Die grafieken zeggen toch genoeg? Dat stijging van temperatuur en CO2 niveau en het dalen erna al zo oud is als de aardkorst zelf. Als je die lijnen nog een klein beetje doortrekt dan kun je verwachten dat de temperatuur weer gaat kelderen en gaan we weer richting een nieuwe ijstijd.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je niet meer op de langer lopende grafiek in gaat zegt natuurlijk alweer genoeg.
Of komt het dat we nu opeens over een nog grotere schaal metingen moeten presenteren?
Wie zegt dat wij verantwoordelijk zijn voor die CO2 stijging? Daarbij, wie zegt dat die CO2 stijging 'slecht' is voor het klimaat? Als we binnen nu en een paar honderd jaar een nieuwe ijstijd krijgen zakt het vanzelf weer.quote:En het duidelijke bewijs van de co2 stijging dat sla je voor je gemak maar even over. Of gewoon omdat dat toevalligerwijze niet goed uitkomt.
Ik geef toe, ik heb de film niet gezien.quote:En heb je uberhaubt die film van al gore wel gezien, of neem je de kritiek ook alleen maar over van sceptici websites. Ik heb de film gezien (ik vond het een slechte film met weinig onderbouwing erin, op de emotionele amerikaanse markt gericht) en al gore voorziet geen stijging hij zegt alleen dat als de beide poolkappen afgesmolten zouden zijn dat dan de stijging 12 meter zou zijn. En dat is ook een feit wat compleet klopt. Het volume van het ijs is te berekenen en dus ook hoeveel dit in zou nemen in de oceanen. Hij zegt nergens dat alles afsmelt, hij zegt allen dat de mogelijkhied bestaat.
Heb hem nog niet terug kunnen vinden, maar ik zoek door. Wel ben ik nog een oude Zembla aflevering tegengekomen over dit onderwerp: mms://media.omroep.nl/tv/vara/zembla/bb.20041104.asfquote:
Jups:quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je niet meer op de langer lopende grafiek in gaat zegt natuurlijk alweer genoeg.
Of komt het dat we nu opeens over een nog grotere schaal metingen moeten presenteren?
Maar of de mens daar zo'n groot aandeel in heeft is nog maar de vraag en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:55 schreef Monidique het volgende:
Het maakt niet uit of er tien of honderd keer zoveel koolstofdioxide in de lucht zat vijfhonderd miljoen jaar geleden. Het gaat om nu en nu stoten wij CO2 uit en wij weten dat dat een broeikasfas is en we weten dus dat we zo de atmosfeer opwarmen.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:02 schreef Kadesh het volgende:
hartstikke mooi man! Liever vandaag dan morgen.![]()
[afbeelding]
Ja het zelfde met zure regen, hoor je niks meer van, het laatste mode woordje is "global warming"quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:36 schreef Mr_Memory het volgende:
Valt me trouwens op dat het nooit meer over het gat in de ozonlaag gaat, terwijl dit jaren geleden juist zo'n hot item was?
Zure regen is opgelost omdat de millieulooby ervoor gezorgd heeft dat er geen zwavel meer in onze brandstoffen zit.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:40 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja het zelfde met zure regen, hoor je niks meer van, het laatste mode woordje is "global warming"![]()
Idd, wat zal de volgende uitvinding zijn zodat we niks meer over global warming gaan horen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:40 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja het zelfde met zure regen, hoor je niks meer van, het laatste mode woordje is "global warming"![]()
Idd ja. Hele bouwwerken zouden oplossen als we daar niets aan dedenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:40 schreef Kadesh het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zure regen is opgelost omdat de millieulooby ervoor gezorgd heeft dat er geen zwavel meer in onze brandstoffen zit.![]()
Ozon gat zal moeten gaan verminderen omdat de milleulobby ervoor gezorgd heeft dat er geen cfk's meer gebruikt worden.![]()
Uitvinding? Helemaal niets, behalve tig nieuwe eco-taxen, milieu heffingen en nog een hoop andere beperkende maatregelen die geen zak zullen uithalen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idd, wat zal de volgende uitvinding zijn zodat we niks meer over global warming gaan horen?![]()
Je wilt beweren dat we door onze verslaving aan olie niet verantwoordelijk zijn voor de co2 stijging. Dan ben ik benieuwd welk nieuw verschijnsel hiervoor weer verzonnen gaat worden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar of de mens daar zo'n groot aandeel in heeft is nog maar de vraag en daar gaat het om.
Oh god ja, ik was het al helemaal vergeten (verdrongen is eigenlijk een beter woord) maar nu zie ik weer dat kerkbeeld voor me wat wegsmolt door de zure regen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd ja. Hele bouwwerken zouden oplossen als we daar niets aan deden![]()
Haha, mooi plaatje, heb je dat zelf gemaakt?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat we door onze verslaving aan olie niet verantwoordelijk zijn voor de co2 stijging. Dan ben ik benieuwd welk nieuw verschijnsel hiervoor weer verzonnen gaat worden.
[afbeelding]
Het 'gat' in de ozonlaag is de laatste jaren weer aan het 'dichtgroeien'.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:36 schreef Mr_Memory het volgende:
Valt me trouwens op dat het nooit meer over het gat in de ozonlaag gaat, terwijl dit jaren geleden juist zo'n hot item was?
Dat wij CO2 de lucht in pompen is een open deur, dat het klimaat verandert is een open deur. Maar of dat kliimaat nou verandert door toedoen van ons is nog maar de vraag. Er is nog helemaal niemand geweest die mij overtuigd heeft dat de klimaatsverandering door de mens komt. Zeker niet als je over de lange periode gaat kijken met ijstijden enz.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat we door onze verslaving aan olie niet verantwoordelijk zijn voor de co2 stijging. Dan ben ik benieuwd welk nieuw verschijnsel hiervoor weer verzonnen gaat worden.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:49 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Oh god ja, ik was het al helemaal vergeten (verdrongen is eigenlijk een beter woord) maar nu zie ik weer dat kerkbeeld voor me wat wegsmolt door de zure regen.![]()
En gelukkig hebben we dat wel gedaan, een halvering van onze uitstoot in europa in 20 jaar tijd, terwijl de economie in die tijd ook nog flink gegroeid is. Dat vind ik toch een hele prestatie.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd ja. Hele bouwwerken zouden oplossen als we daar niets aan deden![]()
Omdat CFK's compleet in de ban zijn gedaan, snap je dat dan niet ofzo? Ga anders naar Nieuw Zeeland en zie of je daar nog zo snel bruin wordt. Of toch, net zoals iedereen, rood verknetterd.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:40 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Zomaar (cyclus) of door toedoen van de mens?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Het 'gat' in de ozonlaag is de laatste jaren weer aan het 'dichtgroeien'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |