Samenvatting ontslagronde Huub:
21:32 2e brief: instructies hoe de bewoners moeten zitten: Huub aan het hoofd van de tafel.
Sylvia, Jaap, Brian aan de ene kant, Natasia, Amanda en Eric aan de andere kant. Het lijkt erop dat Eric het laatst aan de beurt is.
Huub neemt een rookpauze, is duidelijk zenuwachtig. Sylvia vergezelt hem en zegt dat ze zich geen zorgen maakt, denkt dat Eric een toneelspel speelt om de rest in de war te brengen.
Huub denkt het ook maar heeft er vrede mee dat als hij moet gaan. Vertelt Sylvia dat hij dat van haar heeft geleerd.
21:41: de bewoners nemen weer plaats aan de eettafel. Het is tijd om te stemmen. Blijft Huub in het huis of toch niet? Eric lijkt heel zenuwachtig en is doodstil.
Brian als 1e: Huub ik stem je eruit. Ik ben je de afgelopen tijd meer gaan waarderen, we reageren goed op elkaar, begrijpen elkaar steeds beter. Mijn motivatie: jij bent een sterke tegenstander, dit is de 1e keer dat ik de kans krijg om je eruit te kunnen stemmen. Het kan allebei de kanten op, ik heb mijn best gedaan om het te bewerstelligen. Ik stoor me aan je agressiviteit, aan je alcoholgebruik, het taggen van Jaap, het schelden op Auschwitz. Dat Huub hem bedreigde over Sylvia’s 12 uur zonder van alles op de hoogte te zijn, neemt hij hem ook kwalijk.
Natasia: Je bent echt een menage. Je hebt me ook vaak gekwetst door te twijfelen aan mijn echtheid. Blijf je is het goed, ga je is het ook goed. Ik ga geen nare dingen zeggen, we hebben allemaal nare dingen gezegd. Je hebt gezegd dat je het me vet moeilijk gaat maken als je mag blijven, dan zal ik mijn borst maar natmaken.
Amanda: Ja Huub, ik stem je eruit. Ik vind dat je een heel apart karakter hebt. Een extreem foute kant, waarbij je hele gemene dingen kan zeggen, maar ook een extreem lieve kant. Eén ding is zeker, normaal is het nooit met jou. Refereert aan het koffie gooi-incident, heeft er geen spijt van,omdat Huub ook hele gemene dingen heeft gedaan. Ik weet dat je het buiten heel leuk zal hebben en als ik genoeg contactpunten hebt, nodig ik je zeker uit.
ERIC: 3 weken, 3 dagen, zolang zit ik hier. Spreekt eerst Jaap op het feit dat hij sylvia immuniteit te geven, met een bepaald doel, of hij eruit of Huub eruit. Afgelopen dagen is er veel met hem gesproken, hij heeft allerlei adviezen gehad. Woensdag heeft hij met de 4 bewoners die mogen stemmen nog een goed gesprek gehad. Hij speelt het spel zakelijk, dat heeft hij aan iedereen verteld. Heeft ook eerlijk gezegd dat hij twijfels heeft, omdat er zowel voor- als nadelen waren aan het eruit stemmen van Huub. Noemt nogmaals de beweegreden van Brian, Natasia, Amanda en Jaap op, voordelen van de verdeling van de contactpunten als Huub eruit gaat. Maar hij besluit dat hij Huub liever nog in het huis houdt.
Huub blijft dus!
[ Bericht 0% gewijzigd door Day op 09-03-2007 00:27:45 ]
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine