Haar hypocriete gedrag heeft ze kennelijk nog niet verleerd in het beloofde land dat the USA heet.....Als er iemand hier die snelkookpan op het volle vuur had gezet dan is het madame herself geweest met haar haar vermaledijde uitspraken over de Islam......quote:Ayaan Hirsi Ali wordt nog steeds bewaakt, maar voelt zich verder goed in de Verenigde Staten.
Snelkookpan
In het New York Magazine zegt zij blij te zijn weg te zijn uit de 'snelkookpan Holland'. Zij zegt geen spijt te hebben van haar controversiële opmerkingen in Nederland, bijvoorbeeld over de profeet Mohammed als 'tiran' en 'perverse man'. "Een discussie over de profeet is noodzakelijk voor de moslims om volledig te kunnen integreren in de moderne maatschappij."
Filosofische roman
Hirsi Ali is bezig met een nieuw boek, een 'filosofische roman', over de profeet Mohammed. Die ontwaakt in een bibliotheek in New York en ontmoet daar de liberale filosofen Karl Popper, Friedrich Hayek en John Stuart Mill.
Denktank
Ze laat in het vraaggesprek weten het niet raar te vinden bij de conservatieve denktank in Washington te werken waar zij sinds haar vertrek uit Nederland aan is verbonden. ,,Niemand bij het American Enterprise Institute legt anderen zijn ideeën op", aldus Hirsi Ali. "Wij botsen, maar daar gaat het in het Westen om, denk ik".
bron rtl.
of je gooit olie op het vuur door ze te beledigen. Daar heb je echt heel veel aan...quote:Op maandag 5 februari 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:
Och gut, islamieten zijn agressief, vijandig en gewelddadig, en als je er iets van zegt, heb jij het gedaan.
Jij pleit voor een vorm van zelfcensuur omdat een paar islamitische migranten lange tenen hebben... geweldige maatschappij sta jij voor.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:
of je gooit olie op het vuur door ze te beledigen. Daar heb je echt heel veel aan...
Hij pleit voor een rationele discussie. Dat is heel wat anders.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij pleit voor een vorm van zelfcensuur omdat een paar islamitische migranten lange tenen hebben... geweldige maatschappij sta jij voor.
Nee hoor. Ik zie alleen maar een "shoot the messenger"-achtige haat, plus gezeur over beveiligingskosten.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Hij pleit voor een rationele discussie. Dat is heel wat anders.
Ja, je ziet wel vaker dingen.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zie alleen maar een "shoot the messenger"-achtige haat, plus gezeur over beveiligingskosten.
Ik hoop ook dat ze lekker daar blijft. En trots zijn? Wat heeft ze precies bereikt dan, behalve polariseren?quote:Op maandag 5 februari 2007 11:11 schreef sigme het volgende:
Ik hoop dat ze in alle rust kan studeren in de V.S, haar horizon verbreden en aan kracht winnen. Ze is en blijft een Nederlandse om trots op te zijn.
Het recht op vrije meningsuiting is nog geen verplichting tot beledigen...Met mensen beledigen heeft nooit iemand iets kunnen bereiken....quote:Op maandag 5 februari 2007 11:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij pleit voor een vorm van zelfcensuur omdat een paar islamitische migranten lange tenen hebben... geweldige maatschappij sta jij voor.
Dat is wel een beetje lastig als constant herhaalt dat ze blij is uit Nederland te zijn en zoals hier te strooien met termen als snelkookpan.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:11 schreef sigme het volgende:
Ik hoop dat ze in alle rust kan studeren in de V.S, haar horizon verbreden en aan kracht winnen. Ze is en blijft een Nederlandse om trots op te zijn.
Wat is er lastig? Studeren, horizon verbreden, trots op haar zijn? Volgens mij wordt geen van die zaken lastig(er) van bovenstaande.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje lastig als constant herhaalt dat ze blij is uit Nederland te zijn en zoals hier te strooien met termen als snelkookpan.
Met snelkookpan ansich- of haar kwalificatie van Nederland? (in haar context uiteraard)....??quote:
Wat jij beledigen noemt is voor een ander in duidelijke bewoordingen aangeven wat je mening is. Als iemand je om een persoonlijke mening vraagt zoals aan haar gedaan is in het geval van de omstreden uitspraak over die profeet dan geeft ze daar eerlijk een antwoord op, dat juich ik toe.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het recht op vrije meningsuiting is nog geen verplichting tot beledigen...Met mensen beledigen heeft nooit iemand iets kunnen bereiken....
Het doel van AHA wilde bereiken was zonder meer nobel te noemen. Ze deed het helaas op een verkeerde manier, middels polarisatie, en dan bereik je precies het tegenovergestelde....
Jammer dat ze dat niet in de gaten had, en blijkende dit bericht dat ze dat nog steeds niet door heeft..![]()
Beide, maar ik doelde voornamelijk op haar kwalificatie.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met snelkookpan ansich- of haar kwalificatie van Nederland? (in haar context uiteraard)....??
Probleem is echter dat er een bevolkingsgroep is die om elke scheet die je laat beledigd is. Op die manier kun je ook geen normale discussie voeren. Zo zullen er moslims zijn die om het simpele feit dat men twijfel over het bestaan van Allah en/of Mohammed uit durft te spreken al beledigd zijn. Leg mij eens uit hoe je daar een zinnige discussie mee kunt voeren.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het recht op vrije meningsuiting is nog geen verplichting tot beledigen...Met mensen beledigen heeft nooit iemand iets kunnen bereiken....
Het doel van AHA wilde bereiken was zonder meer nobel te noemen. Ze deed het helaas op een verkeerde manier, middels polarisatie, en dan bereik je precies het tegenovergestelde....
Jammer dat ze dat niet in de gaten had, en blijkende dit bericht dat ze dat nog steeds niet door heeft..![]()
Je horizon verbreden als je last hebt van een tunnelvisie is nogal moeilijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:11 schreef sigme het volgende:
Fatsoensregels doen dat. Het getuigt van beschaving.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:34 schreef DtchDopey het volgende:
Moslims dicteren de regels van de discussie niet.
Ik heb haar naar mijn eigen fatsoensregels niks onfatsoenlijk horen zeggen.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fatsoensregels doen dat. Het getuigt van beschaving.
Nee, dan is dat juist goed mogelijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je horizon verbreden als je last hebt van een tunnelvisie is nogal moeilijk.
Naar mijn eigen fatsoensregels wel, en zij dicteert tevens niet te toon van de discussie. Dat is waarschijnlijk waarom ze Nederland heeft verlaten, ze kon de grote massa niet meer bewegen tot eenzelfde toon van discussie voeren. Ze hoort bij mij dan ook in het rijtje den grote blaaskaken, zoals onder andere die gast van de AEL. Schreeuwen, schreeuwen (geen oplossingen aandragen), schreeuwen en schreeuwen.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:53 schreef DtchDopey het volgende:
[..]
Ik heb haar naar mijn eigen fatsoensregels niks onfatsoenlijk horen zeggen.
Het is een constatering. Waarom zou dit wel een "sneer zijn", en de zoveelste oneliner van AHA niet? Wat maakt haar mening geen sneer, en de mijne wel?quote:Op maandag 5 februari 2007 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dan is dat juist goed mogelijk.
Maar dit soort eenregelige sneren zijn niet erg waardevol voor een discussie, dacht je wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |