abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 21:20:06 #101
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46021230
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:47 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd hoe de CDA achterban zich voelt. Ik kan me voorstellen dat CDA kiezers geneigd zijn naar PvdA of VVD over te stappen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Mja of de kiezer dit over 4 jaar allemaal nog weet is sterk de vraag. Als Balkenende ze over 3 jaar en 10 maanden een knuffel geeft stemmen ze gewoon weer braaf CDA.

Dit akkoord is zeer acceptabel.
Pugna Pro Patria
  maandag 5 februari 2007 @ 21:20:35 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46021260
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:16 schreef Napalm het volgende:
Het is een zielloos, visieloos, inspiratieloos, leiderloos, toekomstloos regeerakkoordje.
De grote problemen zworden niet echt aangepakt;
Ach, Balkie zal het toch wel weer niet tot het einde uitzitten. Ik vraag me überhaubt af of er tussen CDA en PVDA wel een doelgericht beleid kan worden opgesteld. Daartoe zijn de verschillen tussen deze partijen toch net even te groot, waardoor je een inderdaad kleurloos regeerakkoord krijgt. Rood met groen = paarsbruinig/grijs.
The End Times are wild
  maandag 5 februari 2007 @ 21:21:58 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46021302
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:20 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Maar beslist ook geen overwinning van het CDA!

Alleen houdt Balkenende zijn eigen boeltje droog door het mogen voortzetten van de JSF en het voorkomen van een onderzoek naar de gang van zaken rond het steunen van de Irak-oorlog.
The End Times are wild
  maandag 5 februari 2007 @ 21:23:45 #104
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46021362
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar beslist ook geen overwinning van het CDA!

Alleen houdt Balkenende zijn eigen boeltje droog door het mogen voortzetten van de JSF en het voorkomen van een onderzoek naar de gang van zaken rond het steunen van de Irak-oorlog.
Idd. En meer geld naar defensie, meer politie op straat, burqaverbod, Nederlands in de Grondwet, handhaving HRA, geen AOW-belasting tot 2011
Pugna Pro Patria
pi_46021369
quote:

[..]

Ja, het ziet er erg goed uit.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:23:56 #106
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46021370
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:21 schreef LXIV het volgende:
Een economisch dipje is de genadeklap voor dit soort potverterende margekabinetjes. Vooral als je het behoudzaam begroten afschaft.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 5 februari 2007 @ 21:24:33 #107
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46021396
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:20 schreef LXIV het volgende:
Ach, Balkie zal het toch wel weer niet tot het einde uitzitten. Ik vraag me überhaubt af of er tussen CDA en PVDA wel een doelgericht beleid kan worden opgesteld. Daartoe zijn de verschillen tussen deze partijen toch net even te groot, waardoor je een inderdaad kleurloos regeerakkoord krijgt. Rood met groen = paarsbruinig/grijs.
De grede economie zal de problemen verdoezelen. Dat zag je ook onder paars; gewoon meer geld erbij. Nooit hervormen, meer geld, meer geld.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:24:33 #108
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46021398
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:23 schreef Jurgen21 het volgende:
geen AOW-belasting tot 2011
Dat is wel slim. De komende rechtse landslide kan die onzin dan weer afschaffen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 5 februari 2007 @ 21:26:04 #109
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46021454
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is wel slim. De komende rechtse landslide kan die onzin dan weer afschaffen.
Pugna Pro Patria
pi_46021504
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha was er maar een simpele werkende oplossing voor het fileprobleem. Daar zouden ze overal ter wereld een moord voor doen.
De simpele oplossing is het wegennet aanpassen naar de vraag van het autogebruik. Dat laatste hangt af van de bevolkingsdichtheid/autodichtheid.

Gewoon meer asfalt dus.

De files zijn vooral te wijten aan het verwaarlozen van het wegennet en het ontbreken van investeringen en verkeerde keuzes zoals betuwelijn etc.etc.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:27:59 #111
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46021531
niks mis met AOW-belasting.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 5 februari 2007 @ 21:30:56 #112
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46021648
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De simpele oplossing is het wegennet aanpassen naar de vraag van het autogebruik. Dat laatste hangt af van de bevolkingsdichtheid/autodichtheid.

Gewoon meer asfalt dus.

De files zijn vooral te wijten aan het verwaarlozen van het wegennet en het ontbreken van investeringen en verkeerde keuzes zoals betuwelijn etc.etc.
Meer asfalt
Pugna Pro Patria
  maandag 5 februari 2007 @ 21:32:42 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46021707
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een economisch dipje is de genadeklap voor dit soort potverterende margekabinetjes. Vooral als je het behoudzaam begroten afschaft.
Laten we het hopen.
Wat ik ook zie gebeuren is dat een erfenis van de vorige kabinetten onacceptabel wordt voor Bos en zijn achterban, en dat de boel op die manier instort.
The End Times are wild
  maandag 5 februari 2007 @ 21:34:05 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46021768
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:24 schreef Napalm het volgende:

[..]

De grede economie zal de problemen verdoezelen. Dat zag je ook onder paars; gewoon meer geld erbij. Nooit hervormen, meer geld, meer geld.
Inderdaad, dat was de essentie van Paars. In tegenstelling tot zijn naam ook een kleurloos kabinet. En aangezien er geen gemeenschappelijke grondslag of ideologie in dat soort kabinetten zit, is meer geld altijd de enige oplossing. Dat lijkt (even) niemand voor het hoofd te stoten.
The End Times are wild
pi_46022337
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:30 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Meer asfalt
Nee, al die Vinex wijken afbreken. Die zijn allemaal op de verkeerde plek gebouwd.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:15:24 #116
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_46026010
het belangrijkste is natuurlijk hoe het gefinancierd wordt. de geruchten zijn dat men uitgaat van een hogere econmische groei dan het CPB voorspeld heeft. en dat vind ik een zeer gevaarlijke zaak. dat is vooruitlopen, alvast uitgeven terwijl je niet zeker weet dat je alles binnen krijgt.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  † In Memoriam † maandag 5 februari 2007 @ 23:18:04 #117
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46026119
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:23 schreef Jurgen21 het volgende:
meer politie op straat
Elke keer als de politiek dat zegt bedoelen ze eigenlijk meer onzinnige boete's uitdelen om de staatskas te spekken.
Carpe Libertatem
pi_46027248
Misschien dat ik het helemaal verkeerd zie, maar het lijkt erop alsof het land en de toekomst ervan nu eventjes door drie mensen worden bepaald. Zo zie ik het althans en ik vind dat eigenlijk wel een vreemde zaak in een democratisch land.

Ik zie allemaal dingen langskomen, roken verboden over een paar jaar, meer geld voor zus, minder geld voor zo. Alsof er al allemaal knopen zijn doorgehakt waar anders een hele tweede kamer overheen gaat.
pi_46029340
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, zo sneu als jij zal niemand gauw zijn.
Gelukkig haalt onze autistische vrind PJO me met gemak in. Gaat het nog steeds goed met je straatvrees ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46029352
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gewoon meer asfalt dus.

Gewoon alleen maar extra wegen bouwen is ook geen oplossing die staan net zo hard weer dicht. En op de plekken waar het echt nodig is is maar weinig ruimte voor extra wegen.
pi_46029373
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:02 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wellciht maar met de huidige verkiezingsuitslag is een non-CDA kabinet vrijwel onmogelijk. Het CDA gedraagt zich vreemd.
Een non-CDA kabinet is inderdaad zeer lastig. Maar het CDA heeft weinig andere reële opties dan CDA PvdA CU. Ze zijn hier op aangewezen dus moeten ze een en ander inleveren.
pi_46029414
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Ach, over het algemeen is het niet zo'n vreselijk akkoord. Er zitten wel wat punten tussen waar ik minder positief over ben, ik denk bijvoorbeeld aan de milieuhype van de laatste tijd die duidelijk zijn weg heeft gevonden naar het regeerakkoord, maar verder valt er nog niet heel veel over te zeggen.
Aan de andere kant zal de milieutechniek en alles wat daar mee te maken heeft een zeer waardevol exportproduct kunnen worden de komende decennia. Dan is het proberen de ten opzichte van andere landen opgelopen achterstand inlopen zeker geen slecht plan.
pi_46031040
quote:

Wellicht acceptabel gezien de partners maar ik vind het maar een onding. Wellicht ook veroorzaakt door m'n voorkeur voor de VVD stemmer maar bij gebrek aan geloofwaardigheid heb ik daar niet op gestemd.

Een minister van Integratie en Wijkverbetering *zucht*
Gesubsidieerde arbeid *zucht*
Verbieden van stamcelonderzoek terwijl zojuist in (ik meen) de UK een manier is uitgevonden om stamcellen te onderzoeken zonder het doden van embryo's *zucht*
AOW *zucht*
Ontslagrecht *zucht*

en als klap op de vuurpijl: Maar meneer Balkenende/Bos/Rouvoet, waar gaan we dat allemaal van betalen? Nou lieve Nederlanders. Als eerste gaan we de begroting op z'n GroenLinks opstellen. Dat wil zeggen, we gaan uit van een hogere economische groei en creëren zo plotseling 2 miljard extra. Ja, Hans Klok is er niets bij. Ten tweede gaan we iets doen wat al vele jaren geroepen wordt en nooit echt wordt waargemaakt; we gaan het aantal ambtenaren drastisch verminderen! *wooooow*

Ben benieuwd of er nog nieuwe geldbronnen te vinden zijn in het regeerakkoord anders gaan Bos op Financieen niet zo heel lang duren vrees ik
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46031617
Nog een ander lijstje met de hoofdpunten wat bondiger (bron):

Het grootste deel van het regeerakkoord is bekend. De plannen die maandag uitlekten:

De horeca wordt rookvrij.

Verbod op reclame voor alcohol op radio en tv tot 21.00 uur.

Doelmatiger werken en minder bureaucratie in de zorg moet 500 miljoen euro per jaar opleveren. Dit geld gaat deels naar de verpleeghuizen.

De marktwerking in de ziekenhuiszorg gaat verder. Volgend jaar valt 20 procent van de behandelingen onder de vrije prijsvorming, tegen 10 procent nu.

Verpleeghuisbewoners moeten zelf hun eten en huur gaan betalen. De tehuizen worden kleinschaliger van opzet.

De verplichte bedenktijd van vijf dagen voor abortus blijft bestaan, voor de overtijdbehandeling wordt die variabel.

‘Deltaplan’ voor allochtonen die moeten inburgeren. Alle wachtlijsten voor taal- en inburgeringscursussen moeten aan het eind van de kabinetsperiode zijn opgelost.

‘Handvest verantwoordelijk burgerschap’: alle burgers hebben de plicht de grondrechten, zoals de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst, te verdedigen.

Gerichte maatregelen ter bestrijding van geweld tegen homo’s.

Het recht op ouderschapsverlof wordt verlengd van 13 naar 26 weken.

De sollicitatieplicht voor bijstandsmoeders met kinderen tot 5 jaar wordt afgeschaft.

Kinderrechters krijgen meer mogelijkheden om aan probleemgezinnen verplichte opvoedingsondersteuning op te leggen.

Jongeren zullen tijdens hun schooltijd drie maanden maatschappelijke stage volgen, zodat ze kunnen kennismaken met de samenleving.

Jongeren tot 27 jaar hebben de plicht te werken of te leren.

Alle uitkeringen aan volledig arbeidsongeschikten worden verhoogd van 70 naar 75 procent van het laatste salaris.

Een mogelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Er komen 10.000 ‘brugbanen’ om ex-WAO’ers aan het werk te helpen.

Extra investering in kinderopvang van 700 miljoen, opvang wordt niet gratis.

800 miljoen euro extra voor koopkrachtverbetering.

De woningproductie wordt verhoogd tot een niveau van 80 tot 100 duizend per jaar.

De positie van de Nederlandse taal als cultuur-, bestuurs- en omgangstaal wordt steviger verankerd in de grondwet.

100 miljoen euro extra voor de publieke omroep.

Veiligheidsprogramma gericht op verlaging van de criminaliteit met 25 procent.
***************************************************************************************
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46031624
quote:
De Tweede Kamerfracties van CDA, PvdA en ChristenUnie hebben maandagavond in grote lijnen ingestemd met het regeerakkoord dat hun partijleiders willen sluiten. Kamerleden van alle drie de partijen zeggen hun verkiezingsprogramma in de tekst te herkennen, maar willen op een aantal punten nog wijzigingen. Vandaag beginnen de onderhandelaars Balkenende, Bos en Rouvoet in het Catshuis aan de laatste besprekingen. Na een laatste goedkeuring door de fracties is het akkoord dan definitief en wordt het in de loop van de dag gepresenteerd.

De fractie heeft ‘ontzaglijk veel positieve dingen gezien’, zei PvdA-leider Bos tegen middernacht, maar heeft ook ‘heldere wensen’ geuit. Volgens ingewijden wil de PvdA meer geld voor werkenden in verpleeghuizen en meer aandacht voor emancipatie.

De sociaal-democraten benadrukten dat Bos alle belangrijke punten die hij vooraf had genoemd uit het vuur heeft gesleept: van de aanpak van de achterstandswijken en het armoedebeleid tot de fiscalisering van de AOW en het generaal pardon voor ‘oude’ asielzoekers. ‘We zijn overtuigd dat er een nieuwe koers is’, aldus een PvdA’er.

Ook de verhoging van de WAO-uitkeringen en de investeringen in het milieubeleid oogstten applaus. ‘Natuurlijk zijn we tevreden’, aldus een Kamerlid. Er waren ‘ronduit lovende’ reacties.

De CDA-fractie was ook positief gestemd over het conceptregeerakkoord, al klonk er minder enthousiasme door in de reacties dan bij de PvdA. ‘Er zitten voor ons heel veel herkenbare punten in het akkoord. Het is geen breuk met de afgelopen vier jaar’, aldus een Kamerlid. Een ander zei dat de maatschappelijke investeringen voor veel CDA’ers ‘balsem op de ziel’ zijn, omdat de afgelopen jaren zo ingrijpend is hervormd.

Aan de andere kant is het AOW-compromis een ‘pijnpunt voor ons’, aldus een fractielid. Een paar kleine punten moesten van de fractie nog wel worden verbeterd.

Na ruim vierenhalf uur beraad stemde ook de fractie van de ChristenUnie in met het akkoord. ‘Dat stemt mij tot grote vreugde’, aldus fractievoorzitter en onderhandelaar Rouvoet. ‘Het stempel van de ChristenUnie is aanwezig.’ De partij kan met name het gezinsbeleid, het einde van het gedoogbeleid op alle fronten en de strengere aanpak van prostitutie aanmerken als resultaten. Wel drong de CU-fractie aan op een paar wijzigingen, met name om het openbaar vervoer verder te stimuleren.

Uit het akkoord, dat maandag voor de helft uitlekte, blijkt dat het nieuwe kabinet de komende vier jaar 7 miljard euro uittrekt voor investeringen in onderwijs, milieu en zorg. Daarnaast is er 3 miljard euro voor lastenverlichting.
volkskrant
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:26:06 #126
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46032012
Het is echt kadootjes uitdelen... Bah.
pi_46032019
Ik vind het er nog geeneens zo heel rot uitzien eigenlijk. Het gaat eindelijk weer eens een beetje over mensen, ipv geld en werkgevers.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46032080
De helft van de bezuinigingen wordt gerealiseerd door efficiency en overige posten

Staatsschuld
pi_46032235
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:48 schreef en_door_slecht het volgende:

Nee, al die Vinex wijken afbreken. Die zijn allemaal op de verkeerde plek gebouwd.
Milieuschade, dak- en thuislozen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46032246
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:15 schreef evert het volgende:
dat is vooruitlopen, alvast uitgeven terwijl je niet zeker weet dat je alles binnen krijgt.
Dat is de PvdA...
pi_46032379
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is de PvdA...
Hoezo? Ten eerste is het een accoord waarin ook de andere partijen zich kunnen vinden, ten tweede is elke rijksbegroting gebaseerd op verwachte, geschatte inkomsten in plaats van reeds verworven inkomsten.

Of ze nou iets onder, op, of boven de door economen of andere koffiedikkijkers geschatte economische ontwikkeling en daarvan afgeleide opbrengsten voor de staat gaan zitten maakt niet wezenlijk uit voor het speculatieve gehalte ervan. Het is allemaal speculatief.

En ook niet onbelangrijk: ook die uitgaven zijn maar gepland. Nog niet gedaan omdat ze op papier staan. Net als die inkomsten.
pi_46032532
quote:
Milieuschade, dak- en thuislozen...
Nee, dat snap ik. Waar het om gaat is dat er in NL nooit nagedacht is en wordt over waar iets aan te leggen. Waarom Amsterdam niet compacter en beter, in plaats van een polder op 30 km afstand vol te bouwen. Dan moet je al die mensen elke dag heen en weer slepen, want werk is er in de polder na 40 jaar nog niet.

Maar OT:
De financiële onderbouwing is natuurlijk boterzacht. Efficiëntie hier, efficiëntie daar, aanpak fraude, beheersing zorgkosten. Dat gaat nooit werken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:55:50 #133
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46032562
Vraag me af tot welke leeftijd die verplichte maatschappelijke stage telt. Mag hopen dat dat alleen voor middelbare scholieren geldt en niet voor studenten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_46032583
Die maatschappelijke stage ja. Eindelijk. Briljant plan. Ben erg benieuwd wat het op gaat leveren. Straks moet Youssef bejaarden wassen, niks meer gangstatje spelen in de hood.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46032593
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoezo? Ten eerste is het een accoord waarin ook de andere partijen zich kunnen vinden, ten tweede is elke rijksbegroting gebaseerd op verwachte, geschatte inkomsten in plaats van reeds verworven inkomsten.

Of ze nou iets onder, op, of boven de door economen of andere koffiedikkijkers geschatte economische ontwikkeling en daarvan afgeleide opbrengsten voor de staat gaan zitten maakt niet wezenlijk uit voor het speculatieve gehalte ervan. Het is allemaal speculatief.

En ook niet onbelangrijk: ook die uitgaven zijn maar gepland. Nog niet gedaan omdat ze op papier staan. Net als die inkomsten.
Er zit een wereld van verschil tussen belastinginkomsten meenemen of efficiëntie bij de overheid. We moeten dus maar hopen dat we met z'n allen 8 miljard ergens uit een hoge hoed toveren, want die miljarden zullen niet gedekt worden door de voorgestelde maatregelen.
pi_46032631
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:56 schreef Jarno het volgende:
Ben erg benieuwd wat het op gaat leveren
Nog meer ambtenaren.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:01:55 #137
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46032691
Klopt helemaal en_door_slecht... Die bezuinigingen moeten zich eerst maar eens bewijzen. En als dat tegenzit en de economische ontwikkeling voldoet ook niet (stel je eens een 2e 11 september voor), dan heb je straks een enorm begrotingstekort.

Later zal dit kabinet bekend staan als het kabinet van de slappe knieën, die het verzuimde iets te doen aan de HRA, WAO, flexibiliteit van de arbeidsmarkt, etc. Ik mis de VVD.
pi_46032704
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:59 schreef FJD het volgende:

[..]

Nog meer ambtenaren.
Ach, effificiency denken is zooooo 2006.
pi_46032716
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik mis de VVD.
Als kiespijn, ja.
pi_46032718
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:47 schreef sigme het volgende:

Hoezo?
Omdat de PvdA als het om uit te geven geld gaat altijd een positieve inslag hebben. Overigens hou ik wel van optimisme... Het is zo jammer dat binnen de PvdA de pessimisten wat sneller omhoog komen.
pi_46032759
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:57 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Er zit een wereld van verschil tussen belastinginkomsten meenemen of efficiëntie bij de overheid. We moeten dus maar hopen dat we met z'n allen 8 miljard ergens uit een hoge hoed toveren, want die miljarden zullen niet gedekt worden door de voorgestelde maatregelen.
Eens, maar dit zijlijntje begon met :
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:15 schreef evert het volgende:
het belangrijkste is natuurlijk hoe het gefinancierd wordt. de geruchten zijn dat men uitgaat van een hogere econmische groei dan het CPB voorspeld heeft. en dat vind ik een zeer gevaarlijke zaak. dat is vooruitlopen, alvast uitgeven terwijl je niet zeker weet dat je alles binnen krijgt.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:04:57 #142
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46032762
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als kiespijn, ja.
Hoor jij ook bij dat clubje van Bos ofzo?
pi_46032765
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:54 schreef en_door_slecht het volgende:
Waarom Amsterdam niet compacter en beter, in plaats van een polder op 30 km afstand vol te bouwen. Dan moet je al die mensen elke dag heen en weer slepen, want werk is er in de polder na 40 jaar nog niet.
Amsterdam nog compacter? Brrr...

Die polder volbouwen is zo'n slecht idee nog niet. Maar dan moet je ook de werkgelegenheid mee verhuizen. Daar gaat het nog wel eens mis.

Zeker gelet op een mogelijke stijging van de zeespiegel is het sowieso het beste om in het oosten van het land te investeren. Zowel vwb woningbouw als vwb bedrijvigheid.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:08:58 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_46032850
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:33 schreef MrBadGuy het volgende:
3 maanden maatschappelijke stage (pagina 5, punt 12), is dat gewoon snuffelstages zoals die er al zijn in oa het vmbo en mbo, of is dat een ander woord voor sociale dienstplicht? Met stage is niks mis, zolang het maar in het gebied gebeurd waarin je opgeleid wordt.
Het gebied gebeurt waarin je opgeleid wordt? Op de middelbare school?
Ik heb ook een stage gehad op de middelbare school, heb je geen reet aan. Bedrijven denken wel twee keer na iets van verantwoordelijkheid aan een scholier te geven, en de meeste van de scholieren hebben wel een beetje ervaring met vakkenvullen of folders rond te brengen. Bejaarden wassen? Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde scholier daarvan betrokken raakt, eerder het tegenovergestelde.

Daarbij, die kinderen leren al zo weinig, ze kunnen beter drie maanden wiskunde onderwijs extra krijgen, worden de universiteiten ook niet meer zo uitgehold.

[ Bericht 8% gewijzigd door speknek op 06-02-2007 10:17:57 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46032964
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Amsterdam nog compacter? Brrr...
Beetje rare opmerking ook: de afgelopen 40 jaar is er door de nederlandse politiek altijd ingezet op compact bouwen, en voorlopig houdt men eraan vast.
quote:
Die polder volbouwen is zo'n slecht idee nog niet. Maar dan moet je ook de werkgelegenheid mee verhuizen. Daar gaat het nog wel eens mis.
Werkgelegenheid meeverhuizen is ook niet altijd goed bevallen: Hoofdkantoor PTT verhuizen naar Groningen is uiteindelijk -al was het héél goed voor de werkgelegenheid hier- weer teruggedraaid.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:16:53 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_46033021
Ik vind het een aardig ruk regeringsakkoord, maar ik had dan ook weinig anders verwacht van CDA en Christenunie. Gelukkig zit het hem vooral in de details: extra kinderbijslag, daar spek je alleen de armen mee, die toch verhoudingsgewijs al veel te veel kinderen krijgen. Stop dat geld dan in de echt gratis kinderopvang voor werkende tweeverdieners. Die maatschappelijke stage wordt een fiasco en over twee jaar weer afgeschaft, die bedenktijd voor overtijdbehandelingen, daar kweek je alleen extra abortussen mee, en zo nog wat dingen.

In de grote lijn is het allemaal niet heel dramatisch, maar er staat dan ook helemaal niets schokkends in. Het ontbreekt aan een heldere lijn of durf. Hetgene wat me het meeste stoort is, maar dat was ik al gewend van de afgelopen tien jaar ongeveer, en drie Balkenende's zeker, is een compleet gebrek aan visie op de kenniseconomie. Leuk drie sociopoliticologen van de VU, maar wat we nodig hebben is een of andere keiharde bèta-technocraat die ons naar de high-tech industrie leidt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46033028
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:02 schreef Jarno het volgende:
Ach, effificiency denken is zooooo 2006.
Blijkbaar ook erg 2007 gezien de bezuinigingen die men denkt te gaan maken

Vraag me ook of ze een extra stijging in de sociale lasten meenemen als er zoveel ambtenaren worden ontslagen. Allemaal leuk en aardig natuurlijk als je er 200k oid de straat op mikt maar zonder baan kosten die de overheid alsnog een hoop geld
pi_46033040
Ik had ook liever GL erbij gehad speknek maar gezien het feit dat we nu christenfundamentalisten in de regering hebben lijkt de schade me alleszins mee te vallen.
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 10:34:38 #149
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46033360
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:01 schreef sigme het volgende:
Nog een ander lijstje met de hoofdpunten wat bondiger (bron):
‘Handvest verantwoordelijk burgerschap’: alle burgers hebben de plicht de grondrechten, zoals de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst, te verdedigen.
Hoe denken ze in godsnaam die plicht te gaan controleren/toetsen?
Carpe Libertatem
pi_46033375
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
Klopt helemaal en_door_slecht... Die bezuinigingen moeten zich eerst maar eens bewijzen. En als dat tegenzit en de economische ontwikkeling voldoet ook niet (stel je eens een 2e 11 september voor), dan heb je straks een enorm begrotingstekort.

Later zal dit kabinet bekend staan als het kabinet van de slappe knieën, die het verzuimde iets te doen aan de HRA, WAO, flexibiliteit van de arbeidsmarkt, etc. Ik mis de VVD.
Oh en een 2e 11 september zou met de VVD in het kabinet geen effect hebben? Dan maakt dat kwart procentje groeiverschil in de ramingen echt geen ruk meer uit.
En 12 jaar VVD op financiën heeft 2 jaar een overschot opgeleverd. Vorig jaar en 2001 meen ik. Voor dit jaar zit er al weer een tekort aan te komen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')