
Jan Visser
De Winter is nog niet voorbij..
Die hadden we donderdag!quote:Op maandag 12 februari 2007 02:23 schreef HPayne het volgende:
Nou jongens hoe zit het met die o zo barre winter die er aan zat te komen?
ik zie het eigenlijk ook niet meer gebeuren, maar als er een kans is dan mag dit natuurlijk wel gezegd wordenquote:Op maandag 12 februari 2007 13:23 schreef IkWilbert het volgende:
kansen, kansen, kansen. Deze winter al genoeg kansen gehad... ik zie het niet meer zitten helaas, helaas...
Het is elke keer niet niet, op naar het voorjaar en de winter van 08![]()
(c) Marillionquote:Getting close to seasons end
I heard somebody say
That it might never snow again
In Holland
Heb jij dat gezichtje in die afbeelding gemaakt?quote:Op maandag 12 februari 2007 17:19 schreef Jodelaar het volgende:
Lange termijn is er weer wat mogelijk en zeker voor de wintersporters die naar het oost blok gaan. En het bied ook mogelijkheid voor Frankrijk, duitsland & oostenrijk![]()
[afbeelding]
hahaha vet was me nog niet eens opgevallenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:29 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Heb jij dat gezichtje in die afbeelding gemaakt?
Jaquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:29 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Heb jij dat gezichtje in die afbeelding gemaakt?
MTB'en in de Alpenquote:Op woensdag 14 februari 2007 16:07 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Ja
Tis weer helemaal van de kaart verdwenen.. ik neem me zwemspullen, mountainbike, voetbal maar mee naar Oostenrijk 24 feb..
Ben in de zomer MTB'er en in de winter Mountainbikerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |