abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46438432
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:48 schreef Maerycke het volgende:

[..]

In het recept op de eerste pagina staat aubain-marie.. dat lijkt me toch niet onder water.
Als je het volledige recept volgt wel.
Bij bereiding met het blikje gecondenseerde melk hoeft dat niet (Gemakkelijk recept)
Dulce de leche!
pi_46443594
heb het vandaag onder water geprobeerd. Het werkt

Zeer smaakvol. Ongeveer 2 uur koken levert een goed smeerbare pasta op.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_46451488
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

smakelijk!
Dulce de leche!
pi_46467855
Als je het met een blikje doet, stel je zet het in de snelkookpan, is het dan ook sneller klaar?
pi_46468290
ja, maar ik weet niet of het er beter van wordt. Maar als je het gaat proberen laat ff weten of het beter is
  maandag 19 februari 2007 @ 20:33:04 #58
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_46469738
Jamie Oliver heeft er ook een heerlijk recept over, een caramel appeltaart. Vreselijk machtig maar zo ontzettend lekker
pi_46477548
Ik weet waar Maxima haar dulce de leche koopt .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 07:08:58 #60
269 vats
Live life to the max!
pi_46481178
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:37 schreef ma_jojo het volgende:
Ik weet waar Abraham de mosterd haalt
pi_46481187
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:33 schreef Black-Hole het volgende:
Jamie Oliver heeft er ook een heerlijk recept over, een caramel appeltaart. Vreselijk machtig maar zo ontzettend lekker
posten dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46482035
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:37 schreef ma_jojo het volgende:

(of ging je dit adresje niet vrijgeven?)
Dulce de leche!
pi_46486228
MAar is het nu alleen maar een ingekookt blikje melk zoals ik de indruk krijg, of moet je het recept van Schatje volgen...?

[ Bericht 1% gewijzigd door NoSigar op 20-02-2007 12:55:49 ]
Helpt waar hij kan!
pi_46486633
Ja, een verhit blikje "gecondenseerde en gezoete" melk. (Heerlijk die eenvoud )
Je kunt het ook maken middels het eerder genoemde recept maar dat is een stukje omslachtiger...
Dulce de leche!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:18:20 #65
81237 releaze
best of both worlds
pi_46493394
Nou, mn vriend is vandaag begonnen aan dit goedje. Hij was begonnen op hoog vuur maar na een uur was het nog geen pasta, dus ik zei tegen hem, dr staat toch op laag vuur in het recept? Dus toch maar op laag vuur gezet en het begint nou ergens op te lijken. Het is zo dik als gewone stroop nu, dus ik laat het nog even opstaan. Natuurlijk al wel even gesmikkeld van dit goedje en het is een zeer bijzondere romige smaak, mieeeeerzoet. Zal het denk ik wel goed doen als een soort glacé.
pi_46495340
Net een blikje op het vuur gezet, maar tot mijn schrik bleek ik gezoete melk met suiker gekocht te hebben. Ik wist niet dat dat ook bestond. Ik neem aan dat ik het nu fout doe, helaas....
Helpt waar hij kan!
pi_46495374
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:10 schreef NoSigar het volgende:
Net een blikje op het vuur gezet, maar tot mijn schrik bleek ik gezoete melk met suiker gekocht te hebben. Ik wist niet dat dat ook bestond. Ik neem aan dat ik het nu fout doe, helaas....
gecondenseerde melk met suiker?
dat is het goeie spul hoor
pi_46495802
Het klinkt wel
Dat is eens wat anders...
pi_46495831
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
Jullie bedoelen toch gewoon die Friesche Vlag blikjes die vaak bij de Oosterse keukenprodukten staat?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:41:05 #70
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_46496278
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jullie bedoelen toch gewoon die Friesche Vlag blikjes die vaak bij de Oosterse keukenprodukten staat?
Die ja, mijn Turkse winkel heeft ze dacht ik van Nestle, wordt verkocht als gesuikerde/gezoete melk.
pi_46496290
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ja
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:52:10 #72
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_46496600
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 07:13 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

posten dan
Bij deze:

Ingredienten:
Voor het deeg:
1 vanillestokje
125gr boter
100gr poedersuiker
snufje zout
250gr bloem
geraspte schil van een halve citroen
2 eidooiers
2 eetlepels koude melk of water

Voor de vulling
2 blikjes van 400gr gecondenseerde melk of kant en klare dulce de leche)
4 middelgrote appels
2 grote eetlepels poedersuiker.

Kook de gecondenseerde melk in een ruime pan met water zachtjes 3 uur. Zorg ervoor dat het niet droogkookt want anders klappen de blikjes uit elkaar.

Maak deeg van het merg van het vanillestokje, alle overige ingredienten (behalve de melk of water) een kruimelig deeg. Als het eruit ziet als broodkruim dan pas de melk of water toevoegen. Kneed het deeg niet te lang en verpak het daarna in folie en laat het minstens een uur rusten in de koelkast. Hierna bekleed je het deeg in een springvorm van 28cm doorsnee en zet het daarna een uur in de vriezer.

Schil intussen de appels, doe ze in partjes en maak hiervan kleine plakjes. Haal ze hierna door de poedersuiker. Bekleed hierna de springvorm met de toffee/dulce de leche en leg hierop de appelplakjes. Bak de taart voor 40 minuten in een voorverwarmde over van 180 graden. Erg lekker met vanille ijs.
pi_46496813
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:11 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

Oh, gelukkig.
Dat stond hierboven nergens zo duidelijk vermeldt, duidelijk genoeg voor mij althans .
Helpt waar hij kan!
pi_46502612
Het is gelukt. Nu eens kijken wat ik ermee zal doen, dat recept hierboven lijkt me wel wat. Ik heb het inmiddels in een jampotje gedaan.
Hoe moet ik het bewaren, en hoe lang blijft het goed?
Helpt waar hij kan!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:32:29 #75
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_46505333
Ik heb ook een blikje gecondenseerde melk kunnen scoren (was nog best lastig trouwens, de plaatselijke AH en C1000 hadden ze niet eens).
Moet het echt 3 uur in een pannetje staan? Ik zou het graag over ijs enzo willen gebruiken, dus wat minder pasta-achtig zeg maar Dit weekend in ieder geval maar eens uitproberen
pi_46506725
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:32 schreef Maerycke het volgende:
Ik heb ook een blikje gecondenseerde melk kunnen scoren (was nog best lastig trouwens, de plaatselijke AH en C1000 hadden ze niet eens).
Moet het echt 3 uur in een pannetje staan? Ik zou het graag over ijs enzo willen gebruiken, dus wat minder pasta-achtig zeg maar Dit weekend in ieder geval maar eens uitproberen
Geen 3 uur, heb het 2 uur gedaan en dat is al echt een stevige pasta
pi_46557709
En dit is de taart gisterenavond. Hij is lekker .

Helpt waar hij kan!
  donderdag 22 februari 2007 @ 14:58:55 #78
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_46559315
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:02 schreef NoSigar het volgende:
En dit is de taart gisterenavond. Hij is lekker .

[afbeelding]
Dat ziet er lekker uit!
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:49:12 #79
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_46563204
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

Gewoon koken en dan dat blik afkoelen laten?
Of moet het warm geopend worden om het nog makkelijk uit dat blikje over te doen in een pot?
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_46574365
Als je dat doet zou je wel eens ernstige brandwonden kunnen oplone. Er staat een ov erdruk op het blik als het warm is en als je het heet opent heb je kans dat het eruit spuit. Dus eerst al laten koelen
pi_46574903
Yep, eerst laten afkoelen. Als je het blikje in een bak koud water zet na het koken dan is het na een minuutje of vijf al wel genoeg afgekoeld om open te maken.
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:32 schreef Maerycke het volgende:
Ik had een keertje niet zo erg op de tijd gelet en het blikje al na anderhalf uur uit het water gehaald. Het resultaat was niet zozeer een dunnere toffee, maar gewoon een grote klomp dikke toffee met erbovenop een laagje ongekaramelliseerde melk.
pi_46575575
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 22:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Geen 3 uur, heb het 2 uur gedaan en dat is al echt een stevige pasta
staat vaak bij de etno-artikelen.. c1000 heeft het iig, van de friesche vlag
pi_46575589
Oh, en voor wie wil weten waar in de supermarkt naar gezocht moet worden:

Blikkie aan de rechterkant. Overigens wordt de melk voor zover ik weet zelfs bij verschillende supermarktketens in mijn kleine dorp verkocht, dus ik kan me niet voorstellen dat er erg veel AH's en C1000's zijn die ze niet in het assortiment hebben. Zoals eerder gezegd: in hetzelfde schap als de Conimexproducten.
pi_46579712
soms staat het bij de koffiemelk
pi_46582753
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:58 schreef JacMar het volgende:

[..]

Dat ziet er lekker uit!
Hij was wel een beetje mislukt . Het deeg werd niet korrelig maar bleef vochtig en de bodem is wat te dik en had gaarder kunnen zijn. Als gevolg van te weinig tijd en vergeetachtigeheid e.d.
Helpt waar hij kan!
pi_46592260
Ik ga morgen deze taart maken!
quote:
Schuimtaart met aardbeien

300 g Dulce de Leche voor banketbakkerij
1 ronde schuimplaat
30 schuimpjes
200 cm3 witte chocolade
200 cm3 room
200 g aardbeien
100 g halfbittere chocolade om te decoreren

Plaats de ronde schuimplaat in een springvorm. Hak de chocolade.
Verwarm de room en giet over de witte chocolade. Heel goed roeren en lauw laten worden
Breng de witte chocolade room aan op de schuim bodem en plaats in de ijskast. Zodra stevig, besmeer het met Delche de Leche.
Halveer de aardbeien en plaats ze op de Dulche de Leche. Eindig met een laag schuimpjes en versier met gesmolte halfbittere chocolade.
Hier kon je kant en klare Dulce de leche voor gebruiken, maar ik had toevallig nog een blikje gecondenseerde melk en nu wil ik het daarmee proberen
Zou ik die dulce de leche vanavond al kunnen maken en morgenochtend in de taart kunnen gebruiken?
pi_46593670
dat lijkt me geen probleem toch? aangezien je het langer kunt bewaren
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:41:01 #88
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_46598239
Hoe kom je aan de schuimplaat als ik vragen mag?

Overigens heb ik vandaag zo'n blikje in een pan gegooid en twee uur later... Dulce de Leche! De echte, zoals dat ook in de Haagen Dasz ijs is verwerkt

Smaakt ook prima met versgebakken cake
pi_46598282
Het blikje ligt in het pannetje...ben benieuwd!
(:
pi_46599337
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:41 schreef Maerycke het volgende:
Hoe kom je aan de schuimplaat als ik vragen mag?
Die ga ik ook zelf maken, met eiwit en suiker gewoon maken
pi_46599427
Ik heb vanmiddag een blikje gecondenseerde melk van Friesche Vlag bij de Appie gekocht. Ik ga het morgen of een zondag maar eens 2 uur koken in een pannetje. Ik ben benieuwd .
pi_46604027
aah..damn dit is ZOET! Wel zeer machtig, had een crackertje met dit spul genomen, zat meteen ook vol!

Vergeet niet af en toe je blikje te draaien tijdens het koken, bij mij was een helft zachter dan de andere helft..heb t flink moeten doorroeren

Mijn mening over de smaak:
Wel lekker, maar je moet er wel echt zin in hebben. Ga dit weekend pannekoekjes bakken en het daarop smeren
(:
pi_46625858
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:52 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
recept Appeltaart met fudge

* Reese kopieert, plakt en print..

Zo te zien heb ik alles in huis . Lekker zeg, ik ga aan de slag!
Eeuwig vijfentwintig
pi_46628073
Dat lijkt me echt mierzoet met die schuimpjes en die chocolade en die ddl.
Helpt waar hij kan!
pi_46628301
Dit lijkt zo te zien erg op Indiase burfi's. Lekker.
pi_46633494
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:11 schreef NoSigar het volgende:
Dat lijkt me echt mierzoet met die schuimpjes en die chocolade en die ddl.
Was het ook Heel zwaar en heel machtig, maar wel lekker

Eindresultaat:

pi_46634858
Hoe moet je het bewaren trouwens? Heb t nu maar in de koelkast gezet...
En hoelang blijft zoiets ongeveer goed?
(:
  zondag 25 februari 2007 @ 09:54:18 #98
81237 releaze
best of both worlds
pi_46647738
ik smeer het nou sochtends op mn brood, erg lekker
heb ook een potje aan mn ouders gegeven, die waren er ook wel over te spreken!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:54:13 #99
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_46840731
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:43 schreef nein het volgende:
Hoe moet je het bewaren trouwens? Heb t nu maar in de koelkast gezet...
En hoelang blijft zoiets ongeveer goed?
Dat wil ik dus ook graag weten:

* Als ik het in de koelkast bewaar wordt het dan niet te taai om te verwerken?
* Hoe lang blijft het goed?

En over het bereiden:
* 2 uur koken is dus voldoende. Moet het blik onder water staan?
* Moet het op hoog/half-hoog/laag vuur?

Wie kan me verder helpen? Ik wil het morgen gaan maken.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:55:16 #100
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_46840751
blikje moet onder water, en het water moet koken, dus gewoon het water kokend houden. misschien af en toe wat water erbij ivm verdamping
verder heb ik er nog geen ervaring mee
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:14:53 #101
81237 releaze
best of both worlds
pi_46841299
10 dagen geleden hebben wij het goedje gemaakt volgens het bovenvermelde recept, dus echt met melk en suiker, niet de zoete melk.. we hebben het gelijk in de koelkast gezet en in de koelkast werd het natuurlijk een stuk taaier, maar nogsteeds goed smeerbaar. mn vriend zei dat het in de koelkast gezet moet worden vanwege de suiker en de melk, die combinatie op kamertemperatuur schijnt nogal heerlijk lekker te zijn voor bacterieen. (aangezien er geen conserveringsmiddelen in zitten) nuja goed.
Een paar dagen geleden kwam ik er achter dat de dulce de leche wel aan het kristaliseren/carameliseren oid is. Dus, gewoon kleine harde suikerstukjes, zo groot als suikerkristallen zeg maar. Ik weet niet of dit komt omdat dit nu een week oud is, of dat het komt omdat het potje bijna leeg begint te raken enzo, en het smaakt nogsteeds prima maar het ligt wat minder zacht in de mond. De smaak is nog hetzelfde, en nog geen spoor van een overdaad aan bacterieen of schimmels.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:17:26 #102
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_66318206
Klein schopje:

Dulce de Leche is tegenwoordig ook bij de AH XL te koop, dus daar ga ik het dadelijk even halen. Daarna volgt ongetwijfeld een recensie over de kwaliteit van het goedje. In Argentinië heb ik veel verschillende merken geprobeerd, eens kijken hoe "Mijn Oma" scoort.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_66328948
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:17 schreef reem het volgende:
Klein schopje:

Dulce de Leche is tegenwoordig ook bij de AH XL te koop, dus daar ga ik het dadelijk even halen. Daarna volgt ongetwijfeld een recensie over de kwaliteit van het goedje. In Argentinië heb ik veel verschillende merken geprobeerd, eens kijken hoe "Mijn Oma" scoort.
Die is al een tijdje te koop en ik vond het echt niet lekker vergeleken met wat je zelf maakt van gecondenseerde melk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66328982
En dan gelijk in dit topic even de waarschuwing dat het blikje kan ontploffen (is iemand op fok dus overkomen, incl. lelijke brandwonden...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')