quote:Op maandag 5 februari 2007 20:36 schreef m@x het volgende:
Beste redactie,
Naar aanleiding van het gesprek tussen Huub en Natasia, vlak voor het vertrek van Huub uit de villa en naar aanleiding van een artikel op zijonline.nl ben ik een beetje gaan googelen en kwam tot de volgende ontdekking.
Huub had het met Natasia over haar ex en de Endstra-tapes kwamen ter sprake. Volgens het artikel in zijonline zou Natasia een relatie hebben gehad met een kickbokser die betrokken was bij de Endstra-affaire. Na een paar zoektermen in google te hebben ingevoerd kwam er een aantal namen van kickboksers naar boven die in de Endstra-tapes worden genoemd: Hans Nijman, Dick Vrij en Dino Soerel. Ik neem aan dat een van deze heren de ex van Natasia is.
Via google kwam ik er ook achter dat Hans Nijman (dezelfde als die van de Endstra-tapes) de bewoners van DGK Thai boksles geeft. Uit dezelfde Endstra-tapes kwam onder andere naar voren dat John de Mol door o.a. Holleeder werd bedreigd. Wat vind hij ervan dat één van de 'vriendjes' van zijn bedreiger nu regelmatig rondloopt in DGK? Medewerking aan het programma door criminelen lijkt me niet bijdragen aan het toch al niet te beste imago wat het programma nu heeft.
Achja tegen beter weten in...quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 23:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nou DGK_Redactie waar zit je nou joh?
of is t iets te heet hier op t forum voor je
Vergeet niet dat ze jullie huub 'geschonken' hebbenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 02:46 schreef Morwen het volgende:
[..]
![]()
En jij neemt dat soort figuren nog serieus![]()
Onbevlektquote:Op dinsdag 6 februari 2007 02:51 schreef PC eend het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze jullie huub 'geschonken' hebben![]()
Ze komen de crisisoverlegmeetings niet meer uit.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:17 schreef tong80 het volgende:
Ze steken hun kop in het zand veel te bang voor de wraak van de Mol
In al die jaren Big Brother, zes keer een maandje of vier, is het altijd gebleven bij (hooguit) dréigen met fysiek geweld.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:41 schreef Gajus het volgende:
Het begon met intimidatie, het escaleerde tot gruwelijk verbaal geweld en moest onvermijdelijk eindigen in fysiek geweld
Ik stelde van de week al voor een boksring te plaatsen en een scheidsrechter in te schakelen bij conflicten zodat het op een eerlijke en gecontroleerde manier uitgevochten kan worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:41 schreef Gajus het volgende:
Lessons learned
De afloop van de gewelddadige confrontatie tussen Huub en Nathanael heeft iedereen (van publiek tot regie) een wrange nasmaak bezorgd. Het heeft mij aan het denken gezet en doen concluderen dat een revisie van het DGK-format nodig en ook mogelijk is.
Het DGK-reglement verbiedt fysiek geweld op straffe van diskwalificatie. Daarentegen is psychisch geweld wel toegestaan. Tussen beide vormen van geweld zit een grijs gebied, zoals dreigen met fysiek geweld of trappen zonder de tegenstander te raken. De oeverloze discussies op het forum maken duidelijk dat een duidelijke grens tussen psychisch en fysiek geweld niet te definieren is. Maar hoe zinvol is het vaststellen van een arbitraire definitie voor fysiek geweld? Wellicht is een revisie van het reglement zinvoller.
De bewoners van de Gouden Kooi vormen een samenleving. Hoewel deze samenleving slechts een handvol mensen omvat, zijn ook hier de wetmatigheden van alle menselijke samenlevingen van toepassing. In het bijzonder, de individuele drang tot overleven door het aantrekken van vrienden en het afstoten van vijanden. Leidend hierbij is het devies "if you can't beat them, join them". Binnen een dergelijke context zijn alle vormen van conflict denkbaar en ook onvermijdelijk.
Fysiek geweld simpelweg verbieden is naief aangezien het in sommige situaties onvermijdelijk is. Wijzer is fysiek geweld te kanaliseren. Zo bedachten de Olympiers dat iemand kon winnen door zijn speer het verst te werpen in plaats van daarmee zijn tegenstander te doorboren. Zo bedachten de Indiers dat iemand kon winnen met een leger van zestien schaakstukken. Zo bedachten mijn toenmalige huisgenoten (lang geleden toen ik nog studeerde) dat iemand kon winnen door het snelst een bierlaars leeg te drinken. Kortom, veldslagen gesublimeerd tot sportwedstrijden.
Terug naar het DGK-conflict tussen heersende leider Nathanael en ontluikende leider Huub. De aard van het conflict - het leiderschap over de groep - impliceerde dat een van de twee moest wijken. Het begon met intimidatie, het escaleerde tot gruwelijk verbaal geweld en moest onvermijdelijk eindigen in fysiek geweld ("waar woorden tekortschieten, daar zullen kanonnen spreken"). Het moest gebeuren en daarom is de schuldvraag tamelijk hypocriet. Voor zover sprake is van schuld, wijs ik naar het reglement dat onvoldoende houvast biedt om dergelijke conflicten beheersbaar te houden.
Degenen met enige historische kennis weten dat dit soort conflicten zo oud zijn als de mensheid zelf. Diegenen weten ook dat de beschaving geleid heeft tot elegantere oplossingen: een duel voor twee heren (dames mag ook), onder begeleiding van twee secondanten, waarbij de uitgedaagde kiest voor de wijze van duelleren (een sportieve prestatie zonder wapens). Zo'n duel leidt tot hooguit een verliezer, in plaats van louter verliezers zoals afgelopen weekend.
PS: het Amerikaanse publiek heeft minder moeite met fysiek geweld ... integendeel.
Ze hoeven hier niet te posten, maar ze moeten ook niet alles persoonlijk opvatten. Dat zij hier posten wil niet zeggen dat er dan niet negatief over het programma of de redactie gedaan zou mogen worden. Bevalt dat ze niet dan gaan ze lekker anoniem onder een kloon meeposten of houden ze het bij de gemodereerde reacties op de tien site.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:49 schreef Gert het volgende:
Er zijn de afgelopen dagen m.i. ook wel een aantal terechte en interessante vragen gesteld hoor. Maar de toon zou best wel wat vriendelijker mogen: ze hoéven hier niet te posten en ik vind het leuk dat ze het doen. En dat ze niet altijd het achterste van hun tong kunnen laten zien, is wel begrijpelijk toch?
Daar hebben wij zo weinig aan. Natuurlijk mogen er wel vraagtekens bij akties van de redactie gezet worden, maar de manier waarop was m.i. wel érg in de vorm van: verhaal komen halen, ter verantwoording roepen. Ze steken best een beetje hun nek uit door hier te posten, en moeten oppassen met wat ze zeggen. Maar goed, hopelijk zitten er flinke mensen in de redactie, die tegen een stootje kunnen, en komen ze nog wat antwoorden op vragen geven:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Ze hoeven hier niet te posten, maar ze moeten ook niet alles persoonlijk opvatten. Dat zij hier posten wil niet zeggen dat er dan niet negatief over het programma of de redactie gedaan zou mogen worden. Bevalt dat ze niet dan gaan ze lekker anoniem onder een kloon meeposten.
Heb je ook nog suggesties over hoe de dames onderlinge conflicten kunnen beslechten, of moet dat in dezelfde ring ?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik stelde van de week al voor een boksring te plaatsen en een scheidsrechter in te schakelen bij conflicten zodat het op een eerlijke en gecontroleerde manier uitgevochten kan worden.
Je kunt niet een groep mensen een jaar opsluiten in een huis zonder dat er conflicten komen die uit de hand gaan lopen. Daar had men bij DGK op moeten anticiperen door conflicten op gecontroleerde wijze 'uit te kunnen vechten'.
Helemaal mee eens. En dat gelul over de kickbox-leraar en de zogenaamde connecties met de onderwereld lijken mij ook in de categorie 'UFO boven Uden' te vallen. Als je een conspiracy-theory wilt, zoek dan uit waarom Bush Iran gaat aanvallen... Coming to you within two months, only on CNNquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:44 schreef PH52 het volgende:
[..]
Heb je ook nog suggesties over hoe de dames onderlinge conflicten kunnen beslechten, of moet dat in dezelfde ring ?
Wat een gelul. Ga jij ook als je ruzie hebt met je mods dat fysiek oplossen ? Nee toch, je rot ze gewoon van je forum af. Dat doet de redactie ook, en terecht.
Handen thuis, en als je niet tegen drank ( kritiek ) kunt en je handjes of voetjes niet onder controle hebt - gewoon naar huis.
Huub lulde erover tegen Natasia toen hij het huis uitging en als dat niet had geklopt had ze écht wel iets anders gezegd dan 'van wie heb je die informatie' en 'wat ga je doen met die informatie' lijkt mequote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:50 schreef dieenebart het volgende:
dat gelul over de kickbox-leraar en de zogenaamde connecties met de onderwereld lijken mij ook in de categorie 'UFO boven Uden' te vallen.
nog steeds maar twee streams begrijp ik?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:29 schreef monique.t het volgende:
De meeste streamers kijken geen tv omdat ze eigenlijk al alles gezien hebben.
Mischien proberen ze op deze manier de streamers toch naar de tv te lokken en hebben hun hogeren kijkcijfers
hahahaha Ja het is zo spannend.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:36 schreef Danny het volgende:
[..]
nog steeds maar twee streams begrijp ik?
Dat is dus het strafbankje voor de streamers. Dat zal ons leren!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:33 schreef Gast_op_afstand het volgende:DGK_redactie wat is dit nu voor een actie? Waarom staat er op jullie site PLOTS dat er overdag nog maar twee streams zijn.. ?? Bang dat we wat zien?
Dit bedoelde ik dus, met die weinig uitnodigende houding richting DGK_redactie. Meteen weer insinuerende opmerkingen maken, omdat er 's ochtends en in de voormiddag - als er geen reet gebeurt in het huis - nog 'maar' 2 streams te zien zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:36 schreef Danny het volgende:nog steeds maar twee streams begrijp ik?
Dat is dus het strafbankje voor de streamers. Dat zal ons leren!
Tsja.. maar Nathanael zou Nathanael niet zijn als hij niet gelijk moord en brand zou roepen... en wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:30 schreef farceman het volgende:
Als Huub en .NL trouwens slim waren geweest hadden ze het afgedaan onder het mom van een geintje en elkaar de hand geschud.
Nu zjn ze allebei 10 k kwijt.
Je hebt gelijk, ik hield geen rekening met het meest voor de hand liggende, namelijk dat er uit bezuinigingsoverwegingen mensen ontslagen zijn (en Jelmar vanwege zijn doorlulgedrag naar Huub over Natasia) en dat het programma nu op zijn eind loopt omdat JdM bereikt heeft wat hij wilde (het concept doorverkopen voor tig miljoen)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:56 schreef Gert het volgende:
Dit bedoelde ik dus, met die weinig uitnodigende houding richting DGK_redactie. Meteen weer insinuerende opmerkingen maken, omdat er 's ochtends en in de voormiddag - als er geen reet gebeurt in het huis - nog 'maar' 2 streams te zien zijn.
Vanaf 16:00 zijn er gewoon 4 streams. Dus waarom zou dit nou weer bedoeld zijn om ons te jennen of om zaken onder de pet te houden?
Hoe langer het duurt voor er nieuwe bewoners in komen, hoe waarschijnlijker dit scenario wordt ja.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik hield geen rekening met het meest voor de hand liggende, namelijk dat er uit bezuinigingsoverwegingen mensen ontslagen zijn (en Jelmar vanwege zijn doorlulgedrag naar Huub over Natasia) en dat het programma nu op zijn eind loopt omdat JdM bereikt heeft wat hij wilde (het concept doorverkopen voor tig miljoen)
Dat ging volgens mij niet over die kickbox leraar (die ook zijdelings genoemd word in de endstra tapes), maar over haar ex.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Huub lulde erover tegen Natasia toen hij het huis uitging en als dat niet had geklopt had ze écht wel iets anders gezegd dan 'van wie heb je die informatie' en 'wat ga je doen met die informatie' lijkt me
Idem dito hier....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:42 schreef Missy_1974 het volgende:
DGK sinds vandaag kan ik geen films meer kijken krijg steeds de volgende melding:
Based on your IP address we have determined that you are trying to view content from a country where Talpa does not have the rights to broadcast this content. This means that unfortunately you are not able to view this content through Talpa
kan daar iets aan gedaan worden ?
kasta zul je niet heel snel op leugens betrappen. kan een enorme eikel zijn, maar hij praat zelden poep.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:46 schreef Tinkepink het volgende:
Hé redactie, hebben jullie echt Kasta gebeld met de vraag of hij nog een keertje langs wil komen? Hij beweert dit in een ander topic en eerlijk gezegd geloof ik er geen reet van.
onder vista doen de filmpjes het sowieso niet. een of andere vage melding dat ik een foute drm versie gebruikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:42 schreef Missy_1974 het volgende:
DGK sinds vandaag kan ik geen films meer kijken krijg steeds de volgende melding:
Based on your IP address we have determined that you are trying to view content from a country where Talpa does not have the rights to broadcast this content. This means that unfortunately you are not able to view this content through Talpa
Serieus? Ik heb wat gemist geloof ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:26 schreef Danny het volgende:
[..]
kasta zul je niet heel snel op leugens betrappen. kan een enorme eikel zijn, maar hij praat zelden poep.
Aannemelijker acht ik het dat ze nagenoeg geen geschikte mensen kunnen vinden (zie Amanda) en dat ze dus dan zelfs maar geschikte mensen die ook op FOK! komen een kans moeten gaan geven
Wat mij doet melden dat mijn aanbod om Natasia aan te pakken nog steeds staat
Ja dat kreeg ik ook maar gewoon met XPquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:27 schreef Danny het volgende:
[..]
onder vista doen de filmpjes het sowieso niet. een of andere vage melding dat ik een foute drm versie gebruik
Kennelijk is dit probleem opgelost. Eerder vandaag kon ik de filmpjes niet zien door bovenstaande melding, nu werkt het weer.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:42 schreef Missy_1974 het volgende:
Maar eeh, FOK! is toch geen fansite? Vroeger waren "we" hier gewoon kritisch en kwamen we ook wel aan nieuws zónder de redactie te paaien. Wat mij betreft zijn ze hier welkom, maar als ze zich expliciet profileren als (een deel van de) redactie, mogen ze toch ook aangesproken worden als een soort formele woordvoerder?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:49 schreef Gert het volgende:
Verder hoop ik dat dit topic nog zin heeft. Ik vrees dat DGK_redactie er weinig trek in heeft om hier een volksgericht te ondergaan omdat het programmaverloop veel users niet zint.
Krijg al jaren zin in een eitje als ik je avatar zie. Ook al is het midden in de nacht.quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:29 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Kennelijk is dit probleem opgelost. Eerder vandaag kon ik de filmpjes niet zien door bovenstaande melding, nu werkt het weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |