Niet echt een verrassing natuurlijkquote:* Nederland derde fijnste land ter wereld
Nederland is het op twee na fijnste land ter wereld om in te wonen. Alleen in Frankrijk en Australie is het beter toeven. Dat blijkt uit een onderzoek van het internettijdschrift International Living, een blad dat zich richt op mensen die in het buitenland werken.
Nederland scoort goed op de onderdelen gezondheidszorg, infrastructuur, gebrek aan armoede, de goede economie en persoonlijke vrijheid. De kosten van het levensonderhoud en het klimaat worden minder gewaardeerd.
De top vijf wordt aangevuld met Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten. Minst fijne land om te wonen blijkt Irak. Hoofdstad Bagdad geldt als de gevaarlijkste plaats ter wereld.
Bron: Wereldomroep
Nederland scoort als ik het goed heb begrepen matig met het klimaat, ik denk dat Frankrijk daar heel wat pluspuntjes kan scoren.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef speknek het volgende:
Zeg, we zouden het toch zeker wel kunnen winnen van Frankrijk?.
Goed, het heeft grote voordelen om rond het middaguur al bezopen te zijn, daar hebben ze het goed bekeken, maar voor de rest?
In Frankrijk zijn meer Marokkanenquote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef speknek het volgende:
Je zult in Parijs hebben gewoond tijdens de rellen.quote:
Dan maakte het nog niets ut die rellen waren alleen maar in wijken vergelijkbaar met de bijlmer.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:13 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Je zult in Parijs hebben gewoond tijdens de rellen.
Dat is over vijf jaar wel goed; dan hebben wij een Frans klimaatquote:Op maandag 5 februari 2007 14:02 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nederland scoort als ik het goed heb begrepen matig met het klimaat, ik denk dat Frankrijk daar heel wat pluspuntjes kan scoren.
Eeeeeeeeenorm representatief natuurlijk!quote:Dat blijkt uit een onderzoek van het internettijdschrift International Living, een blad dat zich richt op mensen die in het buitenland werken.
Ik dacht dat dat vooral kwam door de toenemende bureaucratie dankzij onze buitenlanderangst.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef dVTB het volgende:
Ik had van buitenlandse vrienden (in Nederland woonachtig) juist begrepen dat Nederland onder expats steeds minder populair aan het worden was,
Gut, als ik de SP de afgelopen verkiezingen moest geloven waren we juist een 3e wereldland!quote:Nederland derde fijnste land ter wereld
Ik zit op dit moment in de VS, en de prijzen in de supermarkt zijn hier behoorlijk hoog, zeker voor "gezonde" producten. Gisteren toevallig 6 tomaten gekocht: $7!, das ¤5!quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het *wel* merkwaardig. Niet dat het in Nederland goed toeven is, maar WEL als je hoort welk blad het onderzoek heeft gedaan. Ik had van buitenlandse vrienden (in Nederland woonachtig) juist begrepen dat Nederland onder expats steeds minder populair aan het worden was, gek genoeg mede om redenen die hier als 'goed' worden aangevoerd, zoals gezondheidszorg.
Grappig genoeg zouden de kosten van het levensonderhoud in Nederland juist relatief laag moeten zijn. Nederland is één van de goedkoopste supermarktlanden in Europa, vertelde een expert onlangs. We hebben zelfs Duitsland al ingehaald (dankzij de prijzenoorlog).
Mijn Indiase kennissen nemen standaard het vliegtuig terug voor medische behandelingen. Een vriend van mij kreeg een spoedafspraak in het ziekenhuis op 26 maart, hij heeft direct zijn ticket geboekt en dertig uur later zat hij in de wachtkamer bij een internationaal opgeleidde arts in een hypermodern ziekenhuis in eigen land.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef dVTB het volgende:
Ik had van buitenlandse vrienden (in Nederland woonachtig) juist begrepen dat Nederland onder expats steeds minder populair aan het worden was, gek genoeg mede om redenen die hier als 'goed' worden aangevoerd, zoals gezondheidszorg.
tja maar dat zijn de indiers van de betere kasten denk ik danquote:Op maandag 5 februari 2007 15:15 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Mijn Indiase kennissen nemen standaard het vliegtuig terug voor medische behandelingen. Een vriend van mij kreeg een spoedafspraak in het ziekenhuis op 26 maart, hij heeft direct zijn ticket geboekt en dertig uur later zat hij in de wachtkamer bij een internationaal opgeleidde arts in een hypermodern ziekenhuis in eigen land.
Vrijwel iedere expat lacht zich te pletter over wat bij ons voor gezondheidszorg doorgaat.
Dat komt omdat de arme man nog steeds denkt dat werken een straf is, en dat de armen arm zijn door het egoisme van de mensen die niet te beroerd zijn ergens voor te werkenquote:Op maandag 5 februari 2007 15:19 schreef Konlewicz het volgende:
En ik maar het gejammer van Maorijnissen aan moeten horen; we hebben het zo slecht hier.
Tomaten in de winter.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Gisteren toevallig 6 tomaten gekocht: $7!, das ¤5!
Men heeft het duidelijk niet over de kwaliteit van het eten, of je wat meer mag verdienen dan een ander, de hufterigheid van mensen, veiligheid op straat, etc etc etcquote:Nederland scoort goed op de onderdelen gezondheidszorg, infrastructuur, gebrek aan armoede, de goede economie en persoonlijke vrijheid. De kosten van het levensonderhoud en het klimaat worden minder gewaardeerd.
Zit in in downtown NYC boodschappen te doen ofzo? Of Beverly Hills?quote:Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment in de VS, en de prijzen in de supermarkt zijn hier behoorlijk hoog, zeker voor "gezonde" producten. Gisteren toevallig 6 tomaten gekocht: $7!, das ¤5!
Word je, als nadenkend mens, soms niet moe van dat jankerige toontje dat je nog zo vaak tentoonspreidt?quote:Op maandag 5 februari 2007 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men heeft het duidelijk niet over de kwaliteit van het eten, of je wat meer mag verdienen dan een ande, de hufterigheid van mensen, veiligheid op straat, etc etc etc
Tuurlijk niet anders werd het wel een heel lang artikel. Dat gaat toch niemand lezen.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men heeft het duidelijk niet over de kwaliteit van het eten, of je wat meer mag verdienen dan een ander, de hufterigheid van mensen, veiligheid op straat, etc etc etc
Nee dus, bij een Walmart in een klein plaatsje in Florida. Dat maakt het net zo belachelijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Zit in in downtown NYC boodschappen te doen ofzo? Of Beverly Hills?
Nee ik wordt moe van mensen die dat niet willen inzien, die nederland voor gods gift aan de mensheid houden en absoluut geen kritiek daar op willen horen. Nederland heeft veel goede kanten, maar ook flink wat slechte kanten. De xenofobie, de naijver, de criminaliteit, de waardeloze journalistiek en zo kan ik nog wel ff doorgaan.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Word je, als nadenkend mens, soms niet moe van dat jankerige toontje dat je nog zo vaak tentoonspreidt?
Jij woont in Duitsland, toch? Ik kom mensen met die mening namelijk maar weinig tegen.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee ik wordt moe van mensen die dat niet willen inzien, die nederland voor gods gift aan de mensheid houden en absoluut geen kritiek daar op willen horen. Nederland heeft veel goede kanten, maar ook flink wat slechte kanten. De xenofobie, de naijver, de criminaliteit, de waardeloze journalistiek en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Ja hallo, waarom wil je dan ook zo nodig iets gezonds en vers hebben, doe als iedereen en neem diepvries.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment in de VS, en de prijzen in de supermarkt zijn hier behoorlijk hoog, zeker voor "gezonde" producten. Gisteren toevallig 6 tomaten gekocht: $7!, das ¤5!
Dat klopt. Hett zijn mensen die in Nederland een modaal inkomen verdienen, maar niet veel meer. Niet alle 800 miljoen mensen daar kan het zich veroorloven, maar voor hen is het beter dan de middelmaat van de Nederlandse gezondheidszorg.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tja maar dat zijn de indiers van de betere kasten denk ik dan
second opinion kan gewoon in NL.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:14 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat klopt. Hett zijn mensen die in Nederland een modaal inkomen verdienen, maar niet veel meer. Niet alle 800 miljoen mensen daar kan het zich veroorloven, maar voor hen is het beter dan de middelmaat van de Nederlandse gezondheidszorg.
Waar zij zich het meest over verbazen is het gebrek aan invloed van de patiënt zelf over zijn eigen behandeling. Als een huisarts zegt dat nader onderzoek niet nodig is, is het bijvoorbeeld knap lastig om dat alsnog te krijgen.
Maakt dat voor hun iets uit? Zij geven de voorkeur aan goede zorg voor zichzelf boven middelmaat voor iedereen. Geen vreemde keuze lijkt me.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Verder vergeten ze het verschil dat NL dezelfde zorg aan ALLE burgers biedt terwijl dat indiaas ziekenhuis een beperkte doelgroep heeft.
Had ik al gepost!quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef TimmyAsd het volgende:
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
Fijn he?
Dan had ik het nog liever dat een Scandinavisch land hoger eindigt dan Frankrijk, vooral vanwege de vergevorderde emancipatie.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef freud het volgende:
Ik vond het inderdaad verassend dat die fransen hoger stonden. Ze zijn met de rellen, rassenspanning, voorstadproblematiek en werkeloosheid onder een aantal bevolkingsgroepen toch niet ideaal imo. En die persoonlijke vrijheid hier maakt het imo soms ook minder leuk om er te wonen...
Ik woon nog liever in de Bijlmer dan in een banlieu. In Zuidoost zie je nog initiatieven ter bevordering van de samenleving, rondom Parijs missen de inwoners deze steun.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan maakte het nog niets ut die rellen waren alleen maar in wijken vergelijkbaar met de bijlmer.
Maar ik snap het niet dat selang dit bericht plaats, moet er niet in de titel iets staan van ondanks linkse sentimenten toch 3 na fijsnte land om te wonen.
Criminaliteit is altijd hoger in dichtbevolkte landen, en Nederland is behoorlijk dichtbevolkt.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef TimmyAsd het volgende:
Fijn he?
Dan snap ik de clou nog steeds niet, want in Frankrijk doet de politiek ook keihard mee om racisme en discriminatie te promoten.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:36 schreef highway101 het volgende:
[..]
Criminaliteit is altijd hoger in dichtbevolkte landen, en Nederland is behoorlijk dichtbevolkt.
Wel volgens het rapport, ja: "In 2004 levels of crime were most elevated in Ireland, the United Kingdom, Estonia, The Netherlands and Denmark and lowest in Spain, Hungary, Portugal and Finland. Factorsquote:Op maandag 5 februari 2007 23:36 schreef highway101 het volgende:
[..]
Criminaliteit is altijd hoger in dichtbevolkte landen, en Nederland is behoorlijk dichtbevolkt.
Nou popo, dat viel mij ook erg op hoor. Gezonde dingen zijn er relatief een stuk duurder dan in Nederland.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Zit in in downtown NYC boodschappen te doen ofzo? Of Beverly Hills?
Dat heb jij zo ervaren in een tijdsbestek van een paar weken.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou popo, dat viel mij ook erg op hoor. Gezonde dingen zijn er relatief een stuk duurder dan in Nederland.
natuurlijk geven ze daar de voorkeur aan, dat maakt de vergelijking niet beterquote:Op maandag 5 februari 2007 19:57 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Maakt dat voor hun iets uit? Zij geven de voorkeur aan goede zorg voor zichzelf boven middelmaat voor iedereen. Geen vreemde keuze lijkt me.
er zijn in India ook meer mensen die niet kunnen schrijven dan er in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Belgie en Luxemburg bij elkaar wonenquote:Een welvarend land als Nederland zou zich af moeten vragen waarom wij al onze bewoners niet dezelfde zorg kunnen bieden als India aan zijn top twintig miljoen. Wist je dat er in India meer mensen zijn die meer dan honderdduizend euro (omgerekend) verdienen dan in Duitsland?
Ik geloof die cijfers niet zo. Als je weet wat ze in die oostblok-landen nog allemaal uitspoken zal het wel zo zijn dat de politie daar duimen zit te draaien.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef TimmyAsd het volgende:
Fijn he?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:35 schreef StefanP het volgende:
Volledig artikel.
http://www.internationalliving.com/issues/2007/2007_article.html
Suriname wordt ook nog even genoemd in de lijst van dunbevolkste landen... die Surinamers zitten natuurlijk allemaal in de grote verzorgingsstaat Nederland
Dan ben ik benieuwd waar je zit, want ik heb ze hier in noord florida toch wel een stuk goedkoper gezien.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:23 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Nee dus, bij een Walmart in een klein plaatsje in Florida. Dat maakt het net zo belachelijk.
ik woon in India, en er liggen hier op elke dag op straat mensen dood te gaan, en niemand die het vreemd vind. Dit zal in Nederland niet zo snel gebeuren. Ja goede gezondheidszorg, maar alleen voor de kleine bovenlaag die het kan betalen. Onmogelijk dat je een land als India met 1 miljard mensen kunt vergelijken met NL. Een beetje jammer vind ik dat.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk geven ze daar de voorkeur aan, dat maakt de vergelijking niet beter
[..]
er zijn in India ook meer mensen die niet kunnen schrijven dan er in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Belgie en Luxemburg bij elkaar wonen
dan kan ik gaan lachen om een land dat een heel klein percentage betere gezondsheidszorg kan bieden dan het pakket dat Nederland aan zijn burgers bied terwijl er een 40% illiteracy rate is maar dat vind ik persoonlijk wat flauw
laat ze maar lachen
Er wonen bijna 350000 Surinamers in Nederland en nog geen 500000 in Suriname zelf. Domboquote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:47 schreef Toeps het volgende:
[..]Wat een bak!
Pak eens een kaart, kijk hoe groot Suriname is. Bedenk dan dat het merendeel aan de kust woont, en dat de binnenlanden voornamelijk bestaan uit jungle en ander onherbergzaam gebied... Maar nee, laten we weer eens een lekkere domme opmoerking over Surinamers er tegenaan gooien!
Het gaat om de vergelijking tussen mensen in vergelijkbare situaties. Als mensen tevreden zijn over de Nederlandse gezondheidszorg met zijn wachtlijsten, prima toch? Ik vind dat in een welvarend land als Nederland de zorg voor de bevolking van het niveau van de Indiase middenklasse moet kunnen zijn. Is dat zo'n vreemde verwachting?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:55 schreef Flipster24 het volgende:
Ja goede gezondheidszorg, maar alleen voor de kleine bovenlaag die het kan betalen.
India is ook een land wat een eigen kernwapenprogramma heeft en vliegdekschepen bouwt, een ruimtevaart programma heeft en meer van dat soort luxe.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:43 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het gaat om de vergelijking tussen mensen in vergelijkbare situaties. Als mensen tevreden zijn over de Nederlandse gezondheidszorg met zijn wachtlijsten, prima toch? Ik vind dat in een welvarend land als Nederland de zorg voor de bevolking van het niveau van de Indiase middenklasse moet kunnen zijn. Is dat zo'n vreemde verwachting?
Ik stel overigens nergens dat de situatie daar perfect is, sterker nog: India is een land met enorme problemen. De kleine bovenlaag is overigens al lang niet meer zo klein. Zoals eerder gezegd, er wonen meer mensen in India met een inkomen van boven de honderdduizend euro dan in Duitsland. En dan zijn de talloze succesvolle expats nog niet meegerekend.
Het is niet voor niets zo dat internationale retailers staan te dringen bij de grens om winkels te mogen openen in India. Het is niet voor niets zo dat de grote winkelcentra in hoog tempo uit de grond worden getimmerd. Er ontstaat in India in hoog tempo een welvarende middenklasse. Dat neemt niet weg dat er nog veel meer schrikbarende armoede is, maar het land ontwikkelt zich razendsnel.
Dus je hebt geen calculator nodig om uit te rekenen dat dit begonnen is in de periode dat niet-westerse allochtonen hierheen kwamen, omdat "wij de vieze baantjes niet meer wilden doen". Niks "wij". Ik zal toen nog op school, had politiek toen nog niks in te brengen (nu ook niet, dankzij onze schertsdemocratie!!!), en we zagen toen allemaal met lede ogen aan hoe een hele volkswijk binnen 2 jaar "zwart" zag van de (voornamelijk) Turken.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Is volgens mij al een jaar of 25, 30 zo hoor.
Waar sta jij zèlf dan?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:30 schreef HiZ het volgende:
Veel mensen realiseren zich inderdaad niet dat het in Nederland zich best wel goed laat leven. De belangrijkste problemen van dit land zijn rechtse xenofoben en linkse multi-culti knuffelaars. En voor mij persoonlijk de bedelaars natuurlijk.
Scheer mij eens niet over één kam met rechtse doemdenkers, racist. Ik kan er ook niets aan doen dat ik een autochtoon ben, zo ben ik geboren.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:07 schreef Mutant01 het volgende:
Als ik de autochtonen moet geloven is het hier een hell-hole.
Ach zelfs met die erbij zit je op 10-14 personen per (per square mile) is nog niets.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:35 schreef StefanP het volgende:
Volledig artikel.
http://www.internationalliving.com/issues/2007/2007_article.html
Suriname wordt ook nog even genoemd in de lijst van dunbevolkste landen... die Surinamers zitten natuurlijk allemaal in de grote verzorgingsstaat Nederland
Heb je daar weleens gewinkeld op groente, fruit, vlees, kaas, broodquote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef speknek het volgende:
Goed, het heeft grote voordelen om rond het middaguur al bezopen te zijn, daar hebben ze het goed bekeken, maar voor de rest?
Wel met de mensen die daaronder moeten lijden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
India is ook een land wat een eigen kernwapenprogramma heeft en vliegdekschepen bouwt, een ruimtevaart programma heeft en meer van dat soort luxe.
Heb dus niet zo een medelijden dat ze niet zo veel geld hebben voor een gezondheidsprogramma
Let op he, het gaat dus om GROEI/AFNAME van de criminaliteit. tenminste dat maak ik op uit het woordje elevated en ook van het Frontpage artikel van gister. Het kan dus bijvoorbeeld dat de criminaliteit in Spanje veel hoger is dan in Nederland maar de afgelopen jaren is afgenomen terwijl we hier een toename hebben.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel volgens het rapport, ja: "In 2004 levels of crime were most elevated in Ireland, the United Kingdom, Estonia, The Netherlands and Denmark and lowest in Spain, Hungary, Portugal and Finland. Factors
associated with high levels of crime include urbanization and the proportion of young people in
the population."
India is min of meer democratisch.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wel met de mensen die daaronder moeten lijden.
Ben eens met een collega in frankrijk onderweg geweest, die wilde alleen maar fastfood, hield niet van al dat goddelijke eten...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je daar weleens gewinkeld op groente, fruit, vlees, kaas, brooden wijn?
Stokbrood en croissants zijn lekker, maar ik vind Nederland nou juist ongeëvenaard als het om 'normaal' houdbaar brood gaat. In de rest van de wereld (Frankrijk incluis) zit je met die droge casino dingen. Vlees, kaas en wijn zijn ze natuurlijk heer en meester in. Groente en fruit merk ik niet superveel verschil, volgens mij heeft dat er ook mee te maken dat een watermeloen lekkerder smaakt als het veertig graden is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:12 schreef Floripas het volgende:
Heb je daar weleens gewinkeld op groente, fruit, vlees, kaas, brooden wijn?
OH GRUWELquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Stokbrood en croissants zijn lekker, maar ik vind Nederland nou juist ongeëvenaard als het om 'normaal' houdbaar brood gaat
Ik wel, rijpe witte perzikken kunnen kopen, volle grond sla, rijpe smaakvolle tomaten, mmmmquote:. Groente en fruit merk ik niet superveel verschil,
Ergens in het midden, dus bijvoorbeeld vóór ruimere immigratieregels, maar dan wel op z'n Amerikaans. En dus ook tegen het verstrekken van ondersteuning in welke soort dan ook voor immigranten gedurende de (pakweg) eerste 10 jaar van hun verblijf hier.quote:
Ik heb ook niks met de franse keuken, veel te veel sausen, veel te veel vlees en te weinig aandacht voor de eigen smaak van de ingrediënten. De Italiaanse keuken is een stuk aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben eens met een collega in frankrijk onderweg geweest, die wilde alleen maar fastfood, hield niet van al dat goddelijke eten...
Vreselijk.
's ochtends vroeg naar buiten en met een knorrende maag in de rij voor de bakker staan, en er dan achterkomen dat ie uitverkocht is op wat gesuikerde troep na, dat is pas gruwel!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
OH GRUWEL
tomaten, true, die zijn verschrikkelijk in Nederland. Komt gelukkig wel verandering in.quote:Ik wel, rijpe witte perzikken kunnen kopen, volle grond sla, rijpe smaakvolle tomaten, mmmm
Klopt, maar daarmee is het Nederlandse brood nog geen top.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:57 schreef speknek het volgende:
[..]
's ochtends vroeg naar buiten en met een knorrende maag in de rij voor de bakker staan, en er dan achterkomen dat ie uitverkocht is op wat gesuikerde troep na, dat is pas gruwel!
Hij zei ook heel duidelijk 'houdbaar' brood. Dus hij had het niet over brood dat je binnen een uur nadat het gebakken is gegeten moet zijn omdat het anders alleen nog maar goed is tot verwerking in een gerecht. Behalve de baquette dus, die je in Nederland net zo goed van een goede kwaliteit kan krijgen is het franse brood van een belabberde kwaliteit.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar daarmee is het Nederlandse brood nog geen top.
NL "houdbaar" brood is ook zeker geen top, eet eens brood in Zwitserland, of Zuidduitsland, heerlijk smaakvol brood, half rogge, half tarwe, blijft lang goed is vreselijk lekker.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij zei ook heel duidelijk 'houdbaar' brood. Dus hij had het niet over brood dat je binnen een uur nadat het gebakken is gegeten moet zijn omdat het anders alleen nog maar goed is tot verwerking in een gerecht. Behalve de baquette dus, die je in Nederland net zo goed van een goede kwaliteit kan krijgen is het franse brood van een belabberde kwaliteit.
Wat denk je dat de kans is dat iemand die in een restaurant in Frankrijk heeft gewerk nog nooit een franse baquette heeft gegeten?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
NL "houdbaar" brood is ook zeker geen top, eet eens brood in Zwitserland, of Zuidduitsland, heerlijk smaakvol brood, half rogge, half tarwe, blijft lang goed is vreselijk lekker.
En in Nederland een goede baguette krijgen? Sorry, maar als je de baguette in NL goed vind heb je er nooit eentje in frankrijk gegeten.
Zeg, wij hebben best wat gezien en vooral veel supermarkten en het is gewoon zo dat gezonde dingen echt veel duurder zijn dan in Nederland. Maargoed, als toerist weet je misschien de "aldi's " niet te vinden, maar dan nog.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat heb jij zo ervaren in een tijdsbestek van een paar weken.
Als ik twee weken als nietwetende toerist in centrum A'dam rondbreng krijg ik ook een heel beperkt beeld van Nederland natuurlijk.
Maar goed, Nederland is gewoon een goed land om te leven, dat is nog steeds zo.
Leuk, over het algemeen waardeer ik Nederland en de Nederlandse cultuur enorm!quote:Op maandag 5 februari 2007 13:50 schreef SeLang het volgende:
Nederland derde fijnste land ter wereld
Daarom is het ook zo leuk om in Frankrijk op vakantie te gaan en 's ochtends vroeg een stokbrood bij de boulangerie te scoren ...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
NL "houdbaar" brood is ook zeker geen top, eet eens brood in Zwitserland, of Zuidduitsland, heerlijk smaakvol brood, half rogge, half tarwe, blijft lang goed is vreselijk lekker.
En in Nederland een goede baguette krijgen? Sorry, maar als je de baguette in NL goed vind heb je er nooit eentje in frankrijk gegeten.
Ja inderdaad, maar volgens mij hebben ze daar ook aardige immigratieproblemen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik dacht altijd dat Zwitserland hoger scoorde.
*verbaasd is
minder als je pas om 1230 wakker wordtquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:20 schreef Serendips het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo leuk om in Frankrijk op vakantie te gaan en 's ochtends vroeg een stokbrood bij de boulangerie te scoren ...
Kun je spreken van een 'gemiddelde' Amerikaan dan? Er zijn toch ook heel veel arme mensen en mensen die een 'normaal' salaris hebben hoor.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef Lyrebird het volgende:
Als ik zo'n onderzoek zou doen, dan zou ik morgenochtend ontslagen worden. Een typisch geval van appels met peren vergelijken.
Maar, toegegeven, Nederland hoort thuis in de top-3. Er is geen ander land ter wereld waar je zo kunt mislukken en toch nog op de naasteliefde van de belastingbetaler kunt rekenen.
Wat betreft de tomaten en het voer dat je in een Amerikaanse supermarkt kunt krijgen: dat is inderdaad duur, maar daar krijg je dan ook wat voor. Appels smaken nog naar appels en tomaten naar tomaten. Alleen de paprika's komen nog wel eens uit Nederland. Vergeet overigens niet dat de gemiddelde Amerikaan grofweg twee keer zo veel verdient als een Nederlander. En dan hebben we het niet over grootverdieners als Popolon, StefanP en Lyrebird.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ben een kloon van Floripas, die af en toe gebruikt wordt om wat sfeer in de tent te brengen.
Ik niet, 't zou me niet verbazen namelijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |