abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45936621
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 09:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Daar had die Litvenenko zeker niets meer aan?
Nee, je moet er wel op tijd mee beginnen.
Als je een jaar of drie bent, schijnt het beste te wezen.
pi_45936631
ja dat is een relletje met een radioactief staartje
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:12:53 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_45936884
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 09:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, je moet er wel op tijd mee beginnen.
Als je een jaar of drie bent, schijnt het beste te wezen.
Vandaar dat mijn ledikantje en speelgoed geschilderd waren met loodhoudende verf!
pi_45936904
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 10:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vandaar dat mijn ledikantje en speelgoed geschilderd waren met loodhoudende verf!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:15:27 #205
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45936911
Maar, lood is toch een zwaar metaal? Altijd gedacht dat zware metalen slecht voor je waren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45937307
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 10:15 schreef Yildiz het volgende:
Maar, lood is toch een zwaar metaal? Altijd gedacht dat zware metalen slecht voor je waren.
Voor ontkenners van de regel "een beter millieu begint bij jezelf" is natuurlijk niets slecht.
pi_45941147
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 00:28 schreef popolon het volgende:
Had de VS trouwens veel erger ingeschat maar Europa kan er dus ook wat van.
Oost-Europa, denk ik.
pi_45941186
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Oost-Europa, denk ik.
Europa daalt wel meer dan de VS.
Hoeveel inwoners heeft Europa (incl. Oost-Europa), 500 miljoen of zo? De VS iets van 300?

Edit: Volgens Wikipedia Europa 729 mijoen, VS 399 miljoen

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2007 14:04:44 ]
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:05:19 #209
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45941281
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 09:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, loodpoeder, drie maal daags slikken en je hebt geen last meer van straling.
Dat zou ik niet aanraden; het frequent innemen van lood kan leiden tot hersenbeschadigingen.
pi_45941350
quote:
Meningen verdeeld over VN-klimaatrapport
Vervolgt hoofdschuddend: "Ik hoorde onlangs een bekende weerman op tv zeggen dat 'ie niet wist wat voor een weer het over vier dagen zou worden. Dezelfde weerman vertelt een week later in een verhit tv-debat dat het in 2050 vier graden warmer is en de zeespiegel 86 centimeter is gestegen. Het is gewoon het napapegaaien van het VN-Klimaatpanel."

(...)

"Luister eens", relativeert Broere, "ik ken die jongens van dat klimaatpanel IPCC allemaal. Daar zitten nauwelijks wetenschappers tussen. Het zijn allemaal mannetjes die al vanaf 1987 vorstelijk worden betaald om te roepen wat Al Gore graag wil horen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)atrapport.html?p=3,1

Fuck me, . Dit is zoiets als een dronken zwerver en een bioloog over evolutie laten praten en dan stellen dat de meningen nog verdeeld zijn. (En ja, het gaat over een "tegenrapport", maar dat zal wel van dergelijke kwaliteit zijn).
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:10:53 #211
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45941390
quote:
Woorden schieten tekort.
Zyggie.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:12:43 #212
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45941429
Ik ben blij dat de mensen met hun schopperige houding ook vaak weinig te betekenen hebben in deze wereld, want anders..
Zyggie.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:17:21 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_45941512
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)atrapport.html?p=3,1

Fuck me, . Dit is zoiets als een dronken zwerver en een bioloog over evolutie laten praten en dan stellen dat de meningen nog verdeeld zijn. (En ja, het gaat over een "tegenrapport", maar dat zal wel van dergelijke kwaliteit zijn).
Quote dat hele stuk dan ff ipv die ene kwinkslag.
quote:
Tropenkolder of harde waarheid?
Meningen verdeeld over VN-klimaatrapport
door onze verslaggevers
AMSTERDAM - Wordt het pompen of verzuipen? Kunnen we niet meer vluchten, zoals staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) gisteren riep, en gaan we binnenkort op een handdoekje op het strand van Amersfoort aan Zee liggen? Voor- en tegenstanders van het VN-Klimaatrapport buitelen over elkaar heen.

"Is het niet fantastisch?", schaterlacht geofysicus Adriaan Broere van de Stichting Klimaat. "Ze kunnen het weer voor morgen nog niet eens voorspellen en nu moeten we binnen honderd jaar permanent in onze zwembroek gaan rondlopen!"
Vervolgt hoofdschuddend: "Ik hoorde onlangs een bekende weerman op tv zeggen dat 'ie niet wist wat voor een weer het over vier dagen zou worden. Dezelfde weerman vertelt een week later in een verhit tv-debat dat het in 2050 vier graden warmer is en de zeespiegel 86 centimeter is gestegen. Het is gewoon het napapegaaien van het VN-Klimaatpanel."

Prullenbak

"Luister eens", relativeert Broere, "ik ken die jongens van dat klimaatpanel IPCC allemaal. Daar zitten nauwelijks wetenschappers tussen. Het zijn allemaal mannetjes die al vanaf 1987 vorstelijk worden betaald om te roepen wat Al Gore graag wil horen." Deze Amerikaanse vice-president onder Clinton is mede-architect van het Verdrag van Kyoto, dat president George Bush resoluut naar de prullenbak verwees. Gore organiseerde in zijn periode als senator al hoorzittingen waarin hij de Amerikaanse volksvertegenwoordiging probeerde te overtuigen om maatregelen te nemen tegen 'global warming'. "Kijk, als jij 1000 euro per dag verdient, de halve wereld over reist in grote jets, terwijl je lekker in een viersterrenhotel slaapt, dan wil je ook wel roepen dat de poolkappen met een rotgang smelten."

"Milieu, klimaat en vervuiling zijn drie heel verschillende zaken. Kies! ", zo betoogt Broere. "De invloed van de mensheid op het klimaat is te verwaarlozen. De zon is voor 99,8% verantwoordelijk voor de temperatuur op aarde. Klimaatveranderingen zijn het gevolg van activiteiten van de zon, variaties in omwentelingsbanen (afstand van de aarde tot de zon). We zitten gewoon voor God te spelen als we denken dat wij als kleine mensjes invloed hebben op zeestromingen, vulkaanuitbarstingen en tsunami's." "Er ís geen versnelde stijging van de zeespiegel! De polen smelten niet en de temperatuur op Antarctica daalt nog steeds. Concrete feiten, gebaseerd op rechtstreekse waarnemingen van concrete data", betoogt Broere fel. " Het klimaat kan niet ineenstorten. In de afwezigheid van keihard bewijs wordt een doemscenario verzonnen om ons bang en onwetend te maken."

Broeres opvattingen stroken totaal niet met die van Stichting Natuur en Milieu, dat het IPCC-rapport ziet als een bevestiging dat de nieuwe regering moet inzetten op minimaal dertig procent minder CO2-uitstoot. "Alleen dan draagt Nederland evenredig bij aan de aanpak van wereldwijde klimaatverandering. Wij verwachten dat het kabinet binnen honderd dagen een klimaatwet aanneemt waarin wordt geregeld dat in deze kabinetsperiode tenminste tien procent wordt geminderd op de CO2. Dat is precies een derde van het doel voor de komende 12 jaar tot 2020", zegt algemeen directeur Mirjam de Rijk.

Het Wereld Natuur Fonds noemt het rapport een 'klimaatalarm van wetenschappers dat noopt tot actie'. "Eindelijk zijn wetenschappers het met elkaar eens dat klimaatverandering wordt veroorzaakt door toedoen van de mens. Ook de Nederlandse regering moet zich dit aantrekken en zowel in eigen land als op Europees niveau werken aan ambitieuze bindende maatregelen om de uitstoot van CO2 verder terug te dringen", aldus WNF-directeur Johan van de Gronden.

Komende maandag wordt in Londen een alternatief bekend gemaakt op het rapport van de IPCC. Volgens de Nederlandse hoogleraar professor dr.ir. Arthur Rörsch hebben tien onafhankelijke klimatologen het rapport van de VN-commissie onder de loep genomen. Zij hebben vooral kritiek op het gebruik van computermodellen.

"Veel conclusies van het IPCC zijn gebaseerd op computermodellen die slechts een denkbeeldig beeld van de werkelijkheid geven en dus eigenlijk als computerspelletjes moeten worden beschouwd. Verder zal er komende maandag op worden gewezen dat een aantal IPCC-conclusies in strijd is met concrete waarnemingen", aldus Rörsch.

Politiek Den Haag laat voorlopig in het midden hoe Nederland concreet zijn steentje kan bijdragen en wijst met de vinger naar Brussel dat druk in de weer is om ambitieuze doelstellingen te formuleren.

Woestijn

" Snelle actie is absoluut noodzakelijk" , reageert staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) op het alarmerende klimaatrapport. De bevlogen bewindsman die zich in Europa nog wel eens een roepende in de woestijn voelde, noemt het "een goede zaak" dat Europa nu leiderschap wil tonen en verantwoordelijkheid neemt. Hij doelt hiermee op de Brusselse voorstellen om de uitstoot van broeikasgassen door industrielanden in 2020 met dertig procent terug te dringen ten opzichte van het niveau in 1990. Van Geel weet zich hierin gesteund door het voltallige kabinet, al laat dat vanwege de lopende formatie niet het achterste van zijn tong zien. Qua maatregelen valt er dan ook nauwelijks iets te melden: " Het kabinet is van mening dat ook Nederland een substantiële bijdrage moet leveren. (..) Gezien de demissionaire status is het aan het nieuwe kabinet om meer in detail aan te geven wat Nederland zelf als ambitie heeft", zo luidt een verklaring van de Rijksvoorlichtingsdienst.

Vertrekkend VVD-minister Pieter Winsemius (VROM) wilde na afloop van de ministerraad nog wel even kwijt dat de opwarming van de aarde in de kabinetsformatie "een zwaarder accent moet krijgen".

Dat vindt ook PvdA-Kamerlid Diederik Samsom: "Het rapport is duidelijk. Wij dragen bij aan de opwarming en de gevolgen zijn dramatisch. Voor 2025 moet de CO2-uitstoot dalen. Maar helaas, die stijgt en nog steeds sneller ook. In deze regeerperiode moeten er daarom echt spijkers met koppen geslagen worden."

CDA-Kamerlid Liesbeth Spies belooft dat 'klimaatverandering' een belangrijke plek krijgt in het nieuwe regeerakkoord. "Klimaatverandering moeten we tegengaan. Maar in welke mate houden we nog geheim", laat ze de kiezers in het ongewisse.

Problematiek

Het kabinet wil in ieder geval het bedrijfsleven nauw bij de problematiek betrekken en het systeem van handel in uitstootrechten verbeteren. CDA-minister Bot (Buitenlandse Zaken) en CDA-staatssecretaris Van Geel braken de afgelopen jaren beide een lans voor de bouw van nieuwe kerncentrales, die geen CO2 uitstoten en daarmee een stuk schoner zijn dan de huidige centrales. Bot had vooral de leveringszekerheid van energie in zijn achterhoofd, terwijl het Van Geel vooral het voordeel van 'schone energie' te doen was. De kans op kerncentrales lijkt met kabinetsdeelname van de PvdA en ChristenUnie, beide faliekant tegen kernenergie, echter tot nul te zijn gereduceerd.

De Engelse krant The Guardian meldde gisteren overigens nog een pikant nieuwtje: ExxonMobil heeft geprobeerd wetenschappers om te kopen om het gisteren verschenen klimaatrapport onderuit te halen. De door de Amerikaanse oliereus gefinancierde denktank American Enterprise Institute (AEI) heeft wetenschappers en economen in de VS en Engeland per brief 10.000 dollar (7.700 euro) aangeboden als zij artikelen publiceren die de conclusies van het rapport aan de kaak stellen. Geofysicus Broere: "Dit is dus wat ik bedoel. 'Global warming' is een ordinaire miljardenbusiness geworden. We moeten ons vooral niet gek laten maken. Dat VN-panel roept maar wat."
pi_45941550
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]
Ik zeg dat het over een tegenrapport gaat, ik geef de bron (je kunt dus zelf kijken) en de eerste drie of vier alinea's gaan over deze man. Er is niets mis om mee om die ene kwinkslag er dan uit te lichten.
pi_45941556
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:10 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Woorden schieten tekort.
Vooral ook dit:
quote:
De Engelse krant The Guardian meldde gisteren overigens nog een pikant nieuwtje: ExxonMobil heeft geprobeerd wetenschappers om te kopen om het gisteren verschenen klimaatrapport onderuit te halen. De door de Amerikaanse oliereus gefinancierde denktank American Enterprise Institute (AEI) heeft wetenschappers en economen in de VS en Engeland per brief 10.000 dollar (7.700 euro) aangeboden als zij artikelen publiceren die de conclusies van het rapport aan de kaak stellen. Geofysicus Broere: "Dit is dus wat ik bedoel. 'Global warming' is een ordinaire miljardenbusiness geworden. We moeten ons vooral niet gek laten maken. Dat VN-panel roept maar wat."
Dus dat de tegenstanders bereid zijn flink te betalen voor artikelen, bewijst dat het VN-panel maar wat roept
Hoezo drogredenering.
quote:
"Is het niet fantastisch?", schaterlacht geofysicus Adriaan Broere van de Stichting Klimaat. "Ze kunnen het weer voor morgen nog niet eens voorspellen en nu moeten we binnen honderd jaar permanent in onze zwembroek gaan rondlopen!"

Prullenbak

"Luister eens", relativeert Broere, "ik ken die jongens van dat klimaatpanel IPCC allemaal. Daar zitten nauwelijks wetenschappers tussen. Het zijn allemaal mannetjes die al vanaf 1987 vorstelijk worden betaald om te roepen wat Al Gore graag wil horen." Deze Amerikaanse vice-president onder Clinton is mede-architect van het Verdrag van Kyoto, dat president George Bush resoluut naar de prullenbak verwees. Gore organiseerde in zijn periode als senator al hoorzittingen waarin hij de Amerikaanse volksvertegenwoordiging probeerde te overtuigen om maatregelen te nemen tegen 'global warming'. "Kijk, als jij 1000 euro per dag verdient, de halve wereld over reist in grote jets, terwijl je lekker in een viersterrenhotel slaapt, dan wil je ook wel roepen dat de poolkappen met een rotgang smelten."
Het hele eerste stuk is alleen maar drogredenering en verdachtmakingen. Moet ik zo iemand serieus nemen?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:19:58 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45941564
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:12 schreef Zyggie het volgende:
Ik ben blij dat de mensen met hun schopperige houding ook vaak weinig te betekenen hebben in deze wereld, want anders..
Een andere mening hebben is meteen gelijk aan een schopperige houding Ik kan me eigenlijk geen complexer model bedenken dan het klimaatmodel. Mogen er dan vraagtekens gezet worden bij bepaalde beweringen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_45941578
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]
Ene kwinkslag? Driekwart van het stuk zijn dergelijke kwinkslagen en drogredeneringen.
pi_45941602
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Een andere mening hebben is meteen gelijk aan een schopperige houding
Paranoia en logische fouten zijn geen andere mening hebben, dat zijn gewoon paranoia en logische fouten.
pi_45941613
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zegt het woord biodiesel je iets? Zou dat CO2 vrij zijn?
En wie zegt dat we daar massaal op gaan rijden in de toekomst? Misschien een paar hippies of overheden moeten het onnodig veel steunen, maar waarschijnlijk zijn we over 50 jaar van het CO2 'probleem' af, dus ik zie geen reden voor paniek
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:27:02 #220
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45941706
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En wie zegt dat we daar massaal op gaan rijden in de toekomst? Misschien een paar hippies of overheden moeten het onnodig veel steunen, maar waarschijnlijk zijn we over 50 jaar van het CO2 'probleem' af, dus ik zie geen reden voor paniek
In welke zin? Dat dan de fossiele brandstoffen op zijn?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:27:59 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_45941728
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ene kwinkslag? Driekwart van het stuk zijn dergelijke kwinkslagen en drogredeneringen.
Oh, dus wat er maandag uit London komt rollen kunnen we nu al resoluut naar het ronde archief verwijzen?
quote:
Komende maandag wordt in Londen een alternatief bekend gemaakt op het rapport van de IPCC. Volgens de Nederlandse hoogleraar professor dr.ir. Arthur Rörsch hebben tien onafhankelijke klimatologen het rapport van de VN-commissie onder de loep genomen. Zij hebben vooral kritiek op het gebruik van computermodellen.

"Veel conclusies van het IPCC zijn gebaseerd op computermodellen die slechts een denkbeeldig beeld van de werkelijkheid geven en dus eigenlijk als computerspelletjes moeten worden beschouwd. Verder zal er komende maandag op worden gewezen dat een aantal IPCC-conclusies in strijd is met concrete waarnemingen", aldus Rörsch.
pi_45941739
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dus wat er maandag uit London komt rollen kunnen we nu al resoluut naar het ronde archief verwijzen?
[..]
Ik verwacht er inderdaad weinig van.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:29:59 #223
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45941771
quote:

[..]

[..]
Absoluut niet; het rapport van het IPCC is natuurlijk allesbehalve een heilige graal. Maar kritiek dient niet op oneigenlijke gronden te geschieden, zoals de ongestaafde zwartmakingen in het artikel dat hier eerder werd gepost.
pi_45941786
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:27 schreef Reya het volgende:

[..]

In welke zin? Dat dan de fossiele brandstoffen op zijn?
Ja, als die op zijn neemt de CO2 afstoot ook af, dus dan is het probleem ook weg.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:32:35 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:33:30 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_45941845
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Absoluut niet; het rapport van het IPCC is natuurlijk allesbehalve een heilige graal. Maar kritiek dient niet op oneigenlijke gronden te geschieden, zoals de ongestaafde zwartmakingen in het artikel dat hier eerder werd gepost.
Het is en blijft een artikel uit de Telegraaf he.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:33:46 #227
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45941854
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik verwacht er inderdaad weinig van.
Ik snap die rigide houding niet zo, zeker niet bij problematiek, die van zoveel factoren afhangt en waarbij nog vele onzekerheden in voorkomen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_45941915
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij voorbaat al partij gekozen dus.
Het is de ervaring met talloze "sceptische" onderzoeken en tegenrapporten. Als ze komen met iets nieuws, wat de wetenschap zal verbeteren, dan is het goed, maar de kans is groot dat het weer een rapport zal zijn met logische fouten ("we kunnen het weer niet eens voorspellen...", "de Zuidpool groeit...", etcetera) en bronvermeldingen naar websites van oliemaatschappijen en niet-wetenschappelijke essays van "sceptici".
pi_45941929
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik snap die rigide houding niet zo, zeker niet bij problematiek, die van zoveel factoren afhangt en waarbij nog vele onzekerheden in voorkomen.
Idem. Het is geen rigide houding, het is de ervaring met dergelijke publicaties. Ik zeg niet bij voorbaat dat het niet klopt, maar ik verwacht er weinig van. Zoiets als Bush die met bewijzen van massavernietigingswapens zal komen, of het wetenschappelijke bureau van de SP over de hoogte van belasting.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:38:58 #230
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45941982
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Idem. Het is geen rigide houding, het is de ervaring met dergelijke publicaties.
Maar zo'n Kroonenberg van de TU Delft, dat is dus volgens jou ook een 'nitwit gefinancieerd door oliedollars' ? Je gaat me toch niet vertellen dat je alle mensen die vraagtekens zetten bij bepaalde veronderstellingen op een grote hoop (die onzin zou bevatten) gooit.
pi_45941995
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:38 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar zo'n Kroonenberg van de TU Delft, dat is dus volgens jou ook een 'nitwit gefinancieerd door oliedollars' ?
Nee.
quote:
Je gaat me toch niet vertellen dat je alle mensen die vraagtekens zetten bij bepaalde veronderstellingen op een grote hoop (die onzin zou bevatten) gooit.
Nee, dat ga ik jou niet vertellen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:41:44 #232
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45942033
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ja, als die op zijn neemt de CO2 afstoot ook af, dus dan is het probleem ook weg.
Het zal in ieder geval minder worden; geen van de nu bekende alternatieven voor fossiele energie is ook net zo vervuilend. Dat biedt inderdaad een zekere hoop voor de toekomst, en persoonlijk zou ik dan ook pleiten voor het loskoppelen van de wetenschappelijke discussie en de discussie over de politieke implicaties ervan, iets wat van beide zijden nog maar weinig gebeurt. Het heeft weinig zin om elkaar verder over en weer te verwijten over hoe vervuilend wel al dan niet wel geweest zijn; beter is het om naar de toekomst te kijken en te constateren dat er in de toekomst hoe dan ook alternatieven nodig zullen zijn voor fossiele brandstoffen; dat kan de basis worden voor een werkelijk progressieve agenda die niet zuur doet over wat er in het verleden is gebeurd. Het is nu eenmaal niet realistisch om te denken dat van de ene op de andere dag er een omslag kan plaatsvinden in het wereldenergieverbruik; beter kunnen we ons op de toekomst richten en kijken of we over pakweg honderd jaar wel (al dan niet genoodzaakt daartoe) die omslag kunnen hebben gemaakt.
pi_45942746
quote:

[..]

[..]
Niet bij voorbaat, maar als er nu al wordt gezegd dat de computermodellen niet meer zijn dan computerspelletjes, dan heb ik niet veel vertrouwen in een objectief verhaal.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:03:52 #234
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45943728
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:05 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zou ik niet aanraden; het frequent innemen van lood kan leiden tot hersenbeschadigingen.
Ik wist het.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:26:55 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_45945756
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet bij voorbaat, maar als er nu al wordt gezegd dat de computermodellen niet meer zijn dan computerspelletjes, dan heb ik niet veel vertrouwen in een objectief verhaal.
Lees maar wat je wil lezen, de boodschap ontgaat je zeker.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:03:02 #236
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_45950597
edit, verhaal uit de telegraaf, maar was hierboven al gemeld.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_45952564
Een hilarisch tegengeluid. "De zon is voor 99,8% verantwoordelijk voor de temperatuur op aarde." Wat een kritische ontdekking. Dat is natuurlijk gewoon algemeen bekend, hoewel ik niet weet of het ook echt 99,8% is, net zoals bekend is dat die zon daarvoor verantwoordelijk is door zijn straling en die straling wordt vastgehouden in de atmosfeer door, u raadt het al, de broeikasgassen. En de mensheid schijnt niet verantwoordelijk te zijn voor "zeestromingen, vulkaanuitbarstingen en tsunami's". Weer zo'n briljant kritisch tegengeluid van Stichting Klimaat.

Dan komt er maandag een tegenrapport. De wetenschappers van het IPCC hebben er maanden, zo niet jaren aan zitten werken, maar deze tien klimatologen -echt klimatologen of de gebruikelijke "sceptici" met een krabbeltje?- zullen vier dagen na het verschijnen van het rapport met een tegenrapport komen. De inhoud? Nou ja, computermodellen en "concrete waarnemingen". Kortom: garbage in, garbage out, de Zuidpool groeit, de zeespiegel in de Noordelijke IJszee daalt, in Saint Whateverville in Wyoming heeft men in 2006 de laagste temperatuur ooit gemeten, iets met zonnvlekken en cycli en onbekende CO2-bronnen, natuurlijk nog een beetje kritiek op Kyoto, met een verwijzing naar de Kyoto Counter van TCS. Zoiets, vermoedelijk. Ik ben benieuwd.
pi_45953628
Die Kroonenberg zou ik trouwens geen nitwit noemen, maar voorzover ik weet heeft hij ook geen kritisch of sceptisch geluid. Tienduizend jaar geledenw as er een klimaatverandering en de mensheid is er nog en over veertigduizend jaar is er weer een. Dat staat gewoon helemaal los van de huidige klimaatverandering.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:47:16 #239
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_45955173
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:47 schreef Monidique het volgende:
Een hilarisch tegengeluid. "De zon is voor 99,8% verantwoordelijk voor de temperatuur op aarde." Wat een kritische ontdekking. Dat is natuurlijk gewoon algemeen bekend, hoewel ik niet weet of het ook echt 99,8% is, net zoals bekend is dat die zon daarvoor verantwoordelijk is door zijn straling en die straling wordt vastgehouden in de atmosfeer door, u raadt het al, de broeikasgassen. En de mensheid schijnt niet verantwoordelijk te zijn voor "zeestromingen, vulkaanuitbarstingen en tsunami's". Weer zo'n briljant kritisch tegengeluid van Stichting Klimaat.

Dan komt er maandag een tegenrapport. De wetenschappers van het IPCC hebben er maanden, zo niet jaren aan zitten werken, maar deze tien klimatologen -echt klimatologen of de gebruikelijke "sceptici" met een krabbeltje?- zullen vier dagen na het verschijnen van het rapport met een tegenrapport komen. De inhoud? Nou ja, computermodellen en "concrete waarnemingen". Kortom: garbage in, garbage out, de Zuidpool groeit, de zeespiegel in de Noordelijke IJszee daalt, in Saint Whateverville in Wyoming heeft men in 2006 de laagste temperatuur ooit gemeten, iets met zonnvlekken en cycli en onbekende CO2-bronnen, natuurlijk nog een beetje kritiek op Kyoto, met een verwijzing naar de Kyoto Counter van TCS. Zoiets, vermoedelijk. Ik ben benieuwd.
Hopeloos he.... ik zie steeds meer niet goed geinformeerde mensen om me heen, die idd het IPCC als een lulverhaal afdoen en die slappe hap van anderen geloven. Komt deels door de media, die nooit een goed beeld schetst en enkel de extreemste dingen eruit haalt

Ik zeg het nog maar een keer, er is geen enkel argument om met ingang van nu te gaan overstappen op andere energieën en pak hem beet in 2015 of 2020 zorgen dat we minimale hoeveelheden CO2 uitstoten. Over 50 jaar zijn de huidige brandstoffen toch op, dus je pakt alleen maar een voorsprong en bovendien heeft het nog enig effect op de temperatuurstijgingen en loopt het met een sisser af...

Maar nee, men kijkt enkel naar kwartaalcijfers.. ik hoop ook dat de (kinderen van de) naīeve mensen die nu de opwarming ontkennen er straks als eerste aangaan.. maar dat zal wel niet.. die zullen het juist wel overleven en dan roepen: "Zie je wel, mijn papa riep altijd al dat het allemaal wel meeviel."

Bah
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:20:21 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_45956176
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:47 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Hopeloos he.... ik zie steeds meer niet goed geinformeerde mensen om me heen, die idd het IPCC als een lulverhaal afdoen en die slappe hap van anderen geloven. Komt deels door de media, die nooit een goed beeld schetst en enkel de extreemste dingen eruit haalt

Ik zeg het nog maar een keer, er is geen enkel argument om met ingang van nu te gaan overstappen op andere energieën en pak hem beet in 2015 of 2020 zorgen dat we minimale hoeveelheden CO2 uitstoten. Over 50 jaar zijn de huidige brandstoffen toch op, dus je pakt alleen maar een voorsprong en bovendien heeft het nog enig effect op de temperatuurstijgingen en loopt het met een sisser af...

Maar nee, men kijkt enkel naar kwartaalcijfers.. ik hoop ook dat de (kinderen van de) naīeve mensen die nu de opwarming ontkennen er straks als eerste aangaan.. maar dat zal wel niet.. die zullen het juist wel overleven en dan roepen: "Zie je wel, mijn papa riep altijd al dat het allemaal wel meeviel."

Bah
Nee, die lui van het IPCC kijken naar kwartaalcijfers. Zij kijken maar een paar eeuwen terug. Juist de lui die kritisch over dit rapport zijn kijken over een veel langere periode. En als je nu echt serieus wat aan de uitstoot wil doen, zul je nu moeten beginnen met kerncentrales te bouwen, maar ja, dat zal ook wel weer niet kunnen van de millieufanaten.

En die "Het loopt met een sisser af"...
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:22:45 #241
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45956238
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, die lui van het IPCC kijken naar kwartaalcijfers. Zij kijken maar een paar eeuwen terug. Juist de lui die kritisch over dit rapport zijn kijken over een veel langere periode. En als je nu echt serieus wat aan de uitstoot wil doen, zul je nu moeten beginnen met kerncentrales te bouwen, maar ja, dat zal ook wel weer niet kunnen van de millieufanaten.

En die "Het loopt met een sisser af"...
Je trapt goed in hun propaganda, de mannekes die die kant willen benadrukken proberen de leek (jij) te overtuigen.
Zyggie.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:48:55 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_45956905
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:22 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Je trapt goed in hun propaganda, de mannekes die die kant willen benadrukken proberen de leek (jij) te overtuigen.
Ah, kijk eens aan, ik zit hier in een topic te ouwehoeren met het hele IPCC team. Ik wist niet dat die tijd voor FOK! hadden.

En btw, trap jij niet in de propaganda van de andere kant?
pi_45958653

We zitten nu te mierenneuken om wat luizige fluctuaties. Het is zoals te zien is vele malen warmer geweest. M.a.w. we zitten nu in een relatief koele periode.
pi_45958717
Nog een:

quote:
Labels are added to indicate regions where 100 kyr and 41 kyr cyclicity is observed. These periodicities match periodic changes in Earth's orbital eccentricity and obliquity respectively, and have been previously established by other studies (not relying on orbital tuning). For discussion of how such orbital changes might drive climate change, see Milankovitch cycles.
Iets zegt mij dat deze galactische invloeden wat groter zijn dan ons gepruts op aarde.

[ Bericht 71% gewijzigd door DirtyHarry op 04-02-2007 00:08:14 ]
pi_45963612
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:47 schreef maniack28 het volgende:

Mist er een "niet" in die eerste zin?

Maar idd. Stel nu dat het IPCC en driekwart tot 95% van de wetenschappers ongelijk heeft en de mensen inderdaad geen effect heeft op de temperatuur. Dan zijn er nog voldoende redenen om iets te doen aan het gebruik van fossiele brandstoffen. Economische motieven, afhankelijkheid van het Midden-Oosten, opraken van die zooi (zeker omdat met de groei in China de vraag naar brandstoffen daar enorm stijgt en het opraken ervan dus ook versneld gaat gebeuren), luchtkwaliteit (vervuiling).
  zondag 4 februari 2007 @ 10:15:15 #246
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45964234
quote:
Op zondag 4 februari 2007 07:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mist er een "niet" in die eerste zin?

Maar idd. Stel nu dat het IPCC en driekwart tot 95% van de wetenschappers ongelijk heeft en de mensen inderdaad geen effect heeft op de temperatuur. Dan zijn er nog voldoende redenen om iets te doen aan het gebruik van fossiele brandstoffen. Economische motieven, afhankelijkheid van het Midden-Oosten, opraken van die zooi (zeker omdat met de groei in China de vraag naar brandstoffen daar enorm stijgt en het opraken ervan dus ook versneld gaat gebeuren), luchtkwaliteit (vervuiling).
Natuurlijk en daar ben ik het ook geheel mee eens, maar dat is gewoon energiepolitiek ipv milieupolitiek. Het is niet zo dat ik vind dat je altijd de verwarming moet laten loeien, terwijl je zelf rondbanjert in een T-shirt. Dat is immers verspilling.
pi_45964258
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Natuurlijk en daar ben ik het ook geheel mee eens, maar dat is gewoon energiepolitiek ipv milieupolitiek. Het is niet zo dat ik vind dat je altijd de verwarming moet laten loeien, terwijl je zelf rondbanjert in een T-shirt. Dat is immers verspilling.
Punt is dat de meeste anti-broeikasaanhangers die andere dingen lijken te vergeten. Het is meestal van "broeikaseffect bestaat niet, dus we hoeven er niets aan te doen, en kunnen lekker op de hudige manier voortgaan."
  zondag 4 februari 2007 @ 10:20:49 #248
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45964284
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Punt is dat de meeste anti-broeikasaanhangers die andere dingen lijken te vergeten. Het is meestal van "broeikaseffect bestaat niet, dus we hoeven er niets aan te doen, en kunnen lekker op de hudige manier voortgaan."
Tsja, idioten heb je overal wel zitten . Het lijkt me niet dat het hele kamp klimaatsceptici bestaat uit mensen die zelfs niet weten dat er altijd sprake is van broeikaswerking.
pi_45964315
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Tsja, idioten heb je overal wel zitten . Het lijkt me niet dat het hele kamp klimaatsceptici bestaat uit mensen die zelfs niet weten dat er altijd sprake is van broeikaswerking.
Ik bedoelde niet dat ze niet weten dat er altijd sprake is van broeikaswerking, maar dat ze meestal bedoelen dat omdat het versterkte broeikaseffect er niet is, het dus niet nodig is om maatregelen voor energiebesparing te nemen, waarbij ze dus de andere problemen die ik net aanhaalde, vergeten.
pi_45964668
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 23:59 schreef DirtyHarry het volgende:
[afbeelding]

We zitten nu te mierenneuken om wat luizige fluctuaties. Het is zoals te zien is vele malen warmer geweest. M.a.w. we zitten nu in een relatief koele periode.
Hey ik zit nog steeds te wachten op het causale verband tussen c14 isotopen en co2. Of zou graag dan de grafiek aangepast zien die niets anders is dan geschiedvervalsing om de zon maar de schuld van de opwarming te kunnen geven. Als je kritiek krijgt op dingen zou het je sieren om daar ook op in te gaan ipv van weer met andere dingen aan te komen om maar je gelijk te proberen te halen.

Verder kunnen we als mens natuurlijk wel kijken naar het klimaat van miljoenen jaren geleden maar toen leefden er geen mensen maar dinosauriers die ook een totaal andere biotoop nodig hadden om te overleven. Ook was zolang geleden onze verdeling van aardschollen totaal anders waardoor de algemene stromingen ook niet meer vergelijkbaar zijn met de dingen die de wat kortere geschiedenis plaats hebben gevonden. Dit wordt zelfs vermeld in het wikipedia artikel, maar dat zal dan wel niet relevante informatie geweest zijn om te delen met ons.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_age
quote:
The geological record appears to show that ice ages start when the continents are in positions which block or reduce the flow of warm water from the equator to the poles and thus allow ice sheets to form.
Er staat zelf nog een andere theorie op dat we als mensheid al 8000 jaar geleden begonnen zijn met het veranderen van het klimaat en hierdoor de ijstijd die er al had moeten zijn volgens alle cyclussen aan het uitstellen zijn.
quote:
William Ruddiman has proposed the early anthropocene hypothesis according to which the anthropocene era, as some people call the most recent period in the Earth's history when the activities of the human race first began to have a significant global impact on the Earth's climate and ecosystems, did not begin in the eighteenth century with advent of the industrial era, but dates back to 8000 years ago, due to intense farming activities of our early agrarian ancestors. It was at that time that atmospheric greenhouse gas concentrations stopped following the periodic pattern of the Milankovitch cycles. In his overdue-glaciation hypothesis Ruddiman claims that an incipient ice age would probably have begun several thousand years ago, but the arrival of that scheduled ice age was forestalled by the activities of early farmers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')