abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 13:11:26 #101
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46004563
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:09 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Het is een feit dat het geschreven staat. De waarheid van de tekst staat uiteraard vrij ter discussie, maar voordat je die kunt bediscussiëren, zul je moeten erkennen dat de tekst bestaat.
Dat is niet echt het probleem lijkt me.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46004588
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:11 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is niet echt het probleem lijkt me.
er zijn nog hele vokstammen moslims die dat vergeten zijn.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_46004605
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:10 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Geef eens een niet op waarheid berustende uitspraak van vGogh die heeft bijgedragen aan het escaleren van de problematiek omtrent moslims dan?
Geitenneukers is al genoeg dacht ik zo. Dat hij doelde op de volgelingen van khomeini maak jij er trouwens van, hij gebruikte het woord namelijk in meerdere columns met verschillende onderwerpen.

Hoeveel khomeini aanhangers zullen we hebben in Nederland trouwens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46004620
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:12 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 februari 2007 @ 13:13:51 #105
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46004637
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:12 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Welnee, ze maken zich alleen druk om die idioten die hen dus met pedofielen gaan vergelijken omdat ze een teksttje letterlijk nemen.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:15:38 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_46004686
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:05 schreef Posdnous het volgende:
Ow je gaat het omgaan met dergeklijke godsdienstverwijten uit een cultuur waar het geloof nog zwaar aan het volk wordt opgelegd vergelijken met Christelijken .

lol. wat een verrassing dat er niet hetzelfde gereageerd wordt.
Ik probeerde niet de nadruk op het dreigement te leggen, maar op het in diskrediet brengen van de onfeilbaarheid van Mohammed. Dat hetzelfde bij Jezus gedaan is, althans in wat bredere zin de Christelijke moraal, is de grote ommekeer van het Christendom gebleken. Eerst bij de reformatie, toen bij de verlichting, en eindigend met Nietzsche.
Ik wil hiermee niet het Christendom boven de Islam zetten, in geen geval (alhoewel ik denk dat de leer van Jezus beter overeenkomt met de huidige maatstaven dan die van Mohammed). Als je het naar de tijd vergelijkt, hoef je alleen maar te bedenken wat er met Voltaire gebeurde na zijn dood.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46004692
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geitenneukers is al genoeg dacht ik zo. Dat hij doelde op de volgelingen van khomeini maak jij er trouwens van, hij gebruikte het woord namelijk in meerdere columns met verschillende onderwerpen.

Dat lijkt me toch niet alles? Anders is het wel erg laagdrempelig om ritueel geslacht te kunnen worden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46004705
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

my point exactly, blind voor de nuance. Dat moslims zich aangesproken voelen door de term geitenneuker, zegt meer over de moslims in kwestie dan over Theo. Die overigens in meerdere programma's deze term en welke groep moslims hij daarmee bedoelt heeft toegelicht. Maar ook daar ben jij (en een complete moslimbevolking in NL) blind voor. En zo ontstaat onbegrip, woede en blinde haat.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:17:21 #109
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46004728
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik probeerde niet de nadruk op het dreigement te leggen, maar op het in diskrediet brengen van de onfeilbaarheid van Mohammed. Dat hetzelfde bij Jezus gedaan is, althans in wat bredere zin de Christelijke moraal, is de grote ommekeer van het Christendom gebleken. Eerst bij de reformatie, toen bij de verlichting, en eindigend met Nietzsche.
Ik wil hiermee niet het Christendom boven de Islam zetten, in geen geval (alhoewel ik denk dat de leer van Jezus beter overeenkomt met de huidige maatstaven dan die van Mohammed). Als je het naar de tijd vergelijkt, hoef je alleen maar te bedenken wat er met Voltaire gebeurde na zijn dood.
Bij het Christendom kwam het min of meer van binnenuit. HET grote verschil met deze kwestie.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:17:28 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_46004733
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat mij niet om de beoordeling pervers, het gaat me om de gehele uitspraak. Het is en blijft nogal debiel om bepaalde gedragingen van 1600 jaar geleden te vergelijken met nu.
Dat is het NIET. Het is een essentieel onderdeel van het begrip van moreel relativisme, alsmede de feilbaarheid van Mohammed en de Koran!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46004734
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch niet alles? Anders is het wel erg laagdrempelig om ritueel geslacht te kunnen worden.
Waarom verander je van onderwerp. Je denkt dat ik hier nu zit te verdedigen waarom hij vermoord is ofzo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46004738
Ik snap sowieso niet wat je er aan hebt om de koran langs de lat van 'onze westerse moderne beoordeling' te leggen. Dan waren al onze voorvaderen ook pedo's, die trouwden met 12-jarige meisjes en maakten ze voor hun 13e zwanger.
Zulke 'gedragingen' maken niet dat je niet iets uit zo'n verhaal kan halen. Misschien dat iemand er lering uit kan trekken, of er iets verstandigs in leest. Wie zijn wij 'moderne westerlingen' dan om het beestje bij z'n naam te noemen, om hun profeet een pedo te noemen of wat dan ook, wat heb je daaraan? Je kan een 1600 jaar oud gesch(r)ift niet vergelijken met hedendaagse moraal. Het is stompzinnig en nutteloos.
pi_46004741
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is wel weer typerend hoe je deze problematiek weer alleen weet toe te schrijven aan moslims, en weigert de fouten in te zien in uitspraken van Van Gogh of anderen.
Van Gogh was typisch zo iemand die regelmatig in eigen voet schoot door in domme beledigingen te vervallen.

Als je om de beledigingen heen leest kan je een scherpe geest zien met veel humor en veel liefde. Voordat hij zich uitsprak over moslims had hij al lang allerlei mensen tot op het bot beledigd.

Het is, hoe vreselijk dat ook is, geen toeval dat hem dat nooit in enig gevaar gebracht had tot op het moment dat een godsdienstwaanzinnige, ook weer niet toevallig een moslim, hem om die reden doodstak.

Wat had van Gogh ook al weer gezegd? Laat me dit duidelijk stellen: ik denk niet dat iedere moslim gevaarlijk is en het zou dom zijn om zo te denken. Maar het zou nog dommer zijn om te ontkennen dat onze vrijheden beschermd moeten worden
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46004750
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:16 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

my point exactly, blind voor de nuance. Dat moslims zich aangesproken voelen door de term geitenneuker, zegt meer over de moslims in kwestie dan over Theo. Die overigens in meerdere programma's deze term en welke groep moslims hij daarmee bedoelt heeft toegelicht. Maar ook daar ben jij (en een complete moslimbevolking in NL) blind voor. En zo ontstaat onbegrip, woede en blinde haat.
Nee hoor, onbegrip woede en haat onstaat bij het te pas en on te pas gebruiken van scheldwoorden, want dat is het gewoon.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 februari 2007 @ 13:18:44 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_46004755
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:17 schreef Posdnous het volgende:
Bij het Christendom kwam het min of meer van binnenuit. HET grote verschil met deze kwestie.
Bij het Protestantisme is dat inderdaad zo, maar Voltaire en Nietzsche en al die andere mensen waren geen mensen van binnenuit.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:19:18 #116
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46004769
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Bij het Protestantisme is dat inderdaad zo, maar Voltaire en Nietzsche en al die andere mensen waren geen mensen van binnenuit.
Laat ik het zo zeggen, het waren mensen uit min of meer dezelfde cultuur.
pi_46004783
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:17 schreef sigme het volgende:.
Wat had van Gogh ook al weer gezegd? Laat me dit duidelijk stellen: ik denk niet dat iedere moslim gevaarlijk is en het zou dom zijn om zo te denken. Maar het zou nog dommer zijn om te ontkennen dat onze vrijheden beschermd moeten worden
Is het niet ironisch dat juist zijn "aanhangers" dit zelf nooit hebben begrepen?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 februari 2007 @ 13:19:42 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_46004786
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:19 schreef Posdnous het volgende:
Laat ik het zo zeggen, het waren mensen uit min of meer dezelfde cultuur.
En laat Ayaan Hirsi Ali dat nou ook zijn.

(overigens vind ik cultuur een beetje irrelevant met het bereikbaar worden van de wereld. Fransen waren toen net zo vreemd voor Portugezen, als dat Arabieren voor ons zijn)
  maandag 5 februari 2007 @ 13:20:19 #119
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46004811
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:19 schreef speknek het volgende:

[..]

En laat Ayaan Hirsi Ali dat nou ook zijn.
Van haar begrijp ik het ook wel, niet van al die andere Nederlanders.
pi_46004815
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, onbegrip woede en haat onstaat bij het te pas en on te pas gebruiken van scheldwoorden, want dat is het gewoon.
ik heb vGogh eerlijk gezegd niet kunnen betrappen op het gebruik van scheldwoorden. Behalve misschien als een filmproductie niet naar wens verliep. Dus bron?
pi_46004825
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is het NIET. Het is een essentieel onderdeel van het begrip van moreel relativisme, alsmede de feilbaarheid van Mohammed en de Koran!
Sorry hoor, maar dat is het WEL. Mijn mening verschilt van de jouwe hierover, dat is nu wel overduidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46004830
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom verander je van onderwerp. Je denkt dat ik hier nu zit te verdedigen waarom hij vermoord is ofzo?
Nee, ik vind het een beetje te gemakkelijk dat er een teneur is van 'waar twee kijven hebben twee schuld' in de context van een constructieve dialoog.
Er heeft iemand moeten sterven, vanwege zijn ideeën en uitspraken. Dat mag wel als zodanig onderkend worden.

Ik heb volgens mij de quote verkeerd geplaats, dus je hoeft het niet persoonlijk aan te trekken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46004834
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:20 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik heb vGogh eerlijk gezegd niet kunnen betrappen op het gebruik van scheldwoorden. Behalve misschien als een filmproductie niet naar wens verliep. Dus bron?
Ik had het nogsteeds over de term geitenneukers hoor. Of noem je dat geen scheldwoord.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46004871
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, ik vind het een beetje te gemakkelijk dat er een teneur is van 'waar twee kijven hebben twee schuld' in de context van een constructieve dialoog.
Er heeft iemand moeten sterven, vanwege zijn ideeën en uitspraken. Dat mag wel als zodanig onderkend worden.

Ik heb volgens mij de quote verkeerd geplaats, dus je hoeft het niet persoonlijk aan te trekken.
Ik kan mij niet herinneren dat Ayaan ooit een constructieve dialoog is begonnen met de moslimgemeenschap.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 februari 2007 @ 13:23:03 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_46004879
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:20 schreef Posdnous het volgende:
Van haar begrijp ik het ook wel, niet van al die andere Nederlanders.
Is dit zoiets als dat wij liberale Noord-Europeanen ook geen kritiek mogen hebben op het intellectuele gedachtegoed van Texanen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')