Toen was je lul plots 8 centimeter ?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:21 schreef Fietsmutilatie het volgende:
ik meet de mijne wekelijks
vorige week had ie 2 graden verhoging
Ik heb nog nooit een grensrechter met een meetlint gezien.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dat is een taak voor de grensrechter bij elke wedstrijd.
Ze maken een beraming van de maten met hun koppie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een grensrechter met een meetlint gezien.
Je bent wel een bikkel als je het verschil tussen 2.85 meter en 2.90 meter zo even met je duim en je wijsvinger weet te vinden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ze maken een beraming van de maten met hun koppie.
Ja klopt. De 'duim' is een hulpmiddel die ze daarbij gebruiken inderdaad.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bent wel een bikkel als je het verschil tussen 2.85 meter en 2.90 meter zo even met je duim en je wijsvinger weet te vinden.
Wij kregen een nieuw hoofdveld en alles moest er af.Voor de gein gingen ze het doel nameten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:39 schreef rubbereend het volgende:goede vraag, ik ben ineens heel nieuwsgierig! Een mailtje naar de KNVB lijkt me op zn plaats
Ik plaats de reactie als ik die heb ontvangen.quote:Beste KNVB,
In Duitsland werd door de media bekend gemaakt dat een van de doelen van Hamburger SV in plaats van de juiste 2.44 meter maar 2.39 meter hoog was. De doelpalen waren langzaam de grond in gezonken zonder dat de club er erg in had.
Toen rees op het Fok! Forum: fok.forum.nl/topic/977694 de vraag of de KNVB de doelen geregeld nameet om competitievervalsing te voorkomen. Kunt u of een van de experts bij de KNVB op dit gebied ons helderheid verschaffen?
Met vriendelijke groeten,
-Vaduz- (echte naam in de mail uiteraard)
toen legden jullie de lat wat hoger en werd de doelstelling niet gehaald?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:20 schreef tong80 het volgende:
Jaren geleden kwamen we er bij mijn amateurclub achter dat de lat 10 centimeter te laag hing.
heb eens gevoetbald op een veld dat een stuk kleiner was dan normaal, dat merk je goedquote:Trouwens ook vreemd dat een club zelf mag bepalen hoe groot een veld is.
Ben erg benieuwd.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb de KNVB erover gemaild:
[..]
Ik plaats de reactie als ik die heb ontvangen.
Ben benieuwd naar de reactiequote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb de KNVB erover gemaild:
[..]
Ik plaats de reactie als ik die heb ontvangen.
dat valt tegen, aangezien er in de 2e helft meer gescoord wordt zou je dus in het voordeel zijn met een kleiner doel in de 2e helft!quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:03 schreef DRD het volgende:
Redenatie van de KNVB is denk ik dat ze het nooit nameten, omdat er in de rust van heft gewisseld wordt en beide teams dus evenveel voordeel of nadeel ondervinden en er geen sprake is van competitievervalsing.
[of gewoon tvp]
Maar een veld moet zo ook aan de eisen doen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:03 schreef DRD het volgende:
Redenatie van de KNVB is denk ik dat ze het nooit nameten, omdat er in de rust van heft gewisseld wordt en beide teams dus evenveel voordeel of nadeel ondervinden en er geen sprake is van competitievervalsing.
[of gewoon tvp]
Ja, toen hadden ze nog hele andere meters natuurlijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 08:24 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maar een veld moet zo ook aan de eisen doen.
Dat veld waar ze mee gesjoemeld hebben ( van mijn oude amateur club ) hebben ze 30 jaar terug gemeten
Hulde voor deze uitgebreide mail.quote:Beste Martin,
Het is een bekend verschijnsel dat de hoogte van de doelen niet altijd de voorgeschreven 2.44 meter is. De belangrijkste oorzaak is niet het wegzakken in de grond. De meeste doelen staan in stevige betonnen of metalen kokers. De belangrijkste oorzaak is het opvullen van de doelmond met zand, grond en/of een dikke graszode. Aan het einde van het seizoen bevindt zich in de doelmond vaak een uitgesleten lage plek. Als het regent te herkennen aan de plas water die er dan vaak staat. Door een aantal jaren het "gat" in de doelmond op te vullen hoog je het gebied langzaam op. Een andere bekende oorzaak is het foutief afstellen als doelen vervangen zijn of een renovatie van het veld uitgevoerd is.
De KNVB gaat er niet speciaal op uit om de hoogte van de doelen te meten. Er wordt op verschillende manieren aandacht aan het verschijnsel besteed.
Bij inspecties en advieswerkzaamheden van de KNVB wordt op het verschijnsel gewezen. Aan het begin van het seizoen controleren de consuls dikwijls de inrichting van de terreinen voor het nieuwe seizoen. Er zijn aannemers en gemeentelijke onderhoudsdiensten die zelf de hoogte nameten en maatregelen treffen als die te veel afwijkt. Er zijn uiteraard verenigingen die er zelf opletten, want als je weet wat de oorzaak is let je er ook beter op.
Het is echter een onmogelijke opgave om jaarlijks ruim 20.000 doelen na te meten. Van competitievervalsing is naar onze mening niet direct sprake omdat beide teams onder dezelfde omstandigheden spelen. Na de rust wisselt men toch van doel? Bovendien is de toestand in het doelgebied gedurende het competitieseizoen nimmer constant als gevolg van slijtage en uitspelen. Doelen staan daardoor ook wel eens te hoog!
Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND
Joeke de Jong
beleidsmedewerker accommodatiezaken
quote:Op woensdag 7 februari 2007 08:52 schreef MaxPower het volgende:
Bij mijn ouwe cluppie hadden we ooit hoekvlaggen van 4 meter.Die werden wel direct afgekeurd. Die werden overigens neergezet omdat we een wedstrijd eerder klachten hadden over te korte hoekvlaggen.
![]()
"Van competitievervalsing is naar onze mening niet direct sprake omdat beide teams onder dezelfde omstandigheden spelen. Na de rust wisselt men toch van doel?"quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:03 schreef DRD het volgende:
quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:25 schreef DRD het volgende:
[..]
"Van competitievervalsing is naar onze mening niet direct sprake omdat beide teams onder dezelfde omstandigheden spelen. Na de rust wisselt men toch van doel?"
Heb weleens verder van goede antwoorden afgezeten.
Je hebt je echte naam erin gelaten, terwijl je hem zorgvuldig uit je eigen mail wegge-edit hadquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:05 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Hulde voor deze uitgebreide mail.
Een veld heeft geen exacte afmetingen alleen een minimum- en maximumbreedte en lengtequote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
En de velden dan? ik kan me herinneren dat er bij een interland van het Nederlands elftal de breedte van het veld kleiner was gemaakt. Kan dat ook zomaar in Nederland?
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:48 schreef dndiek het volgende:
[..]
Een veld heeft geen exacte afmetingen alleen een minimum- en maximumbreedte en lengte
Zolang de velden tussen deze minima en maxima blijven mag je spelen met de grootte van het veld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |