Die mafkezen heb je echt! Een tijd geleden was er zelfs een maf die het raampje niet dicht wilde doen. Die was niet geschikt voor openbaar vervoer...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aso is dat :w
doe je jas dan uit :/
Ja!quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die mafkezen heb je echt! Een tijd geleden was er zelfs een maf die het raampje niet dicht wilde doen. Die was niet geschikt voor openbaar vervoer...
En NIET!! met de VIRM reizen morgen, dan kom je dus niet meer thuisquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:20 schreef vw_caddy het volgende:
Denken we om het weeralarm morgen? Vroeg thuis zijn.
die zijn toch allemaal ontdaan van dat bugje?quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En NIET!! met de VIRM reizen morgen, dan kom je dus niet meer thuis![]()
![]()
Die kan niet tegen sneeuw?quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En NIET!! met de VIRM reizen morgen, dan kom je dus niet meer thuis![]()
![]()
LOL, heb ik iets te veel gezegd? NSR gaat na de ochtendspits het aantal treinen halveren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:20 schreef vw_caddy het volgende:
Denken we om het weeralarm morgen? Vroeg thuis zijn.
In 2005 stonden veel aan de kant vanwege sneeuw wat bij de elektrische zooi kwam ofzo, in ieder geval waren er een flink aantal defectquote:
Ik reis altijd per Koploper. Ik ben zeer tevreden met de verwarmingsprestaties van dit materieel. Bij tropische omstandigheden slaap ik heerlijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ja!
ok, als je in je T-shirtje zit en t nog heet hebt midden in de winter en daarom je raampje open doetAla!
maar om met je winterjas en sjaal om een raam open te doen?
als ik t warm heb ga ik meestal maar op het balkon hangen ( is het al koeler ) en bij bepaalde treinen kan je tegen de deur leunen waardoor deze lekker tochten gaat :p
Geloof nog niet het enige probleem, probleem was geloof ik ook nog met de arico. Deze zuigt lucht onderin aan, en als de VIRM dus door sneuw rijdt, dan zuigt dat ding stuifsel sneeuw aan, wat door het filter gingquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
die stroomafnemers hebben moeite met de winterse omstandigheden in Nederland
Koploper geeft zo'n mooi geluid, raampjes allemaal open en dan lekker rijdenquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik reis altijd per Koploper. Ik ben zeer tevreden met de verwarmingsprestaties van dit materieel. Bij tropische omstandigheden slaap ik heerlijk.
Apart, normaal worden de ACTS-locs onderhouden in de werkplaats van de SSN.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Hij is zelf aangekomenAlleen zal ie daarna (denk ik) voor een onderhoudsbeurt weggesleept worden de hal van NedTrain in
Op de 6400/6500? Die zijn van mensen die iets betekend hebben voor het (goederen)vervoer in Nederland. Zo is er een "Hanja" omdat Hanja Maij-Weggen ooit minister van V&W was.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:25 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zijn die namen op de loc's van de machinisten?
geen idee welke nummers, die gele en rode bedoel ik, viel me vorige week tijdens het tellen op toen ik vaak langs kijkhoek kwamquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op de 6400/6500? Die zijn van mensen die iets betekend hebben voor het (goederen)vervoer in Nederland. Zo is er een "Hanja" omdat Hanja Maij-Weggen ooit minister van V&W was.
Ja, dat zijn die locs.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:32 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
geen idee welke nummers, die gele en rode bedoel ik, viel me vorige week tijdens het tellen op toen ik vaak langs kijkhoek kwam
Het is een erg oude traditie om treinen namen te geven. De eerste locs in Nederland heetten de Arend en de Snelheid. Deze traditie hebben ze met de komst van de 1600-serie in de jaren '80 weer nieuw leven ingeblazen. Een loc kan dus van een stadswapen worden voorzien, en wordt dan gedoopt door de burgemeester of zoiets. De Railion locs hebben geen stadswapens meer, maar alleen de naam van de stad. De 1601 draagt dus nu alleen nog de naam "Amsterdam" in plaats van het wapen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:35 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
en op sommige gele loc's, niet de diesels, maar de stroomdingen, daar stonden plaatsen op, wat houden die dan in?
de 1800 series hebben toch ook nog namen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is een erg oude traditie om treinen namen te geven. De eerste locs in Nederland heetten de Arend en de Snelheid. Deze traditie hebben ze met de komst van de 1600-serie in de jaren '80 weer nieuw leven ingeblazen. Een loc kan dus van een stadswapen worden voorzien, en wordt dan gedoopt door de burgemeester of zoiets. De Railion locs hebben geen stadswapens meer, maar alleen de naam van de stad. De 1601 draagt dus nu alleen nog de naam "Amsterdam" in plaats van het wapen.
1800/1700 wel, en 1600 weer nietquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 1800 series hebben toch ook nog namen?
Eerder al, ook op de 1300's stonden ook al stadswapens.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:55 schreef Duvel het volgende: Deze traditie hebben ze met de komst van de 1600-serie in de jaren '80 weer nieuw leven ingeblazen.
1600's hebben ook namen hoor, alleen geen wapen meer. Misschien niet allemaal, maar op de 1604 staat Dordrecht. Logisch ook, want die namen stonden er al op voordat de 1600 serie werd gesplitst in 1600 (Railion) en 1800 (NS-Reizigers).quote:
Die zijn er pas op gekomen na de grote revisie, en die was later dan de 1600'en. Je zou kunnen zeggen dat het ongeveer gelijktijdig gebeurd is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Eerder al, ook op de 1300's stonden ook al stadswapens.
Ik neem aan van wel, toch?quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:25 schreef 456 het volgende:
De locs die door Railion verkocht zijn aan NSR (waaronder de 1608 - 's-Hertogenbosch) gaan die vernummerd worden in 1800 serie?
De namen van de 1700-locs zijn sowieso wat 'kleiner'quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:13 schreef Luco het volgende:
Zo is er zelfs een 17xx loc van Diemen!!!
Enkhuizen, Veenendaal, Wolvega, Purmerend, Soest (RIP), Emmen, Duivendrecht, Zevenbergen, Beilen etc.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
De namen van de 1700-locs zijn sowieso wat 'kleiner'![]()
Gramsbergen, Dalen, Akkrum...
Gefeliciteerd! Fijne camera!quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:56 schreef Zug-Chef het volgende:
woohoo
* Zug-Chef is eindelijk eigenaar van een EOS 350 D
Later, de 1300'en waren aan de beurt, omdat de 1600'en allemaal al een naam haddenquote:Op donderdag 8 februari 2007 07:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zijn er pas op gekomen na de grote revisie, en die was later dan de 1600'en. Je zou kunnen zeggen dat het ongeveer gelijktijdig gebeurd is.
^^quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:37 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Hoe lang duurt het geld voor tellen? Ik neem aan een weekje?
Nee, die verkoop gaat niet door. NS R vindt de aankoopprijs van de locs te hoog...quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:25 schreef 456 het volgende:
De locs die door Railion verkocht zijn aan NSR (waaronder de 1608 - 's-Hertogenbosch) gaan die vernummerd worden in 1800 serie?
Heb je zulke kleine poezelige vrouwenhandjes Zug?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:56 schreef Zug-Chef het volgende:
woohoo
* Zug-Chef is eindelijk eigenaar van een EOS 350 D
Om eerlijk te zijn vind ik een koploper werkelijk vreselijk met tropische temperaturen, de banken 'zweten' nogal met dat weer. Mat'64 zit dan nog fijner.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:46 schreef Brembo het volgende:
[..]
Geloof nog niet het enige probleem, probleem was geloof ik ook nog met de arico. Deze zuigt lucht onderin aan, en als de VIRM dus door sneuw rijdt, dan zuigt dat ding stuifsel sneeuw aan, wat door het filter ging. Waardoor de airco niet meer werkte, zo iets bleef me bij
.
[..]
Koploper geeft zo'n mooi geluid, raampjes allemaal open en dan lekker rijden. Maar koplopers zijn veel beter te beheersen qua temperatuur dan mat'64. VIRM is toch wel een ramp, ene trein airco op 10 graden, andere trein heb je het gevoel dat de airco ontbreekt.
Maar ik sprak voor onze conservenblikjes-uit-treinen-fokker een machinist en die wou ook wel alles naar de schroothoop sturen behalve VIRM. Omdat die zo lekker rijden
.
mwohhh ;')quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heb je zulke kleine poezelige vrouwenhandjes Zug?
Da's wel een klein nadeeltje aan de camera ja...quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heb je zulke kleine poezelige vrouwenhandjes Zug?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |