Je leest de afkortingen niet goedquote:Op maandag 12 februari 2007 12:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]da's een nachtmerrie, van der Hoever op verkeer
en Dijksma vooraan bij alle grote sportevenementen brrrrrrrrrrrrrr
centrum conservatief zou ik het willen noemen danquote:Op maandag 12 februari 2007 12:39 schreef Jurgen21 het volgende:
Dijksma op Ontwikkelingssamenwerking is een meesterlijke zet van Balkenende en Bos. Dan is ze namelijk veel in het buitenland en heeft niemand last van haar![]()
Ik ben verder blij met de terugkeer van Camiel Eurlings. Die is namelijk een mooie representant van de rechtervleugel van het CDA. De rechtervleugel is verder trouwens ook prima vertegenwoordigt met Balkenende, Verhagen, Donner, Verburg, Smit en Eurlings. Met die twee conservatieve CU'ers erbij kun je dit kabinet toch moeilijk centrum-links noemen. Het is duidelijk een centrumkabinet en zal bij tijden soms gewoon naar centrum-rechts neigen.
Die voorrang hebben ze al. Om mensen na het verkrijgen van een verblijfsvergunning nog 5 jaar in een AZC te laten zitten omdat de wachtlijst zo lang is wordt ook niet wenselijk geacht. Wel worden asielzoekers gespreid door het land, dus niet alleen in de steden. Alle gemeenten moeten woningen beschikbaar stellen.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:54 schreef rebel6 het volgende:
Een koppeling van wonen en integratie, hoe moet ik me dat voorstellen?
Dat asielzoekers naast een generaal pardon ook nog eens voorrang krijgen op de woningmarkt?![]()
Balkenende moet zn vriendje Verhagen helpenquote:Op maandag 12 februari 2007 14:58 schreef BRIMINGHAM het volgende:
Waarom moest Bot eruit?
En Nederlanders staan allemaal voor hun plezier op een wachtlijst? Die wonen allemaal prima?quote:Op maandag 12 februari 2007 14:59 schreef freako het volgende:
[..]
Die voorrang hebben ze al. Om mensen na het verkrijgen van een verblijfsvergunning nog 5 jaar in een AZC te laten zitten omdat de wachtlijst zo lang is wordt ook niet wenselijk geacht.
Volgens mij heeft de helft van de mensen die op een wachtlijst voor een huurwoning staan een urgentieverklaring, dus voorrang. Daar maakt de nationaliteit niets uit.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:14 schreef rebel6 het volgende:
[..]
En Nederlanders staan allemaal voor hun plezier op een wachtlijst? Die wonen allemaal prima?
Volgens mij is urgentie een stuk moeilijker...quote:Op maandag 12 februari 2007 15:26 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de helft van de mensen die op een wachtlijst voor een huurwoning staan een urgentieverklaring, dus voorrang. Daar maakt de nationaliteit niets uit.
Theo Rietkerk, voormalig Tweede Kamerlid voor het CDA, 4 jaar geleden werd ie gedeputeerde. Zou hij voor een ministerspost of een staatssecretariaat in aanmerking kunnen komen?quote:(laatste nieuws) De Overijsselse gedeputeerde Theo Rietkerk (CDA) is de beste gedeputeerde van Nederland; VVD’er Ronald Waterman uit Zuid-Holland het beste statenlid. Dat is de uitkomst van een enquête die Trouw heeft gehouden onder 826 Nederlandse gedeputeerden en leden van Provinciale Staten.
Voomalig Tweede-Kamerlid Rietkerk wordt onder meer ’onvermoeibaar, optimistisch en respectvol’ genoemd. „Een bestuurder pur sang”. Waterman is volgens zijn collega’s ’zeer betrokken en deskundig’.
* emigreert naar Ecuador*quote:Op maandag 12 februari 2007 10:27 schreef freako het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uit De Telegraaf
Nu snap ik ook ineens hoe men er bij kwam dat Bos een (zeer) goede minister zou zijn. Alles is tenslotte relatief.quote:
De enige die echt OK is.quote:
Ter Horst is ook okequote:
Dan moet je vandaag Jan Peter, André of Wouter bellen.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:17 schreef AminBen het volgende:
Ik wil de eerste Marokkaanse minister zijn![]()
Het met een borrel achter het stuur op incident zal altijd aan haar kleven. Goede bestuurtster dat zeker. Maar veel mensen gaan lopen zeiken vanwege dat incident, darom niet geschikt als minister denk ik. qua kwaliteiten niet.quote:
één incidentquote:Op maandag 12 februari 2007 18:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het met een borrel achter het stuur op incident zal altijd aan haar kleven. Goede bestuurtster dat zeker. Maar veel mensen gaan lopen zeiken vanwege dat incident, darom niet geschikt als minister denk ik. qua kwaliteiten niet.
ik vind haar wel okequote:Op maandag 12 februari 2007 18:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
één incidentvoor de rest één van de populairste burgemeesters van het land. Bovendien heeft ze het ambtenaren apparaat van Nijmegen altijd kritisch benaderd en dat is best handig als veel ambtenaren uit moeten.
Milieu en RO zal wel bij elkaar blijven.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:39 schreef emmy het volgende:
Wat gebeurt er nu met het ministerie van VROM?
Milieu en Volkshuisvesting krijgen een apart ministerie, maar wat gebeurt er met de Regie overde Ruimtelijke ordening?
Donner nam zelf ontslag, en dat was alleen vanwege die brand en het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Uit de voor een minister van Justitie gebruikelijke incidenten heeft ie zich daarvoor uitstekend weten te redden. Donner is ook een capabel minister, ik denk dat ie een prima minister van Sociale Zaken kan zijn.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:06 schreef en_door_slecht het volgende:
En wat doet die Donner nog incapabel te zijn? Die hadden we toch net het Kabinet uit gebonjourd? En dat was niet alleen vanwege die brand.
Goede vraag.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:39 schreef emmy het volgende:
Wat gebeurt er nu met het ministerie van VROM?
Milieu en Volkshuisvesting krijgen een apart ministerie, maar wat gebeurt er met de Regie overde Ruimtelijke ordening?
Ach, Ramkoers Verdonk heeft ook niet veel bijgedragen. Weinig positiefs dan. Vooral de handen op elkaar gekregen van de blanke medemens, maar eerder voor verwijdering gezorgd bij de verschillende groepen die juist zouden moeten integreren.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:33 schreef Martijn_77 het volgende:
- Een wethouder uit een stad waar de integratie echt mislukt is die nu de integratie voor heel Nederland gaat regelen.
quote:DEN HAAG - CDA, PvdA en ChristenUnie hebben maandag een akkoord bereikt over de verdeling van de ministersposten in het nieuwe kabinet.
Het CDA krijgt Algemene Zaken, Sociale Zaken, Economische Zaken, VWS, Buitenlandse Zaken, Justitie, Verkeer en Waterstaat en Landbouw.
PvdA gaat ministers leveren voor Financiën, Binnenlandse Zaken, Onderwijs, Milieu, Wijken en Ontwikkelingssamenwerking. Voor de ChristenUnie is Defensie en Jeugd en Gezin.
Staatssecretarissen
Het CDA krijgt verder vier staatssecretarissen: voor Binnenlandse Zaken, Onderwijs, Financiën en Defensie. De PvdA mag zes staatssecretarissen leveren: Europese Zaken, Sociale Zaken, Justitie, VWS, Onderwijs en EZ. De ChristenUnie krijgt een staatssecretaris voor Verkeer en Waterstaat.
Harmonie
De fractieleiders Maxime Verhagen (CDA), Wouter Bos (PvdA) en André Rouvoet (ChristenUnie) zijn het daarover maandag in een gesprek met formateur Jan Peter Balkenende eens geworden.
Verhagen zei na afloop dat ze "in goede harmonie tot een evenwichtige verdeling zijn gekomen". Rouvoet toonde zich "zeer content". Ook Bos was tevreden: "De PvdA krijgt stuk voor stuk posten, waar zij het profiel tot stand kan brengen."
Zeshoek
Bos zei dat de sociaal-economische vierhoek in de ministerraad wordt uitgebreid tot een zeshoek. Naast Algemene Zaken, Financiën, Sociale Zaken, Economische Zaken praten daarin ook de ministers voor Jeugd en Gezin en voor Onderwijs mee. Kinderopvang en emancipatie worden ondergebracht bij het ministerie OCW.
André Rouvoet, die zei een "warm hart te hebben" voor de post Jeugd en Gezin, zei dat het niet gaat om een nieuwe minister die met de pet in de hand bij collega's langs moet gaan om de nodige budgetten los te peuteren.
Bezetting
Wie de posten gaan bezetten is voor een groot deel nog onzeker, maar ingewijden in politiek Den Haag houden rekening met de volgende bewindslieden.
Balkenende (Algemene Zaken), Bos (Financiën), Rouvoet (Jeugd en Gezin), Piet Hein Donner (Sociale Zaken), Verhagen (Buitenlandse Zaken), Ahmed Aboutaleb (Onderwijs of Integratie en Wijkverbetering).
Ernst Hirsch Ballin (Justitie), Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken), Jacqueline Cramer (Milieu), Bert Koenders of Sharon Dijksma (Ontwikkelingssamenwerking), Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) en Gerda Verburg (Landbouw).
Van der Hoeven
Voor VWS wordt de voormalige Rotterdamse wethouder René Smits genoemd, maar die zou ook naar Economische Zaken kunnen gaan. Voor die departementen zou ook huidig onderwijsminister Maria van der Hoeven in aanmerking komen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |