is tie minder waard dan?quote:Op maandag 5 februari 2007 13:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Nee inderdaad want de vuilnisman werkt ook keihard!
Ze gaan voor de manager met het beste CV en betalen wat soortgelijke managers bij de concurrent krijgen. Of zo'n manager wel of niet overbetaald wordt interesseert ze niet. Of een manager met een wat minder indrukwekkend CV ook geschikt is voor de klus interesseert ze ook niet.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Je geeft zelf al toe dat de spoeling dunner wordt naarmate je hoger aan de top komt. Vandaar dat zulke salarissen gerechtvaardigd zijn. Vraag en aanbod.
De aandeelhouders vinden de beloning gerechtvaardigd en waarom zou dat het niet zijn?
Omdat er ook armoede in de wereld is misschien?quote:Als de eigenaren de beloning acceptabel vinden waarom moet de overheid dan ingrijpen?
Hey slimmert, koop anders wat aandelen, daar zou jij graag rendement op maken en wat aan willen verdienen maar als jij de keuze hebt pak jij de persoon met het CV'tje wat het lekkerste ruikt.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ze gaan voor de manager met het beste CV en betalen wat soortgelijke managers bij de concurrent krijgen. Of zo'n manager wel of niet overbetaald wordt interesseert ze niet. Of een manager met een wat minder indrukwekkend CV ook geschikt is voor de klus interesseert ze ook niet.
Hoe kun je dan toch blijven volhouden dat die topmanagers hun salaris waard zijn?
[..]
Omdat er ook armoede in de wereld is misschien?
Buiten het feit dat je talent moet hebben valt het totaal niet met elkaar te vergelijken want het is bij de voetbal echt totaal doorgeslagen en de bedrijven lijken in de verste verte niet op elkaarquote:Op maandag 5 februari 2007 13:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij valt het wel te vergelijken met de topsalarissen van voetballers.
je bvegrijpt het echt nietquote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ze gaan voor de manager met het beste CV en betalen wat soortgelijke managers bij de concurrent krijgen. Of zo'n manager wel of niet overbetaald wordt interesseert ze niet. Of een manager met een wat minder indrukwekkend CV ook geschikt is voor de klus interesseert ze ook niet.
Hoe kun je dan toch blijven volhouden dat die topmanagers hun salaris waard zijn?
[..]
Omdat er ook armoede in de wereld is misschien?
Omdat de resultaten er ook naar zijn. Zoals gezegd mensen als Moberg en Scheepsbouwer hebben Ahold en KPN van de afgrond gered. Dan kun je wel bezuinigen of zeggen "dat betalen we liever niet" maar dan krijg je managers die niet die kwaliteiten hebben en die vervolgens nog een paar jaar aanmodderen met Ahold of KPN.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef rebel6 het volgende:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1353661quote:Omdat er ook armoede in de wereld is misschien?
Want? Het aankopen van bv. Beckham levert een grote geldstroom op aan seizoenskaarten, merchandise, vriendschapelijke wedstrijden en ga zo maar door. Je betaalt voor die geldstroom en die is bij Beckham nu eenmaal een stuk groter dan bij een Leonardo.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
Buiten het feit dat je talent moet hebben valt het totaal niet met elkaar te vergelijken want het is bij de voetbal echt totaal doorgeslagen en de bedrijven lijken in de verste verte niet op elkaar
Ow wacht, met Beckham heb je helemaal gelijk, Real Madrid verdiende toch al meer dan 20 miljoen aan hem buiten het voetbalveld om?!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Want? Het aankopen van bv. Beckham levert een grote geldstroom op aan seizoenskaarten, merchandise, vriendschapelijke wedstrijden en ga zo maar door. Je betaalt voor die geldstroom en die is bij Beckham nu eenmaal een stuk groter dan bij een Leonardo.
Iets waar je een politicus dus nooit over hoort, die roepen schandaal over een manager, maar over voetbalrechten en voetballersalarisen daar willen zelfs niet over praten, want dat kost stemmen.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij valt het wel te vergelijken met de topsalarissen van voetballers.
Wat de gek ervoor geeft dus, alsof dat gelijk staat aan iemands werkelijke economische waarde.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:45 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Vriend, ik zoek met regelmaat goede middenkaders , en die kan ik al bijna niet vinden. Die komen dan ook nog met salaris eisen die knap in de buurt komen van wat ik verdien.
Maar ik klaag niet want dat is de markt.
Dit slaat nog veel sterker door bij mensen met een reputatie.
Als je die wilt hebben , betaal je enorme bedragen. Of ze het waard zijn? Zo lang er mensen zijn die het betalen ... JA driedubbel zelfs, want die manen kunnen uitzoeken waar ze naar toe gaan.
Vraag en aanbod. Heel erg simpel
Volgens mij heb ik het niet over Jan met de Pet gehad, ik denk dat je een andere discussievoerder bedoelt.quote:Je kunt dan weer een tranentrekkend verhaal op hangen van jan met de pet , maar de realiteit is gewoon,dat ik 100.0000 Jan met de Petten kan hebben als ik wil.
Gasten ontvangen zodat de rest van het bedrijf gewoon kan werken.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
trouwens, wat doen CEO eigenlijk de hele dag? Dit is een serieuze vraag. Ik heb geen idee.
Dat is precies wat economische waarde is, vraag en aanbodquote:Op maandag 5 februari 2007 14:11 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wat de gek ervoor geeft dus, alsof dat gelijk staat aan iemands werkelijke economische waarde.
Ja zo simpel en tergeljkertijd gecompliceerd is hetquote:Op maandag 5 februari 2007 14:11 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wat de gek ervoor geeft dus, alsof dat gelijk staat aan iemands werkelijke economische waarde.
[..]
gewoon natte vingerwerk, heeft die een lekker kontje krijgt die 15.000 per maand extra + 15de maand, praat die Nederlands dan krijg zijn 18jaar oude dochter een BMWtje en staat er op het contract een nulletje te veel bij het maand salaris, who cares als we die arbeiders maar een loer draaien, gnagna paupers dat het zijnquote:Op maandag 5 februari 2007 14:11 schreef rebel6 het volgende:
Volgens mij heb ik het niet over Jan met de Pet gehad, ik denk dat je een andere discussievoerder bedoelt.
Ken de precieze bedragen niet. Vroeg me eerst ook af waar die belachelijke bedragen vandaan kwamen maar toen las ik ergens dat bv. veel voetbalploegen contracten met Real Madrid afsluiten voor een voetbalwedstrijd en dan staat er letterlijk in dat Beckham de hele wedstrijd moet spelen.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ow wacht, met Beckham heb je helemaal gelijk, Real Madrid verdiende toch al meer dan 20 miljoen aan hem buiten het voetbalveld om?!
Je betoogt net zelf (net als ik) dat hard werken alleen niet garant staat voor een hoog salaris. Als vuilnisman 80uur werken resulteert nog niet in hetzelfde salaris als als CEO 80 uur werken. Je krijgt betaald naar wat je waard bent. Overigens is voetballer ook gewoon een full time baan, je traint wel meer dan 2 uur per dag voor zover ik weetquote:Als je kijkt naar wat je moet presteren als CEO en wat je dan in de 10 jaar dat je voetballer bent moet doen, als je ziet dat dan de top 100 voetballers dan met 2 vingers in de neus de top 500 (mijn kromme schatting maar volgens mij onderschat ik het nog) CEO's verslaat en dat voetbalclubs rode cijfertjes aantekenen en dat zo'n voetballer 2 uurtjes per dag 'werkt', onvergelijkbaar imho
Ja , precies zo debiel is daadwerkelijk het wereldbeeld bij proletarisch Nederlandquote:Op maandag 5 februari 2007 14:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
gewoon natte vingerwerk, heeft die een lekker kontje krijgt die 15.000 per maand extra + 15de maand, praat die Nederlands dan krijg zijn 18jaar oude dochter een BMWtje en staat er op het contract een nulletje te veel bij het maand salaris, who cares als we die arbeiders maar een loer draaien, gnagna paupers dat het zijn
quote:Op maandag 5 februari 2007 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is precies wat economische waarde is, vraag en aanbod
Dan zien jullie het verschil niet tussen wat iemand betaald krijgt en wat iemand waard is.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:14 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ja zo simpel en tergeljkertijd gecompliceerd is het
Je hebt duidelijk je eigen bron niet gelezen, het hele verhaal daar op die website gaat over een decimale komma in de engelse vertaling die fout stond.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:26 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ha, weer een arrogante opmerking die nergens op gebasseerd is. Om de misdaden van het neoliberalisme in kaart te zetten hoef je niet te overdrijven, de waarheid is hard genoeg. Je lult wel onzin over Che Guevara, waarbij je enige bron the blackbook of communism is (dat weerlegt is door de Harvard University: http://www.etext.org/Politics/MIM/agitation/blackbook/). Leer eens zelf na te denken, en verdiep je eens in de realiteit ipv je beschimmelde propaganda
om even dit waanzinige voetbal voorbeeld door te spinnenquote:Op maandag 5 februari 2007 14:35 schreef rebel6 het volgende:
[..]
[..]
Dan zien jullie het verschil niet tussen wat iemand betaald krijgt en wat iemand waard is.
Bij een topvoetballer is z'n waarde duidelijk: de club krijgt meer aandacht dankzij zo'n speler.
Een speler die wel goed is maar ook weer niet uitblinkt krijgt dat nooit voor elkaar.
Bij een topmanager is dat verband totaal niet duidelijk. Misschien had het bedrijf bij een manager met een minder CV wel 3x zoveel winst gemaakt.
En dus blijft m'n vraag staan: Waarom is zo'n topmanager dan toch miljoenen waard volgens jullie?
Enkel omdat er bedrijven zijn die niet malen om een paar zakken geld meer of minder?
Ja en voor hetzelfde geld had een vuilnisman daar wel 10x zoveel winst gemaakt. Het zijn allemaal mogelijkheden waarvan de kans klein is. Dat gehamer op CV is ook wat vreemd. CV zegt immers niets meer en minder dan waar je werkzaam bent geweest zonder daar prestaties aan te verbinden. Het gaat er uiteindelijk om wat je bij die bedrijven hebt gepresteerd en niet om wat je CV precies zegt. De kans dat iemand die bij een vorig, vergelijkbaar, bedrijf erg succesvol was nu weer succesvol is is groter dan iemand die dat niet was.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:35 schreef rebel6 het volgende:
Bij een topmanager is dat verband totaal niet duidelijk. Misschien had het bedrijf bij een manager met een minder CV wel 3x zoveel winst gemaakt.
Enkel en alleen omdat er genoeg zijn die zaken presteren die het bedrijf meer opleveren dan het ze extra kost om deze managers aan te trekken.quote:En dus blijft m'n vraag staan: Waarom is zo'n topmanager dan toch miljoenen waard volgens jullie?
Enkel omdat er bedrijven zijn die niet malen om een paar zakken geld meer of minder?
Wow, ben je net geboren ofzo?quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
IK vertik het om voor elke halve zool weer een nieuw topic te openen, dus dan maar deze een schop...
Nu weer die Numico bedrijfsgod die zich te goed meent te moeten doen met bonus van 12 miljoen....
De overheid moet nu echt gaan ingrijpen. Dit is gewoon niet meer acceptabel...
Oplossing: kleptocratentax. morgen invoeren. Boven de 3 ton is 100% belastingbetalen...Anders los je het nooit op...
Heb je daarvoor ook nog argumenten of kom je niet verder dan een hoop geschreeuw? Wat is er op te lossen? Aandeelhouders hebben dit bedrag goedgekeurd, die zijn de eigenaren van het bedrijf. Wat maakt jou het uit dat zij besluiten iemand een dergelijk bedrag uit te keren?quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
IK vertik het om voor elke halve zool weer een nieuw topic te openen, dus dan maar deze een schop...
Nu weer die Numico bedrijfsgod die zich te goed meent te moeten doen met bonus van 12 miljoen....
Oplossing: kleptocratentax. morgen invoeren. Boven de 3 ton is 100% belastingbetalen...Anders los je het nooit op...
Onzin, die man krijgt een beloning van de aandeelhouders. Het is niet jouw geld, dus heb je er geen zak over te vertellen. 100% belasting slaat nergens op, dat is je reinste diefstal en zorgt ervoor dat bedrijven zich terugtrekken uit NL.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |