abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45969330
Ik wil dus in de lente/zomer een strak buikje (wie niet?). Ik heb dus het topic van' 6packs kweken' een beetje doorgenomen, maar dat topic is denk ik (vooral) bedoeld voor mannen. En ik denk dat als ik mijn buik train op die manier dat ie er dus zo uit komt te zien, wat ik dus zo lelijk vind bij vrouwen:

Ik wil dit:

Dus dat je niet zo duidelijk die '6pack spieren' ziet, maar gewoon nette getonede buikspieren.
Wat voor soort oefeningen kan ik het beste doen? Ik heb ooit es gelezen dat je met zo'n opblaasbare bal ook buikspieren kunt kweken, iemand hier ervaring mee?
Toegang is geen open deur.
pi_45970164
Het duurt eeuwen voordat je het effect van het eerste plaatje hebt.
Het effect van het onderste plaatje is al moeilijk genoeg.
Dus flink vet verliezen en keihard trainen!

Linkje van een van mijn favoriete sites voor exercises:
http://exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_45972554
Juist!
Je krijgt niet per ongeluk opeens een Sixpack.
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
pi_45973311
Het werkt wel, dat soort oefeningen van die site. Ik ben nu een maand bezig met redelijk hard trainen (3 x per week een uur en elke dag een kwartier zulke oefeningen) en ik zie echt mijn buikspieren verschijnen. Maar het is ook belangrijk dat je het vet op je buik kwijtraakt, anders kan je nog zo hard trainen maar zie je er niks van. Dus ook op je eten letten, en hardlopen e.d. om vet te verbranden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 4 februari 2007 @ 17:25:38 #5
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_45977139
3x per week een uur + elke dag n kwartier? dus 3x per week train je dan een uur en n kwartier?
en zijn dat dan alleen buikspieroefeningen?
pi_45977288
Ja nee, ik begrijp dat ik niet zomaar ineens zo'n 6pack krijg, maar ik wil die bovenste spieren (dus zeg maar de bovenste 2 blokjes ) niet of zo min mogelijk trainen, zodat ik niet die blokvorming buik krijg, als je begrijpt wat ik bedoel . Ik wil alleen de middelste spieren trainen. Maar ik ga nu ff die site doornemen..
Toegang is geen open deur.
pi_45979967
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:25 schreef scrub_nurse het volgende:
3x per week een uur + elke dag n kwartier? dus 3x per week train je dan een uur en n kwartier?
en zijn dat dan alleen buikspieroefeningen?
Nee, ik doe ook been/ armspieroefeningen. Pure buikspieroefeningen totaal 2,5 uur per week ofzo. Maar het is volgens mij belangrijker te zorgen dat je je vet kwijtraakt, anders zie je er niks van.
pi_45981520
het verschil op de plaatjes komt niet alleen door hoge of lage buikspieren te trainen sarahD, die vrouw op foto 1 traint haar buikspieren duidelijk al iets langer en intensiever dan de vrouw op foto 2.
Je kan gewoon alle buikspieroefeningen doen zonder bang te hoeven zijn er ineens zoals foto 1 uit te zien
  zondag 4 februari 2007 @ 20:08:33 #9
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_45983424
Ik step nu 3 weken en ik heb het idee dat m'n buik er wel harder van wordt. Het kan ook verbeelding zijn omdat ik misschien te graag wil dat het zo is maar toch heb ik een beetje het idee.
pi_45984489
Ik wil ook dolgraag zo een buikje.. Vraag me alleen af hoe lang het zal duren voordat je zoiets hebt, stel je voor je traint drie keer per week fitniss en krachttraining?
pi_45984591
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:21 schreef koudhier het volgende:
het verschil op de plaatjes komt niet alleen door hoge of lage buikspieren te trainen sarahD, die vrouw op foto 1 traint haar buikspieren duidelijk al iets langer en intensiever dan de vrouw op foto 2.
Je kan gewoon alle buikspieroefeningen doen zonder bang te hoeven zijn er ineens zoals foto 1 uit te zien
Dus met ANY buikspieroefening krijg het effect als op dat bikini plaatje..lijkt me niet toch
  zondag 4 februari 2007 @ 20:42:19 #12
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_45985193
Lijkt me wel....
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_45985237
Bovenste foto is niet mooi
pi_45985510
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:42 schreef Little_Angel het volgende:
Lijkt me wel....
Jij spreekt vast uit ervaring ...
  zondag 4 februari 2007 @ 21:10:28 #15
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_45986940
oefenningen doen
maar voor algehele vetverbrnading [mocht je nu nog echt een 'buikje' hebben] zul je ook cardio moeten doen
anders komt het vet bovenop je spieren en lijk je dikker
an urge to help mankind overcomes me
pi_45989610
Voornamelijk onderste en schuine buikspieren trainen denk ik. Je kan min of meer bepalen welke spiergroep je meeneemt door de positie van je benen te veranderen tijdens crunches, althans, ik voel andere spieren werken. Probeer maar eens: crunches met je voeten op de grond (dus de normale met je benen in v-vorm en omhoog komen zonder je schouders erg omhoog te trekken, je bekken te kantelen of aan je nek te sjorren), crunches met je benen een beetje in de lucht en proberen je enkels aan te raken, crunches met je bovenbenen verticaal, je schenen horizontaal en je schenen aantikken en met je benen bijna helemaal omhoog (knieën mogen licht gebogen zijn) en dan naar je enkels toe... Dan voel je steeds andere spiergroepen werken en kan je dus alleen de lagere doen. Overigens zul je echt niet zo snel een sixpack kweken, of je nu de bovenste meepakt of niet. Mijn probleem is dat er teveel vet op mijn buik ligt .
  zondag 4 februari 2007 @ 22:01:34 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45989751
Die onderste buik krijg je alleen door eerst flink af te vallen. Pas daarna heeft het zin om buikspieroefeningen te doen. Zo'n bal kun je indd gebruiken, als het goed is zitten er oefeningen bij, zoek anders op internet eens op 'core fitness'.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:27:29 #18
167723 sanni
Acima de seu
pi_45991101
Buikspieren trainen is gewoon pijn lijden en fris en alcoholische dranken
laten staan en alleen water drinken. Tenminste dat is mijn jarenlange ervaring
geweest. Hangen vanaf een metalen lat met je bovenlichaam naar beneden
en dan omhoog komen. Op de bekende bank zitten en je benen in een bepaalde
hoek houden en dan links/rechts met je benen heen en weer zwaaien.
Een paar voorbeelden hoe je dan voelt wat het is om pijn te lijden.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:37:47 #19
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_45991595
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:47 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Jij spreekt vast uit ervaring ...
Ja.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_45991832
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:37 schreef Little_Angel het volgende:

[..]

Ja.
Dat vermoedde ik al ja
  maandag 5 februari 2007 @ 00:23:34 #21
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_45995468
Zorg eerst maar eens dat je bf% richting 14% gaat.

Buikspieroefeningen zelf zijn overrated.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_45996413
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:30 schreef DesertRose het volgende:
Ik wil ook dolgraag zo een buikje.. Vraag me alleen af hoe lang het zal duren voordat je zoiets hebt, stel je voor je traint drie keer per week fitniss en krachttraining?
Het ligt aan hoe veel vet je nu hebt, hoe je traint en vooral hoe je eet...
Klussen deel 1 en 2
pi_45998824
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:23 schreef Mr.J het volgende:

bf%?
pi_45999254
Bodyfat percentage
  maandag 5 februari 2007 @ 09:53:35 #25
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_45999758
quote:

Dat ze overrated zijn, zou ik niet te hard roepen, maar om een plat buikje te krijgen zul je eerst vet moeten verbranden inderdaad. Als je droog genoeg bent, ga je vanzelf de spieren zien.
Cardio!!!1
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
  maandag 5 februari 2007 @ 11:10:50 #26
19479 Mr.J
pi_46001420
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:53 schreef Maeksy het volgende:

[..]

Dat ze overrated zijn, zou ik niet te hard roepen
Ik heb wedstrijdatleten gekend die nooit hun buikspieren trainden. De spierontwikkeling kwam dan van zwaar deadliften en squaten.

Maar persoonlijk zou ik altijd wel wat buikspieren trainen.

Verder is onderstaand 100% waar:
quote:
maar om een plat buikje te krijgen zul je eerst vet moeten verbranden inderdaad. Als je droog genoeg bent, ga je vanzelf de spieren zien.
Cardio!!!1
  maandag 5 februari 2007 @ 11:17:48 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_46001605
pak de sportschool. Ik ook gedaan. Combinatie van cardio en fitness. Buikspier oefeningen,arm oefeningen ect.

Vooral de buikspieroefeningen (op zo'n apperaat of met een gewicht op een bankje ) icm cardio werkt perfect
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_46006423
Per ongeluk een sixpack krijgen.....lijkt me zo tof maar dat zal me wel nooit overkomen.
Voor vetverbranding zijn spieren in het algemeen overigens vet tof. Want spieren verbranden de hele dag door meer kcals dan ander lichaamsweefsel. En als je wat meer rug opbouwt lijkt ook je taille weer dunner.
Geen enkel soort spieren krijg je "per ongeluk" dus gewoon een goed gebalanceerd schame nemen van je sportschool of ergens van een fitness-site jatten en dan zo zwaar mogelijk trainen tot je de gewenste spieren hebt en dan ophouden met gewicht toevoegen.
Niet te gespierd worden is makkelijk!
De gewenste hoeveelheid (iedere hoeveelheid) spieren krijgen is moeilijk!

Vet verliezen is trouwens ook moeilijk...weet ik uit ervaring.
  zondag 18 februari 2007 @ 16:13:14 #29
157031 roosjeroosje1988
pi_46429377
Weten jullie misschien ook beenspieroefeningen?
pi_46431906
http://exrx.net/Lists/Directory.html
Echt een goeie site! Wel allemaal Engels, maar bij de oefeningen staan ook filmpjes.
  zondag 18 februari 2007 @ 17:54:14 #31
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46432791
quote:

Inderdaad... En dat is pas 3000000 keer gezegd volgens mij.

Je vetpercentage moet omlaag. Pas als je daar in geslaagd bent heeft het zin om uberhaupt te denken aan buikspieroefeningen. Zeker als vrouw zonder aanleg voor zo'n skriel lijfje. Je kunt best buikspieroefeningen doen, maar dat op zich is niet hetgeen waarmee je tot het gewenste resultaat zal komen.

Persoonlijk vind ik vrouwen met buikspieren geen gezicht, ook niet een beetje. Maar dat is mijn mening en die zal je ongetwijfeld weinig interesseren.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 18 februari 2007 @ 17:54:52 #32
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46432810
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
weten jullie misschien ook google?
  zondag 18 februari 2007 @ 18:00:21 #33
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46432940
Ik doe zelf elke dag vijf setjes van honderd
(honderd recht
vijftig schuin de ene kant op en vijftig de andere kant op
honderd "fietsend"
vijftig met het ene been recht omhoog en de ander laag boven de grond en de andere kant
en eindig met honderd recht)

Mag niet klagen over mijn buik
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 18 februari 2007 @ 20:17:47 #34
157031 roosjeroosje1988
pi_46436743
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:54 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

weten jullie misschien ook google?
Ja maar het is ook fijn om ervaringen van mensen te lezen.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:27:57 #35
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46437151
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja maar het is ook fijn om ervaringen van mensen te lezen.
Dus je vist naar ervaringen door te vragen of iemand nog oefeningen weet?

Apart.

Anyway, internet staat er vol mee. En zelf proberen werkt altijd het beste
  zondag 18 februari 2007 @ 21:23:37 #36
19479 Mr.J
pi_46439528
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

Squats.
pi_46439905
Hahahaha wat een foto
pi_46440846
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:00 schreef boekenworm het volgende:
(honderd recht
honderd "fietsend"
vijftig met het ene been recht omhoog en de ander laag boven de grond en de andere kant

Dat deed ik eerst ook, maar nu doe ik er nog maar 20 maar dan op zo'n wijze dat het veel inspannender is en dat ik de volgende dag wel spierpijn heb . Ik wissel nu met veel meer oefeningen af en dat kan ik echt aanraden omdat je dan sneller vooruitgang boekt. Dus ook planken, en met je benen onder een verschillende hoek crunches doen train je al je buikspieren en niet alleen de bovenste of onderste .
  zondag 18 februari 2007 @ 22:45:50 #39
19479 Mr.J
pi_46442859
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:32 schreef Ska-te het volgende:
Hahahaha wat een foto
Zonder gewicht staat zo gay. Maar goed, deze dan?

pi_46443243
quote:
(honderd recht
honderd "fietsend"

Waarom zo gruwelijk veel.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_46443377
Whehehehe, net als die lui die er niet als bodybuilder uit willen zien!

'Ja, ik doe nu 2 keer per week aan fitness, en neem eiwit shakes, maar wil er niet als bodybuilder uit zien! wat moet ik hiertegen doen?'

Zo is het ook met die sixpack, die komt echt niet als je slaapt en niet van de een op andere dag.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_46449718
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Skazminko het volgende:
Doe dan gewoon verzwaarde idd . Als je er zo veel kan bouw je geen spier meer op...
pi_46449830
quote:
(honderd recht
honderd "fietsend"

Ik ben geen Swarzenegger ofzo, laat dat duidelijk zijn, maar zo ga je er niet komen... Je spieren zijn nu gewend om dat dagelijks te doen. Ze zullen daar dus echt niet verder van groeien... Probeer het eens zwaarder met minder herhalingen. Ga 45 graden schuin achterover liggen, kom omhoog, bíjna naar beneden (niet helemaal), weer omhoog, helemaal naar beneden. Doe dat eens 3x10
pi_46450114
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:50 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik ben geen Swarzenegger ofzo, laat dat duidelijk zijn, maar zo ga je er niet komen... Je spieren zijn nu gewend om dat dagelijks te doen. Ze zullen daar dus echt niet verder van groeien... Probeer het eens zwaarder met minder herhalingen. Ga 45 graden schuin achterover liggen, kom omhoog, bíjna naar beneden (niet helemaal), weer omhoog, helemaal naar beneden. Doe dat eens 3x10
Idd, spanning op de buik houden, niet met je handen aan je nek trekken, rug niet kromtrekken en kin omhoog dus naar het plafond kijken .
pi_46451109
En vooral heeeeel rustig aan. Adem inhouden als je spieren worden belast helpt ook vaak, sommige mensen kunnen zo veel meer kracht zetten.
pi_46459936
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:22 schreef Sm0keZ het volgende:
En vooral heeeeel rustig aan. Adem inhouden als je spieren worden belast helpt ook vaak, sommige mensen kunnen zo veel meer kracht zetten.
Volgens mij heb ik bijna 100 keer gelezen en gehoord (okay ik overdrijf een klein beetje) dat je op het moment van spierbelasting juist beter kunt uitademen.
En volgens mijn nederige opinie ( ) is dat ook mijn ervaring.
pi_46478447
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:00 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik bijna 100 keer gelezen en gehoord (okay ik overdrijf een klein beetje) dat je op het moment van spierbelasting juist beter kunt uitademen.
En volgens mijn nederige opinie ( ) is dat ook mijn ervaring.
Klopt, dat staat ook vast meer dan 100 keer geschreven

Ademhaling is erg belangrijk bij deze oefeningen, je wilt natuurlijk wel dat je spieren genoeg zuurstof krijgen. Bij de wat 'snellere' oefeningen zoals hammer curls voor je armen moet je wel door blijven ademen, zoveel tijd heb je niet tussen meerdere reps. Op moment van spierbelasting voelt het dan alleen al beter om uit te ademen. Bij het trainen van je buikspieren dmv situps gaat meestal wat langzamer. Je hebt tussen de herhalingen door alle tijd om in/uit te ademen.

Probeer maar eens als je zit of 45 graden achterover ligt je buikspieren aan te spannen. Dit kun je veel gecontroleerder doen als je je adem even inhoudt. Waarschijnlijk omdat je je dan volledig kunt concentreren op je buikspieren.
pi_46483021
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:22 schreef Sm0keZ het volgende:
Je belast je spieren continu. Althans, da's wel de bedoeling.

Gaat er om dat je uitademt bij de concentrische fase, inademt bij de excentrische fase
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:28:09 #49
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46495931
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:56 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat deed ik eerst ook, maar nu doe ik er nog maar 20 maar dan op zo'n wijze dat het veel inspannender is en dat ik de volgende dag wel spierpijn heb . Ik wissel nu met veel meer oefeningen af en dat kan ik echt aanraden omdat je dan sneller vooruitgang boekt. Dus ook planken, en met je benen onder een verschillende hoek crunches doen train je al je buikspieren en niet alleen de bovenste of onderste .
Dat doe ik driemaal in de week in de sportschool. Dit is alleen onderhoud thuis.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:29:47 #50
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_46495980
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Is niet gruwelijk, maar lekker. En goed voor mijn buik. En op het moment dat het geen effect meer heeft gaat het aantal omhoog en andere oefeningen.
  zondag 18 maart 2007 @ 21:28:03 #51
157031 roosjeroosje1988
pi_47414003
Weet iemand ook oefeningen waar je dikke kuiten dunner mee krijgt?
pi_47414153
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Cardio, plaatselijk vet verbranden kan niet.
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:46:22 #53
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_48093320
Vraagje. Ik ben het afgelopen jaar ofzo niet aangekomen, maar mijn buik is opeens wel véél 'slapper' geworden. Waarschijnlijk komt dit omdat ik van 20km per dag goed doorfietsen naar 5 km per dag op een slakkengangetje ben gegaan. Verder deed ik toch al niet aan sport.
Nou vraag ik me af of dat 'slappe' weg te krijgen is door buikspieroefeningen. Of is het een beter idee om gewoon af te vallen?
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:58:29 #54
19479 Mr.J
pi_48093689
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Lokaal zoutzuur injecteren. Suc6.
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:54:21 #55
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48095664
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:46 schreef vliegtuigje het volgende:
Vraagje. Ik ben het afgelopen jaar ofzo niet aangekomen, maar mijn buik is opeens wel véél 'slapper' geworden. Waarschijnlijk komt dit omdat ik van 20km per dag goed doorfietsen naar 5 km per dag op een slakkengangetje ben gegaan. Verder deed ik toch al niet aan sport.
Nou vraag ik me af of dat 'slappe' weg te krijgen is door buikspieroefeningen. Of is het een beter idee om gewoon af te vallen?
Hangt ervan af. Als je verder blij bent met je lichaam en je hebt geen zin om te gaan 'vermageren' kun je beter wat buikspieroefeningen gaan doen zo nu en dan. Door de spieren die je dan ontwikkelt zal je buik toch wat minder slap gaan worden.

Als je redelijk doorfietst ga je toch vanzelf een techniek ontwikkelen waarbij je je buikspieren ook aanspreekt. Til je been maar eens op en voel maar aan je buik, je spieren spannen zich toch gedeeltelijk aan.... Dat gebeurt dus ook met fietsen als je probeert snel te gaan.

De beste manier is natuurlijk om wat af te vallen en je buikspieren te gaan trainen. Je hebt nu nog even de tijd voor het weer goed strandweer is

Succes in ieder geval!
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:05:27 #56
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_48098153
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:54 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Hangt ervan af. Als je verder blij bent met je lichaam en je hebt geen zin om te gaan 'vermageren' kun je beter wat buikspieroefeningen gaan doen zo nu en dan. Door de spieren die je dan ontwikkelt zal je buik toch wat minder slap gaan worden.

Als je redelijk doorfietst ga je toch vanzelf een techniek ontwikkelen waarbij je je buikspieren ook aanspreekt. Til je been maar eens op en voel maar aan je buik, je spieren spannen zich toch gedeeltelijk aan.... Dat gebeurt dus ook met fietsen als je probeert snel te gaan.

De beste manier is natuurlijk om wat af te vallen en je buikspieren te gaan trainen. Je hebt nu nog even de tijd voor het weer goed strandweer is

Succes in ieder geval!
Mwah, zo'n ramp is het verder ook niet ,maar het zag er eerst strakker uit en dat vond ik raar omdat ik niet echt verdikt was . Maar goed, als het een klein beetje helpt vind ik het al een goed idee . Doe ik toch nog iets sportiefs ofzo.
Thx voor de reply!
pi_48099152
Gewoon goed staan en lopen werkt ook al. Dus je rug recht en je buik niet intrekken, maar aanspannen. Als je jezelf dat leert ga je het als vanzelf doen en zo worden je buikspieren ook sterker. Wat ook weer positief werkt als je het icm buikspieroefeningen doet.

Ook een gouden tip, niet voor iedereen haalbaar helaas, is paardrijden en dan doorzitten. Wat dus betekend dat je in het zadel blijft zitten. Je spant je buik dan zo aan dat, althans bij mij, je buik vrij snel plat is. (ook goed voor je kont trouwens)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')