Dus om aan te tonen dat middelmaat regeert maakt hij een film die nog slechter is dan de middelmaat?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:30 schreef Tim86 het volgende:
Ik denk persoonlijk dat M. Night Shamalalan wilde aantonen dat er steeds minder Hollywood classics gemaakt worden en dat middelmaat regeert. Zet er een bekende acteur in, een populair verhaal (de wereld vergaat blabla) en je hebt een hit. Hij laat met deze film zien dat dit niet persé zo hoeft te zijn. Erg knap gedaan.
t was een garpje lijkt mequote:Op woensdag 9 juli 2008 16:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus om aan te tonen dat middelmaat regeert maakt hij een film die nog slechter is dan de middelmaat?
Nee, je snapt het niet; hij bedoelt dat er nu is aangetoond dat je om een goede film te maken niet voldoende hebt aan een sterk thema en bekende acteurs en een ruim budget. Behalve dan dat we dat al jaren wisten. En dat maakt toch een beetje dat ik hem ervan verdenk dat ie gewoon een zeperd heeft gemaakt en dat nu wil verkopen als een vooropgezet plan.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus om aan te tonen dat middelmaat regeert maakt hij een film die nog slechter is dan de middelmaat?
MSN?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:46 schreef SunChaser het volgende:
Wat MSN de laatste 10 jaar aantoont is dat je met 1 filmhit een decennium lang steeds slechtere films mag maken zonder dat een filmmaatschappij ingrijpt. Elke film na TSS werd steeds een stukje slechter.
Dat komt omdat ie altijd kijkt of ie moet schijtenquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
en wat heeft marky mark een ouwe kop zeg
Ik vind het ook nog steeds een groot raadsel, wat shyamalan met deze vreemde scene's heeft willen vertellen, dat stukje van; "Oe its the darklord, dont look in her eyes" is gewoon tenenkrommend slecht en niet te plaatsen... Het verhaal over de hotdog, de vreemde karakters die hier bij horen en dan niet te vergeten de scene's over die model home van the clear hill community, worden wij hier op een dwaalspoor gezet? bedoel, je gaat dan van alles denken, of heeft dit dan ook deels te maken met Mrs Jones? die hier vlakbij woont en zo'n modelpop in haar bed heeft liggen? De film levert zoveel vragen op maar zo weinig tot geen antwoord. In lady in the water was dit ook al zo, maar dan kan je je vasthouden aan het feit dat het hier om een donker sprookje, aka bedtime story gaat... best wel frusterend moet ik bekennen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:12 schreef SunChaser het volgende:
Heb m gisteren nog een keer op DVD kwaliteit gekeken, maar de film blijft slecht. Eerste 4 minuten zijn veelbelovend, daarna wordt t kut met peren. De acteurs lijken wel een stel kleine kinderen, praten tegen plastic platen, domme grapjes over vreemdgaan (tiramisu eten is vreemdgaan?), nog dommer grapje over hoestsiroop, zeiken over yhotdogs, als leraar jezelf verstoppen voor je baas.
Accepteer nu gewoon dat MNS een eigenwijze lul is die niemand naar zn script wil laten kijken en met de HAppening een kutfilm van jewelste heeft afgeleverd, stop met zoeken naar diepere lagen, als ze niet overkomen bij de kijker dan zijn ze er niet of dan heeft MNS gewoon een slechte film gemaakt.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:42 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog steeds een groot raadsel, wat shyamalan met deze vreemde scene's heeft willen vertellen, dat stukje van; "Oe its the darklord, dont look in her eyes" is gewoon tenenkrommend slecht en niet te plaatsen... Het verhaal over de hotdog, de vreemde karakters die hier bij horen en dan niet te vergeten de scene's over die model home van the clear hill community, worden wij hier op een dwaalspoor gezet? bedoel, je gaat dan van alles denken, of heeft dit dan ook deels te maken met Mrs Jones? die hier vlakbij woont en zo'n modelpop in haar bed heeft liggen? De film levert zoveel vragen op maar zo weinig tot geen antwoord. In lady in the water was dit ook al zo, maar dan kan je je vasthouden aan het feit dat het hier om een donker sprookje, aka bedtime story gaat... best wel frusterend moet ik bekennen.
ik zal altijd een groot fan blijven van MNS ik kon tot nu toe al zijn films waarderen, zelfs Lady in the Water, en The Village vind ik een pareltje, maar ik blijf moeite hebben met deze film... vandaar de enige frustratie.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 04:11 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Accepteer nu gewoon dat MNS een eigenwijze lul is die niemand naar zn script wil laten kijken en met de HAppening een kutfilm van jewelste heeft afgeleverd, stop met zoeken naar diepere lagen, als ze niet overkomen bij de kijker dan zijn ze er niet of dan heeft MNS gewoon een slechte film gemaakt.
neequote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:13 schreef bravo het volgende:
Is het niemand opgevallen dat ze bij die mrs JOnes, de volgende ochtend, allemaal andere kleren aanhebben..
Jawel, maar hij had een tas bij zich.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:13 schreef bravo het volgende:
Is het niemand opgevallen dat ze bij die mrs JOnes, de volgende ochtend, allemaal andere kleren aanhebben..
Als je nou eens uitlegt waaromquote:
Laat die dvd maar komenquote:Net in de bios gezien:
The Happening
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: on-ge-loof-e-lijk dat deze film door het grootste deel van de pers is afgebrand! Ik vond `m geweldig.
The Lady In The Water heb ik niet gezien, dus na het in mijn ogen erg sterke The Village was ik benieuwd naar Shyamalan`s nieuwste werk. En ik werd niet teleurgesteld.
De spanning zit er gelijk vanaf het begin in waarbij Shyamalan direct de sfeer voor de rest van de film neerzet: mysterieus en redelijk intens. Dat wordt de hele film volgehouden, met hier en daar plaats voor wat humor. Er zijn nogal wat beelden die niet voor de zwakkere magen geschikt zijn maar het past juist bij de sfeer van de film dat alles werd getoond.
Het acteerwerk is in orde, al komt het over-acteren van Wahlberg en de altijd lieftallige Deschanel soms wat geforceerd over.
De spanning wordt naar het einde toe goed opgebouwd en de climax qua spanning is geweldig. Wanneer dan iedereen zit te wachten op de gebruikelijke twist en die (wat mij betreft) uitblijft (en Shyamalan dus eigenlijk iets doet wat niet van `m wordt verwacht) is "het feest compleet."
Shyamalan brengt ons met The Happening een briljante mix van horror, thriller en drama en slaagt daar wat mij betreft met vlag en wimpel voor.
Gaat dit zien!
IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Dat ook, de film was saai en vooral het verhaal was erg matig.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:21 schreef Mike het volgende:
Is het je opgevallen dat The Happening het idiootste plot in jaren heeft, Timo?
Jawel, maar er zijn zoveel films die een onzinnig plot hebben. Om `m daarop af te kraken vind ik nogal onzinquote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:21 schreef Mike het volgende:
Is het je opgevallen dat The Happening het idiootste plot in jaren heeft, Timo?
Het script is voor mij een van de belangrijkste onderdelen van een film. Er zijn elk jaar maar weinig films die het redden met style over substance.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:02 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Jawel, maar er zijn zoveel films die een onzinnig plot hebben. Om `m daarop af te kraken vind ik nogal onzin
Je vergeet de enorme plotholes.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Het script is voor mij een van de belangrijkste onderdelen van een film. Er zijn elk jaar maar weinig films die het redden met style over substance.
Deze film neemt zichzelf erg serieus en dat kan echt niet als je verhaal zo ontzettend crap is.
Noem er eens een paar.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:10 schreef Mike het volgende:
. Er zijn elk jaar maar weinig films die het redden met style over substance.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:44 schreef HiZ het volgende:
Iemand die erkent dat een film een kut-script heeft en die film dan nog een 8,5 geeft heeft zich voor mij gediskwalificeerd als een kritiekloze fanboy.
Nee, daar gaat het niet om. Het is echt wel duidelijk dat smaken verschillen en dat er bij elke film voor- en tegenstanders zijn. Maar zo'n topic als dit is om te discussiëren en dan ben ik benieuwd naar de redenen waarom iemand een film goed of slecht vond. Als daar dan een redenering volgt die ik niet begrijp, probeer ik die duidelijker te krijgen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:06 schreef IV_Xample het volgende:
het lijkt wel of mensen hier toch willen blijven overtuigen dat de film (naar hun mening) slecht was...laat mensen zelf oordelen maar respecteer het ook
Jij vindt het een piece of crap maar dat betekent niet dat dat ook zo is of dat iedereen dat moet vinden. Dat lijkt me duidelijkquote:Op zondag 20 juli 2008 13:32 schreef HiZ het volgende:
Wat ik bij de fanboys vooral zie is een poging om achteraf te verklaren waarom het toch geen rotzooi was wat we hebben gezien. Terwijl ik toch echt zelf heb gezien dat die film een piece of crap was. En daar had ik geen meelachende zaal om mij heen voor nodig.
het IS een piece of crap. misschien dat het bedoelt is als een piece of crap maar zoveel dingen aan deze film zijn slecht dat je m alleen goed kan vinden als je m als piece of crap bekijkt.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Jij vindt het een piece of crap maar dat betekent niet dat dat ook zo is of dat iedereen dat moet vinden. Dat lijkt me duidelijk
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het IS een piece of crap. misschien dat het bedoelt is als een piece of crap maar zoveel dingen aan deze film zijn slecht dat je m alleen goed kan vinden als je m als piece of crap bekijkt.
Ik vind het ook geen kutfilm. Heb zelfs een enorme banner van de film.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:55 schreef Timo20 het volgende:
[..]het is geen feit dat het een piece of crap is, jij ( en veel anderen) vinden dat. Ik niet
dat zegt dan meer over jou dan over de filmquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:55 schreef Timo20 het volgende:
[..]het is geen feit dat het een piece of crap is, jij ( en veel anderen) vinden dat. Ik niet
Of over alle andere mensenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat zegt dan meer over jou dan over de film
Kijk hem nog eens een keer zou ik zeggenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snapte eigenlijk gewoon weinig van wat nou de bedoeling was van de film. Ok, de natuur wordt een keertje boos op de mensen of zo.... maar verder??
En van Wahlberg ben ik sowieso geen fan......die heeft echt geen enkele uitdrukking op zijn gezicht, alhoewel het hier dan nog naar verhouding meeviel.
Hehequote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:57 schreef Symer het volgende:
Ik begreep dat anit-Shyamalan gedoe nooit. Zowel The Village als Lady in the Water vind ik prachtige films die ik keer op keer kan bekijken. Al dat negatieve gedoe over The Happening is dan natuurlijk ook schromelijk overdreven. Dacht ik.
Heb de film net gezien en![]()
![]()
Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken
Kijk! Dat zijn de berichtenquote:Op zondag 15 februari 2009 17:32 schreef _Flea_ het volgende:
Vond 'm wat tegenvallen. Maar leuk genoeg om m'n zondagmiddag met op te vullen.
Oke! Goed om te lezen! Nou, moet je gewoon eens doen dan!quote:Op zondag 15 februari 2009 17:32 schreef _Flea_ het volgende:
Vond 'm wat tegenvallen. Maar leuk genoeg om m'n zondagmiddag met op te vullen.
Ik heb deze film net gekeken en ik vond het echt een goede film.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snapte eigenlijk gewoon weinig van wat nou de bedoeling was van de film. Ok, de natuur wordt een keertje boos op de mensen of zo.... maar verder??
En van Wahlberg ben ik sowieso geen fan......die heeft echt geen enkele uitdrukking op zijn gezicht, alhoewel het hier dan nog naar verhouding meeviel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |