Sneeuwval met een hoeveelheid van minstens 3 cm in 1 uur of minstens 10 cm in 6 uur over een gebied minstens ter grootte van het standaardgebied*quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:08 schreef kepler het volgende:
wat vinden ze zware sneeuw? >10 cm? >20 cm?
Niet veel soeps dus.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:10 schreef -skippybal- het volgende:
Nieuw ensemble:
oww, ik zat te denken aan minstens een halve meter sneeuwquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:11 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Sneeuwval met een hoeveelheid van minstens 3 cm in 1 uur of minstens 10 cm in 6 uur over een gebied minstens ter grootte van het standaardgebied*
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef SoupNazi het volgende:
Wat een gejank, bij alles wordt nu een weeralarm uitgegeven.
het is een voorwaarschuwing, nog geen weeralarm dusquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef SoupNazi het volgende:
jah, en als er geen weeralarm wordt uitgegeven dan gaat iedereen weer zeuren dat ze in de file stonden, of vast stonden op 1 of ander stationquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef SoupNazi het volgende:
Precies.. dus gewoon goed dat er gewaarschuwd wordt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:57 schreef kepler het volgende:
[..]
jah, en als er geen weeralarm wordt uitgegeven dan gaat iedereen weer zeuren dat ze in de file stonden, of vast stonden op 1 of ander station
ik ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
Spannend!quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:36 schreef Keromane het volgende:
Het is niet in te schatten wat gaat gebeuren. Geldt ook voor het vervolg. Wat morgen ook brengt, we zitten op dit moment maar een fractie verwijderd van een echte winterinval.
Wel opvallend idd, ik heb ze er nooit eerder over gehoord.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef SoupNazi het volgende:
ben benieuwd de knmi heeft het net upgedatequote:Op woensdag 7 februari 2007 21:13 schreef Keromane het volgende:
Ondanks het weeralarm verwacht ik weinig problemen. Dauwpunten komen in het zuiden van Nederland tegen de middag al tot boven 0.
-- volgens het KNMI dus. GFS doet het nog eenvoudiger.
quote:KNMI weeralarm is ook geupdate
Waarschuwing ZWARE SNEEUW: GROTE OVERLAST
Toelichting Morgen trekt een omvangrijk sneeuwgebied traag van zuid naar noord over ons land. De voorste begrenzing van het gebied bereikt in de loop van de ochtend het zuiden en naar verwachting pas tegen de avond het noordoosten van het land. Het zwaartepunt van de sneeuwval wordt tijdens de avondspits boven Midden-Nederland verwacht. Waarschijnlijk valt er 5 tot 10 cm sneeuw.
Bericht nummer 2
Opgesteld woensdag 07 februari 2007 23.23 uur
Volgend bericht 05.00 uur
Is toch niks geupdate eraan of mis ik ietsquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:37 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ben benieuwd de knmi heeft het net upgedate
[..]
daar keek ik net ook nog 1 keer naarquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Is toch niks geupdate eraan of mis ik iets
Echt bizar inderdaad. Het is zelfs nú nog nowcastenquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:51 schreef hondenfokker het volgende:
alles is mogelijk de sneeuw komt ook zeer snel opzetten ik denk dat het hier in zeeland (tegen boz) hier om 7 uur wit is en dat de frontale storing eenduw krijgt van de kou het wordt zeer spannend
Hoe ziet het voor het noorden eruit ? moet morgenavond de weg op, tenzij het te hard te keer gaatquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:16 schreef Keromane het volgende:
In het extreme geval gaat het morgen helemaal niet zo opschieten met de 'dooiaanval' en ga je veel neerslag boven het zuiden en midden zien bij temperaturen net onder het vriespunt en dauwpunt onder 0. Een mix van stevige sneeuw, ijzel en aanvriezende regen krijg je dan, verslechterende omstandigheden in de avond waarbij het verkeer muurvast komt te zitten bij 20-30cm aankoekende sneeuw. Komt het dan stomtoevallig tot een relatief kleine shift in de globale drukverdeling dan is het ook de dagen daarna raak.
Hoewel sommige modellen/members zoiets zien kun je er beter niet op rekenen. Maar heel soms zit een verrassing in een klein hoekje. HIRLAM ziet de kern nu pas tegen de avond voor de kust van Vlissingen liggen. Dat is alweer een stukje zuidelijker en trager.
Stadseffectquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:39 schreef Robbiej het volgende:
ik moet ook de weg op morgen om 18:00. en om 21:30 ongeveer. maarreuh.. tis hier nog steeds maar 0.2 graden... het vriest niet eens... whats wrong? (Lelystad)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |