Oh das balenquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:25 schreef DuchessX het volgende:
Gemiddelde wachttijd: 5 tot 7 jaar![]()
Voor de goedkopere woning althans
Via woonbedrijf. com duurt het gemiddeld 5-7 jaar. (Zelf 5,5 jaar gewacht) Ik geloof dat Domein met inschrijven en loten werkt, kennis van mij heeft een jaar gewacht. Direct wonen is duur, maar wel snel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:33 schreef da_micha_man het volgende:
Er zullen toch wel meer mensen zijn die op een snellere manier een huis kunnen fixen. Het lijkt mij dat de wachttijd best kan verschillen tussen verschillende woningcorporaties. Dan zouden we iig de snelste moeten uitzoeken.
Wat is de kans dat we een woning vinden als we maximaal een jaar hebben om te wachten?
Ik dacht er nog aan dat ook erbij te vragen in de OP. Dank voor de tips.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:08 schreef Caelum het volgende:
Je kunt ook anti-kraak proberen? Interveste.nl of Stichting Camelot.
Dat was wel plan, dus zolang dat mogelijk is doen we dat. Dankjewel voor de tips.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:47 schreef Cyan het volgende:
Direct Wonen verhuurd ook woningen van particulieren dus dat betekent dat je niet op een wachtlijst komt te staan maar vaak snel een woning vind. Je betaald wel 2 maanden huur (1 maand is borg en krijg je dus terug als je het huurcontract beëindigd).
Je zou inderdaad ook anti-kraak kunnen gaan wonen. Of kijk eens op Marktplaats, daar worden ook aardig wat huizen aangeboden. Je kan ook via Funda kijken want veel makelaars hebben ook huizen in hun aanbod die verhuurd worden.
Plaatsen in de buurt waar je ook nog eens zou kunnen kijken zijn Veldhoven, Geldrop en Waalre. Kamernet is ook een optie maar daar worden vaak huisgenoten gevraagd. Ik weet niet of het per se een vereiste is dat je samen met je vriend in 1 huis trekt?
En in Eindhovenquote:Op donderdag 1 februari 2007 12:07 schreef Ingridh007 het volgende:
Een huis met 2 slaapkamers op stufi + bijbaantje particulier
Wachttijd is daar ook 7 jaarquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:12 schreef Gripper het volgende:
In Veldhoven is Aert Swaens de woningbouwcorporatie.
www.aertswaens.nl
Dat is onderhand nog goedkoper dan hurenquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:19 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
een woning kopen in eindhoven van stufi en een bijbaantje
kan wel zijn, maar je krijgt toch geen hypotheek. en 100.000 euro zal de TS wel niet op zn spaarrekening hebben.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 02:19 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Dat is onderhand nog goedkoper dan huren![]()
Volgens mij was dat 30m2 voor 750 euroquote:
Ah.. Naja, ik kwam in de buurtquote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij was dat 30m2 voor 750 euro
Maar goed, TS, ga vooral je hoop niet vestigen op snel een goedkoop huis vinden, want dat lukt je niet.
Zoek het inderdaad via de studentenhuizenhoek, daar geef ik je wat kans.
Ze zij dat het 25E per m2 was, maar ik heb nooit gelezen hoeveel m2 het was.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat vroeg je laatst in het ehv topic ook. Was iets van 10m2 voor 250euro p/m toch?.
Dan hoop ik voor haar dat het niet meer dan 30m2 isquote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:32 schreef Ingridh007 het volgende:
[..]
Ze zij dat het 25E per m2 was, maar ik heb nooit gelezen hoeveel m2 het was.
In ieder geval zo klein dat ze er geen apart bed in kwijt kon maar noodgedwongen op een slaapbank slaapt. Dat zegt wel genoeg toch?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:32 schreef Ingridh007 het volgende:
[..]
das een redelijke prijs voor een studentenkamer. een tikkeltje aan de hoge kant, maar als er bijvoorbeeld een grote woonkamer in het huis zit niets bijzonders.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:32 schreef Ingridh007 het volgende:
[..]
Nee, een studio.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
das een redelijke prijs voor een studentenkamer. een tikkeltje aan de hoge kant, maar als er bijvoorbeeld een grote woonkamer in het huis zit niets bijzonders.
Voorzover er mensen zoquote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
5m2 is een luxe bezemkast.
Dus je betaalde 450 gulden in 1993 voor een kamer ter grootte van mijn holle kies? In een tijd dat je voor een compleet huis met 4 slaapkamers 150.000 gulden betaalde?
Ik geloof je geloof ik niet![]()
Na edit - ah 200 gulden, dat scheelt natuurlijk wel. 90 euro is niet abnormaal.
Mja, 240 voor een bezemhok in de KORENBLOEMSTRAATquote:Korenbloemstraat
5643HL Eindhoven
8 m2 - ¤ 240 incl.
Onbepaalde tijd, beschikbaar per 9-1-2007
Geplaatst op 9-1-2007, 14:14 Bewaren op klembord
tsja, het was dat of 2 uur per dag reizen. bovendien sliep ik er alleen, voor de rest was ik op de universiteit of uit.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voorzover er mensen zozijn dat ze akkoord gaan met een kamer van 5m2
.
9m2 is toch wel zeker het minimale.
Da's niet waar, als "eis" stelt een woningbouw vereniging wel in sommige gevallen dat 55+ de voorkeur hebben maar dan nog zou je als student terecht kunnen komen in zo'n huis/appartement.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah.. Naja, ik kwam in de buurt.
Overigens heb je bij veel woningcorporaties bestemmingsplan gezeik. Dat je alleen in mag schrijven op een huis indien je er met 10 kinderen, opa en oma en het liefst ook nog ooms en tantes er gaat wonen.
Als student heb je bijna geen recht op een huizen bij de normale corporaties.
je hebt wel woningen waar je niet in je eentje mag gaan wonen, maar dat is dan ook alles volgens mij.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:15 schreef Erik het volgende:
[..]
Da's niet waar, als "eis" stelt een woningbouw vereniging wel in sommige gevallen dat 55+ de voorkeur hebben maar dan nog zou je als student terecht kunnen komen in zo'n huis/appartement.
Ben zelf ook student en huur een appartement via woonbedrijf, nooit iets gezien van een bestemmingsplan bij het reageren op woningen.
Ik heb ooit een keer zitten kijken en toen hadden ze echt eisen voor huizen als "van allochtone afkomst", "met minimaal 2 kinderen" en "samenwonend". Maar wellicht dat ze dat geschrapt hebbenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:15 schreef Erik het volgende:
[..]
Da's niet waar, als "eis" stelt een woningbouw vereniging wel in sommige gevallen dat 55+ de voorkeur hebben maar dan nog zou je als student terecht kunnen komen in zo'n huis/appartement.
Ben zelf ook student en huur een appartement via woonbedrijf, nooit iets gezien van een bestemmingsplan bij het reageren op woningen.
quote:Gezinnen met jonge kinderen genieten de voorkeur.
quote:Maximaal bruto jaarinkomen ¤ 28.500.
Het staat inderdaad niet bij ALLE huizen, maar wel bij veel.quote:Bestemd voor 55 jaar en ouder
Wat mij betreft kan Woonbedrijf kapot vallen.quote:WAARSCHUWING
Bij verhuizing naar zelfstandige woonruimte, vervalt uw opgebouwde inschrijftijd en u ontvangt een nieuwe inschrijfdatum, de datum van vandaag. Verhuist u naar een on-zelfstandige of tijdelijke woonruimte, o.i.d. dan is dit niet terecht, neem dan contact met ons op, wij kunnen u verder helpen.
Weet u zeker dat u uw adres wilt wijzigen?
8 jaar wachten heeft geen zin, dan hebben we de opleiding al lang en breed af.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:17 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
kan wel zijn, maar je krijgt toch geen hypotheek. en 100.000 euro zal de TS wel niet op zn spaarrekening hebben.
beste kans is gewoon een kamer te zoeken in een studentenhuis en van daaruit verder te kijken. bij mij heeft het 8 jaar geduurt voor ik een fatsoenlijke woning in eindhiven had. maar het was het wachten wel waard, nu zit ik echt perfekt, dichtbij het centrum voor weinig geld, en toch in het groen.
optimistquote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
8 jaar wachten heeft geen zin, dan hebben we de opleiding al lang en breed af.
Niet. Lezenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:17 schreef da_micha_man het volgende:
Met andere woorden: waar zijn fatsoenlijke woningen te vinden voor fatsoenlijk geld? We zullen vast niet de eerste studenten zijn die een relax huisje kunnen huren.
Eindhoven is geen dorp met een overvloed aan boerderijen en een tekort aan normale mensen meerquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:17 schreef da_micha_man het volgende:
Met andere woorden: waar zijn fatsoenlijke woningen te vinden voor fatsoenlijk geld? We zullen vast niet de eerste studenten zijn die een relax huisje kunnen denken te huren.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Eindhoven is geen dorp met een overvloed aan boerderijen en een tekort aan normale mensen meer.
Er zijn een hoop mensen die denken wel ff een relax huisje te kunnen huren.
Maar je mag van mij wel een flatje huren. Centrum Eindhoven, 1500 euro excl. per maand.
Iets beter. Wanneer moeten jullie iets hebben?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:26 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
'(
Hoe zit het met de omgeving van Eindhoven qua woningaanbod? Of is dat hetzelfde verhaal?
Juh, net als met elke stad in Nederlandquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:26 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
![]()
Hoe zit het met de omgeving van Eindhoven qua woningaanbod? Of is dat hetzelfde verhaal?
achtste barrier, kruidenbuurt, in de buurt van de edisonstraatquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:17 schreef da_micha_man het volgende:
Met andere woorden: waar zijn fatsoenlijke woningen te vinden voor fatsoenlijk geld? We zullen vast niet de eerste studenten zijn die een relax huisje kunnen huren.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:31 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
achtste barrier, kruidenbuurt, in de buurt van de edisonstraat
Worden deze verhuurd door woningcorporaties?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:31 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Nee, die kun je gewoon nemen als er niemand in zitquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:47 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
Worden deze verhuurd door woningcorporaties?
Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat je in 1 van die drie wijken in no time een woonhuis hebt.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:41 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Achtse barrier, het is inderdaad officieel Eindhoven.
Ze voldoen i.i.g. aan het criterium "goedkoop"quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat je in 1 van die drie wijken in no time een woonhuis hebt.
De huizen zullen niet random verdeeld zijn onder woningcorporaties. Toch?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, die kun je gewoon nemen als er niemand in zit
Ja dus, die gaan via woningcorporaties.
Ik geloof dat dat al 20 keer vermeld is met de boodschap erbij dat je dan nog 8 jaar moest wachtenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
De huizen zullen niet random verdeeld zijn onder woningcorporaties. Toch?
Waar moeten we zijn voor de genoemde huizen hier?
www.woonbedrijf.comquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
De huizen zullen niet random verdeeld zijn onder woningcorporaties. Toch?
Waar moeten we zijn voor de genoemde huizen hier?
Achtse Barrier zijn vln koopwoningen en duurdere huurwoningen. Kan je wel op je buik schrijvenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:31 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Achtse Barrier valt imo er buiten. Je kunt ze beter naar de bennekel verwijzen ipv de Achste barrierquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze voldoen i.i.g. aan het criterium "goedkoop"
Trudo doet volgens mij niet veel meer.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
www.woonbedrijf.com
www.domein.nl
www.trudo.nl
www.wooninc.nl
Ja maar lezen is zoooo moeilijkquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat al 20 keer vermeld is met de boodschap erbij dat je dan nog 8 jaar moest wachten.
Ik ga niet met m'n maat trouwen en ik ga hem ook niet bezwangeren!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
TS, als je gaat trouwen krijg je wel sneller iets voor elkaar, of als je zwanger bent. Of nog beter: een zwangere turk bent
Je wil alles hebben, maar er iets voor doen ho maarquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:01 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ga niet met m'n maat trouwen en ik ga hem ook niet bezwangeren!![]()
![]()
Of mss woonde ik wel aan de goede kant van de Achste Barrier?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:55 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Achtse Barrier zijn vln koopwoningen en duurdere huurwoningen. Kan je wel op je buik schrijven![]()
De studentjes van tegenwoordigquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je wil alles hebben, maar er iets voor doen ho maar
Jullie betalen me 250 Euro pp per maand, inclusief.quote:
Jij woont daar alleen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jullie betalen me 250 Euro pp per maand, inclusief.
En daarvoor heb je onderdak in een leuk huis, bij een leuke hospita, en mogen jullie gebruik maken van keuken, badkamer, toilet en -als jullie ook leuk zijn- woonkamer. En als bonus mogen jullie ook de voor- en de achtertuin bijhouden en af en toe wat andere mannenklusjes doen.
En nee, niet dubbelzinnig lezen!
is dat inklusief schoonmaaksterquote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jullie betalen me 250 Euro pp per maand, inclusief.
En daarvoor heb je onderdak in een leuk huis, bij een leuke hospita, en mogen jullie gebruik maken van keuken, badkamer, toilet en -als jullie ook leuk zijn- woonkamer. En als bonus mogen jullie ook de voor- en de achtertuin bijhouden en af en toe wat andere mannenklusjes doen.
En nee, niet dubbelzinnig lezen!
Ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:59 schreef da_micha_man het volgende:
Jij woont daar alleen?
Nee.quote:
Kan je tegen jazz?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee.
Maar wel incl. gebruikmaking van schoonmaakmiddelen en apparaten. En als je dan toch bezig bent, neem dan de woonkamer, toilet en badkamer ook mee in je schoonmaakwoede.
quote:
Welkom op Fok!quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:14 schreef ralphbollen het volgende:
of is dit nog niet rond?
Op welke prijzen kunnen we dan rekenen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:34 schreef Byte_Me het volgende:
naar een of andere partikuliere woningstichting, zoals rotsvast,
vanaf 500 of zo schat ik.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:39 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
Op welke prijzen kunnen we dan rekenen?
quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:14 schreef ralphbollen het volgende:
waar in eindhoven ga je intrekken, welke straat enzo?
Op marktplaats vonden we enkel dure woningen, kamers en appartementen voor één persoon.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:26 schreef Drasss het volgende:
Helmond en Uden, mijn god wat doet je. Kijk ook eens rond op marktplaats. Daar staan soms ook leuke dingen tussen.
Dat is vergelijkbaar met in Maastricht studeren en in Itteren wonenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Op marktplaats vonden we enkel dure woningen, kamers en appartementen voor één persoon.
Wat is er mis met Helmond en Uden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |