En natuurlijk kan dat er later nog altijd komen he. Mocht die ruimte permanenter bewoont worden, als ze al afgewerkt is, dan kan er achteraf nog altijd een dakkapel bij komen. Gewoon even incalculeren waar dat ergens mogelijk is en daar enigszins rekening mee houden.
Voor de trap zijn we nog aan het nadenken. Ik wil de trap vervangen door een trap met overloop.
Er staat ergens in de startpost een foto van de huidige trap. Die zou ik dan maar half zo hoog laten komen, met een overloop erachter, en dan een stuk in de andere richting. Dan kom je direct goed uit in de zolder. Maar de vloerbalken moeten daar wel goed voor lopen. Het trapgat wordt dan nl een stuk of 4 keer groter, dus moet de balkenstructuur van de vloer wat aangepast worden.
De trap in een andere kamer bouwen is eventueel ook een oplossing, maar dan ben je meteen een kamer kwijt of zo.
Ik heb voor de trap ook nog een ideetje. In het schuine stuk onder de trap (dus eigenlijk het plafond van de trap erboven) zou ik zo in het midden een lichtkoof maken die de trap meevolgt. Dus een strak wit vlak, met in het midden een lijntje gekleur licht. Dat is goed als zachte overloopverlichting. Ik heb dat snachts bv dat als ik in het midden van de nacht opsta om naar het wc te gaan, en het licht op de overloop aansteek, dat dat pijn doet aan de ogen. Met zo'n zachte verlichting zou je dat niet hebben.
Als het niet duidelijk is wat ik bedoel maak ik wel een tekeningetje.
En ik heb net telefoon gehad, en Bieke is erg te spreken over het 2de ontwerp
Het enige wat nog een beetje een probleem is, is dat ze de kitchenette wou aan de ene velux (aanrechtje onder de velux), en aan de andere velux een zitgedeelte. Met dat het 2persoonsbed nu staat waar de keuken gepland was kan dat nu niet. Deze week ergens spreken we nog verder af.
[ Bericht 42% gewijzigd door MMach op 05-02-2007 19:27:35 ]