abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46011116
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:58 schreef freako het volgende:

[..]

Tomaten in de winter. .
in florida!
  maandag 5 februari 2007 @ 16:47:28 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46011388
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:39 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

in florida!
Zou het import uit Nederland zijn? .
pi_46012149
Als ik de autochtonen moet geloven is het hier een hell-hole.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 februari 2007 @ 17:09:09 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46012218
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment in de VS, en de prijzen in de supermarkt zijn hier behoorlijk hoog, zeker voor "gezonde" producten. Gisteren toevallig 6 tomaten gekocht: $7!, das ¤5!
Zit in in downtown NYC boodschappen te doen ofzo? Of Beverly Hills?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:13:11 #30
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46012346
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Men heeft het duidelijk niet over de kwaliteit van het eten, of je wat meer mag verdienen dan een ande, de hufterigheid van mensen, veiligheid op straat, etc etc etc
Word je, als nadenkend mens, soms niet moe van dat jankerige toontje dat je nog zo vaak tentoonspreidt?

De veiligheid is in NL inderdaad minder dan in de rest van Europa. Daarentegen zijn de allercrimineelste wijken van NL nog steeds stukken beter dan de tereurigheid die je ten Zuiden van Frankrijk vaak aantreft (bv ook Italie, Portugal, Spanje).

Als je wil gaan vergelijken moet je niet je ogen sluiten voor de ellende in andere landen. Moet de eerste rechts georienteerde fokker nog tegenkomen die daar gewoon een keer eerlijk in is.

Begint na zoveel jaar echt godsgruwelijk te vervelen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46012544
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Men heeft het duidelijk niet over de kwaliteit van het eten, of je wat meer mag verdienen dan een ander, de hufterigheid van mensen, veiligheid op straat, etc etc etc
Tuurlijk niet anders werd het wel een heel lang artikel. Dat gaat toch niemand lezen.
pi_46012698
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Zit in in downtown NYC boodschappen te doen ofzo? Of Beverly Hills?
Nee dus, bij een Walmart in een klein plaatsje in Florida. Dat maakt het net zo belachelijk.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:27:09 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46012836
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Word je, als nadenkend mens, soms niet moe van dat jankerige toontje dat je nog zo vaak tentoonspreidt?
Nee ik wordt moe van mensen die dat niet willen inzien, die nederland voor gods gift aan de mensheid houden en absoluut geen kritiek daar op willen horen. Nederland heeft veel goede kanten, maar ook flink wat slechte kanten. De xenofobie, de naijver, de criminaliteit, de waardeloze journalistiek en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46012950
Ben een paar keer in Frankrijk geweest maar ik denk niet dat dat het fijnste land ter wereld is. Maar mooi dat Nederland zo hoog staat.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:36:28 #35
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46013160
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee ik wordt moe van mensen die dat niet willen inzien, die nederland voor gods gift aan de mensheid houden en absoluut geen kritiek daar op willen horen. Nederland heeft veel goede kanten, maar ook flink wat slechte kanten. De xenofobie, de naijver, de criminaliteit, de waardeloze journalistiek en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Jij woont in Duitsland, toch? Ik kom mensen met die mening namelijk maar weinig tegen.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:38:31 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46013226
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment in de VS, en de prijzen in de supermarkt zijn hier behoorlijk hoog, zeker voor "gezonde" producten. Gisteren toevallig 6 tomaten gekocht: $7!, das ¤5!
Ja hallo, waarom wil je dan ook zo nodig iets gezonds en vers hebben, doe als iedereen en neem diepvries.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_46013788
ze moesten eens weten
Google is your friend, abuse your friends
pi_46013926
Tis hier inderdaad zo slecht nog niet, maar als rechtgeaarde Nederlander heb ik het gewoon niet naar mijn zin als er niet minstens een of twee issues per dag langs komen fietsen waar ik eens effe lekker tegen aan kan bashen.

Dat het in Frankrijk beter zou zijn dan hier mogen volgens mij wel een paar kanttekeningen bij worden gezet. Het KAN daar inderdaad beter zijn, MITS je genoeg geld hebt om een lekker buitenverblijf in de Provence te betrekken en dan nog geld genoeg overhoud om je wijnkelder goed gevuld te houden. Heb je dat niet, en ben je jan modaal in de grote stad, dan is het daar absoluut niet beter dan bij ons, sterker nog, dan woon je gewoon in een vieze teringzooi, en teringzooi van dat formaat vind je nergens in Nederland.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46014368
Zeer fijn nieuws.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:25:06 #40
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_46014546
Ha!

Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
05 februari 2007, 16:39

BRUSSEL (ANP) - De criminaliteit in Nederland ligt ruim boven het gemiddelde in de Europese Unie. Geweldpleging ligt maar liefst 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde en is het afgelopen decennium toegenomen.

Dat blijkt uit het onderzoek 'The burden of crime in the EU', uitgevoerd door een aantal onderzoeksbureaus. Slechts in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Estland hebben burgers meer last van criminaliteit dan de gemiddelde Nederlander.

In de gehele EU loopt de criminaliteit in zijn algemeenheid terug, in vergelijking met tien jaar geleden. Alleen in België is de situatie slechter geworden. België is ook het land waar geweld tegen buitenlanders het meeste voorkomt. Grieken hebben het vaakst te maken met corruptie.

Racisme

Ook in Nederland is de criminaliteit (inclusief diefstal, inbreken, overvallen en (seksuele) geweldpleging) net als gemiddeld in de hele EU afgenomen. Maar Nederland kende het afgelopen decennium wel een toename van de geweldpleging die hoger ligt dan het EU-gemiddelde. Zo zijn bedreigingen en intimidaties met 4,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 3 procent) en is de daadwerkelijke geweldpleging met 1,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 1 procent).

Ook liggen het aantal racistische en incidenten tegen vreemdelingen in Nederland en België relatief gezien hoger dan het EU-gemiddelde.

Snap je dat nou!?
Ik niet!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 05-02-2007 18:31:17 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 5 februari 2007 @ 18:28:13 #41
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46014625
Ja, het zijn die expats die hier zo agressief lopen te doen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 5 februari 2007 @ 19:14:26 #42
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_46016241
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja maar dat zijn de indiers van de betere kasten denk ik dan
Dat klopt. Hett zijn mensen die in Nederland een modaal inkomen verdienen, maar niet veel meer. Niet alle 800 miljoen mensen daar kan het zich veroorloven, maar voor hen is het beter dan de middelmaat van de Nederlandse gezondheidszorg.

Waar zij zich het meest over verbazen is het gebrek aan invloed van de patiënt zelf over zijn eigen behandeling. Als een huisarts zegt dat nader onderzoek niet nodig is, is het bijvoorbeeld knap lastig om dat alsnog te krijgen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_46017285
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat klopt. Hett zijn mensen die in Nederland een modaal inkomen verdienen, maar niet veel meer. Niet alle 800 miljoen mensen daar kan het zich veroorloven, maar voor hen is het beter dan de middelmaat van de Nederlandse gezondheidszorg.

Waar zij zich het meest over verbazen is het gebrek aan invloed van de patiënt zelf over zijn eigen behandeling. Als een huisarts zegt dat nader onderzoek niet nodig is, is het bijvoorbeeld knap lastig om dat alsnog te krijgen.
second opinion kan gewoon in NL.

Verder vergeten ze het verschil dat NL dezelfde zorg aan ALLE burgers biedt terwijl dat indiaas ziekenhuis een beperkte doelgroep heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 5 februari 2007 @ 19:57:24 #44
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_46017871
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Verder vergeten ze het verschil dat NL dezelfde zorg aan ALLE burgers biedt terwijl dat indiaas ziekenhuis een beperkte doelgroep heeft.
Maakt dat voor hun iets uit? Zij geven de voorkeur aan goede zorg voor zichzelf boven middelmaat voor iedereen. Geen vreemde keuze lijkt me.

Een welvarend land als Nederland zou zich af moeten vragen waarom wij al onze bewoners niet dezelfde zorg kunnen bieden als India aan zijn top twintig miljoen. Wist je dat er in India meer mensen zijn die meer dan honderdduizend euro (omgerekend) verdienen dan in Duitsland?

Maar we dwalen af. De ondermaatse gezondheidszorg is een ernstig minpunt van Nederland, maar verder is er redelijk te leven.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dwersdriever op 05-02-2007 20:02:50 ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 5 februari 2007 @ 21:42:02 #45
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
  maandag 5 februari 2007 @ 21:44:28 #46
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46022176
Is volgens mij al een jaar of 25, 30 zo hoor.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:45:39 #47
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_46022228
quote:
Had ik al gepost!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 5 februari 2007 @ 22:51:44 #48
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_46025023
Onizn poll.

Iedereen weet dat Frankrijk een mooi land is, alleen jammer van de Fransen. En Australie, daar wil niemand heen. Dus NL staat eigenlijk op nummer 1
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 5 februari 2007 @ 23:33:39 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_46026715
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:10 schreef freud het volgende:
Ik vond het inderdaad verassend dat die fransen hoger stonden. Ze zijn met de rellen, rassenspanning, voorstadproblematiek en werkeloosheid onder een aantal bevolkingsgroepen toch niet ideaal imo. En die persoonlijke vrijheid hier maakt het imo soms ook minder leuk om er te wonen...
Dan had ik het nog liever dat een Scandinavisch land hoger eindigt dan Frankrijk, vooral vanwege de vergevorderde emancipatie.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:34:53 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_46026761
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan maakte het nog niets ut die rellen waren alleen maar in wijken vergelijkbaar met de bijlmer.

Maar ik snap het niet dat selang dit bericht plaats, moet er niet in de titel iets staan van ondanks linkse sentimenten toch 3 na fijsnte land om te wonen.
Ik woon nog liever in de Bijlmer dan in een banlieu. In Zuidoost zie je nog initiatieven ter bevordering van de samenleving, rondom Parijs missen de inwoners deze steun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')