abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:13:23 #51
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46075508
Dat plakplastiek heb ik dus gebruikt he gisteren, zie ook de rol die duidelijk op de foto ligt
Maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Dat folie is goed voor kleine oppervlakten, maar vanaf er naden zijn is het gedaan met het mooie zicht. Ik dacht dat ze misschien snachts zouden weggaan, maar nee
's morgens trok ik dan het plastiek eraf... het plastiek kwam er af, maar álle lijm bleef op het plexiglas. Ik met aceton aan de slag. Uitzonderlijk traag ging dat, zo'n kwartje cirkel op een uur. Maar dan kreeg ik een ingeving
Men neme een plantenspuit, men vult die met water, aceton, en zeep. Vervolgens neem je gewoon schuurpapier korrel 60 (géén waterproof). Je spuit de plaat onder en gaat aan de slag met een vlakschuurmachine. Het schuurpapier wordt week in het vocht, de korrels laten los, het aceton vreet zowel het plexi als de lijm aan, en de schuurmachine zorgt ervoor dat alles mooi in kleine bolletjes loskomt. Zonder stof nog wel. En ziedaar; in een rotvaart ging de lijm eraf en was het plexi al wat voorgeschuurd.:

Daarna droog met korrel 60 opschuren, zo gelijkmatig mogelijk. Kijk naar de reflecties in het plexiglas om te zien hoeveel je nog moet schuren. Een uurtje later krijg je zoiets:

Het stof goed afvegen, en ziedaar:

Ik zeg het niet zo graag over eigen werk, omdat dat zo arrogant is, maar het resultaat is adembenemend:

Echt precies hoe ik hoopte dat het er zou uitzien. Een reflectie in de gladde kant van het plexi, geen zicht op de rechthoekige koepel, en toch voldoende licht. Jippiiee
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:21:26 #52
154795 remcoharmsen
wannabee molenaar
pi_46075746
Een gelukje bij een ongelukje, maar het ziet er weer mooi uit! Het is normaal zeker moeilijk om gelijkmatig te schuren op plexiglas, maar dit is wel even mooi geworden zeg! mooie lichtinval zonder naar buiten te kijken...
pi_46075931
Looking good! En morgen kom ik dat allemaal in hoogsteigen persoon bewonderen.
Want op foto kan mn toch al niet zo technisch hoofd dat niet echt vatten.

(En mocht je dat van de huisgenootjes op de keukentafel schuren? Ervan geprofiteerd dat ze niet thuiswaren? )
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_46077154
Mmach je bent goed bezig! Ziet er geweldig uit!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:07:28 #55
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46077156
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:27 schreef Leonidas het volgende:
Looking good! En morgen kom ik dat allemaal in hoogsteigen persoon bewonderen.
Want op foto kan mn toch al niet zo technisch hoofd dat niet echt vatten.

(En mocht je dat van de huisgenootjes op de keukentafel schuren? Ervan geprofiteerd dat ze niet thuiswaren? )
Het tafelkleed is zelfs een beetje aangetast, maar sscht
pi_46077233
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:07 schreef MMach het volgende:

[..]

Het tafelkleed is zelfs een beetje aangetast, maar sscht
Dat valt straks helemaal niet meer op in die geweldige keuken!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:34:06 #57
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_46080098
geweldig resultaat, ben nu al benieuwd naar de volgende stap.
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:58:07 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46080865
Wauw! Dat is echt supermooi geworden!
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:01:37 #59
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46080955
Kheb een klein offer moeten brengen, maar kvind het niet zo erg. Ik vond dat de vage schaduwen van de lichtslangen die je zo zag, storend waren geworden, dus heb ik de lichtslangen rond de koepel verwijderd. Geen kleur dus in de koepel, maar je kan niet altijd alles willen.

Ondertussen is de koepel buitenaan al geprimerd en de ruitjes zijn opnieuw van siliconen voorzien. Van de buitenkant van de koepel maak ik geen werk. Niemand die dat van dichtbij ziet, dus hem mooi maken is iets als de binnenkant van je valse plafond afwerken. Hij moet gewoon regen tegenhouden, and that's it. Morgen even zien hoe de polycarbonaatplaten blijvend te bevestigen, de moluren en plinten afwerken in eindlak en idem voor de koepel. Vrijdag dan es kijken hoe ik dat gat in de muur ga maken dat aanvankelijk niet op de planning stond.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:04:12 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46081023
Het is idd wel mooier zo zonder die lichtslangen.
Maar kan je daar niet nog een mooi opstaand randje voor maken? Dat ze daarachter liggen?
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:14:32 #61
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46081312
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:04 schreef Brighteyes het volgende:
Het is idd wel mooier zo zonder die lichtslangen.
Maar kan je daar niet nog een mooi opstaand randje voor maken? Dat ze daarachter liggen?
Mihi, ik ging net editten dat hij dan toch blijkt licht te geven eens het buiten wat donkerder is
Tis wat minder dan de koven, maar ik vind het wel mooi zo.

Laat de buren maar dromen van voze praktijken :
pi_46081421
kan je niet wat meer licht naar beneden kaatsen of ?
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:24:50 #63
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46081584
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan je niet wat meer licht naar beneden kaatsen of ?
Dat kan wel, maar de reflector die daarvoor nodig is zou dan overdag daglicht wegnemen. Dus laat ik het zo Niet overheersend, maar wel zichtbaar.
pi_46081626
Oh, en vanbuiten zie je ook da rood licht!
Ik was net op zoek naar n bijverdienste
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:37:20 #65
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46081925
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:26 schreef Leonidas het volgende:
Oh, en vanbuiten zie je ook da rood licht!
Ik was net op zoek naar n bijverdienste
En in de bar schijnt er ook rood licht, nog meer werkplaats
pi_46081996
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:24 schreef MMach het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar de reflector die daarvoor nodig is zou dan overdag daglicht wegnemen. Dus laat ik het zo Niet overheersend, maar wel zichtbaar.
mja t ziet er wel leuk uit hoor
pi_46087229
Wonderbaarlijk
  donderdag 8 februari 2007 @ 00:13:55 #68
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46091562
Ziet er mooi uit hoor!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_46094834
prachtig, ga zo door ik wil meer zien
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:52:57 #70
114341 Gerjo
ME!!!! :) V1.2
pi_46098652
Dat plafond is echt zo mooi zo! Super met dat randje! Ach, en dat rood, ieder zijn hobby he
When dawn breaks,
and the sun is about to rise.
The time has come to open your eyes,
and let the world get in.
pi_46117777
una effecto particolare, bello
pi_46120508
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:01 schreef MMach het volgende:
Van de buitenkant van de koepel maak ik geen werk. Niemand die dat van dichtbij ziet, dus hem mooi maken is iets als de binnenkant van je valse plafond afwerken. Hij moet gewoon regen tegenhouden, and that's it.
Maar als ik de foto bekijk dan zal ik als ik jou was het hout toch opknappen hoor

pi_46120531
Maar verder gaat het natuurlijk hartstikke goed
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:51:44 #74
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46126240
Tgoh ja, die koepel buitenaan. Dat hout kan er al 100 jaar tegen, met een nieuw verflaagje kan dat er nog wel voor een jaartje of 10 tegen. Ooit moet de roofing worden herlegd, en dan is het het moment om ook die koepel buitenaan aan te pakken. Dat mos ziet er wel dramatisch uit, maar het valt wel mee. Het hout is niet rot, wel gebarsten hier en daar.

Vandaag overgigens niks gedaan wegens interessantere activiteiten, en het sneeuwde dus dan ga ik niet op het dak werken.
pi_46126318
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:51 schreef MMach het volgende:
...
Vandaag overgigens niks gedaan wegens interessantere activiteiten, en het sneeuwde dus dan ga ik niet op het dak werken.
Geeft wel leuke glij effecten. Not!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:00:23 #76
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46126514
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:54 schreef tnimble het volgende:

[..]

Geeft wel leuke glij effecten. Not!
1 iemand die zijn benen breekt tijdens het werken is al voldoende, hoezeer ik vonkenboer ook bewonder, zover gaat mijn fan-schap niet
pi_46126551
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:00 schreef MMach het volgende:

[..]

1 iemand die zijn benen breekt tijdens het werken is al voldoende, hoezeer ik vonkenboer ook bewonder, zover gaat mijn fan-schap niet
  Moderator vrijdag 9 februari 2007 @ 12:34:51 #78
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46135616
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:00 schreef MMach het volgende:

[..]

Ik heb mij ook maar voorgenomen om de rest van mijn leven niet meer wat te breken in ieder geval geen grote ledematen; verder heb ik voor de komende jaren genoeg ziekenhuizen en artsen gezien en gesproken
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:23:55 #79
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46145442
Vandaag dan de koepel afgewerkt (eindelijk)
-finale olieverflaag op het buitenhoutwerk ervan
-platen op maat gezaagd (gaat gewoon op de zaagtafel gelukkig)
-platen gemonteerd.
- anticondenstatie band boven en onderaan, alu u profiel onder en bovenaan
- alu hoekprofiel voor de bevestiging opzij
- naad tussen de carbonaatplaten en houtwerk dichtgekit met neutrale siliconen
- alu profielen bovenaan en opzij dichtgekit, onderaan niet, het eventuele water moet eruit kunnen

Jammergenoeg is er door het weer van de afgelopen dagen wat water binnenin de platen gelopen toen ze er nog gewoon oplagen en dus bovenaan niet dicht waren. Dat betekent dus waarschijnlijk dat er een paar van die kanaaltjes last zullen hebben van condenstatie en misschien zelfs van mosgroei binnen zoveel jaar.
Maar goed, not a big deal.

En foto's nog zonder de finale verflaag:
hoekprofielen aan het doorboren voor de vijzen:

(witbalans, daar heeft mn zusje nog niet van gehoord )
nog n paar

(ja, dat dak moet nog wel even vernieuwd worden later)
En zo ziet het er uit vanop een afstandje:

(nu kan je mooi zien hoe erg dat bijgebouwtje dat is verzakt uit het lood staat)

En een schoonheidsprijs zal em wel niet willen, maar tvalt me nog mee vanop een afstandje.
Buiten
Voor (vroeger was het nog erger, maar daar heb ik helaas geen foto's van):

Na:

Binnen
Voor (ook hier was het nog erger in het begin. Hier was de verf enzo al afgeschuurd)

En na, onder een beetje een andere hoek:

Nogmaals voor:

En na:

Ja, toegegeven, die oude koepel had wel iets

[ Bericht 12% gewijzigd door MMach op 09-02-2007 17:43:56 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:31:51 #80
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_46145714
Mooi werk MMach
pi_46162969
In de oude koepel zat een raampje dat open kan/kon voor de ventilatie? Hoe ga je dit gemis nu afvangen? Ziet er iig zeer goed uit! Als je het mos nou ook meteen van het dak haalt en daar kiesels op legt, ziet het er nog strakker uit én is het dak goed beschermd tegen regen en zon!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 02:36:01 #82
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46163543
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 02:01 schreef _Brake_ het volgende:
In de oude koepel zat een raampje dat open kan/kon voor de ventilatie? Hoe ga je dit gemis nu afvangen? Ziet er iig zeer goed uit! Als je het mos nou ook meteen van het dak haalt en daar kiesels op legt, ziet het er nog strakker uit én is het dak goed beschermd tegen regen en zon!
Ik heb dat ruitje in al die jaren dat ik hier woon, nooit weten open staan. Er zitten in de zijkant van de koepel ventilatiegaatjes van zo'n cm groot (die zaten er altijd al in). Volgens mij was dat raampje daar gewoon om die ruimte zelf te ventileren. Een gemis zal het dus niet echt zijn.
Kiezeltjes ga ik morgen halen, hopelijk samen met een latei voor het gat dat er even hopelijk komt. Ik vermoed dat wit silexgrind wel goed genoeg is. Ik ga ook alleen de kiezels boven dat dakgedeelte herleggen. De rest van het dak doet er weinig toe want dat moet es worden afgebroken. Alle duurzame zaken zijn daar gewoon verloren moeite.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:14:13 #83
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_46165787
Offtopic.... maar staat er op de 6e foto nou een buurman naar buiten te kijken of is het een schilderij ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_46166504
Wat een verschil! Dat ziet er echt mooi uit!

Offtopic... Dat is toch de filmposter van 'Amelie'?

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2007 11:03:52 ]
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:44:49 #85
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46167387
Idd filposter.
Er is een zware kink in de kabel. Er mag geen stuk muur uit de muur die mn broer heeft gezet.
De argumenten:
-ik wil geen geur van eten in de living
-ik heb zoveel tijd gestoken in de muur om die vlak te krijgen.

Voor iemand die nooit een voet in de keuken zet en er amper over heeft nagedacht vind ik dat echt te ver gaan. Ik kook van woede en frustratie voor zoveel onbegrip. Hij heeft zelfd m'n tekeningen en schetsen niet bekeken. Nu kan ik dus niet verder want een spoelnak krijg je niet op een mooie manier tussen de muur en dde verwarming.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 12:12:52 #86
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_46168051
En zijn wil is wet dan ? Hoe denken je zussen over dat stuk muur ?
Misschien moet je een familiestemming organiseren, de meeste stemmen telt !

En met een goede afzuigkap ruik je amper wat van kookluchten.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_46168164
Ik kook ook van woede als ik dit lees.
Laat hem eens naar wat foto's kijken van de oude situatie van zijn "kunstwerk" , de oude "keuken".
Of de kelder. Is dat het enigste wat hij in het huis heeft gedaan? Of kom je dadelijk nog meer muurtjes tegen?
Wij noemen zo iemand hier "een zeikerd"
Jou kennende word het er alleen maar beter en mooier op.
Heeft hij al een passen oplossing.

En ja, je broer verdient niet de Stimuleringsprijs. Maar dat wisten we al.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 12:19:59 #88
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46168265
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:12 schreef Blue-eyes het volgende:
En zijn wil is wet dan ? Hoe denken je zussen over dat stuk muur ?
Misschien moet je een familiestemming organiseren, de meeste stemmen telt !
Ja, de muur mag er niet uit, ook geen stukje, daarmee basta.
Dorothee wil er niks mee te maken hebben, die is allang blij als er geen ruzie is, en zegt dat ik toch gewoon altijd mijn zin doe (als belediging dan).
En de 2 andere zussen zitten in het buitenland en die kiezen waarschijnlijk ook liever voor geen ruzie dan een technisch mooie oplossing.
Ik kan er echt met m'n hoofd niet bij. Het is alsof ik zo verkeerd bezig ben om het huis een leefbaardere plaats voor iedereen te maken. Ik wil een practische keuken omdat ik nadenk over wat er nodig is in een keuken, omdat ik gevraagd heb aan anderen wat er nodig is (so far mijn eigen zin doen). Mocht hij nu tenminste mijn schetsen hebben bekeken en een verbetering hebben voorgesteld. Maar nee, hij weigert ze te bekijken en stelt, nee eist, een verslechtering.
Oplossingen?
-Vrede nemen met de overdreven eergevoelens van zijn muurtje en een ondoordachtere (bv een werkblad dat eindigt tegen de verwarming) keuken met minder vrijheid in ontwerp
-Het gat gewoon maken als ie weg is, en dan waarschijnlijk enkele dagen vlammende ruzie omdat ik mijn zin doordrijf (ook al denk ik dat het toch beter is)
-Gewoon met alles stoppen, en dan ook de kans mislopen om eindelijk in een huis te kunnen wonen met comfort
-... zucht
pi_46168467
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:44 schreef MMach het volgende:
Er is een zware kink in de kabel. Er mag geen stuk muur uit de muur die mn broer heeft gezet.
De argumenten:
-ik wil geen geur van eten in de living-ik heb zoveel tijd gestoken in de muur om die vlak te krijgen.

Voor iemand die nooit een voet in de keuken zet en er amper over heeft nagedacht vind ik dat echt te ver gaan. Ik kook van woede en frustratie voor zoveel onbegrip. Hij heeft zelfd m'n tekeningen en schetsen niet bekeken. Nu kan ik dus niet verder want een spoelnak krijg je niet op een mooie manier tussen de muur en dde verwarming.
Denkt hij dat de keukendeur altijd dicht is? Neem maar van mij aan dat deze altijd open staat.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 12:35:35 #90
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46168721
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:26 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Denkt hij dat de keukendeur altijd dicht is? Neem maar van mij aan dat deze altijd open staat.
Het stomme is gewoon dat als er nu eten wordt gemaakt, je dat gewoon ook tot in elke ruimte van het huis kan ruiken En wat dan nog, wat is er nu fout met de geur van lekker eten?
pi_46169155
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:35 schreef MMach het volgende:

[..]

Het stomme is gewoon dat als er nu eten wordt gemaakt, je dat gewoon ook tot in elke ruimte van het huis kan ruiken En wat dan nog, wat is er nu fout met de geur van lekker eten?
Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr Aan Taaaaaaaaaaaaafeeelllllllllllllll
pi_46170615
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:44 schreef MMach het volgende:
Ik kook van woede en frustratie voor zoveel onbegrip.
Nou ja, wordt er toch alvast een beetje gekookt..

In de flat waarin ik tijdens mijn eerste levensjaren woonde was er ook een gat in de muur tussen keuken en woonkamer. Of beter gezegd een luik, want er zat een melkglazen ruit in, die je opzij kon schuiven. Zo kon degene die aan het koken was desgewenst toch meekletsen met degenen in de huiskamer, en je kon gemakkelijk borden en schalen doorgeven. Maar als er spruitjes of vis gekookt werden bleef dat luik lekker dicht.
pi_46171041
Mijn ouders hebben een doorzonhuis met daarvoor noodzakelijk een open keuken. En in Duitsland is het concept 'woonkeuken' tegenwoordig helemaal in de mode.
pi_46171679
Ziet er weer er mooi uit Mmach, keep it up
pi_46172309
@ MMach : in de GC staat al mijn reactie op de afwijzing van broederlief.

In gedachten zie ik je foto met een smiley van hem over the good works , precies op de plaats waar je een doorgeefluik dacht.
De foto waarop je de kraan en drukvat (?) liet zien.
Dat maakte mij hoopvol.

Ga er eens samen voor zitten met hem om te overleggen.
Laat zijn frusti's eruit stromen en vraag dan eens hoe hij achteraf tegen de andere werken aankijkt ?

Broer is ook ergens goed in ! en jij bent goed in perceptie en uitvoeren om het voor jullie allemaal comfortabel te maken. En adem uit - en in terwijl je luistert en overlegt.

Zoiets.

Hier ben ik ook met een klus bezig van boekenkasten weer opbouwen en inruimen.
Lief kan er gewoon niet tegen : allemaal onrust.
Eerst geschreeuw - ja ! - gemopper ; heeft andere ideeën en trekt later bij.
Ms kan die beter samen met jouw broer een huis delen ! Smile.
pi_46178851
MMach, ik volg je al een tijdje en heb nog nooit gereageerd (ik kom van GOT).
Als eerste kudos voor al je prestaties!!!

Je inspireert me met mijn eigen kluspraktijken, alhoewel je me flink van het werk houdt door je topics .

Wat een tegenvaller weer...
T'is de zoveelste keer dat je broer weer dwars zit.

Persoonlijk zou ik "per ongeluk" het muurtje eruit tikken en als die wat te klagen heeft duw je hem gelijk een boormachine in zijn hand en mag die het zelf afmaken.
Wat een onzin.

Laat hem iig zelf een oplossing bedenken.

Ga vooral door met je kunstwerken!
Succes!!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:55:49 #97
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46181516
Kheb deze middag in de stad een visioen gekregen :

Ik begin gewoon aan het deel van de keuken waar het doorgeefluik nog niet komt, en van zodra mijn broer 2 dagen van huis is 'schiet ik uit met de slijpschijf'.

Hoe graag zou ik met hem aan tafel zitten om ideeen te bespreken, maar daarvoor moeten beide partijen voor rede vatbaar zijn. Ik wil hem mijn plannen tonen, hij weigert ze te bekijken. Ik mag geen dingen doen zonder hem eerst te verwittigen, maar als ik hem verwittig dan moet ik hem met rust laten in z'n vrije tijd. Hij wil niet zien waarom het gat goed zou kunnen zijn, want het mag er niet komen van hem. Om absurde redenen die het niet kunnen verbergen dat het gewoon het feit is dat ik een gat wil maken in 'zijn' muur, no kidding. Mocht hij morgen binnen komen in mn kamer, en zeggen dat het beter zou zijn dat er een vierkant gat in de koepel zou zitten ipv het ronde gat dat er nu zit, en mij daar heel goede redenen voor kan geven, én het mij geen centje extra last oplevert (hij moet zelfs geen vinger uitsteken om de keuken te laten vooruit gaan), dan zou ik er geen probleem van maken en kan hij zijn gang gaan. Waarom is het omgekeerde teveel gevraagd? Het is evenveel mijn huis als het zijne, en ik heb toch de indruk dat ik er toch net iets meer mee bezig ben.

Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. En in dit geval is kwaadschiks dan gewoon een vooruitgang

Er zijn nog al bijna identieke voorvallen geweest ten huize MMach. Voor de WC bevoorbeeld. Dat heb ik vast al es verteld. Vroeger was er dus een WC buiten, in heel slechte staat. Xavier had de muren voor de nieuwe wc er al gezet (met mijn hulp dan nog), maar daarna deed hij er niks meer aan. En hoezeer ik ook zaagde om zelf de wc en het wasbakje te plaatsen -werkje van niks- mocht ik dus niet. Toen even gewacht tot hij 3 dagen weg was op reis. gespijbeld op school en de wc geinstalleerd. Toen hij thuis kwam was hij achteraf toch blij dat er een comfortabele wc was.
Mocht ik nu de gewoonte hebben om er niks van te bakken en meer kapot te maken dan op te bouwen, dan kon ik zijn veto-ijver wel verstaan. Maar dat lijkt me niet echt het geval. Jammer dat het zo moet, maar goed.

edit:
mail-antwoord van zus sandrine:
quote:
Hallo
-knip-

Wat dat gat betreft in de keuken, ik heb daar geen probleem mee. Das zelf
een tof idee. En trouwens Xavier ging daar toch niet blijven wonen he,tis
daarom dat ik hier moet stoppen he! Ik heb hiervoor speciaal mijn vast
contract geweigerd met optie tot directeur binnen 2 jaar! Hij gaat dus niet
teveel moeten zagen he, ik mag weer nen zoektocht naar werk starten he, stom
ma ja.
Voor de etensgeur kan er nen afzuiger of zo komen he, een dampkap om de
vieze geurtjes weg te zuigen, daar zie ik geen probleem in.
En hoe is het met dat meisje (ben de naam vergeten)?
dada

[ Bericht 7% gewijzigd door MMach op 10-02-2007 20:34:28 ]
pi_46182065
Kun je die foto "Gewoon DOEN" niet bemachtigen en deze dan voor het gat hangen
Kan me niet voorstellen dat hij bij deze lach..........
pi_46182158
Van de andere kant gezien Mmach.. een gat in de keukenmuur is niet echt iets om je over op te winden, maar een gat in de huiskamermuur zal niet iedereen aanspreken. Zal het daar wel een beetje knap staan?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:28:24 #100
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46182598
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:15 schreef dvr het volgende:
Van de andere kant gezien Mmach.. een gat in de keukenmuur is niet echt iets om je over op te winden, maar een gat in de huiskamermuur zal niet iedereen aanspreken. Zal het daar wel een beetje knap staan?
De ruimte ernaast wordt een eetplaats, de ruimte verderop een huiskamer. Er komt dus een gat in de eetkamer muur, in verbinding met de keuken, hoe efficient en gemakkelijk is dat niet. De huiskamer noch de eetkamer zijn afgewerkt, dus ik kan er nog altijd voor zorgen dat het gat zal passen. En daar twijfel ik ook niet aan. Een mooi gat is mooi.
Eigenlijk is het gat een neveneffect dat ontstaat door plaatsgebrek. De spoelbak moet kunnen verzinken in de muur, dat kan alleen als je of de muur verdunt, of er een gat in maakt. Naast het feit dat eenmuur verdunnen moeilijker is dan een gat maken in een muur, zal het zowel optisch als praktisch beter zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')